Oletteko uusineet öljypumpun samalla, katselin että pierpurgin pumpun saa uutena n. 230-250e.
Kysymys kuuluu onko tuo hyvä? Kuitenki pieni investointi kokonaiskustannuksissa😁
Jos runko ehjä niin, roottorit voit uusia. Halvemmalla pääsee
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Paljerakoasiaa yritin tutkia konetta kasatessa, löytämättä hyvää vastausta. Jäi lähinnä kuva, että pienempi = parempi ja palotilan muodon takia sillä ei oikeastaan ole edes merkitystä. Onhan näissä vakio m50 koneissakin kaikkea väliltä 1-4mm. Joku jolla on oikeaa faktatietoa voisi vähän avata asiaa.
Omassa koneessa on paljerako n. 1,9mm ja männässä vielä 2mm dome, joka varmaan myös vaikuttaa jotenkin palavan seoksen liikkeisiin... 1,2bar painetta, eikä ainakaan vielä ole räjähtänyt.
Tuli ostettuu maxpeedingrodsin veivit, vain yksi ollut koneessa sovittelussa edellisellä omistajalla. Eilen kun töihin otin mukaan ja mittailin hetken niin ilmeni että yhdessä kangessa yläsilmä on 22.035 ja männäntapin kanssa kolisee heiluttaessa, muut olikin 22.005 ja 22.010 välissä. Mittailin huoneen lämpösinä ja muiden kanssa männäntappi ei pääse kolisemaan. Jotenka onko vinkkiä missä päin suomea olisi paja joka vaihtaisi yläsilmän ja katsoisi kaikki muutkin kauttaaltaan? Lensulta kysytty eivätkä vaihtele yläsilmiä.
Jos korvaan M50 moottorin valurautaiset pakosarjat M52 orkkis tuubisarjoilla niin laitetaanko silloin pakosarjan ja kannen väliset tiivisteet 3 kpl 2-reikäiset kuten M50 vai 2 kpl 3-reikäiset a'la M52?
Jos korvaan M50 moottorin valurautaiset pakosarjat M52 orkkis tuubisarjoilla niin laitetaanko silloin pakosarjan ja kannen väliset tiivisteet 3 kpl 2-reikäiset kuten M50 vai 2 kpl 3-reikäiset a'la M52?
Osaakos kukaan sanoa tähän mitään:
Hiotutin non vanos kanteen 2x imunokkia
Millistä milliin 240 astetta ja nostoa 10,83mm
Nää pitäs toimia hydenostajilla vielä, mutta kun puran tuon hydenostajan atomeiksi ja mittaan kaikki osat sen pituus jää auttamatta noin milllin lyhyeksi. Sisällä olevan "sylinterin" liikematka ei vaan riitä.
Nokkapukit on toki jyrsitty auki yläpäästä
En epäile nokan tekijää sudentekijäksi, vaan epäilen, voisiko mulla nyt olla jotkut semmoset nostajat jossa on vähemmän varoja kuin jossain muissa.
Nää on siis alkuperäiset bmw leimoilla olevat 35mm INA nostajat vuodelta -90 eli ihan ekoja m50 moottoreita.
Mahtaako esim. Jokin tarvikenostaja olla liikematkaltaan pitempi?
Minusta tämä on täydessä mitassan aika tarkkaan 19mm
Toki täytyy vielä soittaa nokan tekijälle ja kysyä
Osaakos kukaan sanoa tähän mitään:
Hiotutin non vanos kanteen 2x imunokkia
Millistä milliin 240 astetta ja nostoa 10,83mm
Nää pitäs toimia hydenostajilla vielä, mutta kun puran tuon hydenostajan atomeiksi ja mittaan kaikki osat sen pituus jää auttamatta noin milllin lyhyeksi. Sisällä olevan "sylinterin" liikematka ei vaan riitä.
Nokkapukit on toki jyrsitty auki yläpäästä
En epäile nokan tekijää sudentekijäksi, vaan epäilen, voisiko mulla nyt olla jotkut semmoset nostajat jossa on vähemmän varoja kuin jossain muissa.
Nää on siis alkuperäiset bmw leimoilla olevat 35mm INA nostajat vuodelta -90 eli ihan ekoja m50 moottoreita.
Mahtaako esim. Jokin tarvikenostaja olla liikematkaltaan pitempi?
Minusta tämä on täydessä mitassan aika tarkkaan 19mm
Toki täytyy vielä soittaa nokan tekijälle ja kysyä
Yksi vaihtoehto on myös lashcapit mutta sellaisia ei taida foorumilaiset tykätä käyttää ja onhan tuo hydraulisen paininkupin pikku modaus edullisempaakin
Lisäksi lashcapista huonoja kokemuksia 2jz koneissa kun ohuet sellaiset menee kappaleiksi
Joo, kävin sovittamassa nostinta ilman sitä peltikaulusta ja se riitti kuromaan raon lähes kiinni, 0,05mm liuska meni väliin, mutta ei enää 0,15mm öjynpaine sitten hoitaa välyksen nollaan
Ikävä puoli on se, että sisällä olevajousi on siis maksimi mitassaan, jolloin paininkuppi ei paina yhtään nokan pintaa, vasta koneen käydessä välys on nolla.
Tällä ei ole muuta väliä kuin se, että nokan ajoituksen asettaminen vaikeutuu.
Nyt on vakio mäntien kestotestiä pari kesää alla niin aika siirtyä sellaiseen mikä kestäisi useamman kesän kerralla, joten mikäs se on foorumilaisilla valinta mäntä valmistajalle nykypäivänä :think
Ja toinen kysymys, onko jollain valmistajalla suoraan tarjolla ylipaineen kestäviä mäntiä noin vakio puristus suhteelle tai jopa isommalle vai meneekö customi hommiksi:think
Comment