Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    Originally posted by EtuX View Post
    Nyt on vakio mäntien kestotestiä pari kesää alla niin aika siirtyä sellaiseen mikä kestäisi useamman kesän kerralla, joten mikäs se on foorumilaisilla valinta mäntä valmistajalle nykypäivänä :think

    Ja toinen kysymys, onko jollain valmistajalla suoraan tarjolla ylipaineen kestäviä mäntiä noin vakio puristus suhteelle tai jopa isommalle vai meneekö customi hommiksi:think

    Moottorina m50b25tu

    Cp tai dp mäntiä suosittelen.
    Amp 24 budjettiratkaisuna.
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1766
      • vihti

      Amp44 valikoimista saa m54b30 tarkoitetut melko vakion näköset takomännät mutta veivit joutuu vaihtaa näiden kanssa 145mm pitkiin ja näin ykk tulee noin 0,6mm ylemmäs kun vakio setupilla mutta toki 2mm paksuinen athena antaa vähän pelivaraa kun vakio tiiviste on 1,75mm eli puristus nousee vain aavistuksen, katumoottorissa en näe tätä haittana varsinkin jos polttoaineena käyttää RE85.

      Edit:toki tuon setupin kanssa pystyis myös käyttämään vähän raikkaampia nokkia ilman että kone on ihan kuollut ennen ahtopainetta ja varmaan kannattaisikin että vetää kivasti rajottajaan asti
      Last edited by naikou; 25-01-2023, 17:59.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5273
        • Pirkkala

        Vai 140mm kanki eikä 145mm?

        Vai mitä mäntää tarkotat tarkalleen ottaen?
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1766
          • vihti

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Vai 140mm kanki eikä 145mm?

          Vai mitä mäntää tarkotat tarkalleen ottaen?
          Tuolla amp44 BMW valikoimassa M54B30 Natural aspiration näyttää olevan sen männän malli, muistaakseni jollakin foorumilaisellakin on tuollaiset m52b28 turbossa nimenomaan 5mm vakiota pidemmällä aftermarket kiertokangella
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Originally posted by naikou View Post
            Tuolla amp44 BMW valikoimassa M54B30 Natural aspiration näyttää olevan sen männän malli, muistaakseni jollakin foorumilaisellakin on tuollaiset m52b28 turbossa nimenomaan 5mm vakiota pidemmällä aftermarket kiertokangella

            Mm. Minulla. 140mm kanki, ellen ole pahasti jo latvastani lahonnut
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • EtuX
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 112
              • Ilmajoki

              Originally posted by ihenkkaz
              Mitäs ne vakiot kestää ennenku hajoo tehoon?
              Vajaa 500horsea niin on alkanut vakio mäntä sulamaan, männänrengas välit onkin sitten hajonnut ihan väärinkäytöstä

              E85 ja aavistuksen vakiota matalampi puristus athenan pahvilla.
              F11 530d individual Brewster Green
              -2016.

              E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
              -1994.

              Ascona B M20 Powered
              -1978.

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1766
                • vihti

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Mm. Minulla. 140mm kanki, ellen ole pahasti jo latvastani lahonnut
                Joo ja 84mm varmaan iskunpituus, 75mm iskulla 140mm veivillä tuo kyseinen mäntä jää reippaat 4mm liian alas
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  Originally posted by naikou View Post
                  Joo ja 84mm varmaan iskunpituus, 75mm iskulla 140mm veivillä tuo kyseinen mäntä jää reippaat 4mm liian alas
                  Joo pahoittelut, eipä osunu mieleen että mitotus osuu tosiaan aikalailla kohdalleen myös 75mm iskulla kun vaan laittaa vieläkin pitemmän kangen.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    Originally posted by EtuX View Post
                    Vajaa 500horsea niin on alkanut vakio mäntä sulamaan, männänrengas välit onkin sitten hajonnut ihan väärinkäytöstä

                    E85 ja aavistuksen vakiota matalampi puristus athenan pahvilla.
                    Tämä on nyt joko höpöhöpöä tai sitten tullut kirjoitusvirhe, tarkoititko 500Nm? teho ei riko mitään. teho = työ x aika
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • Freak
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 2561
                      • .

                      Jos mäntä sulaa, niin eikö siellä pytyssä silloin ole tapahtunut hehkusytytystä? Siihen ei vaikuta voimat eikä tehot silloin,vaan jonkun osan hehkuminen. Se pitäisi selvittää ensin tai sama zumba alkaa pian uudelleen.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5273
                        • Pirkkala

                        Niin, millä tavalla se mäntä sitten hajoaa, kun se hajoaa normaalien olosuhteiden vallitessa? Minä näkisin että se alkaa hajota palasiksi murtumalla? Mene ja tiedä.

                        Mutta useinhan kestävämmät osat mahdollistaa sen, että vaikka palotilassa tapahtuu välillä jotain hallitsematonta, niin osat kestävät sen.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1766
                          • vihti

                          550nm on varmaan hyvä turvarajana vakio männällä jos haluaan kesän päästellä suht huoletta

                          Sulaminen taitaa johtua muusta kun tehosta, onhan vakio alakerralla ajettu aika huikeilla tehoilla pelkän kansipahvin päivityksellä
                          Last edited by naikou; 27-01-2023, 19:19.
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • EtuX
                            BTCF Member
                            • Jun 2012
                            • 112
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by naikou View Post
                            550nm on varmaan hyvä turvarajana vakio männällä jos haluaan kesän päästellä suht huoletta

                            Sulaminen taitaa johtua muusta kun tehosta, onhan vakio alakerralla ajettu aika huikeilla tehoilla pelkän kansipahvin päivityksellä

                            Vähällä meni vituiksi, kaivelin penkkilapun niin sieltähän löytyi 554nm 0.9bar ja kesän mittaan tais päineet päätyä lähemmäs 1.5
                            F11 530d individual Brewster Green
                            -2016.

                            E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                            -1994.

                            Ascona B M20 Powered
                            -1978.

                            Comment

                            • EtuX
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 112
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by ihenkkaz
                              Eli oisko nakua ja räks

                              Vuosia ajanu 2.5 vanos männillä eikä vielä oo sulanut nuilla läskiremmeillä, 664/812 napadynossa nyt viimeks
                              Hyvinhän ne tuntuis siis kestävän, muualla siis vika Hehkusytytys todennäköisesti käynyt kun tullu ihan reikää keskelle mäntää eikä nakutuksen jälkiä ole ollut havaittavissa. Mitäs tulppia täälä väki käyttää, siinäpä se taitaa olla pää syy hehkusytytykselle kun ei moottorissa karstaakaan ole ollut :think
                              F11 530d individual Brewster Green
                              -2016.

                              E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                              -1994.

                              Ascona B M20 Powered
                              -1978.

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1766
                                • vihti

                                Denso q22pr-u, ngk bcpr7es tai ngk bkr8eix ainakin, itse en ole iridiumia testannut kun hyvin on pelannut tuolla halvalla kupari tulpalla kesän jos toisenkin
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎