M50-turbo keskustelua osista 2021
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Autopalvelu MH-motor
 Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
 Maxxecu myynti ja asennus
 www.mh-motor.fi 0503218217
 Kulkineet:
 E6 2000 touring
 E6 2002 touring
 E30 318is ///Mtechnic 2
 E34 ///M5 nürburgring
 E34 S62b50 turbo dct
 E39 523i ///Msport
 F30 320d
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Amp44 valikoimista saa m54b30 tarkoitetut melko vakion näköset takomännät mutta veivit joutuu vaihtaa näiden kanssa 145mm pitkiin ja näin ykk tulee noin 0,6mm ylemmäs kun vakio setupilla mutta toki 2mm paksuinen athena antaa vähän pelivaraa kun vakio tiiviste on 1,75mm eli puristus nousee vain aavistuksen, katumoottorissa en näe tätä haittana varsinkin jos polttoaineena käyttää RE85.
 
 Edit:toki tuon setupin kanssa pystyis myös käyttämään vähän raikkaampia nokkia ilman että kone on ihan kuollut ennen ahtopainetta ja varmaan kannattaisikin että vetää kivasti rajottajaan astiLast edited by naikou; 25-01-2023, 17:59.E39 523i Turbo 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vai 140mm kanki eikä 145mm?
 
 Vai mitä mäntää tarkotat tarkalleen ottaen?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
 E34 525i -90 twinturbo 427/519
 
 N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
 VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
 Kysy jos tarvetta
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuolla amp44 BMW valikoimassa M54B30 Natural aspiration näyttää olevan sen männän malli, muistaakseni jollakin foorumilaisellakin on tuollaiset m52b28 turbossa nimenomaan 5mm vakiota pidemmällä aftermarket kiertokangellaOriginally posted by Urpo_rotta View PostVai 140mm kanki eikä 145mm?
 
 Vai mitä mäntää tarkotat tarkalleen ottaen?E39 523i Turbo 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by naikou View PostTuolla amp44 BMW valikoimassa M54B30 Natural aspiration näyttää olevan sen männän malli, muistaakseni jollakin foorumilaisellakin on tuollaiset m52b28 turbossa nimenomaan 5mm vakiota pidemmällä aftermarket kiertokangella
 Mm. Minulla. 140mm kanki, ellen ole pahasti jo latvastani lahonnutE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
 E34 525i -90 twinturbo 427/519
 
 N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
 VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
 Kysy jos tarvetta
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vajaa 500horsea niin on alkanut vakio mäntä sulamaan, männänrengas välit onkin sitten hajonnut ihan väärinkäytöstäOriginally posted by ihenkkazMitäs ne vakiot kestää ennenku hajoo tehoon? 
 
 E85 ja aavistuksen vakiota matalampi puristus athenan pahvilla.F11 530d individual Brewster Green
 -2016.
 
 E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
 -1994.
 
 Ascona B M20 Powered
 -1978.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 JooOriginally posted by naikou View PostJoo ja 84mm varmaan iskunpituus, 75mm iskulla 140mm veivillä tuo kyseinen mäntä jää reippaat 4mm liian alas  pahoittelut, eipä osunu mieleen että mitotus osuu tosiaan aikalailla kohdalleen myös 75mm iskulla kun vaan laittaa vieläkin pitemmän kangen.
							
						E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647 pahoittelut, eipä osunu mieleen että mitotus osuu tosiaan aikalailla kohdalleen myös 75mm iskulla kun vaan laittaa vieläkin pitemmän kangen.
							
						E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
 E34 525i -90 twinturbo 427/519
 
 N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
 VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
 Kysy jos tarvetta
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tämä on nyt joko höpöhöpöä tai sitten tullut kirjoitusvirhe, tarkoititko 500Nm? teho ei riko mitään. teho = työ x aikaOriginally posted by EtuX View PostVajaa 500horsea niin on alkanut vakio mäntä sulamaan, männänrengas välit onkin sitten hajonnut ihan väärinkäytöstä 
 
 E85 ja aavistuksen vakiota matalampi puristus athenan pahvilla.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
 -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta. 
 Kiitos ajastasi? :think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos mäntä sulaa, niin eikö siellä pytyssä silloin ole tapahtunut hehkusytytystä? Siihen ei vaikuta voimat eikä tehot silloin,vaan jonkun osan hehkuminen. Se pitäisi selvittää ensin tai sama zumba alkaa pian uudelleen.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
 
 Vanha Uuden liiton mies...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niin, millä tavalla se mäntä sitten hajoaa, kun se hajoaa normaalien olosuhteiden vallitessa? Minä näkisin että se alkaa hajota palasiksi murtumalla? Mene ja tiedä.
 
 Mutta useinhan kestävämmät osat mahdollistaa sen, että vaikka palotilassa tapahtuu välillä jotain hallitsematonta, niin osat kestävät sen.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
 E34 525i -90 twinturbo 427/519
 
 N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
 VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
 Kysy jos tarvetta
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by naikou View Post550nm on varmaan hyvä turvarajana vakio männällä jos haluaan kesän päästellä suht huoletta 
 
 Sulaminen taitaa johtua muusta kun tehosta, onhan vakio alakerralla ajettu aika huikeilla tehoilla pelkän kansipahvin päivityksellä
 Vähällä meni vituiksi, kaivelin penkkilapun niin sieltähän löytyi 554nm 0.9bar ja kesän mittaan tais päineet päätyä lähemmäs 1.5 F11 530d individual Brewster Green F11 530d individual Brewster Green
 -2016.
 
 E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
 -1994.
 
 Ascona B M20 Powered
 -1978.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hyvinhän ne tuntuis siis kestävän, muualla siis vikaOriginally posted by ihenkkazEli oisko nakua ja räks
 
 Vuosia ajanu 2.5 vanos männillä eikä vielä oo sulanut nuilla läskiremmeillä, 664/812 napadynossa nyt viimeks Hehkusytytys todennäköisesti käynyt kun tullu ihan reikää keskelle mäntää eikä nakutuksen jälkiä ole ollut havaittavissa. Mitäs tulppia täälä väki käyttää, siinäpä se taitaa olla pää syy hehkusytytykselle kun ei moottorissa karstaakaan ole ollut :think
							
						F11 530d individual Brewster Green Hehkusytytys todennäköisesti käynyt kun tullu ihan reikää keskelle mäntää eikä nakutuksen jälkiä ole ollut havaittavissa. Mitäs tulppia täälä väki käyttää, siinäpä se taitaa olla pää syy hehkusytytykselle kun ei moottorissa karstaakaan ole ollut :think
							
						F11 530d individual Brewster Green
 -2016.
 
 E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
 -1994.
 
 Ascona B M20 Powered
 -1978.
 Comment
Comment