Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1622
    • vihti

    Pitäshän niiden käydä ristiin, siis lohkon päälle kansi ainakin, vanoksen tilalle tarvinnee jonkun peitelätkän. Kuullun mukaan m52 kansissa vähän parempi viimeistely tehtaan jäljiltä, 6mm venttiilinvarret ja pienemmät nostimet sekä modernimmat kartiojouset vs. NV joka on 7mm venttiilivarsilla, 35mm nostimet ja tuplajouset, m52/m50tu nokkapukkeihin piti kai tehdä tilaa että mahtuu NV nokat pyörii

    Mielenkiinnon vuoksi, mistä syystä halkesi? Oliko perinteisesti vesi ja pakokanavan välistä?
    E39 523i Turbo

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3700
      • Kouvola

      Originally posted by naikou View Post
      Pitäshän niiden käydä ristiin, siis lohkon päälle kansi ainakin, vanoksen tilalle tarvinnee jonkun peitelätkän. Kuullun mukaan m52 kansissa vähän parempi viimeistely tehtaan jäljiltä, 6mm venttiilinvarret ja pienemmät nostimet sekä modernimmat kartiojouset vs. NV joka on 7mm venttiilivarsilla, 35mm nostimet ja tuplajouset, m52/m50tu nokkapukkeihin piti kai tehdä tilaa että mahtuu NV nokat pyörii

      Mielenkiinnon vuoksi, mistä syystä halkesi? Oliko perinteisesti vesi ja pakokanavan välistä?
      M52 pukkeihin ei tartte tehä tilaa mutta M50TU pukeissa saattaa ottaa vastapainot kiinni.
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        Pientä ongelmaa ilmassa, eli mulla m50b25 non vanos alakerta,se koneistettu ja kasattu m54b30 kammella uusin acl laakerein, amp44 männät ja maxxspeedingin veivit uusin laakerein yms.. ongelmana on, että ei meinaa alakerta pyöriä,niin kuin se mun mielestä pitäisi..vaatii mielestäni aika älyttömästi voimaa,mutta kun saa liikkeelle, niin sitten pyörii räikällä kampuran päästä vaivatta.. vaikee tietty tällee viestin välityksellä kertoa,mutta eikö tuo aika vaivatta pitäisi pyöriä jos kaikki kunnossa ja oikein?
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by grab_ View Post
          Pientä ongelmaa ilmassa, eli mulla m50b25 non vanos alakerta,se koneistettu ja kasattu m54b30 kammella uusin acl laakerein, amp44 männät ja maxxspeedingin veivit uusin laakerein yms.. ongelmana on, että ei meinaa alakerta pyöriä,niin kuin se mun mielestä pitäisi..vaatii mielestäni aika älyttömästi voimaa,mutta kun saa liikkeelle, niin sitten pyörii räikällä kampuran päästä vaivatta.. vaikee tietty tällee viestin välityksellä kertoa,mutta eikö tuo aika vaivatta pitäisi pyöriä jos kaikki kunnossa ja oikein?
          Onko runkolaakereiden välykset mitattu (esim. plastigaugella)?
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5219
            • Pirkkala

            Onko kampura suora?
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • grab_
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 2839
              • Uusimaa

              Originally posted by Supra^ View Post
              Onko runkolaakereiden välykset mitattu (esim. plastigaugella)?
              Ei ole,tämä piti tehdä kyllä,mutta en saanut plastigaugea mistään, koneistamolla mitattu että std koossa oli kampi ja std laakerit laitettiin.. tuon tietty vois tehdä, että hankkisi jostakin tuota,mut alkaa itellä mennä vähän sormi suuhun tämän kanssa pikkuhiljaa..
              Ei mitään kerrottavaa

              Comment

              • andhu
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 535
                • vihti

                Originally posted by naikou View Post
                Pitäshän niiden käydä ristiin, siis lohkon päälle kansi ainakin, vanoksen tilalle tarvinnee jonkun peitelätkän. Kuullun mukaan m52 kansissa vähän parempi viimeistely tehtaan jäljiltä, 6mm venttiilinvarret ja pienemmät nostimet sekä modernimmat kartiojouset vs. NV joka on 7mm venttiilivarsilla, 35mm nostimet ja tuplajouset, m52/m50tu nokkapukkeihin piti kai tehdä tilaa että mahtuu NV nokat pyörii

                Mielenkiinnon vuoksi, mistä syystä halkesi? Oliko perinteisesti vesi ja pakokanavan välistä?
                Kiitos infosta
                Joo 4syl kohdalta ja sit kans venakopan tasosta pakosarjan pinnapulttiin
                E30 316 Turbo

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11037
                  • Oulu

                  Originally posted by grab_ View Post
                  Pientä ongelmaa ilmassa, eli mulla m50b25 non vanos alakerta,se koneistettu ja kasattu m54b30 kammella uusin acl laakerein, amp44 männät ja maxxspeedingin veivit uusin laakerein yms.. ongelmana on, että ei meinaa alakerta pyöriä,niin kuin se mun mielestä pitäisi..vaatii mielestäni aika älyttömästi voimaa,mutta kun saa liikkeelle, niin sitten pyörii räikällä kampuran päästä vaivatta.. vaikee tietty tällee viestin välityksellä kertoa,mutta eikö tuo aika vaivatta pitäisi pyöriä jos kaikki kunnossa ja oikein?
                  Pelkkä kanki loppuun kiristeltynä ja öljyttynä pitää pyöriä kuin tyhjää. Mutta uudet männät ja männänrenkaat hoonatuissa pytyissä saatta olla yllättävänkin jähmeät liikkumaan aluksi. Mut hankala sanoa mikä on ok ja mikä ei ilman näppituntumaa.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5726
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by grab_ View Post
                    en saanut plastigaugea mistään.


                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      Hemmetti, ite en löytäny vaikka miten googlailin ,kiitos tarvikemotilta tilasin tuota 👍

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Pelkkä kanki loppuun kiristeltynä ja öljyttynä pitää pyöriä kuin tyhjää. Mutta uudet männät ja männänrenkaat hoonatuissa pytyissä saatta olla yllättävänkin jähmeät liikkumaan aluksi. Mut hankala sanoa mikä on ok ja mikä ei ilman näppituntumaa.
                      Tämäpä,kun ei tullu kokeiltua pelkkää kampea käänneltyä, vaan oli jo pari mäntääkin kiinni, kun tarvi pyöritellä, ja sillon jo aavistuksen takkusi, pitää tuo purkaa ja nuo välykset mittailla, ja kokeilla sitten kasatessa pelkkää kampea käännellä, että miten pyörii, kiitokset kaikille palataan, jos onkelmat jatkuu, kun päästy kokeilemaan uusiksi..
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • grab_
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 2839
                        • Uusimaa

                        Originally posted by grab_ View Post
                        Pientä ongelmaa ilmassa, eli mulla m50b25 non vanos alakerta,se koneistettu ja kasattu m54b30 kammella uusin acl laakerein, amp44 männät ja maxxspeedingin veivit uusin laakerein yms.. ongelmana on, että ei meinaa alakerta pyöriä,niin kuin se mun mielestä pitäisi..vaatii mielestäni aika älyttömästi voimaa,mutta kun saa liikkeelle, niin sitten pyörii räikällä kampuran päästä vaivatta.. vaikee tietty tällee viestin välityksellä kertoa,mutta eikö tuo aika vaivatta pitäisi pyöriä jos kaikki kunnossa ja oikein?
                        Dodii, nyt plastigaugella mittailin runkolaakerivälykset, kaikki oli 0,05-0,063mm välillä, eikö tuo pitäisi olla ihan ok?.. pyörittelin kampuraai ilman runkopukkeja ja yhdessä kohtaa tuntuisi ihan pieni vastus..kipasen kammen huomenna vielä koneistamolle tarkistukseen, jos siinä ei mitää vikaa ole,niin sit nostan kädet ilmaan..
                        Ei mitään kerrottavaa

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by grab_ View Post
                          Dodii, nyt plastigaugella mittailin runkolaakerivälykset, kaikki oli 0,05-0,063mm välillä, eikö tuo pitäisi olla ihan ok?.. pyörittelin kampuraai ilman runkopukkeja ja yhdessä kohtaa tuntuisi ihan pieni vastus..kipasen kammen huomenna vielä koneistamolle tarkistukseen, jos siinä ei mitää vikaa ole,niin sit nostan kädet ilmaan..
                          suoruuden voit mitata itekkin laittamalla lohkoon reunimmaiset laakerit paikalleen ja kammen niiden varaan lohkoon. keskikaulasta katot heittokellolla heiton. sallittu yläraja b25 kammella 0.15mm ja b28 kammella 0.20mm. Eli heittoa saa olla melko paljonkin,varmaan siksi koska pelkkä lohkokin elää varmasti enemmän. Mittasitko päittäis välyksen kampuran päästä ? Ettei päittäislaakeri ole liian tiukka ?
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • AleksiH
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 64
                            • Lohja

                            Pitäisi tuo m52b28 ahdistaa. Millaista kokoonpanoa tähän kannattais nykysellä laittaa? Tarkoitus olisi tehdä kestämään "isoja" tehoja. :think
                            Ajossa
                            E36 320 coupé
                            E91 335i, manuaali.

                            Comment

                            • Odto
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2017
                              • 114
                              • Suomi

                              Tuohon on varmaan yhtä monta vastausta, kuin on tekijääkin. Vakiokone on omassa käytössä kestänyt 350hp tehoja vallan mainiosti. Mikäli tuommonen max 400hp/500nm riittää, niin pidä vakiona. Kiertokanget siellä ekana väsyy.

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3154
                                • 47200

                                Originally posted by AleksiH View Post
                                Pitäisi tuo m52b28 ahdistaa. Millaista kokoonpanoa tähän kannattais nykysellä laittaa? Tarkoitus olisi tehdä kestämään "isoja" tehoja. :think
                                Mikä on iso teho? Projektipuolella on monia ja monia ahtorakennelmia. Osa pirkkana ja osa ei sitten pirkkana ensinkään. Takokanget ja männät, nokat ja venakoneiston osat niin pääset jo aika pitkälle melko luotettavasti. Tuo turbotuskin on niin laaja käsite että sitä ei heti hoksaakaan kuinka paljon niitä muuttujia siinä on.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎