Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meldoz
    BTCF Member
    • May 2015
    • 85
    • Rovaniemi

    Itellä ollut Copper gasketit kolmatta vuotta nykyisessä tekniikassa eikä ole näkyviä ongelmia ollu. Ensimmäisessä tekniikassa ne kerkesi olla vuoden enneku purin mäntien takia, ei sillonkaa näkynyt mitää ongelmia käyttää.
    Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
    F11 520D t
    E34 m50b28 Turbo

    Comment

    • EmH
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 1543
      • Pohjois-Savo

      Minäkin olen laittanut aina athenan kanssa copper gaskettia. Yhden massaosan käytin 3 kertaa, eikä mitään ongelmia. Olisi mennyt vieläkin, mutta laitoin nyt uuden.
      E30 M50 Turbo
      E39 lightweight jäärata
      Mitsubishi Lancer Evo VII
      Nissan Skyline R32 gts-t
      Subaru Impreza n/a
      Originally posted by mikkod
      Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1766
        • vihti

        Onko muilla ollu tällasta vikaa että pitkän vedon jälkeen yks sylinteri pimenee ja sit noin 1-2km rauhallisen ajon jälkeen toimii taas hyvin?

        edit: vika selviskin jo, ahdot karkaa ja naku tunnistus tiputtaa syl.6 ennakkoa niin paljon ettei siellä pala hetkeen
        Last edited by naikou; 13-06-2024, 19:32.
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Kristian malmisuo
          Newbiemmer
          • Sep 2022
          • 27
          • Hämeenlinna

          Onko kotimaassa myynnissä orkkis polttoainekiskon paineensäätimen tilalle ns ”tulppaa”? Erillinen säädettävä polttoaineen paineensäädin tulossa ja orkkiksen tilalle pitäs taikoo jotain, vai pitääkö hitsailla umpeen?

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1368
            • Pohjanmaa

            Originally posted by Kristian malmisuo View Post
            Onko kotimaassa myynnissä orkkis polttoainekiskon paineensäätimen tilalle ns ”tulppaa”? Erillinen säädettävä polttoaineen paineensäädin tulossa ja orkkiksen tilalle pitäs taikoo jotain, vai pitääkö hitsailla umpeen?
            Tarvikemotti?
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • Kristian malmisuo
              Newbiemmer
              • Sep 2022
              • 27
              • Hämeenlinna

              Ei myy

              Comment

              • ekkoo1
                BTCF Member
                • Jun 2019
                • 1368
                • Pohjanmaa

                Originally posted by Kristian malmisuo View Post
                Ei myy
                Eikö jostain tämmösestä saa modattua?
                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                Comment

                • Kristian malmisuo
                  Newbiemmer
                  • Sep 2022
                  • 27
                  • Hämeenlinna

                  Laitoin eilen viestiä heille tuosta osasta ja vastasivat näin
                  ”Normaalisti polttoaine tulee ja menee tuosta samasta kohdasta. Tuolla adapterilla tulpataan näistä orkkis paluu ja johdatetaan paine sen sijaan uudelle paineensäätimelle.​”
                  eli vähän on liian paljon modaamista.

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2721
                    • .fi

                    Originally posted by Kristian malmisuo View Post
                    Laitoin eilen viestiä heille tuosta osasta ja vastasivat näin
                    ”Normaalisti polttoaine tulee ja menee tuosta samasta kohdasta. Tuolla adapterilla tulpataan näistä orkkis paluu ja johdatetaan paine sen sijaan uudelle paineensäätimelle.​”
                    eli vähän on liian paljon modaamista.
                    sorvissahan toi tekijältä äkkiä syntyis. ja tuon adapterinkin suht helpolla muokkais. lähtö umpeen, ja keskeltä leikkaa paluun tukkivan pienen nysän pois.
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • -Dobermann-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1021
                      • Jyväskylä

                      Käytin söörtsiä tuloksetta, kysytäänpä suosiolla täältä. Eli m50 kone cometicin tiivisteellä ja arpin pulteilla. Kone on käytetty kuumaksi ja nyt kansi pitäisi jälkikiristää (Virtalan Risto ohjeistus +10vuoden takaa). Ei ole enää mitään ohjetta tallessa että mikähän tuo jälkikiristyksen nm olisi. Ideoita?

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3107

                        Originally posted by -Dobermann- View Post
                        Käytin söörtsiä tuloksetta, kysytäänpä suosiolla täältä. Eli m50 kone cometicin tiivisteellä ja arpin pulteilla. Kone on käytetty kuumaksi ja nyt kansi pitäisi jälkikiristää (Virtalan Risto ohjeistus +10vuoden takaa). Ei ole enää mitään ohjetta tallessa että mikähän tuo jälkikiristyksen nm olisi. Ideoita?
                        Soita Ristolle ja kysy. Varmaan neuvoo jos oot aikanaan ne häneltä ostannu.
                        Kulkineet/projektit:

                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • _ville
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 246
                          • Pirkanmaa

                          Moottori alkaa olemaan kasaantumaan päin ja nyt tarvisi alkaa ahdinta speksailemaan. Moottorin kokoonpano olisi seuraava: m50b25 vanos amp44 männillä puristus riippuu vielä pahvista, mutta 9,1 - 9.4:1. Polttoainepuoli tulee hyvin suurella todennäköisyydellä flexfuelina, koska täältä korvesta ei saa e85 pumpulta. Tarkoitus tehdä auto vain kadulle, joten heräävyys on kriteereissä melko korkealla. Tehotavoite 450 hp mielellään siten, että ahdin ei ole aivan tapissa. Lisäksi ahdin tulee taakse ja alas, joten kuulalaakerikeskiö on kaikista kätevin.

                          Tällä hetkellä ajatukset Pulsarin PSR3076 Gen2 0,82 A/R. Kyseinen ahdin heräilisi varmasti aika kivasti etenkin jos valitsee 0,63 pesällä. Pakopaineiden nousu mietittyyttää vain tuolla pienemällä pesällä sekä riittääkö ko ahtimessa tuotto. Toinen vaihtoehto olisi PSR3582 Gen2, mutta tällä ahtimella menee heräävyys huomattavasti huonommaksi. Olisiko porukalla kokemuksia tai näkemyksiä näistä? Foorumilla tuntuu olevan 90 % ahdetuista M50 koneista Holsetilla.



                          Comment

                          • ekkoo1
                            BTCF Member
                            • Jun 2019
                            • 1368
                            • Pohjanmaa

                            Originally posted by _ville View Post
                            Moottori alkaa olemaan kasaantumaan päin ja nyt tarvisi alkaa ahdinta speksailemaan. Moottorin kokoonpano olisi seuraava: m50b25 vanos amp44 männillä puristus riippuu vielä pahvista, mutta 9,1 - 9.4:1. Polttoainepuoli tulee hyvin suurella todennäköisyydellä flexfuelina, koska täältä korvesta ei saa e85 pumpulta. Tarkoitus tehdä auto vain kadulle, joten heräävyys on kriteereissä melko korkealla. Tehotavoite 450 hp mielellään siten, että ahdin ei ole aivan tapissa. Lisäksi ahdin tulee taakse ja alas, joten kuulalaakerikeskiö on kaikista kätevin.

                            Tällä hetkellä ajatukset Pulsarin PSR3076 Gen2 0,82 A/R. Kyseinen ahdin heräilisi varmasti aika kivasti etenkin jos valitsee 0,63 pesällä. Pakopaineiden nousu mietittyyttää vain tuolla pienemällä pesällä sekä riittääkö ko ahtimessa tuotto. Toinen vaihtoehto olisi PSR3582 Gen2, mutta tällä ahtimella menee heräävyys huomattavasti huonommaksi. Olisiko porukalla kokemuksia tai näkemyksiä näistä? Foorumilla tuntuu olevan 90 % ahdetuista M50 koneista Holsetilla.



                            Pulsar 3076 voisi ehkä riittää tuohon, kaverilla napsua pienempi 3067 meni tukkoon jossain 400hp paikkeilla. 3582 varmaan vähän laginen tosiaan jos pysyt b25 kampurassa. Pistäisin ehkä 0.8 A/R kuitenkin, 0.63 heräilee ehkä vinkeästi mutta kyllä se menee tukkoon sitten myöskin. Toki sitten jos/kun nälkä kasvaa myöhemmin niin jää tuo 3076:kin pieneksi mutta mutta...

                            E39 540i -96 Ajamisen iloa
                            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                            Comment

                            • ^Tonix^
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 641
                              • Vaasa

                              Originally posted by _ville View Post
                              Moottori alkaa olemaan kasaantumaan päin ja nyt tarvisi alkaa ahdinta speksailemaan. Moottorin kokoonpano olisi seuraava: m50b25 vanos amp44 männillä puristus riippuu vielä pahvista, mutta 9,1 - 9.4:1. Polttoainepuoli tulee hyvin suurella todennäköisyydellä flexfuelina, koska täältä korvesta ei saa e85 pumpulta. Tarkoitus tehdä auto vain kadulle, joten heräävyys on kriteereissä melko korkealla. Tehotavoite 450 hp mielellään siten, että ahdin ei ole aivan tapissa. Lisäksi ahdin tulee taakse ja alas, joten kuulalaakerikeskiö on kaikista kätevin.

                              Tällä hetkellä ajatukset Pulsarin PSR3076 Gen2 0,82 A/R. Kyseinen ahdin heräilisi varmasti aika kivasti etenkin jos valitsee 0,63 pesällä. Pakopaineiden nousu mietittyyttää vain tuolla pienemällä pesällä sekä riittääkö ko ahtimessa tuotto. Toinen vaihtoehto olisi PSR3582 Gen2, mutta tällä ahtimella menee heräävyys huomattavasti huonommaksi. Olisiko porukalla kokemuksia tai näkemyksiä näistä? Foorumilla tuntuu olevan 90 % ahdetuista M50 koneista Holsetilla.



                              "G30-660"/G5455 tai "G30-770/G5855? Kaikilla tavoilla parempi kuin toi 3076 sun 450hv tavoitteeseen.
                              Itsellä oli aikoinaan M50B25 motissa HX35 54/60 12cm, se syttyi kiitettävästi ja voimaa oli 431hv @ 0,9 bar. Silloin ei ollut kiinanihmeahtimista tietoakaan, 450hv tehoille laittaisin itse tuon "G30-660" jos kiinanahtimella pitäisi mennä.
                              Last edited by ^Tonix^; 19-08-2024, 21:09.
                              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                              E30 318is
                              E36 M3 Coupe

                              Comment

                              • Rattiukko
                                BTCF Member
                                • Nov 2022
                                • 631
                                • Uusimaa

                                Laita siihen remmiahdin joka ahtaa matalilla ja turbo sitten korkeilla kierroksilla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎