Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 656
    • Hellzzzinki by nite

    Originally posted by _ville View Post

    Lainaan itseäni, mutta näyttäisi, että 340 lph pumppu menee liian rajoilla viinalla jos joskus haluaa tehoa kasvattaa. Kysymys kuuluukin kuinka toteuttaa paineensäädin? Erään viritysosia myyvän puljun mukaan vakio paikalle tuleva kiinteä paremmin virtaava säädin ei riitä pitämään painetta tasaisena 450 lph pumpun kanssa. Onkos muilla virittäjillä kokemuksia?
    Sellainen kokemus, että vakiokisko, paineensäädin ja (pääosin) vakiot linjatkin riitti ainakin vähään reilu 700hv:n napatehoon ilman paineiden kyykkäystä. Pumppuina 2 x 044.
    Monet on myöskin vaihtaneet orkkis paineensäätimen tilalle siihen vakiopaikalle jonkun tuning-version, ja hyvin ne on nekin pelanneet.
    Last edited by anttti; 12-03-2025, 13:59.
    vehkeet levällään...

    Comment

    • Lähtis
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 270
      • Toijala

      Originally posted by _ville View Post

      Lainaan itseäni, mutta näyttäisi, että 340 lph pumppu menee liian rajoilla viinalla jos joskus haluaa tehoa kasvattaa. Kysymys kuuluukin kuinka toteuttaa paineensäädin? Erään viritysosia myyvän puljun mukaan vakio paikalle tuleva kiinteä paremmin virtaava säädin ei riitä pitämään painetta tasaisena 450 lph pumpun kanssa. Onkos muilla virittäjillä kokemuksia?
      Itellä 1000cc suuttimet, 450 walbro tankissa, vakiokokoiset polttoainelinjat sekä vakio bensanpaineensäädin m50:ssä ja etanoli polttoaineena. Yli 400hv eikä ongelmia.
      BMW e30 320i m50b25+holset -86
      Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
      Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11184
        • Oulu

        Originally posted by _ville View Post

        Lainaan itseäni, mutta näyttäisi, että 340 lph pumppu menee liian rajoilla viinalla jos joskus haluaa tehoa kasvattaa. Kysymys kuuluukin kuinka toteuttaa paineensäädin? Erään viritysosia myyvän puljun mukaan vakio paikalle tuleva kiinteä paremmin virtaava säädin ei riitä pitämään painetta tasaisena 450 lph pumpun kanssa. Onkos muilla virittäjillä kokemuksia?
        M52 kiskon oma paineensäädin on ihan hiinä ja hiinä jaksaako pitää paineet kohdillaan tyhjäkäynnillä 450 walbrolla ja vakio linjoilla. M50 paineensäädin ei tuntunut jaksavan. Mut semmonen finjectorin myymä säädettävä ja virtaavampi säädin on jopa kahdella 044 pumpulla ja isoilla linjoilla riittäny.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • _ville
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 253
          • Pirkanmaa

          Onkos porukalla kokemusta edullisemmista egt-antureista? Ebayssa näyttäisi olevan tarjolla melko kattava valikoima, mutta löytääkö sieltä oikeasti toimivia? Kokemuksia aiheesta?

          Comment

          • _ville
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 253
            • Pirkanmaa

            Millä tavoin kanssaturbottajat ovat toteuttaneet evap-systeemin m50 moottorissa?

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1772
              • vihti

              Jos haluuaa evap-järjestelmän toimivan oikein niin se pitää olla kytketty imusarjaan kuten tehtaan jäljiltä mutta ahdettuun on syytä laittaa takaiskuventtiili väliin, ainakin sellainen mikä on alkuperäisenä jarrutehostimen letkussa on osoittautunut todella luotettavaksi vuosien varrella.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5288
                • Pirkkala

                Originally posted by _ville View Post
                Millä tavoin kanssaturbottajat ovat toteuttaneet evap-systeemin m50 moottorissa?
                Olen heittänyt sen kokonaan veks
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎