M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 656
    • Hellzzzinki by nite

    Originally posted by _ville View Post

    Lainaan itseäni, mutta näyttäisi, että 340 lph pumppu menee liian rajoilla viinalla jos joskus haluaa tehoa kasvattaa. Kysymys kuuluukin kuinka toteuttaa paineensäädin? Erään viritysosia myyvän puljun mukaan vakio paikalle tuleva kiinteä paremmin virtaava säädin ei riitä pitämään painetta tasaisena 450 lph pumpun kanssa. Onkos muilla virittäjillä kokemuksia?
    Sellainen kokemus, että vakiokisko, paineensäädin ja (pääosin) vakiot linjatkin riitti ainakin vähään reilu 700hv:n napatehoon ilman paineiden kyykkäystä. Pumppuina 2 x 044.
    Monet on myöskin vaihtaneet orkkis paineensäätimen tilalle siihen vakiopaikalle jonkun tuning-version, ja hyvin ne on nekin pelanneet.
    Last edited by anttti; 12-03-2025, 13:59.
    vehkeet levällään...

    Comment

    • Lähtis
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 270
      • Toijala

      Originally posted by _ville View Post

      Lainaan itseäni, mutta näyttäisi, että 340 lph pumppu menee liian rajoilla viinalla jos joskus haluaa tehoa kasvattaa. Kysymys kuuluukin kuinka toteuttaa paineensäädin? Erään viritysosia myyvän puljun mukaan vakio paikalle tuleva kiinteä paremmin virtaava säädin ei riitä pitämään painetta tasaisena 450 lph pumpun kanssa. Onkos muilla virittäjillä kokemuksia?
      Itellä 1000cc suuttimet, 450 walbro tankissa, vakiokokoiset polttoainelinjat sekä vakio bensanpaineensäädin m50:ssä ja etanoli polttoaineena. Yli 400hv eikä ongelmia.
      BMW e30 320i m50b25+holset -86
      Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
      Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11199
        • Oulu

        Originally posted by _ville View Post

        Lainaan itseäni, mutta näyttäisi, että 340 lph pumppu menee liian rajoilla viinalla jos joskus haluaa tehoa kasvattaa. Kysymys kuuluukin kuinka toteuttaa paineensäädin? Erään viritysosia myyvän puljun mukaan vakio paikalle tuleva kiinteä paremmin virtaava säädin ei riitä pitämään painetta tasaisena 450 lph pumpun kanssa. Onkos muilla virittäjillä kokemuksia?
        M52 kiskon oma paineensäädin on ihan hiinä ja hiinä jaksaako pitää paineet kohdillaan tyhjäkäynnillä 450 walbrolla ja vakio linjoilla. M50 paineensäädin ei tuntunut jaksavan. Mut semmonen finjectorin myymä säädettävä ja virtaavampi säädin on jopa kahdella 044 pumpulla ja isoilla linjoilla riittäny.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • _ville
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 260
          • Pirkanmaa

          Onkos porukalla kokemusta edullisemmista egt-antureista? Ebayssa näyttäisi olevan tarjolla melko kattava valikoima, mutta löytääkö sieltä oikeasti toimivia? Kokemuksia aiheesta?

          Comment

          • _ville
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 260
            • Pirkanmaa

            Millä tavoin kanssaturbottajat ovat toteuttaneet evap-systeemin m50 moottorissa?

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1779
              • vihti

              Jos haluuaa evap-järjestelmän toimivan oikein niin se pitää olla kytketty imusarjaan kuten tehtaan jäljiltä mutta ahdettuun on syytä laittaa takaiskuventtiili väliin, ainakin sellainen mikä on alkuperäisenä jarrutehostimen letkussa on osoittautunut todella luotettavaksi vuosien varrella.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5312
                • Pirkkala

                Originally posted by _ville View Post
                Millä tavoin kanssaturbottajat ovat toteuttaneet evap-systeemin m50 moottorissa?
                Olen heittänyt sen kokonaan veks
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • _ville
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 260
                  • Pirkanmaa

                  Nopeaa apua kaivattaisiin. M50 perässä MS-koneistuksen kova vauhtipyörä ja sre 765 jousitetulla massalevyllä. Mittasin painelaakerin ja asetelman välyksen hyvin kuluneella kytkinhaarukalla ja tulos oli noin 1,6 mm työsylkkä pohjaan painettuna. Suositus lienee 2-4 mm. Onkos muut törmänneet vastaavaan?

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5312
                    • Pirkkala

                    Kyllä tuo pelaa. Ja on jopa hyvä mutta kytkimen kuluessa saattaa alkaa hieman kantaa.
                    Oma mielipide että vetoja vaan

                    Tee säädettävä vastanappula niin saat silläki pelattua sitä. Eli kierre läpi, ja pultti siitä missä se muovinappula on ja muotoilet sen pään jotta se rautalankapidike passaa. Sitte ulkopuolelta voit sitä säätää
                    Last edited by Urpo_rotta; 22-05-2025, 18:10.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • _ville
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 260
                      • Pirkanmaa

                      Koitin haulla etsiä, mutta ei tuntunut kukaan laittaneen ratkaisua. Autossa on m50 + zf s5d 320z sekä ms-koneistuksen tekemä kova vauhtipyörä sre765 asetelmalla ja jousitetulla massalevyllä. Ongelmana on, että kytkin ei irrota, eli vaihteita ei saa silmään koneen käydessä. Pää ja työsylkkä ovat vakiot ja polkimessa on pienoinen välys. Millä olette saaneet kytkimen irroittamaan?

                      Comment

                      • _ville
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 260
                        • Pirkanmaa

                        Tupla

                        Comment

                        • Meldoz
                          BTCF Member
                          • May 2015
                          • 88
                          • Rovaniemi

                          Jotku joutunut tekemään säädettävän tapin sen haarukan muovitapin tilalta ja toisilla riittäny korkeampi painelaakeri/ käpälään hitsattu tavaraa.

                          Oma 765/sintteri/vauhtipyörä setti toimi suoraan normi haarukalla,tapilla, 328 sylinterillä ja teräspunoletkulla. Mutta en tiedä kenen tekele se vauhti pyörä oli, tuossa ne tallin lattialla makaa ku vaihdoin 8hp
                          Last edited by Meldoz; 09-06-2025, 21:51.
                          Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
                          F11 520D t
                          E34 m50b28 Turbo

                          Comment

                          • _ville
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 260
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Meldoz View Post
                            Jotku joutunut tekemään säädettävän tapin sen haarukan muovitapin tilalta ja toisilla riittäny korkeampi painelaakeri/ käpälään hitsattu tavaraa.

                            Oma 765/sintteri/vauhtipyörä setti toimi suoraan normi haarukalla,tapilla, 328 sylinterillä ja teräspunoletkulla. Mutta en tiedä kenen tekele se vauhti pyörä oli, tuossa ne tallin lattialla makaa ku vaihdoin 8hp
                            Painelaakeri ja asetelman välykseksi mitattu noin 3,2 mm, joten sen puolesta pitäisi olla ok. Täytynee koittaa vaihtaa se teräspunos ja vaikka hieman jatkaan työsylinterin tappia.

                            Comment

                            • Meldoz
                              BTCF Member
                              • May 2015
                              • 88
                              • Rovaniemi

                              Paljonko sulla on asetelman esijännitys?
                              Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
                              F11 520D t
                              E34 m50b28 Turbo

                              Comment

                              • _ville
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 260
                                • Pirkanmaa

                                Ei tullut mitattua, mutta MS-koneistuksen pyörä, joten uskoisin olevan kunnossa.

                                Comment

                                Working...
                                X