Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junkkri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 679
    • Järvenpää

    moottorinohjauksen/laatikon softan

    voi päivittää MISSÄ? Mitä noin maksaa/onko iso työ?

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by junkkri View Post
      voi päivittää MISSÄ? Mitä noin maksaa/onko iso työ?
      Eikai sillä paikalla niin väliä ole? Tuossa pihalla ajattelin jollei nyt satamaan ala
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by Supa View Post
        Eikai sillä paikalla niin väliä ole? Tuossa pihalla ajattelin jollei nyt satamaan ala
        Eikä sekään mitään vaikka sataisi, voihan läppärin kanssa istua vaikka kabiinissa
        Suosittelen muuten juuri ohjelman päivitystä, pariin autoon tehneenä sen niin juuri tuo alas päin vaihtaminen on alkanut toimimaan juuri niin kuin pitääkin
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • junkkri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 679
          • Järvenpää

          Joo

          Supalle, että oikein Vihti/Lohja! Ymmärrän!
          Last edited by junkkri; 17-07-2009, 15:01.

          Comment

          • KATKU
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 230
            • Vaasa

            Originally posted by O.K. View Post
            On sit tullut turbiini/momentinmuunnin elinkaaren päähän. Tuo kierrosten huudatus tms. johtuu siitä, että turbiini ei lukitu enää lainkaan. Powermaticin pika-arvion mukaan selviää uudella turbiinilla + öljypumpun tiivisteiden vaihdolla. Ilman öljynvaihtoa se olisi vanhoilla paksuilla öljyillä toiminut ehkä vielä jonkin aikaa ennen koko laatikon tuhoa.

            Eli sinänsä öljynvaihto kannatti, koska nyt paljastui vika, joka olisi voinut lopulta tuhota koko laatikon metallipurun tuhotessa öljypumpun. Ja siis oli ilmeisesti alkuperäiset öljyt, jotka kestivät turbiinia pidempään
            Moi

            Paljonkonkos sulla nyt oli sitten niitä kilometrejä ?

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              kysytääs nyt kun kaverin E32 750i tomaatti alkaa n. vartin ajon jälkeen kettuilemaan sillä tavalla, että kun kiihdyttää niin kierrokset karkaa vähän väliä ikäänkuin turbiini luistaisi? eli välillä vetää ja veto katkeaa ja kierrokset vain nousee samalla? Ikäänkuin painaisi manuaalivaihteisella kesken kiihdytyksen välillä kytkimen pohjaan. Laatikko vaihtaa kun höllää kaasua, muuten jää paukuttamaan rajoittimelle. Lisäks kuuluu metallinen rahina kun esim. N asennolla nostaa varovaisesti kierroksia.

              Eikö tuo ole aika selvä mekaaninen vika ja sähkö viat voisi melkein sulkea pois?
              Last edited by BMW; 18-07-2009, 02:28.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • O.K.
                Moderator
                • Nov 2003
                • 4854
                • Espoo

                Originally posted by KATKU View Post
                Moi

                Paljonkonkos sulla nyt oli sitten niitä kilometrejä ?
                223tkm
                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                E34 525i

                Comment

                • antteri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 222
                  • Tampere

                  Poistettu
                  Last edited by antteri; 25-09-2011, 22:16.

                  Comment

                  • O.K.
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4854
                    • Espoo

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Suosittelen muuten juuri ohjelman päivitystä, pariin autoon tehneenä sen niin juuri tuo alas päin vaihtaminen on alkanut toimimaan juuri niin kuin pitääkin
                    Pelkän laatikon ohjelma vai myös moottorinohjaus? Mulla siis ei lopulta olekaan mitään vikaa laatikossa, vaan nuo "ominaisuudet" tuli uusien öljyjen myötä. Eli turbiini lukittuu ihan oikein, mutta muuten löysempien uusien öljyjen takia on laatikon vaihtokohdat yms. muuttuneet. Powermaticilla suositeltiin pävittämään softia, mutta toisessa ketjussa varoiteltiin koskemasta moottorinohjaukseen, eli päivittämään vain laatikon softa.
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by antteri View Post
                      Paljonko pitäisi 5HP18 laatikkoon mennä kaikenkaikkiaan öljyä normaali öljynvaihdossa? Bentley manuaali sanoo 3.3l, mutta tuo määrä on ilmeisesti pelkän öljypohjan täyttömäärä kun auto sammutettuna?
                      N.5,5-6l.

                      Comment

                      • antteri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 222
                        • Tampere

                        Poistettu
                        Last edited by antteri; 25-09-2011, 22:16.

                        Comment

                        • TBman
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 76

                          Ne, jotka ajavat paljon, eivät taida istua btcf:n forumin ääressä jauhamassa? Siksikö he eivät kerro mitä on mahtunut viimeisen 400 tkm varrelle? Jos kymmenenkin sellaista kertoisi kokemuksistaan, oltaisiin jo paljon viisaampia. Ja rehellisesti: Kuka uskoo että oma E39 on liikenteessä vielä yli 400 tkm mittarissa? Tuskin edes 1 viidestä?[/QUOTE]

                          Se on moro taas!

                          Välillä olen ehtinyt käydä foormia selailemassa ja tämä laatikkotrheadi on kyllä hauska/kiinnostava.

                          Minä olen autonkäyttäjänä aika paljon ajava. Nyt on menossa toinen E60 korinen, 530dAtti. olikohan tämä jo 8 uudesta pidetty bemu meidän taloudessa.
                          Ajokilometrit ovat olleet autoissa kovia, kun uuteen olen vaihtanut vankkurin, mutta kuten sanottua, työmatkaa on tosiaan ollut se 420km/sivu ja sitä sitten hinkkailen.
                          Ai niin, vaihteisto öljyt.. joo, ensimmäistäkään laatikkoöljyä en ole vaihdattanut autoihin. Tässä nykyisessä prutkussa menee jo 270tkm rikki ja edellinen oli n. 430tkm ajettu, kun sen myin metsäkoneserkulleni, joka on ollut jokaisen autoni loppusijoitushautaaja. Tämä auto jonka möin viimeksi rymyserkulle oli se 430tkm ajettuna meiltä lähteny ja siinä on viimetapaamisella mittarissa se 670tkm nyt. Moottoriöljyä on heppu vaihtanut tasan 3 kertaa.. Sanoi sen olevan hörhöjen hommaa.
                          Laatikkoon ei ole tehty mitään, peräänkään ei ole tehty mitään huoltotoimia ja käyttö/ajotapa on takuulla järkyttävin mitä olen ikinämissään nähnyt ja minä sentään kierrän työni takia lähes joka mantrereella tällä pallukalla.

                          Saa vaan nähdä, että milloin laatikko sitten poikii... Varmaan ensiyönä, kun polkaisen taas "kahvat kaakossa" kohti uusia seikkailuja.

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Originally posted by TBman View Post
                            Ne, jotka ajavat paljon, eivät taida istua btcf:n forumin ääressä jauhamassa? Siksikö he eivät kerro mitä on mahtunut viimeisen 400 tkm varrelle? Jos kymmenenkin sellaista kertoisi kokemuksistaan, oltaisiin jo paljon viisaampia. Ja rehellisesti: Kuka uskoo että oma E39 on liikenteessä vielä yli 400 tkm mittarissa? Tuskin edes 1 viidestä?
                            Se on moro taas!

                            Välillä olen ehtinyt käydä foormia selailemassa ja tämä laatikkotrheadi on kyllä hauska/kiinnostava.

                            Minä olen autonkäyttäjänä aika paljon ajava. Nyt on menossa toinen E60 korinen, 530dAtti. olikohan tämä jo 8 uudesta pidetty bemu meidän taloudessa.
                            Ajokilometrit ovat olleet autoissa kovia, kun uuteen olen vaihtanut vankkurin, mutta kuten sanottua, työmatkaa on tosiaan ollut se 420km/sivu ja sitä sitten hinkkailen.
                            Ai niin, vaihteisto öljyt.. joo, ensimmäistäkään laatikkoöljyä en ole vaihdattanut autoihin. Tässä nykyisessä prutkussa menee jo 270tkm rikki ja edellinen oli n. 430tkm ajettu, kun sen myin metsäkoneserkulleni, joka on ollut jokaisen autoni loppusijoitushautaaja. Tämä auto jonka möin viimeksi rymyserkulle oli se 430tkm ajettuna meiltä lähteny ja siinä on viimetapaamisella mittarissa se 670tkm nyt. Moottoriöljyä on heppu vaihtanut tasan 3 kertaa.. Sanoi sen olevan hörhöjen hommaa.
                            Laatikkoon ei ole tehty mitään, peräänkään ei ole tehty mitään huoltotoimia ja käyttö/ajotapa on takuulla järkyttävin mitä olen ikinämissään nähnyt ja minä sentään kierrän työni takia lähes joka mantrereella tällä pallukalla.

                            Saa vaan nähdä, että milloin laatikko sitten poikii... Varmaan ensiyönä, kun polkaisen taas "kahvat kaakossa" kohti uusia seikkailuja.[/QUOTE]

                            Ja mulla omassa bemarissa renkaat, jotka eivät kulu koskaan... (uskoo ken tahtoo..)
                            Mulle tulee kohta 240tkm ja ajatella jos olisin vaihtanut öljyt vasta kolme kertaa, riks raks ja poks, sanon minä!!!
                            Last edited by VolvoTDi; 20-07-2009, 23:04.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by TBman View Post
                              Tämä auto jonka möin viimeksi rymyserkulle oli se 430tkm ajettuna meiltä lähteny ja siinä on viimetapaamisella mittarissa se 670tkm nyt. Moottoriöljyä on heppu vaihtanut tasan 3 kertaa.. Sanoi sen olevan hörhöjen hommaa.
                              Tää oli hauska.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • antteri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2008
                                • 222
                                • Tampere

                                Poistettu
                                Last edited by antteri; 25-09-2011, 22:16.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎