Eikai sillä paikalla niin väliä ole? Tuossa pihalla ajattelin jollei nyt satamaan ala
Eikä sekään mitään vaikka sataisi, voihan läppärin kanssa istua vaikka kabiinissa
Suosittelen muuten juuri ohjelman päivitystä, pariin autoon tehneenä sen niin juuri tuo alas päin vaihtaminen on alkanut toimimaan juuri niin kuin pitääkin
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
On sit tullut turbiini/momentinmuunnin elinkaaren päähän. Tuo kierrosten huudatus tms. johtuu siitä, että turbiini ei lukitu enää lainkaan. Powermaticin pika-arvion mukaan selviää uudella turbiinilla + öljypumpun tiivisteiden vaihdolla. Ilman öljynvaihtoa se olisi vanhoilla paksuilla öljyillä toiminut ehkä vielä jonkin aikaa ennen koko laatikon tuhoa.
Eli sinänsä öljynvaihto kannatti, koska nyt paljastui vika, joka olisi voinut lopulta tuhota koko laatikon metallipurun tuhotessa öljypumpun. Ja siis oli ilmeisesti alkuperäiset öljyt, jotka kestivät turbiinia pidempään
Moi
Paljonkonkos sulla nyt oli sitten niitä kilometrejä ?
kysytääs nyt kun kaverin E32 750i tomaatti alkaa n. vartin ajon jälkeen kettuilemaan sillä tavalla, että kun kiihdyttää niin kierrokset karkaa vähän väliä ikäänkuin turbiini luistaisi? eli välillä vetää ja veto katkeaa ja kierrokset vain nousee samalla? Ikäänkuin painaisi manuaalivaihteisella kesken kiihdytyksen välillä kytkimen pohjaan. Laatikko vaihtaa kun höllää kaasua, muuten jää paukuttamaan rajoittimelle. Lisäks kuuluu metallinen rahina kun esim. N asennolla nostaa varovaisesti kierroksia.
Eikö tuo ole aika selvä mekaaninen vika ja sähkö viat voisi melkein sulkea pois?
Suosittelen muuten juuri ohjelman päivitystä, pariin autoon tehneenä sen niin juuri tuo alas päin vaihtaminen on alkanut toimimaan juuri niin kuin pitääkin
Pelkän laatikon ohjelma vai myös moottorinohjaus? Mulla siis ei lopulta olekaan mitään vikaa laatikossa, vaan nuo "ominaisuudet" tuli uusien öljyjen myötä. Eli turbiini lukittuu ihan oikein, mutta muuten löysempien uusien öljyjen takia on laatikon vaihtokohdat yms. muuttuneet. Powermaticilla suositeltiin pävittämään softia, mutta toisessa ketjussa varoiteltiin koskemasta moottorinohjaukseen, eli päivittämään vain laatikon softa.
Paljonko pitäisi 5HP18 laatikkoon mennä kaikenkaikkiaan öljyä normaali öljynvaihdossa? Bentley manuaali sanoo 3.3l, mutta tuo määrä on ilmeisesti pelkän öljypohjan täyttömäärä kun auto sammutettuna?
Ne, jotka ajavat paljon, eivät taida istua btcf:n forumin ääressä jauhamassa? Siksikö he eivät kerro mitä on mahtunut viimeisen 400 tkm varrelle? Jos kymmenenkin sellaista kertoisi kokemuksistaan, oltaisiin jo paljon viisaampia. Ja rehellisesti: Kuka uskoo että oma E39 on liikenteessä vielä yli 400 tkm mittarissa? Tuskin edes 1 viidestä?[/QUOTE]
Se on moro taas!
Välillä olen ehtinyt käydä foormia selailemassa ja tämä laatikkotrheadi on kyllä hauska/kiinnostava.
Minä olen autonkäyttäjänä aika paljon ajava. Nyt on menossa toinen E60 korinen, 530dAtti. olikohan tämä jo 8 uudesta pidetty bemu meidän taloudessa.
Ajokilometrit ovat olleet autoissa kovia, kun uuteen olen vaihtanut vankkurin, mutta kuten sanottua, työmatkaa on tosiaan ollut se 420km/sivu ja sitä sitten hinkkailen.
Ai niin, vaihteisto öljyt.. joo, ensimmäistäkään laatikkoöljyä en ole vaihdattanut autoihin. Tässä nykyisessä prutkussa menee jo 270tkm rikki ja edellinen oli n. 430tkm ajettu, kun sen myin metsäkoneserkulleni, joka on ollut jokaisen autoni loppusijoitushautaaja. Tämä auto jonka möin viimeksi rymyserkulle oli se 430tkm ajettuna meiltä lähteny ja siinä on viimetapaamisella mittarissa se 670tkm nyt. Moottoriöljyä on heppu vaihtanut tasan 3 kertaa.. Sanoi sen olevan hörhöjen hommaa.
Laatikkoon ei ole tehty mitään, peräänkään ei ole tehty mitään huoltotoimia ja käyttö/ajotapa on takuulla järkyttävin mitä olen ikinämissään nähnyt ja minä sentään kierrän työni takia lähes joka mantrereella tällä pallukalla.
Saa vaan nähdä, että milloin laatikko sitten poikii... Varmaan ensiyönä, kun polkaisen taas "kahvat kaakossa" kohti uusia seikkailuja.
Ne, jotka ajavat paljon, eivät taida istua btcf:n forumin ääressä jauhamassa? Siksikö he eivät kerro mitä on mahtunut viimeisen 400 tkm varrelle? Jos kymmenenkin sellaista kertoisi kokemuksistaan, oltaisiin jo paljon viisaampia. Ja rehellisesti: Kuka uskoo että oma E39 on liikenteessä vielä yli 400 tkm mittarissa? Tuskin edes 1 viidestä?
Se on moro taas!
Välillä olen ehtinyt käydä foormia selailemassa ja tämä laatikkotrheadi on kyllä hauska/kiinnostava.
Minä olen autonkäyttäjänä aika paljon ajava. Nyt on menossa toinen E60 korinen, 530dAtti. olikohan tämä jo 8 uudesta pidetty bemu meidän taloudessa.
Ajokilometrit ovat olleet autoissa kovia, kun uuteen olen vaihtanut vankkurin, mutta kuten sanottua, työmatkaa on tosiaan ollut se 420km/sivu ja sitä sitten hinkkailen.
Ai niin, vaihteisto öljyt.. joo, ensimmäistäkään laatikkoöljyä en ole vaihdattanut autoihin. Tässä nykyisessä prutkussa menee jo 270tkm rikki ja edellinen oli n. 430tkm ajettu, kun sen myin metsäkoneserkulleni, joka on ollut jokaisen autoni loppusijoitushautaaja. Tämä auto jonka möin viimeksi rymyserkulle oli se 430tkm ajettuna meiltä lähteny ja siinä on viimetapaamisella mittarissa se 670tkm nyt. Moottoriöljyä on heppu vaihtanut tasan 3 kertaa.. Sanoi sen olevan hörhöjen hommaa.
Laatikkoon ei ole tehty mitään, peräänkään ei ole tehty mitään huoltotoimia ja käyttö/ajotapa on takuulla järkyttävin mitä olen ikinämissään nähnyt ja minä sentään kierrän työni takia lähes joka mantrereella tällä pallukalla.
Saa vaan nähdä, että milloin laatikko sitten poikii... Varmaan ensiyönä, kun polkaisen taas "kahvat kaakossa" kohti uusia seikkailuja.[/QUOTE]
Ja mulla omassa bemarissa renkaat, jotka eivät kulu koskaan... (uskoo ken tahtoo..)
Mulle tulee kohta 240tkm ja ajatella jos olisin vaihtanut öljyt vasta kolme kertaa, riks raks ja poks, sanon minä!!!
Tämä auto jonka möin viimeksi rymyserkulle oli se 430tkm ajettuna meiltä lähteny ja siinä on viimetapaamisella mittarissa se 670tkm nyt. Moottoriöljyä on heppu vaihtanut tasan 3 kertaa.. Sanoi sen olevan hörhöjen hommaa.
Comment