Originally posted by Smistik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vikakoodit kertoivat vaihteiston menneen vikatilaan liian luiston seurauksena. Tänään lisäilemään öljyä ja katsotaan toimiiko normaalisti. Vilkaisulla laatikosta oli ainakin tiivisteen välistä vähän vuotanut. En usko että on vaikutusta, mutta voisiko rikkinäisellä nokka-akselin anturilla vaihtoihin mitään vaikutusta...MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostVikakoodit kertoivat vaihteiston menneen vikatilaan liian luiston seurauksena. Tänään lisäilemään öljyä ja katsotaan toimiiko normaalisti. Vilkaisulla laatikosta oli ainakin tiivisteen välistä vähän vuotanut. En usko että on vaikutusta, mutta voisiko rikkinäisellä nokka-akselin anturilla vaihtoihin mitään vaikutusta...
Antoko vikakoodia myös nokka-akselin asentoanturista? :think Ei nää bensastepitkään taida olla ikuisia, vaikka niin väitetäänkin. Itsellänikin on mystistä ongelmaa... Pajalle pääsee ensiviikolla, katsotaan sitten lisää.
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostPowermaticilla käyty
Kyseessä toi 6-speed 2006 AT aski. Jos tikku löytyy, niin pitääkö se öljyntaso kattoo joku vaihde päällä käynnissä ym??
Mitä tulee toimintaan vaihdon jälkeen niin en kyllä huomannu mitään ihmeellistä, tosin ihan aluks tuntu ettei vaihtannu suuremmalle vaan jäi huutamaan pienellä vaihteella vähäks aikaa, vaikka lähti liikkeelle ihan varovasti. Nyt toiminnu ihan ok...( kilsoja takana ennen vaihtoa 60tkm )M135 F21 2013
320d X-drive E90 2009
Comment
-
-
Originally posted by Gozilla View PostSamma häär... Ainoa mikä näin jälkikäteen on mietittänny että pitäiskö tarkastaa öljyn taso? Tosin kun kattelin pimeessä katoksessa niin en löytänny koko AT tikkua
Kyseessä toi 6-speed 2006 AT aski. Jos tikku löytyy, niin pitääkö se öljyntaso kattoo joku vaihde päällä käynnissä ym??
Mitä tulee toimintaan vaihdon jälkeen niin en kyllä huomannu mitään ihmeellistä, tosin ihan aluks tuntu ettei vaihtannu suuremmalle vaan jäi huutamaan pienellä vaihteella vähäks aikaa, vaikka lähti liikkeelle ihan varovasti. Nyt toiminnu ihan ok...( kilsoja takana ennen vaihtoa 60tkm )
Comment
-
-
Originally posted by fastandfurious View PostAntoko vikakoodia myös nokka-akselin asentoanturista? :think Ei nää bensastepitkään taida olla ikuisia, vaikka niin väitetäänkin. Itsellänikin on mystistä ongelmaa... Pajalle pääsee ensiviikolla, katsotaan sitten lisää.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostJoo, nokka-akselista tulee vikakoodi jota ei anna nollata... Oliskohan sillä mahdollisesti tohon laatikon sekoiluun vaikutusta...?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Gozilla View PostSamma häär... Ainoa mikä näin jälkikäteen on mietittänny että pitäiskö tarkastaa öljyn taso? Tosin kun kattelin pimeessä katoksessa niin en löytänny koko AT tikkua
Kyseessä toi 6-speed 2006 AT aski. Jos tikku löytyy, niin pitääkö se öljyntaso kattoo joku vaihde päällä käynnissä ym??
Mitä tulee toimintaan vaihdon jälkeen niin en kyllä huomannu mitään ihmeellistä, tosin ihan aluks tuntu ettei vaihtannu suuremmalle vaan jäi huutamaan pienellä vaihteella vähäks aikaa, vaikka lähti liikkeelle ihan varovasti. Nyt toiminnu ihan ok...( kilsoja takana ennen vaihtoa 60tkm )on löylyä!!!
Comment
-
-
Originally posted by bmw528 View Posteipä mielestäni tarvitse tarkistaa..herjaa kyllä jos liika vähän öljyä..Mutta jos mieltä painaa niin onhan siellä se tarkistus reikä auto sammuksissa öljyä noin propun tasalla..
Öljymäärä tarkistetaan tietyssä speksatussa lämpötilassa, auton käydessä ja vaihteet läpi kelattuna. Näin yleensä, joissain lodjuissa voi olla muitakin käytäntöjä. Öljyn oikea määrä on kuitenkin ehdoton. Liian vähäinen öljymäärä voi aiheuttaa esim. sitä ettei mee vaihteet päälle, kun pumppu alkaa hörppiä tyhjää eikä tee enää painetta pakan lukitsemiseen, riippuu rakenteesta. Sitten luistatellaan ja pakat palaa -> kassan kautta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi herjaa.
Öljymäärä tarkistetaan tietyssä speksatussa lämpötilassa, auton käydessä ja vaihteet läpi kelattuna. Näin yleensä, joissain lodjuissa voi olla muitakin käytäntöjä. Öljyn oikea määrä on kuitenkin ehdoton. Liian vähäinen öljymäärä voi aiheuttaa esim. sitä ettei mee vaihteet päälle, kun pumppu alkaa hörppiä tyhjää eikä tee enää painetta pakan lukitsemiseen, riippuu rakenteesta. Sitten luistatellaan ja pakat palaa -> kassan kautta.
Ja laatikkoa täyttäessään ne laittavat öljyä juuri niin että tarkistuspropusta valuu "turbiinit/lauduttimet on jo huuhdeltu öljyä täyteen"on löylyä!!!
Comment
-
-
Originally posted by bmw528 View PostTämähän oli laitettu täällä Powermaticilla niin luulisi että ei niin suurta öljymääränheittoa kyseiselle firmalle voi tulla että hörppisi sihti tyhjää...Jos vuotoja ei ole...
Ja laatikkoa täyttäessään ne laittavat öljyä juuri niin että tarkistuspropusta valuu "turbiinit/lauduttimet on jo huuhdeltu öljyä täyteen"Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Noniin, öljyt tarkistettu ja eipä sinne paljoa mennyt. Muutama desi. Vika jatkuilee edelleen kyllä hyvin ärsyttvästi, satunnaisia luistoja ja paikaltaan lähdettäessä arpoo vaihdetta pienen tärinän kanssa silmään. Ei viitsi edes paikalta lähdössä nykästä lämää tiskiin.
Nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodin saa nykyään aina välillä nollattuakin, mutta vika silti päällä. Ja se tässä mielenkiintoista onkin että normiajossa toimii kuin unelma, häiriöitä ainoastaan noissa "erikoistilanteissa." Mitäs tässä nyt kannattais ruveta ekana tutkimaan kun ei millään jaksaisi uskoa että itse laatikko on soosina... :think
Laatikko antaa häiriöiden jälkeen aina samat tarinat "too much slip" ja se joku "gear check" error vaihdettaessa 1-2. Veikkaan että jälkimmäinen on se joka tulee tärinän kanssa liikkeelle lähdöissä kun kaasua antaa äkkinäisesti ja reippaasti... ei herramunjee ku alkaa jo käymään mielenrauhan päälle!MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostNoniin, öljyt tarkistettu ja eipä sinne paljoa mennyt. Muutama desi. Vika jatkuilee edelleen kyllä hyvin ärsyttvästi, satunnaisia luistoja ja paikaltaan lähdettäessä arpoo vaihdetta pienen tärinän kanssa silmään. Ei viitsi edes paikalta lähdössä nykästä lämää tiskiin.
Nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodin saa nykyään aina välillä nollattuakin, mutta vika silti päällä. Ja se tässä mielenkiintoista onkin että normiajossa toimii kuin unelma, häiriöitä ainoastaan noissa "erikoistilanteissa." Mitäs tässä nyt kannattais ruveta ekana tutkimaan kun ei millään jaksaisi uskoa että itse laatikko on soosina... :think
Laatikko antaa häiriöiden jälkeen aina samat tarinat "too much slip" ja se joku "gear check" error vaihdettaessa 1-2. Veikkaan että jälkimmäinen on se joka tulee tärinän kanssa liikkeelle lähdöissä kun kaasua antaa äkkinäisesti ja reippaasti... ei herramunjee ku alkaa jo käymään mielenrauhan päälle!
Eikö sitä viallista nokka-akselin asentotunnistinta voisi vaihtaa? :think
Comment
-
-
Originally posted by Eetu View PostMorjesta,
Mitäs gurut sanovat Mobil ATF 320 4l Dexron-IIIG öljystä E34:sen ZF5HP18 laatikkoon?
Ja vielä kysytääs täällä, että onko ZF5HP18 laatikoissa eroja eri vuosimallien välillä?
Comment
-
Comment