Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Originally posted by Smistik View Post
    Voikos lootassa olla liian vähän öljyä siten että se vaikuttaa toimintaan edes vähän, mutta mitään vikavaloja ei vilkuttele?
    Kyllä.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • AlpinWeiss
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 927
      • West coast

      Vikakoodit kertoivat vaihteiston menneen vikatilaan liian luiston seurauksena. Tänään lisäilemään öljyä ja katsotaan toimiiko normaalisti. Vilkaisulla laatikosta oli ainakin tiivisteen välistä vähän vuotanut. En usko että on vaikutusta, mutta voisiko rikkinäisellä nokka-akselin anturilla vaihtoihin mitään vaikutusta...
      MBCLK240 -02
      E36 318 -93
      E46 320 Ci -01
      E46 330 CiA -01
      E60 520i -04
      E93 325i -07
      F36 420xi -16

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        Originally posted by AlpinWeiss View Post
        Vikakoodit kertoivat vaihteiston menneen vikatilaan liian luiston seurauksena. Tänään lisäilemään öljyä ja katsotaan toimiiko normaalisti. Vilkaisulla laatikosta oli ainakin tiivisteen välistä vähän vuotanut. En usko että on vaikutusta, mutta voisiko rikkinäisellä nokka-akselin anturilla vaihtoihin mitään vaikutusta...

        Antoko vikakoodia myös nokka-akselin asentoanturista? :think Ei nää bensastepitkään taida olla ikuisia, vaikka niin väitetäänkin. Itsellänikin on mystistä ongelmaa... Pajalle pääsee ensiviikolla, katsotaan sitten lisää.
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • Gozilla
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 268
          • Sipoo

          Originally posted by O.K. View Post
          Powermaticilla käyty
          Samma häär... Ainoa mikä näin jälkikäteen on mietittänny että pitäiskö tarkastaa öljyn taso? Tosin kun kattelin pimeessä katoksessa niin en löytänny koko AT tikkua

          Kyseessä toi 6-speed 2006 AT aski. Jos tikku löytyy, niin pitääkö se öljyntaso kattoo joku vaihde päällä käynnissä ym??

          Mitä tulee toimintaan vaihdon jälkeen niin en kyllä huomannu mitään ihmeellistä, tosin ihan aluks tuntu ettei vaihtannu suuremmalle vaan jäi huutamaan pienellä vaihteella vähäks aikaa, vaikka lähti liikkeelle ihan varovasti. Nyt toiminnu ihan ok...( kilsoja takana ennen vaihtoa 60tkm )
          M135 F21 2013
          320d X-drive E90 2009





          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Gozilla View Post
            Samma häär... Ainoa mikä näin jälkikäteen on mietittänny että pitäiskö tarkastaa öljyn taso? Tosin kun kattelin pimeessä katoksessa niin en löytänny koko AT tikkua

            Kyseessä toi 6-speed 2006 AT aski. Jos tikku löytyy, niin pitääkö se öljyntaso kattoo joku vaihde päällä käynnissä ym??

            Mitä tulee toimintaan vaihdon jälkeen niin en kyllä huomannu mitään ihmeellistä, tosin ihan aluks tuntu ettei vaihtannu suuremmalle vaan jäi huutamaan pienellä vaihteella vähäks aikaa, vaikka lähti liikkeelle ihan varovasti. Nyt toiminnu ihan ok...( kilsoja takana ennen vaihtoa 60tkm )
            Ei taida tikua olla mutta laatikosta löytyy tarkistusproppu.

            Comment

            • AlpinWeiss
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 927
              • West coast

              Originally posted by fastandfurious View Post
              Antoko vikakoodia myös nokka-akselin asentoanturista? :think Ei nää bensastepitkään taida olla ikuisia, vaikka niin väitetäänkin. Itsellänikin on mystistä ongelmaa... Pajalle pääsee ensiviikolla, katsotaan sitten lisää.
              Joo, nokka-akselista tulee vikakoodi jota ei anna nollata... Oliskohan sillä mahdollisesti tohon laatikon sekoiluun vaikutusta...?
              MBCLK240 -02
              E36 318 -93
              E46 320 Ci -01
              E46 330 CiA -01
              E60 520i -04
              E93 325i -07
              F36 420xi -16

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                Joo, nokka-akselista tulee vikakoodi jota ei anna nollata... Oliskohan sillä mahdollisesti tohon laatikon sekoiluun vaikutusta...?
                Ei kai aivan mahdoton ajatus, kannattaisi vaihtaa se tunnistin ensin ja nollailla koodit.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • bmw528
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 210
                  • keskisuomi

                  Originally posted by Gozilla View Post
                  Samma häär... Ainoa mikä näin jälkikäteen on mietittänny että pitäiskö tarkastaa öljyn taso? Tosin kun kattelin pimeessä katoksessa niin en löytänny koko AT tikkua

                  Kyseessä toi 6-speed 2006 AT aski. Jos tikku löytyy, niin pitääkö se öljyntaso kattoo joku vaihde päällä käynnissä ym??

                  Mitä tulee toimintaan vaihdon jälkeen niin en kyllä huomannu mitään ihmeellistä, tosin ihan aluks tuntu ettei vaihtannu suuremmalle vaan jäi huutamaan pienellä vaihteella vähäks aikaa, vaikka lähti liikkeelle ihan varovasti. Nyt toiminnu ihan ok...( kilsoja takana ennen vaihtoa 60tkm )
                  eipä mielestäni tarvitse tarkistaa..herjaa kyllä jos liika vähän öljyä..Mutta jos mieltä painaa niin onhan siellä se tarkistus reikä auto sammuksissa öljyä noin propun tasalla..
                  on löylyä!!!

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by bmw528 View Post
                    eipä mielestäni tarvitse tarkistaa..herjaa kyllä jos liika vähän öljyä..Mutta jos mieltä painaa niin onhan siellä se tarkistus reikä auto sammuksissa öljyä noin propun tasalla..
                    Ei herjaa.

                    Öljymäärä tarkistetaan tietyssä speksatussa lämpötilassa, auton käydessä ja vaihteet läpi kelattuna. Näin yleensä, joissain lodjuissa voi olla muitakin käytäntöjä. Öljyn oikea määrä on kuitenkin ehdoton. Liian vähäinen öljymäärä voi aiheuttaa esim. sitä ettei mee vaihteet päälle, kun pumppu alkaa hörppiä tyhjää eikä tee enää painetta pakan lukitsemiseen, riippuu rakenteesta. Sitten luistatellaan ja pakat palaa -> kassan kautta.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • bmw528
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 210
                      • keskisuomi

                      Originally posted by Cell View Post
                      Ei herjaa.

                      Öljymäärä tarkistetaan tietyssä speksatussa lämpötilassa, auton käydessä ja vaihteet läpi kelattuna. Näin yleensä, joissain lodjuissa voi olla muitakin käytäntöjä. Öljyn oikea määrä on kuitenkin ehdoton. Liian vähäinen öljymäärä voi aiheuttaa esim. sitä ettei mee vaihteet päälle, kun pumppu alkaa hörppiä tyhjää eikä tee enää painetta pakan lukitsemiseen, riippuu rakenteesta. Sitten luistatellaan ja pakat palaa -> kassan kautta.
                      Tämähän oli laitettu täällä Powermaticilla niin luulisi että ei niin suurta öljymääränheittoa kyseiselle firmalle voi tulla että hörppisi sihti tyhjää...Jos vuotoja ei ole...
                      Ja laatikkoa täyttäessään ne laittavat öljyä juuri niin että tarkistuspropusta valuu "turbiinit/lauduttimet on jo huuhdeltu öljyä täyteen"
                      on löylyä!!!

                      Comment

                      • 525TDS Touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 483
                        • Sahalahti

                        Originally posted by bmw528 View Post
                        Tämähän oli laitettu täällä Powermaticilla niin luulisi että ei niin suurta öljymääränheittoa kyseiselle firmalle voi tulla että hörppisi sihti tyhjää...Jos vuotoja ei ole...
                        Ja laatikkoa täyttäessään ne laittavat öljyä juuri niin että tarkistuspropusta valuu "turbiinit/lauduttimet on jo huuhdeltu öljyä täyteen"
                        Näin, mutta tärkeintä on auton olla käynnissä että saadaan tarpeeksi öljyä laatikkoon.
                        Ex-525TDSa Touring -98
                        Ex-MB E220T CDi -02
                        E61 520D -09
                        F11 518d -16

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          Noniin, öljyt tarkistettu ja eipä sinne paljoa mennyt. Muutama desi. Vika jatkuilee edelleen kyllä hyvin ärsyttvästi, satunnaisia luistoja ja paikaltaan lähdettäessä arpoo vaihdetta pienen tärinän kanssa silmään. Ei viitsi edes paikalta lähdössä nykästä lämää tiskiin.

                          Nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodin saa nykyään aina välillä nollattuakin, mutta vika silti päällä. Ja se tässä mielenkiintoista onkin että normiajossa toimii kuin unelma, häiriöitä ainoastaan noissa "erikoistilanteissa." Mitäs tässä nyt kannattais ruveta ekana tutkimaan kun ei millään jaksaisi uskoa että itse laatikko on soosina... :think

                          Laatikko antaa häiriöiden jälkeen aina samat tarinat "too much slip" ja se joku "gear check" error vaihdettaessa 1-2. Veikkaan että jälkimmäinen on se joka tulee tärinän kanssa liikkeelle lähdöissä kun kaasua antaa äkkinäisesti ja reippaasti... ei herramunjee ku alkaa jo käymään mielenrauhan päälle!
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • Eetu
                            Banned
                            • Oct 2008
                            • 2843

                            Morjesta,


                            Mitäs gurut sanovat Mobil ATF 320 4l Dexron-IIIG öljystä E34:sen ZF5HP18 laatikkoon?

                            Ja vielä kysytääs täällä, että onko ZF5HP18 laatikoissa eroja eri vuosimallien välillä?

                            Comment

                            • fastandfurious
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1731
                              • Tampesteri

                              Originally posted by AlpinWeiss View Post
                              Noniin, öljyt tarkistettu ja eipä sinne paljoa mennyt. Muutama desi. Vika jatkuilee edelleen kyllä hyvin ärsyttvästi, satunnaisia luistoja ja paikaltaan lähdettäessä arpoo vaihdetta pienen tärinän kanssa silmään. Ei viitsi edes paikalta lähdössä nykästä lämää tiskiin.

                              Nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodin saa nykyään aina välillä nollattuakin, mutta vika silti päällä. Ja se tässä mielenkiintoista onkin että normiajossa toimii kuin unelma, häiriöitä ainoastaan noissa "erikoistilanteissa." Mitäs tässä nyt kannattais ruveta ekana tutkimaan kun ei millään jaksaisi uskoa että itse laatikko on soosina... :think

                              Laatikko antaa häiriöiden jälkeen aina samat tarinat "too much slip" ja se joku "gear check" error vaihdettaessa 1-2. Veikkaan että jälkimmäinen on se joka tulee tärinän kanssa liikkeelle lähdöissä kun kaasua antaa äkkinäisesti ja reippaasti... ei herramunjee ku alkaa jo käymään mielenrauhan päälle!

                              Eikö sitä viallista nokka-akselin asentotunnistinta voisi vaihtaa? :think
                              ---------------------------------------------------
                              E91 325d M-Sport
                              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Eetu View Post
                                Morjesta,


                                Mitäs gurut sanovat Mobil ATF 320 4l Dexron-IIIG öljystä E34:sen ZF5HP18 laatikkoon?

                                Ja vielä kysytääs täällä, että onko ZF5HP18 laatikoissa eroja eri vuosimallien välillä?
                                Sinne vaan, hyvin pelaa. On niissä eroja, esim e39:ssä pientä eroa e34 laatikkoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎