Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b/m/w
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 143
    • Hämeenlinna

    On noita letkulähtöjä hitsailtu ihan onnistuneesti.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by Spetke View Post
      Kätköistä löytyi myös tuollainen omavalmiste imusarja ja alustavasti sitä koesovittelin mutta termarikotelon ylävesiletkulähtö on pahasti tiellä.
      Onko jossakin muussa M30 mallissa erilaisia termarikoteloita vai pitääkö ruveta puukottaan? Onko toi yleensä hitsaus kelpoista materiaalia?

      DSC_0146 by bemuexpertharviala, on Flickr

      DSC_0147 by bemuexpertharviala, on Flickr

      DSC_0148 by bemuexpertharviala, on Flickr
      Itellä on pätkämallin M30:iä varten (M10) tehty sovitelaippa S14 läppärungoille. Siinä tulee toi vesilähtö samallalailla vammasesti 'kaiken' tielle. Se ainakin tuntui sulavan OK kiinni alumiiniplootuun. Samoin, ketjukoppa vaikutti olevan ihan samallalailla hitsattavaa ainetta. Mikä siinä kun kokeilee, noita vesilähtöjä on maailma pullollaan jos menee viduiksi.

      Jarno
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Neppo
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 721
        • Laihia

        Mitäs raati sanoo siihen, että jos ajattelee M30 koneen kannentiivisteen kestoa, niin onko järkevämpi rakentaa ahdettua 3.2l 89mm porauksella kuin 3.4l 92mm porauksella..? Nälkähän kasvaa syödessä, mutta jos aluks 450-500hv kokeilee ottaa, niin niissä tehoissa varmaan ihan sama(ko)? Eli tuleeko millä tehoilla/ ahdoilla vastaan vuoto pytystä toiseen 92mm porauksella..? Tai onko se edes niin suuri riski, että kannattaa miettiä 3.2l kokoista 3.4l sijaan?

        Comment

        • Heiska
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 2023
          • Mikkeli

          Kyllä se termarikotelo on ihan muokattavissa. omassa projektissa no s38 läppärungot pakotti muutoksiin.


          Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

          Comment

          • Neppo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 721
            • Laihia

            Mikäs sytytys on bang for buck- mielessä hyvä m30 koneeseen? Ajatus ajella pienellä ylipaineella. Kuinka vakio jakajasytty piisaa ja/tai onko porukka ajellu ford edis6:lla? Siinä kiinnostais se limp home homma jos megan signaali jää uupumaan..ja se pieni huoltovälys koneen ja syylärin välissä e30 kopassa.

            Comment

            • pilootti
              BTCF Member
              • Feb 2012
              • 299
              • Kokkola

              Omassa ja muutamassa muussa turbo kamppeessa on toiminut hyvin bosch hukkakipinä puola. Siihen sopii vakio tulpanjohdot ja kun sen ruuvaat esim. Tulipeltiin saa lisätilaa koneen ja syylärin väliin. Tälläkin foorumilla on myynnissä niitä jakajan peitelevyjä..
              e30 318i touring "Bercedes Menz"
              Kawasaki z1000
              -FatBoyRacing-

              Comment

              • Antza1
                BTCF Member
                • Dec 2007
                • 63

                Mitäs tulppia porukka on käyttänyt? Entä tulppavalinta etanolin ja hukkakipinän kanssa?

                Comment

                • Neppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 721
                  • Laihia

                  Onko porukka hiotuttanu m30:n nokkaa? Millasia vaihtoehtoja tiedetään olevan vakio epäkeskoille? Ja jos on kokemuksia, niin paljonko kustansi?

                  Comment

                  • tero_v
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 972
                    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                    Originally posted by Neppo View Post
                    Mikäs sytytys on bang for buck- mielessä hyvä m30 koneeseen? Ajatus ajella pienellä ylipaineella. Kuinka vakio jakajasytty piisaa ja/tai onko porukka ajellu ford edis6:lla? Siinä kiinnostais se limp home homma jos megan signaali jää uupumaan..ja se pieni huoltovälys koneen ja syylärin välissä e30 kopassa.
                    eikö tälläkin foorumilla ole +500hp vehkeitä vakio jakajalla, muistelisin nähneeni. itellä tulee hukkakipinällä.
                    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                    650hp/850nm 1.8bar
                    1/4m 11.48s/208km/h
                    100-150km/h 2.01s
                    100-200km/h 6.99s


                    EX jatkeet:
                    e39 528 M-Sport -99
                    e36 318is "M-sport" -92

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1145
                      • Tornio

                      Originally posted by Neppo View Post
                      Onko porukka hiotuttanu m30:n nokkaa? Millasia vaihtoehtoja tiedetään olevan vakio epäkeskoille? Ja jos on kokemuksia, niin paljonko kustansi?
                      Tämä kiinnostais minuaki,nokka pitäs hommata..ebayta tutkiskelin niin Schrick 284°/280° n.400e posteineen..tähän ilmeisesti käy kuiten normi epäkeskot..

                      Ja missäpäin suomea nuita nokkia hiotaan,jos oikein olen käsittäny,niin tuohon schrick kaltaisiin asteisiin tarvis isommat epäkeskot hiotussa ??

                      Comment

                      • Bimmero
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 343
                        • Harjavalta

                        Originally posted by afafaf View Post
                        Tämä kiinnostais minuaki,nokka pitäs hommata..ebayta tutkiskelin niin Schrick 284°/280° n.400e posteineen..tähän ilmeisesti käy kuiten normi epäkeskot..

                        Ja missäpäin suomea nuita nokkia hiotaan,jos oikein olen käsittäny,niin tuohon schrick kaltaisiin asteisiin tarvis isommat epäkeskot hiotussa ??
                        Kylmäkosken Erikoismoottori hioo ainakin, ja osaa varmasti vastata tuohon epäkesko kyssäriinkin. Hinta ei päätä huimaa ja on mukava ukko.
                        "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                        e90 335i

                        Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                        Comment

                        • billy
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2012
                          • 1052
                          • Finland

                          Originally posted by afafaf View Post
                          Tämä kiinnostais minuaki,nokka pitäs hommata..ebayta tutkiskelin niin Schrick 284°/280° n.400e posteineen..tähän ilmeisesti käy kuiten normi epäkeskot..

                          Ja missäpäin suomea nuita nokkia hiotaan,jos oikein olen käsittäny,niin tuohon schrick kaltaisiin asteisiin tarvis isommat epäkeskot hiotussa ??
                          Tarjosin sulle edullisesti kyseistä settiä taannoin joka sisälsi koko setin.. Mutta asiaa tarvitset 15mm epäkeskot tuolle nokalle joille kertyy kpl hintaa 7,5-8e sport viiala ja samaa kautta kepin hioututtua jonka kylläkin teki Mauri virtanen

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1145
                            • Tornio

                            Originally posted by billy View Post
                            Tarjosin sulle edullisesti kyseistä settiä taannoin joka sisälsi koko setin.. Mutta asiaa tarvitset 15mm epäkeskot tuolle nokalle joille kertyy kpl hintaa 7,5-8e sport viiala ja samaa kautta kepin hioututtua jonka kylläkin teki Mauri virtanen
                            niinpäs tarjosit silloin vain vei tuo muovimoottori rahat niin ei vain yksinkertasesti ollu varaa :( ..nyt pitäs sitte tätä m30 jatkaa..

                            paljon sulla muuten on rutut tuossa sinun m30 turbossa,laitoiks tasapää mahlet sinne,vai patilliset?

                            Comment

                            • billy
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2012
                              • 1052
                              • Finland

                              Originally posted by afafaf View Post
                              niinpäs tarjosit silloin vain vei tuo muovimoottori rahat niin ei vain yksinkertasesti ollu varaa :( ..nyt pitäs sitte tätä m30 jatkaa..

                              paljon sulla muuten on rutut tuossa sinun m30 turbossa,laitoiks tasapää mahlet sinne,vai patilliset?
                              patilliset ja 9.2 ruttunen

                              Comment

                              • afafaf
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1145
                                • Tornio

                                Mistä olette tilaillu nuita keinujen lukitus palikoita,ja mistä jäykemmät single jouset saa tilattua,virtalalla niitä ilmeisesti ainaki saa,mut muita paikkoja/ulkomailta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎