Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    #76
    vanhoissa on ainakin paksumpi valu. -84 lohko on jo uutta mallia.
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      #77
      Originally posted by Jonnyboy View Post
      Mitäs eroja noilla m10 eri lohkoilla sitten on? Lähinnä tämä, "uusi" vs vanha kiinnostaisi. Onko noita uudempia lohkoja joku ahdistellut? Eivätkö todella kestä mitään? Itellä tuollainen m10 turbolla, vm 84 lohko 90,5mm porattuna. Olisi tarkoitus hieman enemmän ottaa tehoja. Onko tuhoon tuomittu ajatus? Muuten on kumminkin nyt laitettu alakertaan vahvaa/uutta palikkaa, niin ei viittisi rikkoa heti kättelys.
      Mistä nuo halkeavat yleensä ja minkä takia? Ja joku mainitsi, että vanhemmatkin lohkot tuppaavat olla halki niin miten ne nyt sitten eroavat näistä uusista?
      Uusissa tahtoo olla halkeamia kannenpulttien kierteistä vesitilaan. "Vanhat" kestävät. "Vanhat" lohkot ovat ennen -75-78 valmistettuja, joku paremmin muistava korjaa oikean vuosiluvun. Yksi omistani on vanha ja valmistettu -75. Niissä on huomattava painoero uuteen. Ulkoapäin vanhemmassa oli tasaisemmat kyljet ja uudempaa on ohennettu/kevennetty jolloin niihin on jäänyt "jäykistekohoumia".

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #78
        Varmaan suurin osa noista uudemmista "paskalohkoista" halkaistu jättämällä öljyä kannenpultin reikään. Turbokäytöstä en tiedä mut omalla m10b18 pommilla on ajettu parikymmentä km ilman nesteitäkin lämmöt tapissa yms. enkä oo vielä halki saanu sitä.
        Last edited by JJT; 08-09-2008, 20:50.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #79
          Originally posted by JJT View Post
          Varmaan suurin osa noista uudemmista "paskalohkoista" halkaistu jättämällä öljyä kannenpultin reikään. Turbokäytöstä en tiedä mut omalla m10b18 pommilla on ajettu parikymmentä km ilman nesteitäkin lämmöt tapissa yms. enkä oo vielä halki saanu sitä.
          Näin määkin sanoin, en sano enää, ainakin oman persetuntuman perusteella itselläni lohkot on rikkonut varmaankin poraus.

          Kannenpulttien reikiin ei ole jäänyt mitään, joka olisi pystynyt lohkon halkaisemaan.
          Olli.

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #80
            Kuvia pesusieni lohkosta ja "kovasta" lohkosta.
            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

            Muutamia vesireikiä ei ole tässä vanhemmassa.
            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

            Tollain uudemmat lohkot pettää.
            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


            Uudempi lohko kyllä varmasti kestää turbotuksen. Mutta montaa kertaa ei kärsi kantta käyttää irti. Saati sitten ylikiristää tai jättää öljyä reikiin.

            Comment

            • Joni*
              BTCF Member
              • Nov 2005
              • 192
              • Vaasa

              #81
              Originally posted by luntti View Post
              Kuvia pesusieni lohkosta ja "kovasta" lohkosta.
              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

              Muutamia vesireikiä ei ole tässä vanhemmassa.
              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

              Tollain uudemmat lohkot pettää.
              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


              Uudempi lohko kyllä varmasti kestää turbotuksen. Mutta montaa kertaa ei kärsi kantta käyttää irti. Saati sitten ylikiristää tai jättää öljyä reikiin.
              Joo onhan noissa selvä ero...kuinkahan kannen pinnapulteilla torjuis ongelmaa?
              Oma "pesusieni" http://img219.imageshack.us/img219/4179/mosa010as3.jpg
              Z3 Roadster 2.8 -00

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #82
                8 kiloa on muuten painoa eroa.
                Pesusieni 32 kg ja 40 kg vanha lohko.

                Comment

                • Joni*
                  BTCF Member
                  • Nov 2005
                  • 192
                  • Vaasa

                  #83
                  Oho, no kyllähän tuo vanha selkeesti jyhkeempi nois kuvissakin on.
                  Mites muuten eroa s14 lohkolla ja m10:n lohkolla? Onko lähempänä uutta vai vanhaa...
                  Z3 Roadster 2.8 -00

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1529
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #84
                    Originally posted by Jonnyboy View Post
                    Oho, no kyllähän tuo vanha selkeesti jyhkeempi nois kuvissakin on.
                    Mites muuten eroa s14 lohkolla ja m10:n lohkolla? Onko lähempänä uutta vai vanhaa...
                    S14 lohkossa isompi poraus ja muutenkin pikku eroja vanhempaan verrattuna.
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    • Joni*
                      BTCF Member
                      • Nov 2005
                      • 192
                      • Vaasa

                      #85
                      Originally posted by luntti View Post
                      Kuvia pesusieni lohkosta ja "kovasta" lohkosta.
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                      Muutamia vesireikiä ei ole tässä vanhemmassa.
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                      Tollain uudemmat lohkot pettää.
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                      Uudempi lohko kyllä varmasti kestää turbotuksen. Mutta montaa kertaa ei kärsi kantta käyttää irti. Saati sitten ylikiristää tai jättää öljyä reikiin.
                      Sulla hajonnut? Millaisessa käytössä?

                      Jaa-a, pitäisköhän sitten kattella vanha lohko vai koittaa mitä tuo kestää. Kone olis aika lailla nipus niin ei malttais alkaa purkimaan+koneistukset...:think

                      Onko aiheuttanut muita vaurioita tuo halkeaminen? Alkaa ilmeisesti sylkemään nesteita kannenpulttien välistä venttiilikoneistoon/öljyn sekaan.
                      Pysyykö sylinteriputket kyllä muodossaan?
                      Z3 Roadster 2.8 -00

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2069
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #86
                        Wanha lohko 92mm porauksella - pytyt väsyi melko nopeasti -> 90.5mm kestää. S14-lohko ei kestä älyttömiä porauksia sekään, 94.5 alkaa olemaan jo limitillä B2.3-lohkossa. Tuossa juuri kävin katsomassa yhtä n. 300 heppaista s-moottoria, jossa pytty halki.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          #87
                          Originally posted by Jonnyboy View Post
                          Sulla hajonnut? Millaisessa käytössä?

                          Jaa-a, pitäisköhän sitten kattella vanha lohko vai koittaa mitä tuo kestää. Kone olis aika lailla nipus niin ei malttais alkaa purkimaan+koneistukset...:think

                          Onko aiheuttanut muita vaurioita tuo halkeaminen? Alkaa ilmeisesti sylkemään nesteita kannenpulttien välistä venttiilikoneistoon/öljyn sekaan.
                          Pysyykö sylinteriputket kyllä muodossaan?
                          Mun yhdessä koneessa oli tollaset railot. Oli tullut jo entisellä omistajalla.
                          Kannenpulttien alta puuttui sellaset paksut rikat ja varmaan siksi haljennut. Eli pultit pohjannut.

                          Ei muuta kuin tuo sun oma kone ajoon vaan.

                          Haljenneen lohkon tosiaan huomaa kun öljy pinta nousee ja neste katoaa.
                          Ja öljyhän tietty sitten tämmöistä.
                          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
                          Last edited by Luntti; 09-09-2008, 17:46.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #88
                            Originally posted by Tzeimi View Post
                            Wanha lohko 92mm porauksella - pytyt väsyi melko nopeasti -> 90.5mm kestää. S14-lohko ei kestä älyttömiä porauksia sekään, 94.5 alkaa olemaan jo limitillä B2.3-lohkossa. Tuossa juuri kävin katsomassa yhtä n. 300 heppaista s-moottoria, jossa pytty halki.
                            S14 kannattaa kyllä ahdin käytössä tosiaan jättää sinne 94mm hujakoille.
                            Vaparina en näe mitään estettä mennä 95,5mm asti, varsinkaan e3/e3/gr N lohkoilla. Noista e2 lohko olisi varmaan paras myös ahdin käyttöön.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • MarttiKK
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1638

                              #89
                              Miksei m42? 16-venttiilinen ja tuntuu kestävän viritystäkin ihan asiallisesti. Lisää turpoprokkiksista www.m42forum.com

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                #90
                                Originally posted by MarttiKK View Post
                                Miksei m42? 16-venttiilinen ja tuntuu kestävän viritystäkin ihan asiallisesti. Lisää turpoprokkiksista www.m42forum.com
                                ei taida käydä sama laatikko??? .. alkuperäiseen aiheeseen viitaten...
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎