Kuka sille rakentaa kilpurin moottorit ja muutenkin sen kilpurin?
Samaa miettinyt. Noi on tosiaan aika aihiota, one size fits all ja sitten sorvari pyöräyttelee lastua pois maun mukaan Hintahan kuitenkin on kohdillaan, eli sama kun muilla
S**tana. Ovat todellakin aihiot! Kaikki mitä siltä ostanut, pitänyt heittää roskiin.
No, oma vika. Kaikki pitää opetella kantapäänkautta.
Vielä tuosta Virtalasta. Sen juttuja kun kuuntelee, nii eikö se oikeasti tiedä asioita, vai esittääkö se vain tyhmää?
Kyllästynyt tyhmiä kyseleviin asiakkaisiin, ja tekee vaan bisnestä ottamalla rahat pois tyhmiltä.
Kuka sille rakentaa kilpurin moottorit ja muutenkin sen kilpurin?
Se myy just sitä mitä hyllyssä sillä hetkellä on. Ja se mitä kulloinkin on, on aina se maailman paras ja just "sulle" se paras vaihtoehto.
Esim. Jos olet etsimässä M20 koneeseen mietoa virinokkaa päästöjen pelossa, ja Virtalalla on hyllyssä on schrickin 304/304 niin tyrkyttää sitä vuoren varmasti kehuen kuinka on myynyt useita ja ei ole ollut mitään ongelmia.
Joskus kaupitteli mulle 96mm mäntiä S14:seen, kehuen miten monessa ralliautossa sellaiset on. Näkis vaan kuinka monessa
95mm on jo kestoltaan 2,3 lohkossa rajamailla, niin kaveri vetäis vielä 1mm ohuemmat sylinterivälit ja suositteli poraamaan 93,4mm lohkon suoraan 96mm
Ketään ei ole niin tyhmä, että ajaisi 10-15ke sisuskaluilla, liian ohueksi poratulla lohkolla(uus makso sillon n. 1000e) joka on tikittävä aikapommi ja hajotessa mahdollisuus totaaliseen tuhoon on suuri.
Kun kysyin 94mm mäntiä, kertoi aihioiden olevan loppu ja ei viitsi yhden sarjan takia tilata kun pitää ottaa kuulemma 20 sarjaa kerralla.
Eli hyllyssä oli vain 96mm ja se oli sitten se paras mulle..
Niissäkin olisi laen paksuudeksi jäänyt 14mm, mutta se ei kuulemma olis mikään ongelma.
Kauppa tuntuu vieläkin käyvän kun palvojia riittää.
Täälläkin kun tuntuu edelleen olevan hyvää mainosta kehua kun urpoturbo projektissa on ns. "Virtalan männät"
Virtalan full dome Wisecosta katkes männäntappi...
Syy moiseen? Yleisesti tapin laatu, kanki taipunut, hela pettänyt, taitamaton poikanen virittää, muita syitä??
Kurkkaappa muuten tähän liittyen, montako milliä siellä on leveyssuunnassa tilaa kangelle ja mikä on kangen yläsilmän leveys.
Sanokaapa hyvät ihmiset kokemuksia/mielipiteitä SPM-veiveistä ja Eaglen veiveistä? Kestääkö turbo käyttöä ja onko kenelläkkään esim. M10 turbo projektissa näitä veivejä.
Itselle päätin ottaa ainakin eaglet kun joku aika takaperin kilpamoottoriin veiviasioita
pyörittelin .laitoin sillo myös tonne ruottii spm:lle sähköpostia ja sain asiallista postia kuvineen ja tietoineen. eagle oli kumminki näistä vaihtoehdoista se sopivin ja laadukkaamman oloinen koska moottorin kestoikä ei kumminkaan tule olemaan kovin pitkä kisakäytössä.
niin ja kanget tuli tietysti virtalalta
tohon aiempaan tappiasiaan en kommentoi kun mulle tulee 24mm tapilla ilman ylähelaa.
joku kysyy seuraavana että miten se voi kestää ilman, niin liukusovitteella niitä on laitettu
kireisiin jenkkikoneisiin ilman helaa jo kymmeniävuosia. tosin faktaa ei ole pistää onko ne kestäny 10000km vai 100000km
Jos alumiinioksidi puhaltaa ton lohkon aivan paljaana niin haittaako jos runkolaakeripesien pinnatkin tullee puhalletua? Niiden päällehän kummiskin tulee laakeriliuskat?
OK...tartteeko sitä porauttaa/linjahoonauttaa kun tulee uusvanha kampi paikoillee? Mistä tietää kuin linjassa on pukit?
Kattot laakerivälyksen plastigaugella ja jos se pyörii täysin liukkaasti tja yhtään takertelematta niin eikö kampura ole silloin heitoton ja pukkilinja OK?
Viisaammat voi ampua alas edellisen höpinän.
Tosin , näin minua opasti 45 vuotta moottoreita kunnostanut setä kun pidimme mikrometrisulkeisia ja kysyin asiaa.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Niinkuin ylhäällä lukee riittää täysin ja mikäli kampi käy kaulojenkiillotuksessa näkee
sieltä runkolaakereiden heitollisuuden.jos on sallituissa rajoissa niin se pitäis riittää aika moneen käyttöön
Jos poraus on 90,5mm niin onko 90,43mm mahlen "takotako" sopivan välyksellinen? Siis myllyhän tulee turpiinikäyttöön.
Tai mikä välys yleensäkin tämmöseen värkkiin olisi sopiva.
Last edited by Expansion; 31-08-2010, 10:32.
Reason: Fix
Omasta koneesta löytyy juurikin nuo kuplan männät. Tehot kadoksissa mutta säädötkin tällä hetkellä perseellään ja alkuperänen säätäjäkin ilmeisesti sitte melko tietämätön turbovehkeistä huhujen mukaan. Minkäslaista ennakkoa on näissä m10 turboissa käytelty yläpäässä? Perusennakkohan on sen 25?
Meni auton säädöt uusiksi koska nokka-akseli ilmeisesti oli yhden hampaan pielessä ja siitähän seuraa maukas koneen lämpeneminen ja piikkiteho "liian alhaalla" vakioon nähden ja lisäksi vielä epäilyttää koko aikaisempi säätö.
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Jos poraus on 90,5mm niin onko 90,43mm mahlen "takotako" sopivan välyksellinen? Siis myllyhän tulee turpiinikäyttöön.
Tai mikä välys yleensäkin tämmöseen värkkiin olisi sopiva.
Tommisilla on tullut tehtyä, tosin jotkut tykkää tehdä väljempiäkin.
Minkäslaista ennakkoa on näissä m10 turboissa käytelty yläpäässä? Perusennakkohan on sen 25?
Riippuu täysin ko. kokoonpanosta. Ammasäätäjä osaa hakea sytkät kohdilleen - tällänen pitää olla puikottamassa ehdottomasti, muuten tulee romua.
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
OT (vaparikysymys..) , Mahlen 10:1 puristeisissa lukee päässä neljä satkua , muki on 89,96 eli 90,00 poraus on tässä ohjearvo (en oo kattonu mitä käsikirjat sanoo)
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment