Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • heukka
    replied


    mikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073

    porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.

    lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.

    Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Schutzstaffel View Post
    Tuo turbo on joku yhdistelmä ja mallia iso.
    "kolmosenkauttanelosen" garretti ei sitten paljon yli 300hv puhalla.

    Leave a comment:


  • Schutzstaffel
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    On. Aloittelija törmää äkkiä ongelmiin säädössä jos suuttimet on tarpeettoman isot.

    Jos meinaat bensalla ajaa niin nuo 510cc/min riittää tuolla turbolla ihan hyvin. Turbon tuotto loppuu ennen suuttimia. Jos polttoaineena on re85 niin sitten suuttimien pitäisi olla lähempänä 700cc kun 600cc.
    OK, kiitti!

    Bensalla ajetaan ihan. Tuo turbo on joku yhdistelmä ja mallia iso. Ei viitsis heti ostella uusia suuttimia. Mut nuo 510cc käy hyvin tähän hätään. Megan kanssa tulee kuitenkin isompia ongelmia kuin noilla suuttimilla.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Schutzstaffel View Post
    Megasquirt ohjeen mukaan suuttimien on hyvä olla ns.sopivan kokoiset, ei liian isot. Onko tässä perää säädön kannalta ?
    On. Aloittelija törmää äkkiä ongelmiin säädössä jos suuttimet on tarpeettoman isot.

    Originally posted by Schutzstaffel View Post
    Pitäis suuttimet ostaa ja mietin mikä on sopiva koko. Koneessa on T3/T4 turbo jne. Pitäiskö suuttimet olla suoraan yli 600cc/min ? Katselin 510cc/min ja epäilyttää tuottokyky jo valmiiksi. :think
    Jos meinaat bensalla ajaa niin nuo 510cc/min riittää tuolla turbolla ihan hyvin. Turbon tuotto loppuu ennen suuttimia. Jos polttoaineena on re85 niin sitten suuttimien pitäisi olla lähempänä 700cc kun 600cc.

    Leave a comment:


  • Schutzstaffel
    replied
    Megasquirt ohjeen mukaan suuttimien on hyvä olla ns.sopivan kokoiset, ei liian isot. Onko tässä perää säädön kannalta ? Pitäis suuttimet ostaa ja mietin mikä on sopiva koko. Koneessa on T3/T4 turbo jne. Pitäiskö suuttimet olla suoraan yli 600cc/min ? Katselin 510cc/min ja epäilyttää tuottokyky jo valmiiksi. :think

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Ite seuraillut noita niin hinnat yleensä 80-200e.

    Leave a comment:


  • Turpek2
    replied
    Ot. M10 hinta

    Näin offtopicia laitetaan sen verran että kysäisisin että mitä vanhan mallin m10lohkoista kannattaa maksaa? Mitä pyytäisitte/möisitte lohkot?
    ei tarvitse laittaa privaa että olisi halvat lohkat tms. Sillä lohkot lähtisi tutulta luultavasti ¨halvalla¨

    Leave a comment:


  • Neppo
    replied
    Männät

    Mikäs olis tän päivän suositus ahdetun M10B20 männiksi? Tehotavoite noin 350+hv koneesta ja 98E5 löpöllä. Kone tulee B20 kammella ja 144mm kiertokangilla. Lohko olis porattu 89.5mm kokoon. Oisko toisesta merkistä joku passeli mäntä tai mikä valmistaja ois pop takomänniksi?

    Tässäkin threadissa kehutaan/haukutaan vuoroin melkein kaikki merkit...saa myös tarjota jos olisi soppelit ylimääräisenä.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by pilssi View Post
    eli penkkiin ja säädätykseen...
    Tai sitte vaa kattoo ettei oo mitään mikä menee päälle jostain syystä ton 80 asteen lämmön jälkeen? Esim joku rikastus lämpötilan mukaan tai ettei sytkässä oo jotain kuoppaa siinä kohtaa. Ei siihen nyt mitään penkkiä tarvi muuta ku istumiseen

    Leave a comment:


  • pilssi
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Eipä ois uutta jos häviäs kartalta ku vähä lämpenee, joku vitun lisärikastus tai vastaava nostaa päätään ku lämmöt menee tietyn pisteen yli.
    eli penkkiin ja säädätykseen...

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Eipä ois uutta jos häviäs kartalta ku vähä lämpenee, joku vitun lisärikastus tai vastaava nostaa päätään ku lämmöt menee tietyn pisteen yli.

    Leave a comment:


  • V W
    replied
    Originally posted by pilssi View Post
    mitä tulppia ootte käyttäny näissä? Uudet ngk:n tulpat 8 lämpöarvolla, kun moottori lämpee yli 80c niin kipinä häviää, tyhjäkäyntiä käy mutta kierrosta ei ota.. sit kun jäähtyy alle 80 asteiseks niin taas mennään..
    Tääl tais jossain olla noista tulpista juttua ja kokemuksia,ettei olis peräti tässä ketjussa?
    Velipojalla oli käytössä B7ECS,kun näin hänelle oli vinkattu,kesti jotenkin kaasutinkoneisessakin.

    Mutta onko varmaa et vika tulpissa :think

    Leave a comment:


  • pilssi
    replied
    mitä tulppia ootte käyttäny näissä? Uudet ngk:n tulpat 8 lämpöarvolla, kun moottori lämpee yli 80c niin kipinä häviää, tyhjäkäyntiä käy mutta kierrosta ei ota.. sit kun jäähtyy alle 80 asteiseks niin taas mennään..

    Leave a comment:


  • Neppo
    replied
    Käsittääkseni M10 lohkoa olis 3 eri versioo (saa korjata).

    1. Saatanan painava "vanha lohko", vain vanhat kiinnikepaikat moottorinkannakkeille. Kestää paremmin kuin muut. Vähemmän vesikanavia.

    2. Välimallin lohko, paikat vanhoille ja uusille E30/E21 kiinnikkeille molemminpuolin lohkoa. E21 (ruiskukoneista?). Pikkasen vähemmän vesireittejä kuin E30 lohkoissa.

    3. "Pesusieni lohko", kiinnikkeet vain E30/E21 kannakkeille. E30 mallit. Kevyin ja heikoin M10 lohko. Eniten vesiaukkoja.

    Näin olen itse käsittänyt. En tiedä onko vanhemmissa malleissa vielä lisää lohkoja. Painoeroa on ainakin lohkojen kesken ihan huomattavasti.

    Leave a comment:


  • majavamies
    replied
    Oon ostamassa m10 lohkoa ja jotain oon onnistunut löytämään mitä eroa on vanhalla ja uudella valulla, mutta jos asiantuntevat vois listata tähän erot mistä sen voi helposti tunnistaa, niin voin tehdä hyvillä mielin kaupat kun lohko on kuitenkin 500km päässä kotoa. Kiitos

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎