Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pke70
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Yksi vaihtoehto nykyaikana lienee OBD- bluetooth laite ja android sovellus kännyyn.
    Tätä olen itsekin miettinyt. Mutta mikä olis edullinen ja myös 320d 2008 E90/91 mot. N57 toimiva mokkula?
    Ja mikä Android softa.

    Kokemuksia Ebay:n halvoista Vgate palikoista? Vgate ELM327 Bluetooth OBD 2 Mini Adapter Fit Torque
    DX:ltä vielä pienempi, mutta hiukan kalliimpi:

    Toki jos toimii ok, niin eipä tuokaan paha olis.

    Leave a comment:


  • bemukkaZ3
    replied
    Onko Jyväskylän lähellä läppien poistajaa?

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Tämä olikin tiedossa, ajatuksena oli että kun on koko ikänsä noita lämpöjä tiiraillut niin ois mukava jatkossakin ne nähdä, ilman salavalikkoon menemistä
    Yksi vaihtoehto nykyaikana lienee OBD- bluetooth laite ja android sovellus kännyyn.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ei tarvitse mitään asentaa kun salavalikosta ne näkee suoraan
    Tämä olikin tiedossa, ajatuksena oli että kun on koko ikänsä noita lämpöjä tiiraillut niin ois mukava jatkossakin ne nähdä, ilman salavalikkoon menemistä

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Saisko näihin retrofitattua esim. pientä digitaalista lämpömittaria, joka näyttäisi todellisen lämpötilan asteen tarkkuudella? Luulisi olevan kysyntää....
    Ei tarvitse mitään asentaa kun salavalikosta ne näkee suoraan

    Leave a comment:


  • häjjy
    replied
    Originally posted by häjjy View Post
    Onko nyt meikäläinen tuuliajolla vai onko tässä m57/T2 moottorissa ne läpät???
    ainakaan real oemin mukaan ei ole 525d LCI 11/07:ssa.
    Eikä niitä läppiä sitten siellä ollukkaan mutta vaihtupa hehkut samalla!
    Last edited by häjjy; 20-11-2011, 17:54. Reason: päivitys

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ei ne läpät välttämättä näissä bemarin dieseleissäkään irtoilisi jos ne vaan pysyis puhtaana. EGR:n ansiosta kertyvä noki ja karsta tarttuu ja paakkuuntuu läppien tiivistepinnnoille joka aiheuttaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän vääntöä läpän aksilaan joka väsyy ja lopulta saattaa katketa.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ongelmaa ei helposti välttämättä huomaa kun näissä hieman uudemmissä malleissa ei oo koneen lämpötilanäyttöä/mittaria.
    Saisko näihin retrofitattua esim. pientä digitaalista lämpömittaria, joka näyttäisi todellisen lämpötilan asteen tarkkuudella? Luulisi olevan kysyntää....

    Lievä OT: Eikö missään bemarin bensakoneessa ole läppiä, ainakin ford laittoi jo kymmenen vuotta sitten läppiä bensakoneisiin ja sielläkin läppien irtoamisia kerrotaan tapahtuneen.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Taitaa suurempi syy näissä DPF:n tukkeutumiseen olla se kun koneet käy alilämpöisinä väsyneiden termarien takia. Poltto ei lähde päälle jos kone ei oo tarpeeksi lämmin. Ongelmaa ei helposti välttämättä huomaa kun näissä hieman uudemmissä malleissa ei oo koneen lämpötilanäyttöä/mittaria.

    Leave a comment:


  • 03R6
    replied
    Avattiin muutama pv sitten E61 LCI:stä, 520d M47N2 eli vanhemman mallisesta koneesta imusarja tarkastusta varten. Autolla on ajettu 140 tkm ja imusarja oli todella puhdas kuten myös egr. Samoin läpät olivat puhtaat (ainoastaan tumman väriset mutta ei nokikerrosta päällä) ja vahvasti kiinni. Noh, otettiin toki pois kun kerran auki oli. Tiedä sitten oliko fiksua kun ollut noita huhuja liikkeellä, että läppien poistolla olisi jotain tekemistä dpf:n tukkeutumisten kanssa... Matalilla kierroksilla kun polttotapahtuma ei ole niin tehokas kun läpät on otettu irti. Ei ole omaa keksintöä vaan tuolta suuren maailman foorumeilta luettua. Mutta näillä mennään...
    Last edited by 03R6; 16-11-2011, 00:28. Reason: näppihäröjä

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by monniii View Post
    Onko näitä läppiä menny hajalle e90 ? Mietin vaan, että miten on oman 320d:n laita, kannattaisko poistaa ?
    Eipä siinä taida auton malli vaikuttaa jos sama kone on. Jos on neloskone niin en tiedä pelastaako sekään mitään, samoja paskoja ne läpät on.

    - Antti -

    Leave a comment:


  • anntti
    replied
    Onko näitä läppiä menny hajalle e90 ? Mietin vaan, että miten on oman 320d:n laita, kannattaisko poistaa ?

    Leave a comment:


  • häjjy
    replied
    E61 LCI 525d 11/07

    Onko nyt meikäläinen tuuliajolla vai onko tässä m57/T2 moottorissa ne läpät???

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by jessep View Post
    Eipä oo läppiä omassa ´01 M57 imusarjassa mutta koko imusarja "räjähti" useempaan osaan reippaassa kiihdytyksessä.. Onkohan kovinki yleinen vika..?
    Oisko ollut hiukka liikaa ylipainetta

    Leave a comment:


  • jessep
    replied
    Eipä oo läppiä omassa ´01 M57 imusarjassa mutta koko imusarja "räjähti" useempaan osaan reippaassa kiihdytyksessä.. Onkohan kovinki yleinen vika..?

    Leave a comment:

Working...
X