memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by rikutherock View Post
    Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.
    Kyllähän tuo auto alkaa jo olla ehtoopuolella. Toki se Suomessa on vasta uudenkarhea, mutta ei länsimaisissa sivistysvaltioissa.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Ehdotuksia muilta bemarikuskeilta diilistä, jonka tekisin Laakkosen kanssa

    Ottaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:
    • 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
    • koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
    • Nyt sain tänään Laakkoselta laina-auton (BMW 318i vuosimalli 06 ja ajettu 72.000 km) ajalle 23.12- 02.01.2012 ja joulun välipäivien aikana pitäis yrittää miettiä, että minkälaiseen vaihtokauppan päästäisiin
    • Tämänpäiväisen laina-autoajon perusteella olisin valmis kyllä tekemään vaihdon tuohon 318i:hin. Toi 318i tuntuu autona mulle riittävä ihan hyvin, vaikka onhan siinä nyt karmee tehoero verrattuna tuohon 530:een
    • Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit? Eli, jos lähdetään siitä, että 530d jää Laakkoselle ja kauppaan sotketaan mukaan tuo konerikkoasia sekä tämän 318i:n vaihtoarvo. Kaikki hyvät kommentit ovat nyt enmmän kuin tervetulleita.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Joo toi on totta jos noin kauan aikaa mennyt kaupoista. En huomannutkaan sitä. Siinä tapauksessa tuo 2,5k on aika hyvä tarjous. Ja tottahan tuo autokin on vanha, mutta jos kilometrejä ei ole mitenkään ylenpalttisesti niin hyvinkin voi liike joutua korvaamaan vielä puoli vuotta kauppojenkin jälkeen.
    Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Paitsi, että jos aikaa on kulunut jo 1½ vuotta kaupanteosta ja kyseessä lähemmäs 10v auto niin eipä tarvitsisi osallistua millään tavoin. Kieltämättä erikoisen hyvä ele jos tuossa tapauksessa vastaan tulisivat.
    Ilmeisesti tämän maan ainoa tapaus, ottaen aikajakson ja auton iän huomioon? :think
    Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Joo toi on totta jos noin kauan aikaa mennyt kaupoista. En huomannutkaan sitä. Siinä tapauksessa tuo 2,5k on aika hyvä tarjous. Ja tottahan tuo autokin on vanha, mutta jos kilometrejä ei ole mitenkään ylenpalttisesti niin hyvinkin voi liike joutua korvaamaan vielä puoli vuotta kauppojenkin jälkeen.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Tuo että myyjäliike suostuu korvaamaan jotain koneen lauettua on aika normaalia, oli hajoamisen syy mikä vain. Jopa asiallisempi pienautokauppias maksaa puolet uudesta koneesta jos uudehkosta autosta sellainen hajoaa.
    Paitsi, että jos aikaa on kulunut jo 1½ vuotta kaupanteosta ja kyseessä lähemmäs 10v auto niin eipä tarvitsisi osallistua millään tavoin. Kieltämättä erikoisen hyvä ele jos tuossa tapauksessa vastaan tulisivat.
    Ilmeisesti tämän maan ainoa tapaus, ottaen aikajakson ja auton iän huomioon? :think

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Fifth Gearin S20E07 jaksossa varoiteltiin rikkoutuvista imusarjan läpistä X5:n kohdalla "rauhaton ja epätasainen tyhjäkäynti on lopun alkua" "sinua on varoitettu"

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by rikutherock View Post
    Tästä Saksan episodista olis kiva kuulla lisää jo näin on jossain ollut. Nythän Laakkonen ei eritellyt, että mistä se 2.500 euron osuus tulisi (osasta tai työstä). He vaan totesivat, että voisivat tulla sen verran vastaan. Tämä kyllä osoittaa jo selvästi sen, että Laakkonen myöntää tietäneensä tälläisen läppävikaongelman. Muutenhan he eivät olisi tarjonneet mitään.
    Lue tätä topicia alusta lähtien niin tulee vastaan. Siinä vain auto oli suhteessa uudempi. Tuo että myyjäliike suostuu korvaamaan jotain koneen lauettua on aika normaalia, oli hajoamisen syy mikä vain. Jopa asiallisempi pienautokauppias maksaa puolet uudesta koneesta jos uudehkosta autosta sellainen hajoaa.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by rikutherock View Post
    Mikä tämän nimimerkki Mikkoman72:n aloitteesta ajaman imusarjojen läppävian kuluttajakanteen nostamisen status on? Tuliko siitä mitään vai kuopattiinko toiveajatteluna?
    Comments?
    Lienee malli/merkki vaihtunut, joten se siitä?

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Imusarjan läppävikojen kuluttajakanne

    Mikä tämän nimimerkki Mikkoman72:n aloitteesta ajaman imusarjojen läppävian kuluttajakanteen nostamisen status on? Tuliko siitä mitään vai kuopattiinko toiveajatteluna?
    Comments?

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Eihän se ole tyhmä joka pyytää? Eivaan, mutta eikös täällä ollut se tapaus jossa saksan pää oli eli mieltä kuin bmw-suomi ja tarjosi osat (koneen) ja asiakas maksoi työn?
    Tästä Saksan episodista olis kiva kuulla lisää jo näin on jossain ollut. Nythän Laakkonen ei eritellyt, että mistä se 2.500 euron osuus tulisi (osasta tai työstä). He vaan totesivat, että voisivat tulla sen verran vastaan. Tämä kyllä osoittaa jo selvästi sen, että Laakkonen myöntää tietäneensä tälläisen läppävikaongelman. Muutenhan he eivät olisi tarjonneet mitään.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Millä perusteella Laakkonen tulisi vastaan 2500 eurolla, Oletko siis juuri ostanut auton heiltä?
    Ja ihan höpö höpö hommia ruveta edes haaveilemaan että BMW:ltä (BMW Suomi/tehdas) tulisi minkään moista vastaantuloa. Siinä ei minkään tahon mielipiteet ja kommentit asiaan vaikuta.
    Yleensä maksumies lukee rekisteriotteessa haltian paikalla
    Laakkonen tulis vastaan juuri sen takia, että olen ostanut ko. bemarin heiltä n. 1,5 vuotta sitten.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by rawpower View Post
    Oliko tässä mallissa jo ne vahvistetut läpät? Jos on niin bmw:n mukaan niiden ei pitäisi mennä koneeseen ja tästä johtuen vaatisin todellakin joko koneen korjausta bmw piikkiin tai sitten kokonaan uuden koneen ja siihen ehkä korkeintaan maksaisit itse asennuksen.
    Musta tuntuu, että just tämän 2003 vuoden mallissa ei ole niitä vahvistettuja läppiä. Tämmöinen ymmärrys mulla olisi.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Eihän se ole tyhmä joka pyytää? Eivaan, mutta eikös täällä ollut se tapaus jossa saksan pää oli eli mieltä kuin bmw-suomi ja tarjosi osat (koneen) ja asiakas maksoi työn?

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by rikutherock View Post
    Laakkoselta soitettiin tänään ja vian laajuutta oli tutkittu sen verran, että ehdottavat koneen viemistä Koneistamolle Keravalle ja arvioivat korjauskustannuksen liikkuvan 5.500 - 6.000 euron välillä
    ja sanoivat, että voisivat tulla vastaan 2.500 eurolla
    t. Riku
    Millä perusteella Laakkonen tulisi vastaan 2500 eurolla, Oletko siis juuri ostanut auton heiltä?
    Ja ihan höpö höpö hommia ruveta edes haaveilemaan että BMW:ltä (BMW Suomi/tehdas) tulisi minkään moista vastaantuloa. Siinä ei minkään tahon mielipiteet ja kommentit asiaan vaikuta.
    Yleensä maksumies lukee rekisteriotteessa haltian paikalla

    Leave a comment:

Working...
X