memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Latelammas
    replied
    Originally posted by hengari View Post
    Latelampaan ja 03R6 autoissa on kyllä niin eri koneet ja imarin rakenne että en hirveesti vertailis. Siis M47 vs. M47N.
    Kuinka oleellisesta rakenteellisesta erosta puhutaan, kun verrataan nimenomaan sitä imusarjaa? Onko tuo M47/T2 tyyppi vika-alttiimpi ja täten suositeltavaa viedä läppien poistoon? Jos tuolla pienellä toimenpiteellä saan nukkua yöni rauhassa, niin olkoon sitten niin. Koska koneesta joka tapauksessa menee jo turbo vaihtoon, en ota enää sitä riskiä että läpät tuhoaisivat koneen jossain vaiheessa.

    Edelleen vastausta vailla, kuka osaava tekisi sen Hämeenlinnan seudulla?

    Leave a comment:


  • hengari
    replied
    Originally posted by 03R6 View Post
    Älä suotta paniikkia ota. Omista M47N-koneisista autoista imusarjat avattiin ja ne olivat todella puhtaat 110 ja 140 tkm ajettuina. Läpät olivat kiinni kuin tauti... itse asiassa jälkimmäisessä kävi niin, että sivuleikkurit hajosivat kolmeen osaan kun akselia yritti katkaista. Luulenpa, että ihan turhaan ne sieltä tuli poistettua. Täällä foorumilla vallitsee sellainen läppäuskonto
    Latelampaan ja 03R6 autoissa on kyllä niin eri koneet ja imarin rakenne että en hirveesti vertailis. Siis M47 vs. M47N.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Tuohan nyt ei todista mitään että läpät on "puhtaat", olen pihdeillä kaivanut irronneita läppiä imusarjasta jotka olivat myöskin aika "puhtaat".. Oliskohan pitänyt jättää ne sinne?

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Originally posted by 03R6 View Post
    Älä suotta paniikkia ota. Omista M47N-koneisista autoista imusarjat avattiin ja ne olivat todella puhtaat 110 ja 140 tkm ajettuina. Läpät olivat kiinni kuin tauti... itse asiassa jälkimmäisessä kävi niin, että sivuleikkurit hajosivat kolmeen osaan kun akselia yritti katkaista. Luulenpa, että ihan turhaan ne sieltä tuli poistettua. Täällä foorumilla vallitsee sellainen läppäuskonto

    Niin.Jokainenhan meistä päättää loppupeleissä itse poistaako autostaan läpät vai ei. jotkut läpät tai ruuvit irtoaa/katkeaa ja jotkut ei.... vrt. useat ottavat kaskovakuutuksenkin - ja aivan turhaan.

    Leave a comment:


  • 03R6
    replied
    Originally posted by Latelammas View Post
    Kiitos Spetke ja rioj vastauksista.

    Seuraava luonnollinen kysymys kuuluukin, tunteeko kukaan Hämeenlinnan seudulta osaavaa kaveria niiden poistoon? Itsellä kun ei riitä resurssit eikä kompetenssi niiden poistamiseen...
    Älä suotta paniikkia ota. Omista M47N-koneisista autoista imusarjat avattiin ja ne olivat todella puhtaat 110 ja 140 tkm ajettuina. Läpät olivat kiinni kuin tauti... itse asiassa jälkimmäisessä kävi niin, että sivuleikkurit hajosivat kolmeen osaan kun akselia yritti katkaista. Luulenpa, että ihan turhaan ne sieltä tuli poistettua. Täällä foorumilla vallitsee sellainen läppäuskonto

    Leave a comment:


  • Latelammas
    replied
    Kiitos Spetke ja rioj vastauksista.

    Seuraava luonnollinen kysymys kuuluukin, tunteeko kukaan Hämeenlinnan seudulta osaavaa kaveria niiden poistoon? Itsellä kun ei riitä resurssit eikä kompetenssi niiden poistamiseen...

    Leave a comment:


  • rioj
    replied
    Moro.

    Kyllähän tuossa nättää läpällinen imusarja olevan.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Latelammas View Post
    Osaako joku antaa yksiselitteisen ja faktaan perustuvan vastauksen kysymykseen, onko koneessa imusarjan läpät vai ei? Olen yrittänyt googlata vastausta ja käynyt tälläkin site'lla useampaa ketjua läpi ilman varmaa vastausta.

    Kyseessä on siis E91 320DA 120kw ja moottorityyppi on M47/T2, rekisteröity 12/05.

    Autokeskukselta olen varmistanut alustanumeron perusteella tuon moottorityypin ja samalla huoltoneuvoja katsoi koneelta, ettei ainakaan varaosina niitä saa siihen tilattua. Kuitenkaan hän ei suostunut "allekirjoittamaan" ettei niitä läppiä ole.

    Onko jollain varmaa faktaa tästä, ei mutu-tietoa, jotta voi "nukkua yönsä rauhassa" ? :think
    MOI

    Onhan siellä imusarjassa läpät. Ja tämä on fakta

    Leave a comment:


  • Latelammas
    replied
    Osaako joku antaa yksiselitteisen ja faktaan perustuvan vastauksen kysymykseen, onko koneessa imusarjan läpät vai ei? Olen yrittänyt googlata vastausta ja käynyt tälläkin site'lla useampaa ketjua läpi ilman varmaa vastausta.

    Kyseessä on siis E91 320DA 120kw ja moottorityyppi on M47/T2, rekisteröity 12/05.

    Autokeskukselta olen varmistanut alustanumeron perusteella tuon moottorityypin ja samalla huoltoneuvoja katsoi koneelta, ettei ainakaan varaosina niitä saa siihen tilattua. Kuitenkaan hän ei suostunut "allekirjoittamaan" ettei niitä läppiä ole.

    Onko jollain varmaa faktaa tästä, ei mutu-tietoa, jotta voi "nukkua yönsä rauhassa" ? :think

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Poistin omasta e91 3.0d:stä läpät jokin aika sitten. Kun imusarja oli pöydällä tutkin ja pohdin teenkö niille mitään kun vaikutti että oli kaikki ihan kunnossa. No päätin kuitenkin läpät poistaa kun ne oli siinä hollilla. Porasin ne torx kannat pois joilla läpät on kiinni akselissaan. Pirun kovaa tavaraa on kunnes yksi ruuvi katkesi kun laitoin poran kantaa vasten ja pyöräytin. Eli läpän toinen kiinnitys ruuvi katkesi luvattoman helposti. Voi olla että olisi kestänyt siihen asti kunnes auto joskus menee paalaamoon mutta paljon mahdollista että ruuvi olisi katkennut ja mennyt venttiilien sekaan. Jos läpät ja akselit olisi putsannut niin tuskin olisi uusista erottanut.

    Leave a comment:


  • hattiwatti
    replied
    Originally posted by irppa85 View Post
    Uskoo ken tahtoo....
    Olet siis tietoinen uudempienkin hajoamisesta? Mielenkiintoista olisi tietää minkä verran esim E9x mallit on imeskellyt läppiä jos yhtään? :think
    Edellisestä E46sta (2005) otin kyllä läpät irti, mutten ole vielä vaivautunut puukottamaan tätä nykyistä LCI E90ä.

    Leave a comment:


  • irppa85
    replied
    Originally posted by sakut1 View Post
    Sain tämmöisen viestin kyselyyni:
    Ei poisteta imusarjanläppiä. Tietoomme ei ole tullut tapauksia, että vuosimallin 2004 jälkeen olisi tapahtunut imusarjan läpistä johtuvia konerikkoja.
    Ari Nurvo
    BMW/Mini huoltopalvelut

    Onko jollain siis hajonnut tämän jälkeen?

    Uskoo ken tahtoo....

    Leave a comment:


  • sakut1
    replied
    Ei kuulemma enää hajoa

    Sain tämmöisen viestin kyselyyni:
    Ei poisteta imusarjanläppiä. Tietoomme ei ole tullut tapauksia, että vuosimallin 2004 jälkeen olisi tapahtunut imusarjan läpistä johtuvia konerikkoja.
    Ari Nurvo
    BMW/Mini huoltopalvelut

    Onko jollain siis hajonnut tämän jälkeen?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by bemukkaZ3 View Post
    Onko Jyväskylän lähellä läppien poistajaa?
    Onhan noita E61:iä käynyt Hesasta, Kuopiosta ja Treelta asti operoitavana
    Laukaassa...

    Leave a comment:


  • hengari
    replied
    Originally posted by bemukkaZ3 View Post
    Onko Jyväskylän lähellä läppien poistajaa?
    Ainakin www.wakpal.fi poistaa ja kuulemma www.ylamaan.fi, joka tosin on MB specialisti, joten kaupan päälle voi tulla ihottumaa yms...

    Leave a comment:

Working...
X