Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 236
    • Satakunta

    Täytyy varmaan pyytää että poraavat paikan pakopaineanturille tuohon ennen kattia, samalla kun tuo putki nyt on pois. Sais sitten laitettua erillisen pakopainemittarin tuohon, niin sillä sen varmaan sais tarkistettua, että onko katti tukossa.
    Vituttaa vaan jos vika ei ollutkaan turbossa, niin se meni paskaksi täysin turhaan, kun vikaa ei löytynyt ajoissa.
    -12 F11 530Da

    Comment

    • oo-pee
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 16
      • Rovaniemi

      Tuleeko siinä mitään ongelmaa vaikka katti on poiskin? Päältä rälläkällä auki ja katti pois, siis puhun diesel autosta nyt. Bensahan ei mene päästöistä läpi sen jälkeen.

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by oo-pee View Post
        Tuleeko siinä mitään ongelmaa vaikka katti on poiskin? Päältä rälläkällä auki ja katti pois, siis puhun diesel autosta nyt. Bensahan ei mene päästöistä läpi sen jälkeen.
        Moottorin käyttäytymiseen tuskin tulee eroa, mutta ensimmäinen katti on hapetuskatalysaattori ja sen jälkeen on DPF. Jos hapetusosan ottaa pois niin on DPF tukossa alta aikayksikön, koska hapetusosa jo itsestään pienentää käryjä!
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5419
          • S:t Karins

          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Moottorin käyttäytymiseen tuskin tulee eroa, mutta ensimmäinen katti on hapetuskatalysaattori ja sen jälkeen on DPF. Jos hapetusosan ottaa pois niin on DPF tukossa alta aikayksikön, koska hapetusosa jo itsestään pienentää käryjä!
          Eikös se katti keskity vain hiilimonoksidin ja hiilivetyjen poistoon hapettamalla? (hajunpoisto ) Eikä sillä ole vaikutusta hiukkasten poistoon?

          Kerroit vaihaneesi turbon, menikö uusiksi iso- vai pikkuahdin?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            Ja jos dieselistä poistaa sen katin, käry on kuin 70 luvun mesestä.
            Siis hajun puolesta...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • kvt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 236
              • Satakunta

              Nyt vasta huomasinkin, että VolvoTDI:llä onkin 535d. Eli ei siinä kai edes voi olla samanlaista vikaa mitä minulla epäillään, kun eikös 535d:ssä ole molemmat kiinteitä ahtimia, vai onko tuo isompi ahdin vnt.
              Onko edes mahdollista että katti menis tukkoon noin, että ahdistaa vain yläkierroksilla sen verran, että pakolämmöt nousee. Vai hajoaako katti yleensä niin, että sisuskalut hajoavat ja tukkivat putken tai sitten sulaa ja tukkii putken.
              -12 F11 530Da

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5419
                • S:t Karins

                Originally posted by kvt View Post
                Onko edes mahdollista että katti menis tukkoon noin, että ahdistaa vain yläkierroksilla sen verran, että pakolämmöt nousee. Vai hajoaako katti yleensä niin, että sisuskalut hajoavat ja tukkivat putken tai sitten sulaa ja tukkii putken.
                Ex vag:hen vaihdoin RACE suuttimet vakiosuuttimien tilalle, softa oli vielä vakio (lyö soppaa koneeseen ihan reilusti alakierroksilla). Savun määrä oli JÄRKYTTÄVÄ. Isomman ahtimen ja softauksen jälkeen tehot tuplattiin vakioon nähden. Ei se katti alkanut ahdistamaan ainakaan 200 hv:ssa vaikka oli saanut nokea läpi ja PALJON...

                Tässä vielä tuo tuplaturbo:

                Last edited by Tommix; 21-09-2010, 17:58. Reason: Lisätty kuva
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • BMW 330dA E91
                  Newbiemmer
                  • Feb 2010
                  • 11
                  • Perähikiä

                  Savutusraja-arvot & hiukkassuodattimen tarpeellisuus

                  Moi kaikille,

                  lukekaa nyt ihmeessä mun aikaisemmin postaamat ohjeet sivulta 14 niin pääsette lopullisesti eroon hiukkassuodattimen tukkoisuus-ongelmasta, ilmaiseksi!. Sitten faktaa pöytään savutuksesta, kun se monia tuntuu askarruttavan:

                  Savutusraja-arvo katsastuksessa vuoden 2008 vuosimalleihin asti on 3,0. Vuodesta 2008 eteenpäin, kun hiukkassuodatin on "pakollinen" on raja-arvo 1,5. Oma autoni, vuosimallia 2005 (jonka hiukkassuodatin puhkaistu sivun 14 ohjeen mukaisesti) savutusarvo oli 0,07. Huomatkaa desimaalit!

                  Uskokaa jo, että tuo hiukkassuodatin on aivan turha kapistus. Savutusta on turha pelätä, vaikka hiukkassuodattimen Bemusta puhkaisee/poistaa. Sitä en osaa sanoa, kuinka paljon lastutus muuttaisi savutusarvoja, koskaa omaa autoani ei ole lastutettu.

                  Ja muistakaa, kuten sivulla 14 on neuvottu, jättäkää se kat ehjäksi, kun puhkaisette hiukkassuodattimen kennon.

                  Edullisia ja huolettomia kilometrejä kaikille!

                  Comment

                  • BMW 330dA E91
                    Newbiemmer
                    • Feb 2010
                    • 11
                    • Perähikiä

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Kiinteällä vastus(vastapaine)arvolla antaa todennäköisesti vikakoodin, koska painelukema ei ole uskottava. Samoin käy, jos vastapaine on liian matala.

                    Mistä ihmeestä porukka on saanut päähänsä, että auto antaa vikakoodin jos vastapaine on "liian matala"? Mulla hiukkassuodattimen puhkaisusta on jo yli 6kk, eikä ole ainuttakaan vikavaloa antanut. Vastapaine lienee tällä hetkellä nolla...

                    Comment

                    • jussi_r
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1655
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by BMW 330dA E91 View Post
                      Moi kaikille,

                      lukekaa nyt ihmeessä mun aikaisemmin postaamat ohjeet sivulta 14 niin pääsette lopullisesti eroon hiukkassuodattimen tukkoisuus-ongelmasta, ilmaiseksi!
                      Tuota noin.

                      Ongelma: noin 200tkm:n välein tukkeutuva hiukkassuodatin.
                      Ratkaisu 1: Osta uusi suodatin ja nauti kesästä taas 200tkm. Hinta 2000e.
                      Ratkaisu 2: Riko tukkeutunut suodatin ja aja savuttavalla autolla jatkossa. Hinta 0e.
                      Ratkaisu 3: Pese tukkeutunut suodatin ja nauti kesästä taas 200tkm. Hinta 0e.

                      Kakkosen vaiva on kolmosta suurempi, ja lopputulos ainakin minun mielestä paskempi. Kun se suodatin on mahdollista myös pestä nollakustannuksilla, niin mielestäni sen suodattimen rikkojilla ei paljon päätä pakota.
                      M3 Cabrio Individual
                      530d GT xDrive
                      GL420 CDI
                      ZX-12R

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by BMW 330dA E91 View Post
                        Mistä ihmeestä porukka on saanut päähänsä, että auto antaa vikakoodin jos vastapaine on "liian matala"? Mulla hiukkassuodattimen puhkaisusta on jo yli 6kk, eikä ole ainuttakaan vikavaloa antanut. Vastapaine lienee tällä hetkellä nolla...
                        En tiedä näkyykö sulla diagnostiikalla jotain vikatiloja vai ei, mutta se ettei niitä mittaristossa näy ei vielä kerro yhtään mistään.

                        Nimim. talvella 10tkm vikatilassa tietämättään.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by BMW 330dA E91 View Post
                          Mistä ihmeestä porukka on saanut päähänsä, että auto antaa vikakoodin jos vastapaine on "liian matala"? Mulla hiukkassuodattimen puhkaisusta on jo yli 6kk, eikä ole ainuttakaan vikavaloa antanut. Vastapaine lienee tällä hetkellä nolla...
                          On siellä olemassa vikakoodi liian pienellekin paineelle, nimittäin epäuskottava painetieto (abgasgegendruck dynamisch unplausibel) muttei se sytytä mitään valoja. Ei sillä mitään väliä ole, mutta kyllä sellainen on.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Originally posted by jussi_r View Post
                            Tuota noin.

                            Ongelma: noin 200tkm:n välein tukkeutuva hiukkassuodatin.
                            Ratkaisu 1: Osta uusi suodatin ja nauti kesästä taas 200tkm. Hinta 2000e.
                            Ratkaisu 2: Riko tukkeutunut suodatin ja aja savuttavalla autolla jatkossa. Hinta 0e.
                            Ratkaisu 3: Pese tukkeutunut suodatin ja nauti kesästä taas 200tkm. Hinta 0e.

                            Kakkosen vaiva on kolmosta suurempi, ja lopputulos ainakin minun mielestä paskempi. Kun se suodatin on mahdollista myös pestä nollakustannuksilla, niin mielestäni sen suodattimen rikkojilla ei paljon päätä pakota.
                            Juuri näin, mullakaan ei ole kitissyt tukkeutuvasta suodattimesta pesun jälkeen! Tosin vastapainetta edelleenkin on ja jos ajattelee turboa ja ehkä jopa lastutusta niin vastapaine on pahasta turbolle!! Nyt vielä mennään DPF:llä ja kromatuilla putkenpäillä, ans kattoo ny millaal kohta...
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by VolvoTDi View Post
                              Juuri näin, mullakaan ei ole kitissyt tukkeutuvasta suodattimesta pesun jälkeen! Tosin vastapainetta edelleenkin on ja jos ajattelee turboa ja ehkä jopa lastutusta niin vastapaine on pahasta turbolle!! Nyt vielä mennään DPF:llä ja kromatuilla putkenpäillä, ans kattoo ny millaal kohta...
                              Katotaas torstaina miltä 535dA LCI tuntuu ilman dpf:ää ja ~350 hp tehoilla ;-)
                              Kyseessä EI ole sigun auto...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Katotaas torstaina miltä 535dA LCI tuntuu ilman dpf:ää ja ~350 hp tehoilla ;-)
                                Kyseessä EI ole sigun auto...
                                Hienoa ja itsekin mainitsin "millaal kohta" eli ajatustasolla voimaa on jo mietitty!! Paljonko kilsoja taulussa? Itsellä tuli nyt 220tkm ja mietityttää tuo laatikko + lisähevoiset...
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎