Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cor_Major
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 73
    • Finland

    Originally posted by Tom1s View Post
    Johtuuko DPF:n poltosta yksi nykäisy silloin tällöin pienillä kierroksilla?
    Ilmastointi pois päältä ja silti tulee välillä nykäisy..:think
    Mulla ainakin saattaa nykäistä polton aikana pintakaasulla ja haiskahtaa palaneelle. Läppien toiminnalla ei vaikutusta tähän. Ja samalla lailla muuten teki polton aikana taannoin vuokra-autona ollut uudehko 116d.

    Ihmeellistä oman rakkineen toiminnassa on se, että vaikka 80tkm pitäisi olla vaihtoon, niin todella usein tekee tuota polttoa. Kun ajaa aamuin illoin 35km suuntaansa, niin tuntuu että parin päivän välein kotia tullessa on poltto päällä. Jääkö sitten kesken ja jatkaa päivän parin päästä uudelleen eikä noin lyhyillä ajoilla saa tehtyä hommaa loppuun.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by Cell View Post
      Ei se auta mitään, kun suodatin tukossa ei tehoja ole ja herja tulee vasta kun suodatin on tukossa.
      Jaa jaa. Muissa vehkeissä järjestelmä voi herjailla jo paljon ennen kuin todellinen tukkoisuus vaikuttaa menoon mitenkään.

      BTW , ahtamisesta en tiedä tuon taivaallista muuta tuli mieleen .. Jos DPF:llä varustettuun autoon haikailee lastuviritystä niin voipi olla luvassa herjoja tukkeutuneesta filtteristä? Koska eikö lisätehon otto tolleen pelkästään ohjelmoimalla tuppaa nostamaan pakopuolen paineita?
      Last edited by petrolhead; 07-09-2010, 13:44.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        No niin sain asennettua DIS:n ja ongelmia: Mikä kaapeli käy? Löytyy sama kun käy INPAan ja muita variaatioita ja miten kaapeli aktivoidaan tai saadaan ylipäätään käyttöön?

        DIS siis ilmoitti, että ei ole yhteydessä autoon!
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • MrBubbles
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 799
          • Seinäjoki

          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Tarkoitus olisi myös torstaina putsailla DPF ja yrittää tsekata paine ennen ja jälkeen! Vikavaloa ei ole sytyttänyt, mutta herjaa "hiukkassuodatin tukkeutumassa"...

          Olen tässä miettinyt, että millä tökötillä saisi parhaan lopputuloksen kun uskoakseni pelkkä vesi ei riitä? Käytössä olisi paloletku tai kuumapainepesuri.
          paineilmalla varmaan enimmät pois ja sit mökäöljyyn likoon ja pesu jollain liukkarilla..uskaltaakohan sinne töräyttää painepesurilla?
          No life, no friends, just motorsport!

          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
          -jokunen e30.
          -e28

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Eilen tuli sitten pestyä DPF! Iso ämpäri ja liukkaria sekaan ja pönttö sinne. Tunnin päästä pönttö pois ämpäristä ja vesi oli mustaa ja pieniä nokikikkareita oli paljon. Tämän jälkeen kuumapainepesurilla 140 asteista vettä (20L/MIN)pöntöstä sisään ja voi sitä mustan määrää!!! 15min jälkeen ei enää mustaa tullut ja ajateltiin sen olevan puhdas. Paineilmalla pönttö kuivaksi ja kiinni autoon. Vähän aikaa tuprutteli höyryä ja nyt tuntuu, että ottaa kierroksia nopeammin ja ehkä se kiihtyykin hieman ripeämmin (siis tuntuu ainakin).

            Vikakoodeja ei ole nyt vielä ilmestynyt kun ennen putsausta vikakoodi oli aina joka 200km välein tukkeutuvasta hiukkassuodattimesta!! Katsotaan kauanko tällä tempulla mennään...
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • nasujantero
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 88
              • Kokkola

              Tarviiko irrottamisessa jotain erikoisavaimia, eikö siinä ollu joku torxi ruuvi ainkin? Uudet tiivisteet ym... Vissiin altapäin kannattaa kuitenki se irrottaa?

              Pohjapanssari irti --> pakoputki löysyttää --> piuhat irti--> moottorinkannake irt, menikö jotenki näin??

              Comment

              • Casull
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 207
                • Nivala

                Torksiavaimia pitää muutenkin tämän auton kanssa olla, luulisin että tuossa pakoputkihommassakin niitä tarvii.
                Xd:ssä on yksi korinjäykiste otettava edestä pois jos putken meinaa irrottaa ja se on torxeilla kiinni. Ruuvit on sitten muuten TODELLA tiukassa eli huonoilla avaimilla on ihan turha yrittää.

                TISsin mukaan E90:ssä pitää irrottaa pohjapanssarit, koko pakoputki, liittimiä ja tosiaan se moottorin korva.

                Omaani olen yhden tiivisteen jo valmiiksi tilannut liikkeeseen odottamaan että suodatin menisi tukkoon.
                Varaosaluettelon mukaan tuolla ei ole kuin yksi ainokainen tiiviste eli kai se pöntön ja turbon välinen liitos sitten on jollain kartiolla tms.

                En siis vielä ole operaatiota suorittanut, eli mitään en vielä oman kokemuksen perusteella tiedä sanoa.
                Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                Comment

                • MakeH
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1170
                  • Vantaa

                  Onko kukaan kokeillut, voiko tuota painemittausta huijata tavallisella vastuksella? Mittari ja DPF pois ja sopiva vastus tilalle.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by MakeH View Post
                    Onko kukaan kokeillut, voiko tuota painemittausta huijata tavallisella vastuksella? Mittari ja DPF pois ja sopiva vastus tilalle.
                    Asiaa yhtään tuntematta veikkaan että aiheuttaa jossain vaiheessa vikakoodin ja vikavalon syttymisen.

                    En tiedä miten pitkältä ajalta moottorinohjaus kerää tietoa pakoputken paineesta, mutta luultavasti kerää kuitenkin, jotta voidaan laskea regeneroinnin tarve, tuskin on niin yksioikoinen, että tietyn paineen täytyttyä ruvetaan polttamaan suodatinta puhtaaksi.

                    Vastukusella toteutettuna siellä olisi sitten sama paine muka koko ajan ja epäilen vahvasti, ettei se loppujenlopuksi kelpaa moottorin ohjaukselle.

                    Mutta kuten sanoin, niin tämä kaikki on ihan itse pähkäiltyä, eikä minulla ole mitään kokemusta BMW:n dpf järjestelmistä.
                    Olli.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Kiinteällä vastus(vastapaine)arvolla antaa todennäköisesti vikakoodin, koska painelukema ei ole uskottava. Samoin käy, jos vastapaine on liian matala.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Mulla ei ainakaan tarvinnut torxeilla leikkiä... Mutta mutta lukasin juuri vikakoodit huvikseni, että onko herjaa tullut DPF:stä puhdistuksen jälkeen ja ei ollut, mutta oli kuitenkin lämpötila-anturi (kuva) Se, että näyttänyt tulevan korkeilla kierroksilla ihmetyttää?? Mikä anturi tuo on, ensimmäinen pakoputkiston lämpötila-anturi?? Liitin vika?

                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • kvt
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 236
                          • Satakunta

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Mulla ei ainakaan tarvinnut torxeilla leikkiä... Mutta mutta lukasin juuri vikakoodit huvikseni, että onko herjaa tullut DPF:stä puhdistuksen jälkeen ja ei ollut, mutta oli kuitenkin lämpötila-anturi (kuva) Se, että näyttänyt tulevan korkeilla kierroksilla ihmetyttää?? Mikä anturi tuo on, ensimmäinen pakoputkiston lämpötila-anturi?? Liitin vika?

                          http://img23.imageshack.us/img23/5424/vikakoodi4185.jpg
                          Aivan samalainen vikakoodi kuin mun autoa on vaivannut, eli yläkierroksilla pakolämpö nousee liikaa. Onko sun vakio vai latutettu auto? Mun vikaa yritettiin tutkia penkissä ja tuo vikakoodi tuli viriohjelmalla ja vakiona ja lopuksi meni turbo paskaksi. Todennäköien syy tuolle vikakoodille ja turbon hajoamiselle näyttäis olevan turbon siipien jumittaminen, joka on johtanut yliahtamiseen, mutta tuon saan vasta varmistettua kun on uusi turbo paikalla ja näkee pysyykö pakolämmöt kurissa uudella turbolla. Lukaiseppa tuo http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=199093 siinä on ihmetelty mun pakolämpöjen nousua.
                          -12 F11 530Da

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Originally posted by kvt View Post
                            Aivan samalainen vikakoodi kuin mun autoa on vaivannut, eli yläkierroksilla pakolämpö nousee liikaa. Onko sun vakio vai latutettu auto? Mun vikaa yritettiin tutkia penkissä ja tuo vikakoodi tuli viriohjelmalla ja vakiona ja lopuksi meni turbo paskaksi. Todennäköien syy tuolle vikakoodille ja turbon hajoamiselle näyttäis olevan turbon siipien jumittaminen, joka on johtanut yliahtamiseen, mutta tuon saan vasta varmistettua kun on uusi turbo paikalla ja näkee pysyykö pakolämmöt kurissa uudella turbolla. Lukaiseppa tuo http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=199093 siinä on ihmetelty mun pakolämpöjen nousua.
                            Turbo se ei voi olla, koska se vaihdettiin 1kk sitten!! Aikoinaan kun oli Hondan diesel niin siinäkin tuli vika liian kuumasta imuilmasta, joka hoidettiin poistamalla kurat coolerista! Mikä raja tuossa pakolämmöissä sitten on?
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • kvt
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 236
                              • Satakunta

                              Voi sitten hyvinkin olla, että mun turbo meni tuon pakolämmön nousun takia, eikä niin että pakolämmöt karkaili turbovian takia. Voisko olla katti tukossa? Se varmaan nostaa pakolämmöt jos putki ahdistaa.
                              -12 F11 530Da

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by kvt View Post
                                Voi sitten hyvinkin olla, että mun turbo meni tuon pakolämmön nousun takia, eikä niin että pakolämmöt karkaili turbovian takia. Voisko olla katti tukossa? Se varmaan nostaa pakolämmöt jos putki ahdistaa.
                                Ihan samaa mietein kun DPF kuitenkin ahdistaa vaikka juuri sen pesinkin ja siitä nyt ei enää vikakoodeja näkynyt! Perhana kun tuo saksa ei taivu, eli suomennettuna mitä tuo vikakoodi tarkoittaa?? Sitten mitä merkitystä tuolla loppujen lopuksi on kun ko anturia ei ole hiukkassuodattomissa autoissa...
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎