Originally posted by VolvoTDi
View Post
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joo, tiesin että ei tarvitse tehoja lisätä ( ihan kuin joku muka ne jättäisi sitten ottamatta, jos tilaisuus tulee... ), mutta hyvä se on infoa aina jakaa, ei se mitään maksa!
Ja vaikka tieto lisää joskus tuskaa, niin kyllä silti kalliimpaa tavaraa kaupatessa on hyvä olla rehellinen - vaikkei karmaan uskoisikaan.
-
Rehellisyys maan perii, vai miten se meni...Originally posted by rosilja View PostJoo, tiesin että ei tarvitse tehoja lisätä ( ihan kuin joku muka ne jättäisi sitten ottamatta, jos tilaisuus tulee... ), mutta hyvä se on infoa aina jakaa, ei se mitään maksa!
Ja vaikka tieto lisää joskus tuskaa, niin kyllä silti kalliimpaa tavaraa kaupatessa on hyvä olla rehellinen - vaikkei karmaan uskoisikaan. 
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Tuli sitten tänään noilla konsteilla avattua myös meikäläisen auton filtteriä, kiitoksia vain sinne Kuusiston suuntaan!Originally posted by Homebrew View PostTänään kävin hakemassa tuon anturin, laitoin paikalleen ja sitten motarille ja INPA auki. Ei ollut kone aikeissakaan lähteä polttamaan... Noo, ajelin jonkun matkaa ja sitten nollasin vikakoodit.. Samantien kulutusmittari pompsahti pari litraa korkeammalle, oli siellä hetken ja tuli alas. Noh, sama vikakoodihan sieltä tuli.. Tästä innostuneena napsuttelin vikokoodien nollausta samalla kun ajelin motaria ja kyllä se poltto alkoi 5-10min naputtelun jälkeen pysymään päällä. joku 20-25min ajon jälkeen alkoi pakolämmöt tippumaan, joten sitten vaan takasin. Alunperin DPF:n yli oli tyhjäkäynnillä ~40mbar paine-ero, nyt jotain 6-7mbar, täyskaasukiihdytyksessä tippui 600-->200mbar.
Eli saahan tuon polttamaan vaikka auto hiukan vastusteleekin
Sinänsä ihmettelen kyllä, miksi kaksi BMW- huoltoa, joista toinen merkkiliike, ei saanut polttoa pakotettua, kun meillä meni koko hommaan alle tunti...no, paineet putosivat tyhjäkäynnillä 35---> 13mbariin ( sallittu 35 ), 2000rpm:llä 125--->40mbariin ( sallittu 75 ). Saas nähdä, kuinka kauan selviää ilman pesua tai muita operaatioita...mutta polttoprosessin pitäisi nyt kuitenkin toimia.
Comment
-
inpalla kun sait toimimaan? Itsekkin pitäisi kokeilla jotain, ennen kuin rupeaa avaamaan koko paskaa..Originally posted by rosilja View PostTuli sitten tänään noilla konsteilla avattua myös meikäläisen auton filtteriä, kiitoksia vain sinne Kuusiston suuntaan!
Sinänsä ihmettelen kyllä, miksi kaksi BMW- huoltoa, joista toinen merkkiliike, ei saanut polttoa pakotettua, kun meillä meni koko hommaan alle tunti...no, paineet putosivat tyhjäkäynnillä 35---> 13mbariin ( sallittu 35 ), 2000rpm:llä 125--->40mbariin ( sallittu 75 ). Saas nähdä, kuinka kauan selviää ilman pesua tai muita operaatioita...mutta polttoprosessin pitäisi nyt kuitenkin toimia.
Comment
-
Joo, sehän se onkin mielenkiintoista, että tuo Homebrewin menetelmä toimi ihan Inpalla. Tarvitsee kai itselle yrittää asennella sama ohjelma, jos joutuu uusimaan toimenpiteen...Originally posted by anttiva View Postinpalla kun sait toimimaan? Itsekkin pitäisi kokeilla jotain, ennen kuin rupeaa avaamaan koko paskaa..
Comment
-
Tämä on ihan mutua, mutta ite olen ymmärtänyt niin, että auton softa kyllä pyytää itse polttoa kun vastapaineet kasvavat tietyn tason yli. Ja tällöin odotellaan kunnes ehdot täyttyy, esim. jos tukkeutumisesta on vikakoodi päällä, niin poltto ei lähde koskaan päälle ja lopulta tulee ajotietokoneeseen ilmoitus. Tällaisessa tilanteessa veikkaisin että tuo vikakoodien aktiivinen nollaus ajon aikana riittäisi regeneroinnin aikaansaamiseksi.Originally posted by rosilja View PostJoo, sehän se onkin mielenkiintoista, että tuo Homebrewin menetelmä toimi ihan Inpalla. Tarvitsee kai itselle yrittää asennella sama ohjelma, jos joutuu uusimaan toimenpiteen...
Toinen tilanne on sitten jos pönttö ei ole vielä softan mielestä niin tukossa, että polttoa vaaditaan, niin tällöin DISillä saadaan poltto "pakotettua"
Kuten sanottu, ylläoleva on täysin arvauksella heitetty vailla mitään faktatietoa
Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
jos laillisuudesta puhutaan, niin kaikki 80 luvun dieselmersut ja toyota hiacet pitäis lailla kieltää. Niin ja kuorma-autot kans. Maailma pelastuu.Originally posted by rosilja View PostPeriaatteessa joo, mutta miten vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon? Pesty filtteri on kuitenkin ihan "laillinen", reikäinen sitten tosiaan ei.
Sitä paitsi CO2/km tulee alemmaks, kun auto vie about 0.2 desiä vähemmän sadalla. Ympäristöteko!
Oikeudenmukaista olis että DPF:n omistavat autoilijat sais autoveroa alemmaks, koska tuo nostaa CO2sta kulutuksen myötä.
Comment
-
Olen samaa mieltä... Tuossa Co2 päästöihin perustuvassa verotuksessa DPF-käyttäjät kärsivät koska DPF-autoissa co2 päästöt isompia kuin ilman....Oikeudenmukaista olis että DPF:n omistavat autoilijat sais autoveroa alemmaks, koska tuo nostaa CO2sta kulutuksen myötä.
Kuitenkin joidenkin mittausten mukaan syöpää aiheuttavat partikkelit vähenevät jopa siinä määrin DPF- autoissa, että autojen sisään ottamassa ilmassa on ENEMMÄN hiukkasia kuin pakoputkesta ulostulevassa virtauksessa!
DPF autot siis puhdistavat kaupunki ilmaa ajettaessa
Tuosta ympäristöteosta pitäisi kyllä saada veroetua!Tesla M3 performance
ExF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Asia on juuri näin, jenkeissä taisi olla yksi tutkimus aiheesta jossa todettiin että dpf autojen pakokaasussa on vähemmän hiukkasia kuin huoneilmassa keskimäärin. Suomen ja eu:n verotus tuijottaa liikenteen co2 päästöjä jotka on yhtä kuin kissan kusi saharassa teollisuuteen verrattuna. Viimeisimmät tutkimukset ennustaa jotta siperian ikijään sulaessa sieltä pullahtaa kohta sadan vuoden kasvihuonekaasut muutaman vuoden sisään taivahalle, se on sitten ihan sama tupruttaako bemari 200 vai 190 grammaa kasvihuonekaasuja... :POriginally posted by Nettipepe View PostOlen samaa mieltä... Tuossa Co2 päästöihin perustuvassa verotuksessa DPF-käyttäjät kärsivät koska DPF-autoissa co2 päästöt isompia kuin ilman....
Kuitenkin joidenkin mittausten mukaan syöpää aiheuttavat partikkelit vähenevät jopa siinä määrin DPF- autoissa, että autojen sisään ottamassa ilmassa on ENEMMÄN hiukkasia kuin pakoputkesta ulostulevassa virtauksessa!
DPF autot siis puhdistavat kaupunki ilmaa ajettaessa
Tuosta ympäristöteosta pitäisi kyllä saada veroetua!
Comment
-
DPF pesu / Oulu?
Hei, yritin kahlata tätä threadia ja tein hakuja vaikka miten päin, mutta en löytänyt vastausta, siispä suora kysymys.
Minulla on DPF tukossa, pesu kiinnostaisi, mutta missä onnistuu? (Yksityinen tai liike.) - Oulussa majailen, mutta ei sen Oulussa tarvitse tapahtua. Mitä maksaa pesu?
Kotikonstein ei pesu onnistu, eikä oikein edes irroituskaan. Onkohan muuuten halvempia varaosia tullut markkinoille (siis muuta kuin alkuperäistä Oulun We.. -liikkeessä, jossa hinta-arvio oli 1900e)?-------
E61 535dA touring -05
Ennen:
E39 530dA touring -01
E39 523iA sedan -96
Comment
-
DPF herjaa heittää, onko ajatusta mikä syynä?

DPF:n lämpöjä seurailin niin normi lämmöt oli 250 -400 C. Korkeimmillaan kävi 600 C. Eli epäilisin että polttotapahtuma oli käynnissä.
Sama vikakoodi paukahti myöhemmin uudelleen.
Vastapaineet tyhjäkäynnillä 15 - 30 välillä...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Vastapaine alkaa olemaan turhan korkea... Kun tuo koodi on päällä, niin poltto ei lähde ilmeisesti päälle kunnolla. Edellisillä sivuilla selostetulla moottoritieajon aikaisella jatkuvalla vikokoodien nollauksella varmaan lähtis pelaamaan. Jos ei tosta saa polttoa päälle pian niin varmaan rupeaa IDriveen tulemaan ilmoitusta (jos ei tule jo)..Originally posted by Tommix View PostDPF herjaa heittää, onko ajatusta mikä syynä?
DPF:n lämpöjä seurailin niin normi lämmöt oli 250 -400 C. Korkeimmillaan kävi 600 C. Eli epäilisin että polttotapahtuma oli käynnissä.
Sama vikakoodi paukahti myöhemmin uudelleen.
Vastapaineet tyhjäkäynnillä 15 - 30 välillä...Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Näin kävi kuten yllä kerrot. Lohjan/Inkoon keikka takana, inpalla kuittailin koodit pois ja polttotapahtuma lähti päälle. Vastapaineet tippu rajusti alaspäin.Originally posted by Homebrew View PostVastapaine alkaa olemaan turhan korkea... Kun tuo koodi on päällä, niin poltto ei lähde ilmeisesti päälle kunnolla. Edellisillä sivuilla selostetulla moottoritieajon aikaisella jatkuvalla vikokoodien nollauksella varmaan lähtis pelaamaan. Jos ei tosta saa polttoa päälle pian niin varmaan rupeaa IDriveen tulemaan ilmoitusta (jos ei tule jo)..Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment