Originally posted by BMW 330dA E91
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Varmaan antaa hälyn JOS DPF:ää ennen ja jälkeen mitataan paineita! Äijän CRV vetäsi suojat päälle kun DPF tyhjennettiin! Ohjelmalla sekin kyllä saatiin pois, mutta anyway. Mersu ja Citroen tekee myös saman kun Honda!! BMW:ssä mitataan ainoastaan ennen.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostTuota noin.
Ongelma: noin 200tkm:n välein tukkeutuva hiukkassuodatin.
Ratkaisu 1: Osta uusi suodatin ja nauti kesästä taas 200tkm. Hinta 2000e.
Ratkaisu 2: Riko tukkeutunut suodatin ja aja savuttavalla autolla jatkossa. Hinta 0e.
Ratkaisu 3: Pese tukkeutunut suodatin ja nauti kesästä taas 200tkm. Hinta 0e.
Kakkosen vaiva on kolmosta suurempi, ja lopputulos ainakin minun mielestä paskempi. Kun se suodatin on mahdollista myös pestä nollakustannuksilla, niin mielestäni sen suodattimen rikkojilla ei paljon päätä pakota.
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostHienoa ja itsekin mainitsin "millaal kohta" eli ajatustasolla voimaa on jo mietitty!! Paljonko kilsoja taulussa? Itsellä tuli nyt 220tkm ja mietityttää tuo laatikko + lisähevoiset...
Mittarissa on vaan 45 tkm vähemmän, ruuvattu Ranskassa...
Hiukkassuodatin oli rikki, herjasi paineista ja savutti läpi.
Vika johtui ehkä siitä että termarit oli jumissa ja lämmöt ei noussu oikein yli 75 asteen...
Autossa on uudenkarhea loota, ja koneeseenkin on tehty kattavaa remonttia kun jakoketju oli katkennut...Last edited by MajorDrake; 21-09-2010, 13:44.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostEn tiedä näkyykö sulla diagnostiikalla jotain vikatiloja vai ei, mutta se ettei niitä mittaristossa näy ei vielä kerro yhtään mistään.
Nimim. talvella 10tkm vikatilassa tietämättään.
Comment
-
-
Originally posted by BMW 330dA E91 View PostMikä pakkomielle sulla on ton savutuksen suhteen? Ei se mitään savuta. Kuten juuri kirjoitin, päästöarvo (savutus) mittauksessa oli 0,07 / 3.0. Usko jo ettei nämä uudet BMW:t ole mitään 80-luvun diesel Mersuja! Jos hiukkassuodattimen puhkaisee, sitä ei tarvitse ronkkia enää ikinä. Jos ainoastaan pesee, se tukkiutuu ajan myötä aivan varmasti. Ainakin 3-sarjan E9X mallisissa irroitus on verran työläs, ettei sitä mielelään usein tee. Helposti irroitettava dpf on tietysti asia erikseen, senhän voi pestä vaikka jokaisen huollon yhteydessä. Mutta selvää on, että mitään savutusongelmaa ei ole. Jokainen taplaa tietysti tyylillään.
No joo, tiedän kyllä että mm. meidän autoissa irroittamiseen ja kiinnittämiseen menee yli tunti, mutta silti en pidä sitä kovin isona askareena. Varsinkaan suhteutettuna askarteluväliin. Mulla pesuoperaatioon jouduttiin siis siksi, kun anturin kosketushäiriön takia auto oli noin 10tkm vikatilassa, eikä poltellut nokia oma-aloitteisesti. Hommassa meni pitkään, koska en huomannut talvikelillä takapuolessa riittävän ajoissa tehojen ja vääntöjen laskeneen lukemista 231hv/500Nm lukemiin 200hv/450Nm. Nyt on pesun jälkeen rullailtu sellaiset 40tkm.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostJos ei kerran savuta, niin ei varmaan perä nokeennu? Eikä menisi ehjäkään DPF ikinä tukkoon? Eikä tule edes sormi likaiseksi jos pakoputken sisäpinnasta pyyhkäisee? DPF-autolla kun ei ainakaan tule. Väitteesi savuttamattomuudesta on ristiriidassa väitteesi jatkuvasta tukkeutumisesta kanssa. Sen sijaan minä olen nähnyt kohtuullisesti, jopa vähän, ajettuja nykybemareita, jotka silmin nähden savuttavat. Siinä olemme yhtä mieltä, että vähäinenkään savutus ei kuulu nykybemareihin. Asia varmistuu minun mielestä oikein kätevästi DPF:llä.
Eli kenenkään ei tarvitse huolehtia savutusongelmista / päästöistä, mikäli puhkaisevat dpf:nsä ja hoitavat ongelman pois pysyvästi. Tämä tietysti sillä varauksella, että auto on muuten kunnossa.
T: 0,07 / 3,00
Comment
-
-
Jos DPF poistettaisiin niin aivan sata varmasti kun ajaa rauhallisesti 100km tai kaupunkiajoa ja siitä survaisee kickdownilla kaasun pohjaan niin perässä pölähtää ja rajusti oli sitten uusi tai vanha bemu!!! Hieman saattaa helpottaa pöläytys jos EGR on otettu pois pelistä.
Äijän CRV ei myöskään pöläytä vaikka on DPF poistettu ja voimaa otettu 140-> 190hv, mutta kun sillä ajaa edellämainitun tavoin niin pöläyttää kerran rajusti, mutta sen jälkeen ei silmin nähtävää käryä kun jatkaa polkemista. Väitän, että kaikki merkit käyttäytyvät samoin jos DPF poistetaan!!
530d:llä kun kierrokset menevät +4000rpm niin turbo ei jaksa antaa ilmaa niin paljon kun tarvitsisi, jolloin savutusta ilmenee eli jos automaatilla ajaa niin vaihtohan tapahtuu n.4700rpm ja siitä viimeiset 200rpm savuttaa varmasti. Isoilla vaihteilla (4-6) tuo viimeinen 200rpm kestää kelata vielä kohtuu kauan kun selvästi havaitsee pientä puutumista! Nämä havainnot olen tehnyt kun olen kahta E60 -03 530d:tä ajanut ja nämä olivat hiukkassuodattomia malleja.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Joo kyllä mulla ainakin lykkää mustaa putkesta yläkierroksilla kun on DPF tyhjennettu ja lastutettu, mutta vakiona kyllä tuo savutus taitaa olla aika mitätöntä. Katsastinkin autoni juuri, eikä tuota rikottua pönttöä tosiaan päästötesteissä näy. Hiukan tuo savutus kyllä vituttaa, mutta toisaalta sitä ei tule kuin lämä tiskissä vedätettäessä. Ei sitä DPF-pönttöä kyllä oikein takaisinkaan huvita laittaa, kun samoihin aikoihin lastutin ja tyhjensin pöntön, niin keskikulutus noiden toimenpiteiden jälkeen tippui aika tarkkaan 1l/100km. Tuskinpa se lastutus paljon kulutuksen vaikutti, että varmasti suurin syy oli tuossa pöntössä. Ja turboakin tuollainen ahdistava pönttö lastutetussa vehkeessä varmaan rasittaa.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Dodii, tuli ajeltua 50 km eräällä lastutetulla 535d LCI sedanilla,
josta DPF poistettiin tänään.
Taisi tulla talvi... Märät tiet ja selvää luistoa vielä moottoritienopeuksissakin...
340-350 hp ja 760 Nm...
Ja putket olivat mustat tuon 50 km ajon jälkeen...
ennestään olivat hivenen mustuneet kun DPf oli rikki
mutta olivat jo aivan selvästi mustat kun vähän testailin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostDodii, tuli ajeltua 50 km eräällä lastutetulla 535d LCI sedanilla,
josta DPF poistettiin tänään.
Taisi tulla talvi... Märät tiet ja selvää luistoa vielä moottoritienopeuksissakin...
340-350 hp ja 760 Nm...
Ja putket olivat mustat tuon 50 km ajon jälkeen...
ennestään olivat hivenen mustuneet kun DPf oli rikki
mutta olivat jo aivan selvästi mustat kun vähän testailin...
Putket on tosiaan sisäpuolelta aina ihan mustat ja pidemmän ajon jälkeen myös vähän ulkoa, mutta muuten perä pysyy ihan siistinä.. ei mitään superturbomese-efektiä| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
KäryperseJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostKunnon renkailla ei pito irtoa märällä enää edes kakkosella suoraa ajettaessa.. huonoillakin 275 vain joskus :think Oliko teillä takana jotkut 115 leveet varapyörät vai laatikostako se luisto tuli?
Laatikko ei luista, se on uusi. Ja kuulemma LCI-mallissakin on kahta mallia,
tuo oli uudempi ja kestävin.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostKäryperse
Originally posted by MajorDrake View Post245/40-18 Dunlopin runflätit oli alla.
Laatikko ei luista, se on uusi. Ja kuulemma LCI-mallissakin on kahta mallia,
tuo oli uudempi ja kestävin.
Juu näyttää niitä laatikkoja olevan real oemmänkin mukaan olevan kahdella eri numerolla facelifteissä.
Toki näyttäähän tuo vanhinkin malli vielä pelaavan ihan no problem.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostEikö mielummin se kuin teiden tukko
olihan ne aika liukkaat mutta ettäkö ihan satasen paremmalla puolella löisi tyhjää
Ei ne nyt varsinaisesti tyhjää lyöneet.
Kuivalla nyt tuskin mikään auto enää suttaa noissa nopeuksissa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment