Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andy74
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 52
    • Espoo

    DPF -puukotus

    Originally posted by veku View Post
    Paljonko jerkkua tuli ?
    Nytkö Karala saa ohjelmoitua niin että polttoa ei tule.
    Onko sulla suora putki dpf:n tilalla,ainakin oma korva havaitsi tällä yhdistelmällä lisääntyneen ääneen kabiniissa.
    Nyt on 190+ kw / 600 Nm ja kulkee oikeasti tosi mukavasti.Pönttö avattiin kulmurilla tai vastaavalla , suolistettiin ja hitsattiin takaisin kasaan.Maksoi 800 € softineen joka on suorituskyvyn muutokseen nähden erittäin kohtuuhinta. Ja jep Karalan softan saa nyt niin että dpf:n poltto-ominaisuus ei enää kummittele.
    F10 530 dA xdrive m-sport

    Comment

    • Slazha
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2284
      • Joensuu/Syvyys

      Originally posted by Clavurion View Post
      Mitäs siinä dieselin savutustestissä mitataan jos ei partikkeleita?
      valon läpäisykykyä, partikkeli mittaukset tulossa todennäköisesti kun tulee euro5 normit voimaan
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      E36 318is class II, e30 turpo

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        Originally posted by Clavurion View Post
        Joutui ilmeisesti ostamaan koodin pätkän saarivaltion pojilta, niin DPF saadaan puukotettua pois. Näyttää live-datalla vastapaineeksi 0 bar, mutta ei silti herjaa siitä.
        Jaahas, jos se on se ecusafe, niin sillä ei vielä lähde "poltot poikkeen", kaikki hiukkaspöntöstä johtuvat herjat jää vaan tulematta, kun ne kohdat ohjelmasta deaktivoidaan.
        Varsinaisten hiukkastoimintojen poistaminen ruiskutustapahtumista vaatii vielä vähän lisää.
        Mutta varmaan asia on kunnossa, pienenä tarkennuksena vaan.
        Ja voi olla vielä joku muukin koodinpätkä myynnissä, joka tekeekin homman sitten "kokonaan", en todellakaan tiedä.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          Originally posted by tuikku View Post
          Jaahas, jos se on se ecusafe, niin sillä ei vielä lähde "poltot poikkeen", kaikki hiukkaspöntöstä johtuvat herjat jää vaan tulematta, kun ne kohdat ohjelmasta deaktivoidaan.
          Varsinaisten hiukkastoimintojen poistaminen ruiskutustapahtumista vaatii vielä vähän lisää.
          Mutta varmaan asia on kunnossa, pienenä tarkennuksena vaan.
          Ja voi olla vielä joku muukin koodinpätkä myynnissä, joka tekeekin homman sitten "kokonaan", en todellakaan tiedä.
          En minäkään tämän hetken tilannetta tarkemmin tiedä. Tovi sitten yhtä paikallista autoa ihmeteltiin, kun siihen oli paikallisella pajalla isketty Karalan softa. Alkuun teki lähes jatkuvaa regenerointia. Tämän mainitsemani softapuukotuksen jälkeen ei enää käynnistänyt regenerointia, silti tuli vielä ajoittain I-driveen moottorihäiriön varoitus, mutta ei antanut mitään vikakoodeja. Ilmeisesti tuon jälkeen on vielä päästy pykälä eteen päin ja nyt homma toimii oikein.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Ilmeisesti paras tapa poistaa hiukkasjutut ohjelmasta olisi juuri kun poistetaan vaan nuo ruiskutuksen ja regenerointi.
            Mutta se hyvin useasti, lähes aina, vaatii merkkitesterin siihen kaveriksi, jos on jo kerinnyt joitain herjoja vikamuistiin tulemaan.
            Pelkästään tällä muutoksella ei nuo herjat kuittaannu, vaan ne täytyy testerillä kuitata.
            Kaikkien sähkölaitteiden pitää olla kunnossa.
            Monesti vielä pitää valehdella eculle, että hiukkaspönttö on vaihdettu ja uusi tilanne on ok.

            Ecusafe tyyppiset ohjelmat puukottaa kaiken hiukkaspöntön herjat poikkeen.
            Silloin ei tarvita mitään vikamuistin nollausta, kun ohjelma ei enää tunnista, tai huomioi koko kapistusta.
            Mutta ruiskutuksiin se ei vaikuta.
            Samoin oikosulku johdoissa voi aiheuttaa ecun kärähtämisen, kun herjaa, tai vikatilaa ei tule ko laitteista.
            Mutta hyvä puoli on tosiaan se, että vikatilassa oleva auto heti "herää henkiin" sen kummemmin punnertelematta.

            Molempi parempi - vai kaurapuuro.
            Vai tekiskö niinkuin asiakas haluaa, vai tietääkö ne, mitä ne haluaa, voiko ne tietääkkään, kun mistään ei oikein kiihkotonta, oikeaa tietoa saa...
            Mutta niinkuin täältäkin voi lukea - ei kannata vaipua asian kanssa mihinkään epätoivoon, siinä on moooonta mahdollisuutta.
            Hiukkasautoja ei kannata vierastaa, vaan päinvastoin, minä ostaisin sellaisen, jossa on jo herjat päällä ja tinkaisin hinnasta löysät poikkeen.
            Lääkettä asiaan sitten löytyy kyllä ihan minkälaista oikeastaan vaan haluaa...
            Last edited by tuikku; 15-10-2010, 01:53.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Originally posted by Slazha View Post
              valon läpäisykykyä, partikkeli mittaukset tulossa todennäköisesti kun tulee euro5 normit voimaan
              Juuri näin. Mutta enemmän kuin todennäköistä on se että myös EURO4 katiskoista mitataan partikkelit kunhan konttorit saavat siihen käyvät mittalaitteet EURO5 asetuksen myötä.
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • kvt
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 236
                • Satakunta

                Mulla poistettiin Harisella dpf pois ohjelmasta. Nyt ei enää tule vikakoodeja, eikä myöskään tee puhdistuspolttoja.

                andy74: Eikö sulla tosiaan muka yhtään savutus lisääntynyt edes yläkierroksilla, vaikka dpf poistettiin ja ohjelmoitiin. Ei mullakaan normaaliajossa savuta enempää, mutta kaasu pohjassa kiihdytettäessä alkaa savuttamaan jonkin verran varmaan 4000rpm eteenpäin.
                -12 F11 530Da

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Toukokuun alussa jo sai sellaisen softan karalasta missä ei polttoa tapahdu enää ollenkaan, eikä myöskään koodeja i-driveen tai muualle.
                  Last edited by Matson^; 15-10-2010, 09:03.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Juuri näin. Mutta enemmän kuin todennäköistä on se että myös EURO4 katiskoista mitataan partikkelit kunhan konttorit saavat siihen käyvät mittalaitteet EURO5 asetuksen myötä.
                    totta, kun nuo euro4 autothan taidetaan nyt jo muualla euroopassa mitata pelkällä partikkeli mittauksella?
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      Olen nyt seurannut polttojen määrää kun porattiin reikä dpf:ään. Ennen polttoja teki 200-300km välein ja nyt kerran/1000km. Mua ei haittaa vaikka se polttoja tekeekin noinkin harvakseltaan, tietty sitten kun softaa koneeseen niin samalla nuokin poltot pois.
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • andy74
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 52
                        • Espoo

                        Originally posted by kvt View Post
                        Mulla poistettiin Harisella dpf pois ohjelmasta. Nyt ei enää tule vikakoodeja, eikä myöskään tee puhdistuspolttoja.

                        andy74: Eikö sulla tosiaan muka yhtään savutus lisääntynyt edes yläkierroksilla, vaikka dpf poistettiin ja ohjelmoitiin. Ei mullakaan normaaliajossa savuta enempää, mutta kaasu pohjassa kiihdytettäessä alkaa savuttamaan jonkin verran varmaan 4000rpm eteenpäin.
                        Moi, ei kyllä savuta. Tosin täytyy testata vielä niin että rouva (yrittää) ajaa perässä hienolla korollalla ja katselee poistuvia takavaloja..
                        Äsken vaihdoin talvirenkaat lämpimässä hallissa ja polkasin pari kertaa lämän tiskiin sisällä niin ei sieltä mitään mustaa tullu.
                        F10 530 dA xdrive m-sport

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          Originally posted by andy74 View Post
                          Moi, ei kyllä savuta. Tosin täytyy testata vielä niin että rouva (yrittää) ajaa perässä hienolla korollalla ja katselee poistuvia takavaloja..
                          Äsken vaihdoin talvirenkaat lämpimässä hallissa ja polkasin pari kertaa lämän tiskiin sisällä niin ei sieltä mitään mustaa tullu.
                          Aika iso halli jos siellä voi lämä tiskissä kiihdyttää.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • andy74
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 52
                            • Espoo

                            Originally posted by Esal View Post
                            Aika iso halli jos siellä voi lämä tiskissä kiihdyttää.
                            Heh,tarkoitin siis auton ollessa paikallaan, P-asennossa....
                            F10 530 dA xdrive m-sport

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              Originally posted by andy74 View Post
                              Heh,tarkoitin siis auton ollessa paikallaan, P-asennossa....
                              Joo, näin arvelinkin, mutta kone pyörii tyhjää niinkuin konttorin savumittauksessa, ei sillai paljoa voi tullakkaan. Muuten automaattia ei saisi polkea vapaalla p-asennossa.



                              BMW Servicen ohjeesta: "Yleisesti ottaen, kaasupoljinta ei saa polkea äkillisesti pohjaan" ?
                              Last edited by Esal; 15-10-2010, 14:54.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • kvt
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 236
                                • Satakunta

                                Joo ei tuota savutusta paikallaan polkiessa tule, mutta kiihdytyksessä tulee, tosin silloinkin vain jos kaasu on ihan pohjassa.
                                -12 F11 530Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎