Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake530d
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 146
    • vaasa

    Originally posted by MakeH View Post
    Oletko lämmöt katsonut?
    Tilasin ebaystä uuden. Lämmöt jotain 80c. Tarvii vissiin saada puhdistus aktivoitua,kun saisin vaa kunnollisen obd kaapelin ekaks!
    E71 X6 35D
    ex.E61 530D 282hv. 615nm.

    Comment

    • Slazha
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2284
      • Joensuu/Syvyys

      Originally posted by jake530d View Post
      Mikähän vikana ,kun muutama viikko sitten vaihdoin uuden dpf:n ja nyt ilmottaa tukossa ja menee auto vikatilaan max 3000r ?
      ootko käyttäny autoa piuhan päässä? mitäs paine-ero näyttää ennen/jälkeen
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      E36 318is class II, e30 turpo

      Comment

      • jake530d
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 146
        • vaasa

        Originally posted by Slazha View Post
        ootko käyttäny autoa piuhan päässä? mitäs paine-ero näyttää ennen/jälkeen
        tällästä dataa,mitä tuosta pitäs tulkita?
        Mileage 255072 km
        Engine speed 2785.82 1/min
        coolant temperature 71.21 °C
        ash mass in particle filter 0.00 g
        Injection quantity 16.94 mg/Hub
        Air mass per cylinder 541.94 mg/Hub
        soot mass in particle filter 38.96 g
        exhaust volume flow in particle filter 275.85 m^3/h
        Difference pressure over particle filter 462.77 mbar Abgasgegendruck vor Particle filter 1476.92 mbar
        Environment pressure 1014.15 mbar
        E71 X6 35D
        ex.E61 530D 282hv. 615nm.

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          Originally posted by jake530d View Post
          Difference pressure over particle filter 462.77 mbar Abgasgegendruck vor Particle filter 1476.92 mbar
          aika kova on minun mielestä tuo paine-ero ennen/jälkeen partikkelisuodattimen 462.77mbar (ne jotka paremmin tietää korjatkoon onko tuo liikaa)
          muistelen joskus PSA konsernin tuoteesta katsoneen paine-eroksi noin 10-150mbar, tähän siis oli juuri asennettu uusi DPF .
          jotenkin tuntuu että ei suorita regenerointia tuo sinun autosi ja nyt on dpf taas täynnä tuhkaa. mitään vikakoodiako ei tule?

          Edittiä: tuon mukaan suodattimessa ei olisi yhtään tuhkaa:think:think
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • bavariaaa
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 5

            Oma DPF tuli lopulta tänään

            Originally posted by jake530d View Post
            Mikähän vikana ,kun muutama viikko sitten vaihdoin uuden dpf:n ja nyt ilmottaa tukossa ja menee auto vikatilaan max 3000r ?
            Tilasin ilmeisesti saman Cats & Pipesin eBayn kautta myydyn 535:n DPF:n ja se tuli lopulta tänään(toimitus hidasteli).
            Siinä on mukana ohjeet, joissa käsketään tekemään kasa tarkistuksia:skannaus, + poissulkuja( EGR internals, pipe, pressure pipe fracture, öljy, turbo/engine ware, blocked sensors, ECU fault, FBC at sufficient level) , kokeilla regenerointia ja sen jälkeen vaihtaa pönttö. Sen jälkeen katsoa taas scan toolilla ja resetoida ECU.
            Jos noita ei tehdä, uhkasivat, että tukkeutuu 50km matkalla eikä voi enää regeneroitua.
            Noista lyhenteistä en tajua mitään, mutta asentajani tajunnee.Postasin kuitenkin listan paperista tänne.
            Otan muuten takaisin epäilykseni: kyllä toi eBay-myyjä oli ihan rehti kaveri. Pömpeli on aika käsityön näköinen tosin alkuperäiseen verrattuna, toivottavasti ei mulla heti simahda. Vanhaani kun ei saa enää regeneroiduksi.
            Onnea seuraavalle DPF:llesi kuitenkinLähettivätkö uuden takuuna?
            Lisäys: termarini on vaihdettu ja lämpötilat nousevat nyt regerointitasolle.
            Last edited by bavariaaa; 24-01-2011, 22:36.

            Comment

            • jake530d
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 146
              • vaasa

              Originally posted by bavariaaa View Post
              Tilasin ilmeisesti saman Cats & Pipesin eBayn kautta myydyn 535:n DPF:n ja se tuli lopulta tänään(toimitus hidasteli).
              Siinä on mukana ohjeet, joissa käsketään tekemään kasa tarkistuksia:skannaus, + poissulkuja( EGR internals, pipe, pressure pipe fracture, öljy, turbo/engine ware, blocked sensors, ECU fault, FBC at sufficient level) , kokeilla regenerointia ja sen jälkeen vaihtaa pönttö. Sen jälkeen katsoa taas scan toolilla ja resetoida ECU.
              Jos noita ei tehdä, uhkasivat, että tukkeutuu 50km matkalla eikä voi enää regeneroitua.
              Noista lyhenteistä en tajua mitään, mutta asentajani tajunnee.Postasin kuitenkin listan paperista tänne.
              Otan muuten takaisin epäilykseni: kyllä toi eBay-myyjä oli ihan rehti kaveri. Pömpeli on aika käsityön näköinen tosin alkuperäiseen verrattuna, toivottavasti ei mulla heti simahda. Vanhaani kun ei saa enää regeneroiduksi.
              Onnea seuraavalle DPF:llesi kuitenkinLähettivätkö uuden takuuna?
              Lisäys: termarini on vaihdettu ja lämpötilat nousevat nyt regerointitasolle.
              Antaa herjoja 4kpl hehkuja tilasin uudet 6kpl. Vaihdan lisäksi päätermarin,ei noi lämmöt nouse oikeen riittävän korkeelle. Ei toi regerointi lähe päälle.Pitää toivoo että ton uuden pöntön saa sit pelaan,vaikka jo tukkoon meni.
              E71 X6 35D
              ex.E61 530D 282hv. 615nm.

              Comment

              • TDIfreak
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 54

                Koitetaas selventää vähän.

                Nopealla aikavälillä DPF menee (jos menee) tukkoon noesta eli mustasta savusta, eikä tuhkasta.

                Tuhkaa taas kertyy pitkällä aikavälillä mikä johtaa lopulta suodattimen vaihtotarpeeseen. Mm. moottoriöljyn vähätuhkaisuus ja se ettei öljyä ole liikaa koneessa voi paljonkin vaikuttaa DPF:n elinikään.

                Comment

                • RJH
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 47
                  • Pohjois-Suomi

                  Originally posted by jake530d View Post
                  tällästä dataa,mitä tuosta pitäs tulkita?
                  Mileage 255072 km
                  Engine speed 2785.82 1/min
                  coolant temperature 71.21 °C
                  ash mass in particle filter 0.00 g
                  Injection quantity 16.94 mg/Hub
                  Air mass per cylinder 541.94 mg/Hub
                  soot mass in particle filter 38.96 g
                  exhaust volume flow in particle filter 275.85 m^3/h
                  Difference pressure over particle filter 462.77 mbar Abgasgegendruck vor Particle filter 1476.92 mbar
                  Environment pressure 1014.15 mbar

                  Korkeat on paineet -> tukossahan tuo noiden paineiden perusteella olisi... Minulla oli 170 tkm ajetussa dpf:ssä paineet pahimmillaan n. 300 mbar täyskaasukiihdytyksessä ja tyhjäkäynnillä pyöri 20-30 mbar:n välillä. Vikakoodeja ei näillä paineilla vielä tullut. Pestiin dpf ultraäänipesurilla, jonka jälkeen maksimipaineet jäi alle 100 mbar täyskaasukiihdytyksessä ja tyhäkäynnillä 4-6 mbar -> vastaa käsittääkseni uuden dpf:n lukemia.

                  Kannattaisi lukea livedataa paineista ajon aikana. Jos ei (pakko)regeneroinnilla saa pönttöä auki, niin pesemällä ainakin onnistuu ettei tarvi toista uutta ostaa
                  Last edited by RJH; 26-01-2011, 20:05.

                  Comment

                  • MrHenkka
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 113
                    • finlanders

                    Ah, kun ihanan pitkä threadi.. Jossain välissä oli jollain kysymys, saatto olla toinenkin threadi, mutta siis sama kysymys uudestaan;

                    Voiko sen dpf:n ottaa pois ja heittää varista sillä, suora putki tilalle? Mikä vaikutus kulutukseen?

                    Joku mainitsi jossain threadissa, että forumin kautta ostanut dpf:n korvausputken. Ittellä pari päivää sitten ostettu e61 530da -11/04 mallia.Tosin iDrive kertoo, että depfin vaihtoväliin olisi vielä 170tkm, lienee vaihdettu jo kerran kun mittarissa 250tkm. Auto on aikanaan haettu Güntherilta, joka on varmasti saanut filtterin suomen hintaa halvemmalla..
                    --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                    ------------BMW 530da touring E61-----------

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5438
                      • S:t Karins

                      Originally posted by MrHenkka View Post
                      Voiko sen dpf:n ottaa pois ja heittää varista sillä, suora putki tilalle? Mikä vaikutus kulutukseen?
                      DPF:n voi poistaa/tyhjentää mutta samalla autosta pitää ohjelmoida tuo poltto-ominaisuus pois. Samaan rahaan saa halutessa myös jerkkua koneeseen

                      Kulutus DPF:n poston jälkeen raporttien mukaan laskee...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • harossi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 619
                        • Haukipudas

                        Originally posted by MrHenkka View Post
                        Ittellä pari päivää sitten ostettu e61 530da -11/04 mallia.Tosin iDrive kertoo, että depfin vaihtoväliin olisi vielä 170tkm, lienee vaihdettu jo kerran kun mittarissa 250tkm. Auto on aikanaan haettu Güntherilta, joka on varmasti saanut filtterin suomen hintaa halvemmalla..
                        Tuon vaihtovälinäytön voi nollata vaikka filtteriä ei olisi vaihdettukkaan. Mutta voihan se olla myös vaihdettu.
                        e39 M5

                        Comment

                        • MakeH
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1170
                          • Vantaa

                          Originally posted by kt0510 View Post
                          DPF:n voi poistaa/tyhjentää mutta samalla autosta pitää ohjelmoida tuo poltto-ominaisuus pois. Samaan rahaan saa halutessa myös jerkkua koneeseen
                          Tähän liittyen pari kysymystä, eli muuttuuko äänet miten sisällä/ulkona jos DPF:n tyhjentää? Vai täytyykö laittaa suora putki tilalle. DPF siis erillään auton alla, ei katin yhteydessä.

                          Ja missä hintaluokassa nuo lastutukset, jos poistetaan poltto ja lisätään vain vähän tehoa, ei haeta ihan viimeisiä hevosia.?

                          Comment

                          • A62
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 117
                            • Oulu

                            Originally posted by kt0510 View Post
                            DPF:n voi poistaa/tyhjentää mutta samalla autosta pitää ohjelmoida tuo poltto-ominaisuus pois. Samaan rahaan saa halutessa myös jerkkua koneeseen

                            Kulutus DPF:n poston jälkeen raporttien mukaan laskee...
                            Itse olen ajellut nyt noin kuukauden suoralla putkella ja ilman mitään ohjelmointeja. Kyllähän sen polttotapahtuman huomaa, mutta ei mitään sen kummallisempaa. Itse en ole talvioloissa mitään teho tai kulutusmuutosta havainnut. Pitänee pestä tai pesettää pönttö jossakin välissä.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7538
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by MakeH View Post
                              Tähän liittyen pari kysymystä, eli muuttuuko äänet miten sisällä/ulkona jos DPF:n tyhjentää? Vai täytyykö laittaa suora putki tilalle. DPF siis erillään auton alla, ei katin yhteydessä.

                              Ja missä hintaluokassa nuo lastutukset, jos poistetaan poltto ja lisätään vain vähän tehoa, ei haeta ihan viimeisiä hevosia.?
                              EIpä äänet ainakaan 535dA LCI:ssä muuttuneet mierkittävästi,
                              tosin en tuollaisella ajanut kuin joku 50 km.

                              Hintaluokka on paikasta riippuen lähellä tonnia. Sisältäen dpf:n poistamisen katista. hintaan tietysti vaikuttaa suhteet jne, itse olen käynyt Karalassa toistakymmentä kertaa ja tuonut sinne toisen mokoman muita asiakkaita...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • MakeH
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1170
                                • Vantaa

                                Itsellä on tuossa odottamassa tyhjä DPF, joten pelkän lastun hinta kiinnostaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎