Originally posted by MakeH
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jake530d View PostMikähän vikana ,kun muutama viikko sitten vaihdoin uuden dpf:n ja nyt ilmottaa tukossa ja menee auto vikatilaan max 3000r ?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by Slazha View Postootko käyttäny autoa piuhan päässä? mitäs paine-ero näyttää ennen/jälkeen
Mileage 255072 km
Engine speed 2785.82 1/min
coolant temperature 71.21 °C
ash mass in particle filter 0.00 g
Injection quantity 16.94 mg/Hub
Air mass per cylinder 541.94 mg/Hub
soot mass in particle filter 38.96 g
exhaust volume flow in particle filter 275.85 m^3/h
Difference pressure over particle filter 462.77 mbar Abgasgegendruck vor Particle filter 1476.92 mbar
Environment pressure 1014.15 mbarE71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Originally posted by jake530d View PostDifference pressure over particle filter 462.77 mbar Abgasgegendruck vor Particle filter 1476.92 mbar
muistelen joskus PSA konsernin tuoteesta katsoneen paine-eroksi noin 10-150mbar, tähän siis oli juuri asennettu uusi DPF .
jotenkin tuntuu että ei suorita regenerointia tuo sinun autosi ja nyt on dpf taas täynnä tuhkaa. mitään vikakoodiako ei tule?
Edittiä: tuon mukaan suodattimessa ei olisi yhtään tuhkaa:think:thinkJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Oma DPF tuli lopulta tänään
Originally posted by jake530d View PostMikähän vikana ,kun muutama viikko sitten vaihdoin uuden dpf:n ja nyt ilmottaa tukossa ja menee auto vikatilaan max 3000r ?
Siinä on mukana ohjeet, joissa käsketään tekemään kasa tarkistuksia:skannaus, + poissulkuja( EGR internals, pipe, pressure pipe fracture, öljy, turbo/engine ware, blocked sensors, ECU fault, FBC at sufficient level) , kokeilla regenerointia ja sen jälkeen vaihtaa pönttö. Sen jälkeen katsoa taas scan toolilla ja resetoida ECU.
Jos noita ei tehdä, uhkasivat, että tukkeutuu 50km matkalla eikä voi enää regeneroitua.
Noista lyhenteistä en tajua mitään, mutta asentajani tajunnee.Postasin kuitenkin listan paperista tänne.
Otan muuten takaisin epäilykseni: kyllä toi eBay-myyjä oli ihan rehti kaveri. Pömpeli on aika käsityön näköinen tosin alkuperäiseen verrattuna, toivottavasti ei mulla heti simahda. Vanhaani kun ei saa enää regeneroiduksi.
Onnea seuraavalle DPF:llesi kuitenkinLähettivätkö uuden takuuna?
Lisäys: termarini on vaihdettu ja lämpötilat nousevat nyt regerointitasolle.Last edited by bavariaaa; 24-01-2011, 22:36.
Comment
-
-
Originally posted by bavariaaa View PostTilasin ilmeisesti saman Cats & Pipesin eBayn kautta myydyn 535:n DPF:n ja se tuli lopulta tänään(toimitus hidasteli).
Siinä on mukana ohjeet, joissa käsketään tekemään kasa tarkistuksia:skannaus, + poissulkuja( EGR internals, pipe, pressure pipe fracture, öljy, turbo/engine ware, blocked sensors, ECU fault, FBC at sufficient level) , kokeilla regenerointia ja sen jälkeen vaihtaa pönttö. Sen jälkeen katsoa taas scan toolilla ja resetoida ECU.
Jos noita ei tehdä, uhkasivat, että tukkeutuu 50km matkalla eikä voi enää regeneroitua.
Noista lyhenteistä en tajua mitään, mutta asentajani tajunnee.Postasin kuitenkin listan paperista tänne.
Otan muuten takaisin epäilykseni: kyllä toi eBay-myyjä oli ihan rehti kaveri. Pömpeli on aika käsityön näköinen tosin alkuperäiseen verrattuna, toivottavasti ei mulla heti simahda. Vanhaani kun ei saa enää regeneroiduksi.
Onnea seuraavalle DPF:llesi kuitenkinLähettivätkö uuden takuuna?
Lisäys: termarini on vaihdettu ja lämpötilat nousevat nyt regerointitasolle.E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Koitetaas selventää vähän.
Nopealla aikavälillä DPF menee (jos menee) tukkoon noesta eli mustasta savusta, eikä tuhkasta.
Tuhkaa taas kertyy pitkällä aikavälillä mikä johtaa lopulta suodattimen vaihtotarpeeseen. Mm. moottoriöljyn vähätuhkaisuus ja se ettei öljyä ole liikaa koneessa voi paljonkin vaikuttaa DPF:n elinikään.
Comment
-
-
Originally posted by jake530d View Posttällästä dataa,mitä tuosta pitäs tulkita?
Mileage 255072 km
Engine speed 2785.82 1/min
coolant temperature 71.21 °C
ash mass in particle filter 0.00 g
Injection quantity 16.94 mg/Hub
Air mass per cylinder 541.94 mg/Hub
soot mass in particle filter 38.96 g
exhaust volume flow in particle filter 275.85 m^3/h
Difference pressure over particle filter 462.77 mbar Abgasgegendruck vor Particle filter 1476.92 mbar
Environment pressure 1014.15 mbar
Korkeat on paineet -> tukossahan tuo noiden paineiden perusteella olisi... Minulla oli 170 tkm ajetussa dpf:ssä paineet pahimmillaan n. 300 mbar täyskaasukiihdytyksessä ja tyhjäkäynnillä pyöri 20-30 mbar:n välillä. Vikakoodeja ei näillä paineilla vielä tullut. Pestiin dpf ultraäänipesurilla, jonka jälkeen maksimipaineet jäi alle 100 mbar täyskaasukiihdytyksessä ja tyhäkäynnillä 4-6 mbar -> vastaa käsittääkseni uuden dpf:n lukemia.
Kannattaisi lukea livedataa paineista ajon aikana. Jos ei (pakko)regeneroinnilla saa pönttöä auki, niin pesemällä ainakin onnistuu ettei tarvi toista uutta ostaaLast edited by RJH; 26-01-2011, 20:05.
Comment
-
-
Ah, kun ihanan pitkä threadi.. Jossain välissä oli jollain kysymys, saatto olla toinenkin threadi, mutta siis sama kysymys uudestaan;
Voiko sen dpf:n ottaa pois ja heittää varista sillä, suora putki tilalle? Mikä vaikutus kulutukseen?
Joku mainitsi jossain threadissa, että forumin kautta ostanut dpf:n korvausputken. Ittellä pari päivää sitten ostettu e61 530da -11/04 mallia.Tosin iDrive kertoo, että depfin vaihtoväliin olisi vielä 170tkm, lienee vaihdettu jo kerran kun mittarissa 250tkm. Auto on aikanaan haettu Güntherilta, joka on varmasti saanut filtterin suomen hintaa halvemmalla..--Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
------------BMW 530da touring E61-----------
Comment
-
-
Originally posted by MrHenkka View PostVoiko sen dpf:n ottaa pois ja heittää varista sillä, suora putki tilalle? Mikä vaikutus kulutukseen?
Kulutus DPF:n poston jälkeen raporttien mukaan laskee...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by MrHenkka View PostIttellä pari päivää sitten ostettu e61 530da -11/04 mallia.Tosin iDrive kertoo, että depfin vaihtoväliin olisi vielä 170tkm, lienee vaihdettu jo kerran kun mittarissa 250tkm. Auto on aikanaan haettu Güntherilta, joka on varmasti saanut filtterin suomen hintaa halvemmalla..e39 M5
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostDPF:n voi poistaa/tyhjentää mutta samalla autosta pitää ohjelmoida tuo poltto-ominaisuus pois. Samaan rahaan saa halutessa myös jerkkua koneeseen
Ja missä hintaluokassa nuo lastutukset, jos poistetaan poltto ja lisätään vain vähän tehoa, ei haeta ihan viimeisiä hevosia.?
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostDPF:n voi poistaa/tyhjentää mutta samalla autosta pitää ohjelmoida tuo poltto-ominaisuus pois. Samaan rahaan saa halutessa myös jerkkua koneeseen
Kulutus DPF:n poston jälkeen raporttien mukaan laskee...
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostTähän liittyen pari kysymystä, eli muuttuuko äänet miten sisällä/ulkona jos DPF:n tyhjentää? Vai täytyykö laittaa suora putki tilalle. DPF siis erillään auton alla, ei katin yhteydessä.
Ja missä hintaluokassa nuo lastutukset, jos poistetaan poltto ja lisätään vain vähän tehoa, ei haeta ihan viimeisiä hevosia.?
tosin en tuollaisella ajanut kuin joku 50 km.
Hintaluokka on paikasta riippuen lähellä tonnia. Sisältäen dpf:n poistamisen katista. hintaan tietysti vaikuttaa suhteet jne, itse olen käynyt Karalassa toistakymmentä kertaa ja tuonut sinne toisen mokoman muita asiakkaita...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment