Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stimbe
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 34
    • Hyvinkää

    Riihimäen lähellä ketään joka rahaa vastaan pesis ton meikäläisen dpf? Tai vaikka poistas koko pöntän sisällön, itelle ei mitään väliä kuhan auto taas toimis

    Sen verran tukkosta menoo ja sen lisäks i-drive huutaa joka käynnistyksellä tukkoisuutta

    edit: tuusulasta löyty firma privaan tulleen vinkkauksen jälkeen
    Last edited by stimbe; 30-06-2011, 11:11.
    730d E65 LCI

    Comment

    • hattiwatti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 255
      • Vantaa

      Originally posted by stimbe View Post
      Riihimäen lähellä ketään joka rahaa vastaan pesis ton meikäläisen dpf? Tai vaikka poistas koko pöntän sisällön, itelle ei mitään väliä kuhan auto taas toimis

      Sen verran tukkosta menoo ja sen lisäks i-drive huutaa joka käynnistyksellä tukkoisuutta

      edit: tuusulasta löyty firma privaan tulleen vinkkauksen jälkeen
      Mikäs firma, jos tulee itsellekkin joskus tarvetta?

      Comment

      • Trout Mask Replica
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 123
        • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

        Originally posted by stimbe View Post
        Riihimäen lähellä ketään joka rahaa vastaan pesis ton meikäläisen dpf? Tai vaikka poistas koko pöntän sisällön, itelle ei mitään väliä kuhan auto taas toimis

        Sen verran tukkosta menoo ja sen lisäks i-drive huutaa joka käynnistyksellä tukkoisuutta

        edit: tuusulasta löyty firma privaan tulleen vinkkauksen jälkeen
        Paljonko pyytävät pesusta?
        Aika reipasta hintaa osataan ottaa täällä päin...
        428i Gran Coupé
        “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
        ― Abraham Lincoln

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          Jos hyvän haluaa niin ei se irtoa kympeillä
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            Ei se tyhmä ole joka pyytää...

            Tuo pesu ei ole todellakaan mitään rakettitiedettä!

            Comment

            • stimbe
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 34
              • Hyvinkää

              ~300e joutuu köyhtymään tuolla tuusulassa dpf pesusta.

              Joo tuskinpa se mitään rakettitiedettä onkaan, mutta kun ei ole tiloja missä tehdä niin minkäs tekee

              edit: tuskinpa tässä saa firmaa mainita niin pistäkää privaan kyselyä jos kiinnostaa.
              Last edited by stimbe; 03-07-2011, 12:20.
              730d E65 LCI

              Comment

              • Bemu-1
                Newbiemmer
                • Apr 2011
                • 22
                • Kuopio

                E91 325D ´07 ja DPF tukossa...

                Moro!

                Joo, eli nyt se p##kele pukkas sitten mullekin ton "PARTICLE FILTER"-varoituksen päälle (...possible to continue journey jne...). Kävin sitten tutulla autosähkökaverilla luetuttamassa koodit ja toivoin, että esim. EGR-termari tai hehkut olisivat antaneet koodia (niistä täällä jotkut on puhuneet aiemmin), mutta eipä tietenkään! "Hiukkassuodatin tukkeutunut" ja joku numerokoodi (mitä en nyt enää muista). Syötettiin DPF:n regenerointi päälle ja kävin ajamassa 20min+ lenkin. Koodi tuli lähes heti liikkeelle lähdön jälkeen, varmaankin silloin kun polttolämpötila meni yli 240 asteen. Lenkin jälkeen kun pistettiin piuha kiinni, niin tiedoissa luki vielä, että regenerointi kesken. Regenerointi olisi varmaankin jatkunut uudestaan, jahka olisin vain lähtenyt ajamaan, mutta varmuudeksi syötettiin käsky uudestaan autoon ja lähdin taas 30min lenkille.

                Huomenna pitää vielä käväistä lukemassa koodit jos ja (ikävä kyllä) kun toi Particle filter-varoitus taas aamulla työmatkalla tulee tauluun. Jos piuhan päässä on edelleen ilmoitus filtterin tukkeutumisesta, niin kai se on uskottava, kun kilsojakin on jo 165tkm.

                SITTEN ASIAAN:

                En todellakaan aio maksaa mukisematta 2000€ pöntöstä ja sen asennuksesta, joten voisiko joku viisaampi valottaa tyhmälle:

                1. onko DPF "helppo" irrottaa (pystyykö irrottamaan, jos saa auton etupään edes huoltopukeille tahi tunkilla ilmaan, jne?)
                2. tarvitseeko erikoistyökaluja
                3. Missäs kohtaa se nyt tarkalleen edes on? Kuvittelen, että se löytyy tuolta putken alkupäästä (moottorista katsottuna )
                4. miten pesitte (kuumaa vettä sisään ja kompuralla ilmaa perään, kunnes
                alkoi puhdistua - vai?
                5. jotain muuta tähdellistä, mitä?

                Työkalut pysyy kyllä auttavasti käsissä ja edessä on viiden viikon kesäloma - eli aikaa on sen verran räpeltää Jonkinlaiset perustyökalut ja tallikin löytynee - tarttis vain saada hyviä "kädestä-pitäen-ohjeita", kun ei tuo e91:n (325D, man, Msport) rakenne ole ihan hallussa.

                Niin ja JOS pesu ei auta, niin kokeilen kyllä porata sen reiän sinne pönttöön!!! Mihinkäs kohtaan se olisi hyvä täräyttää, mikäli sinne asti päädytään.

                Jos mikään ei auta, poistatan koko paskan ja laitatan uudet ohjelmat koneeseen -taitaa tulla halvemmaksi ja HAUSKEMMAKSI!

                ...mutta joo, kaikki hyvät vinkit kelpaa ja on avuksi!!!! Ja jos jollain olisi jopa kuvia ko. projektista, niin pissisin hunajata seuraavan kuukauden

                Comment

                • k3kvuori
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 116
                  • Valkeakoski

                  Originally posted by Bemu-1 View Post
                  Moro!

                  Joo, eli nyt se p##kele pukkas sitten mullekin ton "PARTICLE FILTER"-varoituksen päälle (...possible to continue journey jne...). Kävin sitten tutulla autosähkökaverilla luetuttamassa koodit ja toivoin, että esim. EGR-termari tai hehkut olisivat antaneet koodia (niistä täällä jotkut on puhuneet aiemmin), mutta eipä tietenkään! "Hiukkassuodatin tukkeutunut" ja joku numerokoodi (mitä en nyt enää muista). Syötettiin DPF:n regenerointi päälle ja kävin ajamassa 20min+ lenkin. Koodi tuli lähes heti liikkeelle lähdön jälkeen, varmaankin silloin kun polttolämpötila meni yli 240 asteen. Lenkin jälkeen kun pistettiin piuha kiinni, niin tiedoissa luki vielä, että regenerointi kesken. Regenerointi olisi varmaankin jatkunut uudestaan, jahka olisin vain lähtenyt ajamaan, mutta varmuudeksi syötettiin käsky uudestaan autoon ja lähdin taas 30min lenkille.

                  Huomenna pitää vielä käväistä lukemassa koodit jos ja (ikävä kyllä) kun toi Particle filter-varoitus taas aamulla työmatkalla tulee tauluun. Jos piuhan päässä on edelleen ilmoitus filtterin tukkeutumisesta, niin kai se on uskottava, kun kilsojakin on jo 165tkm.

                  SITTEN ASIAAN:

                  En todellakaan aio maksaa mukisematta 2000€ pöntöstä ja sen asennuksesta, joten voisiko joku viisaampi valottaa tyhmälle:

                  1. onko DPF "helppo" irrottaa (pystyykö irrottamaan, jos saa auton etupään edes huoltopukeille tahi tunkilla ilmaan, jne?)
                  2. tarvitseeko erikoistyökaluja
                  3. Missäs kohtaa se nyt tarkalleen edes on? Kuvittelen, että se löytyy tuolta putken alkupäästä (moottorista katsottuna )
                  4. miten pesitte (kuumaa vettä sisään ja kompuralla ilmaa perään, kunnes
                  alkoi puhdistua - vai?
                  5. jotain muuta tähdellistä, mitä?

                  Työkalut pysyy kyllä auttavasti käsissä ja edessä on viiden viikon kesäloma - eli aikaa on sen verran räpeltää Jonkinlaiset perustyökalut ja tallikin löytynee - tarttis vain saada hyviä "kädestä-pitäen-ohjeita", kun ei tuo e91:n (325D, man, Msport) rakenne ole ihan hallussa.

                  Niin ja JOS pesu ei auta, niin kokeilen kyllä porata sen reiän sinne pönttöön!!! Mihinkäs kohtaan se olisi hyvä täräyttää, mikäli sinne asti päädytään.

                  Jos mikään ei auta, poistatan koko paskan ja laitatan uudet ohjelmat koneeseen -taitaa tulla halvemmaksi ja HAUSKEMMAKSI!

                  ...mutta joo, kaikki hyvät vinkit kelpaa ja on avuksi!!!! Ja jos jollain olisi jopa kuvia ko. projektista, niin pissisin hunajata seuraavan kuukauden
                  se on katalysaattorin kanssa samassa paketissa, itse kun kävin harisella poistattamassa pöntön niin siellä oli monta pönttöä mihin itse on porailtu reikiä, harisen mukaan ei todellakaan kannata porata, sieltä lähtee jossain vaiheessa romua liikkeelle ja tekee pahaa jälkeä.
                  hariselle vaan ja pönttö pois ja nautintoa ajamiseen
                  BMW 330e f30
                  Tesla MYP
                  Ford Sierra Cosworth 4x4
                  Tunturi Pappa -78

                  Comment

                  • Bemu-1
                    Newbiemmer
                    • Apr 2011
                    • 22
                    • Kuopio

                    Originally posted by k3kvuori View Post
                    se on katalysaattorin kanssa samassa paketissa, itse kun kävin harisella poistattamassa pöntön niin siellä oli monta pönttöä mihin itse on porailtu reikiä, harisen mukaan ei todellakaan kannata porata, sieltä lähtee jossain vaiheessa romua liikkeelle ja tekee pahaa jälkeä.
                    hariselle vaan ja pönttö pois ja nautintoa ajamiseen
                    Njoo, suattaapi tuo olla noinkii! Noh, toi reikien porailu oli mielessä vasta viimeisenä vaihtoehtona. Eli oliskos niitä pesu / irroitusvinkkejä kellään? On nimittäin noille meikän kälyisille säästöille vähän muitakin suunnitelmia kesäksi kuin laittaa ne uuteen DPF:ään TAI edes Hariselle tai vast. viripajalle. Penninvenytys houkuttelee!!!:think

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      Originally posted by Bemu-1 View Post
                      Njoo, suattaapi tuo olla noinkii! Noh, toi reikien porailu oli mielessä vasta viimeisenä vaihtoehtona. Eli oliskos niitä pesu / irroitusvinkkejä kellään? On nimittäin noille meikän kälyisille säästöille vähän muitakin suunnitelmia kesäksi kuin laittaa ne uuteen DPF:ään TAI edes Hariselle tai vast. viripajalle. Penninvenytys houkuttelee!!!:think
                      Katsoppa anzafinin topikki, siellä oli E60 DPF:n pesusta juttua.
                      Pönttö löytynee varsin väittömästi turbon jälkeen ja vaatii varmasti ainakin pohjamuovien jne irroittelua pois edestä. Kyllä normaali valoa aistiva ihminen sieltä oikeat osat esille saa kun rauhassa tekee.
                      Jos se DPF on katin kanssa samassa paketissa niin joutuu laikkaamaan filtteripanoksen ulos. Eihän tuo sinänsä vaikeuta, vaatii vaan hitsausvehkeet sitten kasauksessa.
                      Pesu lienee hyvä aloittaa petroolilla tms vettä jäykemmällä ja maltti on valttia.
                      Itse en poistattaisi kuin pakon edessä, kun ei tiedä mitä tässä lintukodossa keksitään.

                      Niin ja irroitukseen/asennukseen käytännön vinkkinä, varaa tarvittavat pultit, klemmarit jne uudet valmiiksi. Maksaa olemattomia ja varsinkaan nuissa pakoputkihommissa ei koskaan tiedä voiko vanhoja enää käyttää. Harmittaa vaan varmasti sitten jos ja kun joutuu jotain kurdivirityksiä tekemään.
                      Last edited by viktor; 07-07-2011, 01:52.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        Originally posted by k3kvuori View Post
                        harisen mukaan ei todellakaan kannata porata, sieltä lähtee jossain vaiheessa romua liikkeelle ja tekee pahaa jälkeä.
                        En itsekään poraisi DPF:ää mutta tuo kommentti ihmetyttää että "tekee pahaa jälkeä". Mille se tekee pahaa jälkeä? Pakoputkistolle? DPF:n jälkeen kun ei ole muuta kuin pakoputkea ja äänenvaimennin..
                        ---

                        Comment

                        • Bemu-1
                          Newbiemmer
                          • Apr 2011
                          • 22
                          • Kuopio

                          Apuja!!!

                          Sitä vielä, että pitänee vielä tarkistaa nuo moottorin lämmöt ajossa. Aiemmin olen huomannut regeneroinnin käynnistyneen aika-ajoin itsestään (äänestä ja kärystä) viime aikoina sitä en ole enää huomannut.

                          Lisäksi huomasin, että koodi tulee aina kun autolla on ajettu hetki (~10km = koneen pitäisi olla lämmin), eli tod.näk hetkellä kun polton DPF:ssä pitäisi alkaa??? Voikohan vika olla esim. paineanturissa (tai termareissa? tarkistan nyt ensin ne lämmöt sieltä salavalikosta).

                          Jos kuitenkin päädyn tuohon DPF:n pesuun, niin kertokaa nyt joku vielä, että pitääkö tuo yhdistelmäpönttö (DPF+KAT) välttämättä rälläköidä auki pesua varten, vai voiko sen pestä KAT:n läpikin???!!!! Meneekö KAT pilalle, jos sinne kippaa vettä?

                          Ohjeita olen lukenut yli 40 sivua, mutta vieläkään ei ole tullut ihan selkeää vastausta - voi kyllä johtua minusta...

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            Originally posted by -Tapi View Post
                            En itsekään poraisi DPF:ää mutta tuo kommentti ihmetyttää että "tekee pahaa jälkeä". Mille se tekee pahaa jälkeä? Pakoputkistolle? DPF:n jälkeen kun ei ole muuta kuin pakoputkea ja äänenvaimennin..
                            Samaa mietin minäkin. Vielä jos jotenkin pulssit heittelisi välillä imulle niin onhan sielläkin katti vielä ennen ahdinta ja muutenkin voimat taitaa olla aika heppoisia koneeseenpäin? Diesel ei taida pahemmin tehdä noin? Bensakoneissa on varoiteltu, tosin en tiedä mikä sielläkään todennäköisyys on.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              Originally posted by Bemu-1 View Post
                              Sitä vielä, että pitänee vielä tarkistaa nuo moottorin lämmöt ajossa. Aiemmin olen huomannut regeneroinnin käynnistyneen aika-ajoin itsestään (äänestä ja kärystä) viime aikoina sitä en ole enää huomannut.

                              Lisäksi huomasin, että koodi tulee aina kun autolla on ajettu hetki (~10km = koneen pitäisi olla lämmin), eli tod.näk hetkellä kun polton DPF:ssä pitäisi alkaa??? Voikohan vika olla esim. paineanturissa (tai termareissa? tarkistan nyt ensin ne lämmöt sieltä salavalikosta).

                              Jos kuitenkin päädyn tuohon DPF:n pesuun, niin kertokaa nyt joku vielä, että pitääkö tuo yhdistelmäpönttö (DPF+KAT) välttämättä rälläköidä auki pesua varten, vai voiko sen pestä KAT:n läpikin???!!!! Meneekö KAT pilalle, jos sinne kippaa vettä?

                              Ohjeita olen lukenut yli 40 sivua, mutta vieläkään ei ole tullut ihan selkeää vastausta - voi kyllä johtua minusta...
                              Sanoisin että pelkällä vedellä et puhtaaksi saa, ja sitä en tiedä mitä katalysaattorille tapahtuu, uittaa sitä sitten vedessä tai jossain tujummassa.
                              Eipä se auki otto ja kasaan tinaus jossain pikkupajalla varmaan montaa pelimerkkiä maksa. Uusi katti+dpf setti sitten jo maksaakin jotain.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • k3kvuori
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 116
                                • Valkeakoski

                                Originally posted by viktor View Post
                                Samaa mietin minäkin. Vielä jos jotenkin pulssit heittelisi välillä imulle niin onhan sielläkin katti vielä ennen ahdinta ja muutenkin voimat taitaa olla aika heppoisia koneeseenpäin? Diesel ei taida pahemmin tehdä noin? Bensakoneissa on varoiteltu, tosin en tiedä mikä sielläkään todennäköisyys on.
                                harinen puhu et katti ilmeisesti hajoaa jos dpf lähtee tyhjenee itsekseen ja lisäksi antaa vastapainetta turbolle ja hajoittaa senkin, jotenkin noin se veisteli muistini mukaan
                                BMW 330e f30
                                Tesla MYP
                                Ford Sierra Cosworth 4x4
                                Tunturi Pappa -78

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎