Läppävika ja hiukkaskiihdytin?
Siis tämähän on tällä saitilla loppuunkaluttu aihe poistoineen ja pesuineen, mutta itseä jäi huollon jälkeen mietityttää, että CBS:n mukaan +/- 7000 km particle filter! Kyseessä BMW 525d e61 1/2007 ja 190000 km taulussa tällä hetkellä. Moottori vois olla siis se M57TUD25 (MT/120 kw). Joku joka tietää tarkemmin voisi korjata. Itse olen ajellut huolettomasti jo yli 60k kyseisellä laitteella ja kolmet kohtuuhintaiset huollot sinä aikana. Koska täällä on selvästi asiaan vannoutuneempia ja tietävämpiä niin kysymykseni kuuluu/kuuluvat: onko kyseisellä vm. ja moottoriversiolla olla mahdollisesti läppävika? Voiko aiheuttaa totaalisen koneremontin? Voiko koodata ja poistaa keramiikan loukusta ilman, että aiheuttaa ongelmia katsastuksessa? Joku oli tehnyt jonkun hienon poravasara/Talvivaara virityksen dpf:ään ja vannoi sen nimeen. Itseä mietityttää kustannuksia enemmän se, että ympäristöystävällinen tekniikka (läpät/dpf) uusittunakin voisivat olla silti riski jos meinaan kuitenkin ajella sen 90k vielä samalla vehkeellä. Helvetin mukava laitehan se kun on ajaa kuitenkin. Kiitos valaisevista ja asiantuntevista kommenteista jo etukäteen! "Any help is more than not."
Siis tämähän on tällä saitilla loppuunkaluttu aihe poistoineen ja pesuineen, mutta itseä jäi huollon jälkeen mietityttää, että CBS:n mukaan +/- 7000 km particle filter! Kyseessä BMW 525d e61 1/2007 ja 190000 km taulussa tällä hetkellä. Moottori vois olla siis se M57TUD25 (MT/120 kw). Joku joka tietää tarkemmin voisi korjata. Itse olen ajellut huolettomasti jo yli 60k kyseisellä laitteella ja kolmet kohtuuhintaiset huollot sinä aikana. Koska täällä on selvästi asiaan vannoutuneempia ja tietävämpiä niin kysymykseni kuuluu/kuuluvat: onko kyseisellä vm. ja moottoriversiolla olla mahdollisesti läppävika? Voiko aiheuttaa totaalisen koneremontin? Voiko koodata ja poistaa keramiikan loukusta ilman, että aiheuttaa ongelmia katsastuksessa? Joku oli tehnyt jonkun hienon poravasara/Talvivaara virityksen dpf:ään ja vannoi sen nimeen. Itseä mietityttää kustannuksia enemmän se, että ympäristöystävällinen tekniikka (läpät/dpf) uusittunakin voisivat olla silti riski jos meinaan kuitenkin ajella sen 90k vielä samalla vehkeellä. Helvetin mukava laitehan se kun on ajaa kuitenkin. Kiitos valaisevista ja asiantuntevista kommenteista jo etukäteen! "Any help is more than not."
Comment