Originally posted by MTV
View Post
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Semmonen kevyt tyhjäkäynnin tutina yleensä loppuu nokkien ajotukset säätämällä. Jos siis sillai kone käy nätisti, mutta perseessä tuntuu.Originally posted by MTV View PostJoo no sit ei haeta siitä vikaa tärisevään tyhjäkäyntiin..kait sen nyt luulisi 7 vuotta kestävän.?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Näin juuri tekee..on menossa peruspajalle ma, osaiskohan ne hoitaa homman?Originally posted by Morkai View PostSemmonen kevyt tyhjäkäynnin tutina yleensä loppuu nokkien ajotukset säätämällä. Jos siis sillai kone käy nätisti, mutta perseessä tuntuu.
Tärinää on myös 35-45km/h kaupunkivauhdissa..kardaanin laakeri on uusittu..koneen tukikumien kunnosta en ole ihan saletti.Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
Foorumillakin muutama henkilö joka niitä osaa tehdä. Riippuen pajasta, voi olla, että osaa.Originally posted by MTV View PostNäin juuri tekee..on menossa peruspajalle ma, osaiskohan ne hoitaa homman?
Tärinää on myös 35-45km/h kaupunkivauhdissa..kardaanin laakeri on uusittu..koneen tukikumien kunnosta en ole ihan saletti.
Ne moottorin tukikumit voi sitten näyttää päällepäin hyviltä vaikka ei olisikaan. Nimimerkillä toinen oli keskeltä katki. Suosittelen silti vaihtamaan ne sekä laatikon tukikumit. Motin kumit n. 100e/pari alennusten jälkeen ja laatikon 10e-20e/pari.E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.
Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
Joo koneen ja laatikon kumit on menossa uusintaan. Täytyy sit katsoa sitä nokkien säätämistä jos ei rauhoitu noilla.Originally posted by SushiX View PostFoorumillakin muutama henkilö joka niitä osaa tehdä. Riippuen pajasta, voi olla, että osaa.
Ne moottorin tukikumit voi sitten näyttää päällepäin hyviltä vaikka ei olisikaan. Nimimerkillä toinen oli keskeltä katki. Suosittelen silti vaihtamaan ne sekä laatikon tukikumit. Motin kumit n. 100e/pari alennusten jälkeen ja laatikon 10e-20e/pari.
Olisiko ketään nokkien säätäjää Jyväskylän lähistöllä?
Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
Jos löytyy M60/M62 ajotuspalikat niin osaa hoitaa... sanosin että todennöisyys on on aika lähelle 0-25% välistä riippuen vietkö perus BMW-pajalle vai kaikkien merkkien peruspajamajalle.Originally posted by MTV View PostNäin juuri tekee..on menossa peruspajalle ma, osaiskohan ne hoitaa homman?
Tärinää on myös 35-45km/h kaupunkivauhdissa..kardaanin laakeri on uusittu..koneen tukikumien kunnosta en ole ihan saletti.
Ajotärinät voikin olla vaikeempi juttu.. monista ettinyt vikoja ja päätynyt turbiiniin tms. vaikeaan jota ei ole tullut sitten korjailtua.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
No niin tuli baijerin ihme takaisin pajalta jossa olivat taistelleet aika kauan koneen tukikumien vaihdon kanssa (laatikon kumit vaihdettiin myös) ja aiemmin 35-45km/h esiintyneet tutinat olivat kokonaan poissaOriginally posted by Morkai View PostJos löytyy M60/M62 ajotuspalikat niin osaa hoitaa... sanosin että todennöisyys on on aika lähelle 0-25% välistä riippuen vietkö perus BMW-pajalle vai kaikkien merkkien peruspajamajalle.
Ajotärinät voikin olla vaikeempi juttu.. monista ettinyt vikoja ja päätynyt turbiiniin tms. vaikeaan jota ei ole tullut sitten korjailtua.
Tyhjäkäyntikin rauhoittui aika paljon, vähän vielä täristää mutta tuon kanssa voi jo elää.Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
Hyvä, että tutinat loppuivat noiden osien vaihdolla. Näitkö vanhat kumit, että oliko missä kunnossa?Originally posted by MTV View PostNo niin tuli baijerin ihme takaisin pajalta jossa olivat taistelleet aika kauan koneen tukikumien vaihdon kanssa (laatikon kumit vaihdettiin myös) ja aiemmin 35-45km/h esiintyneet tutinat olivat kokonaan poissa
Tyhjäkäyntikin rauhoittui aika paljon, vähän vielä täristää mutta tuon kanssa voi jo elää.
Ei M60 motin kumeja vaihda 45 minuuttia enempää amatööri hyvillä työkaluilla, en ymmärrä miten pajalla voi kestää kauan niiden vaihdossa :E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.
Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
En nähnyt ite kumeja mutta paskat olivat kuulemma, varsinkin laatikon.Originally posted by SushiX View PostHyvä, että tutinat loppuivat noiden osien vaihdolla. Näitkö vanhat kumit, että oliko missä kunnossa?
Ei M60 motin kumeja vaihda 45 minuuttia enempää amatööri hyvillä työkaluilla, en ymmärrä miten pajalla voi kestää kauan niiden vaihdossa :
En tiedä mitä olivat tuhranneet niin kauan..ei ole edes mikään kusetuspaja.Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
Minun E34:seen kanssa ähelsivät pajalla todella hartaasti, lähes luovuttivat. Jotain pikkujuttua eivät olleet huomanneet, olikohan jomman kumman koneen vanhan tukikumin kanssa. Vanhat kumit olivat ok ja lähes käyttämättömän näköiset. Joku edellisistä omistajista on luultavasti vaihtanut ne.Originally posted by SushiX View PostHyvä, että tutinat loppuivat noiden osien vaihdolla. Näitkö vanhat kumit, että oliko missä kunnossa?
Ei M60 motin kumeja vaihda 45 minuuttia enempää amatööri hyvillä työkaluilla, en ymmärrä miten pajalla voi kestää kauan niiden vaihdossa :
Tukikumien vaihto ei vaikuttanut ollenkaan 35-45km/h tutinaan, saati sinne ~65 - 80km/h tutinoihin. Se on ihme juttu, kun auto on ollut pajalla nosturilla tai itselläni ylhäällä niin, että nakit ovat ilmassa jonkun aikaa, niin tuntuu häviävän tutinat päiväksi. Sitten tulee takaisin. Olisikohan mitenkään mahdollista oireilla noin, jos kardaanin asennuksessa ei ole laitettu esijännitystä tukilaakerin suhteen?
Tuntuu nuo 35-45 km/h tutinat pahimmin kiihdyttäessä ja juuri tietyllä vaihteella -> kiekat ~ 1600 - 1900 rpm. Lienee resonanssi syynä? Ei se kokonaan häviä muutenkaan, mutta S-asennossa kierrättämällä esim. 50 km/h asti ei tutinoita käytännössä tuolla välillä tunnu.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Näissä tahtoo turbiiini/vetolevypaketti alkaa vipattamaan vanhemmiten. Tiedä sitten saisko sen uudelleen tasapainotettua jossain vai oisko vaihto ainoo vaihtoehto. Tahtoo olla jo monessa E38:ssakin samaa vaivaa kyseisen laatikon kanssa. Tietyllä kierrosalueella tulee tutinat esiin.Originally posted by E39-530A View Post
Tuntuu nuo 35-45 km/h tutinat pahimmin kiihdyttäessä ja juuri tietyllä vaihteella -> kiekat ~ 1600 - 1900 rpm. Lienee resonanssi syynä? Ei se kokonaan häviä muutenkaan, mutta S-asennossa kierrättämällä esim. 50 km/h asti ei tutinoita käytännössä tuolla välillä tunnu.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
Comment