Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 935
    • Espoo

    Originally posted by Morkai View Post
    Näissä tahtoo turbiiini/vetolevypaketti alkaa vipattamaan vanhemmiten. Tiedä sitten saisko sen uudelleen tasapainotettua jossain vai oisko vaihto ainoo vaihtoehto. Tahtoo olla jo monessa E38:ssakin samaa vaivaa kyseisen laatikon kanssa. Tietyllä kierrosalueella tulee tutinat esiin.
    Tuota ne aprikoivat Powermaticillakin, kun kävin siellä öljynvaihdossa. Toisaalta tutinat alkoivat kerrasta, kun kardaanin tukilaakeri vaihdettiin eikä ole sen jälkeen hävinnyt, kuin vain tilapäisesti autoa "roikottamalla". Mahdollisesti tässä voi tulla tutinat monestakin paikasta, mm. turbiinista tai turbiinilukosta ja sitten kardaanin asennuksesta. Vai voiko nokkien ajoitukset pielessä ollessaan olla vielä tähän osallisia? Tämäkin yksilö vavahtelee tyhjäkäynnillä, muttei tunnu ajossa.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5265
      • Pirkkala

      Tarkoitus olisi talvella vaihtaa m60b40 alakerran tilalle m62b44 alakerta. samalla tehdä jakopään huolto ja vaihdella tiivisteitä ja kattella että kannet ei ole ihan romut.

      Joten: onko bolt on asennus?
      Jakopään osat kannattanee käyttää m60:stä?
      Mitä muuta pitäs huomioida?

      Tarkoitus on samalla vaihtaa polttoaine viinaan, ja säädettävä ecu vakioboksiin.

      Saan toivottavasti nykyistä paremmin toimivan kokonaisuuden kun säädetään kohdalleen.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Tarkoitus olisi talvella vaihtaa m60b40 alakerran tilalle m62b44 alakerta. samalla tehdä jakopään huolto ja vaihdella tiivisteitä ja kattella että kannet ei ole ihan romut.

        Joten: onko bolt on asennus?
        Jakopään osat kannattanee käyttää m60:stä?
        Mitä muuta pitäs huomioida?

        Tarkoitus on samalla vaihtaa polttoaine viinaan, ja säädettävä ecu vakioboksiin.

        Saan toivottavasti nykyistä paremmin toimivan kokonaisuuden kun säädetään kohdalleen.


        Täysin bolt-on.
        M62:sta käytät lohkon, kampuran, kanget ja männät. Kaikki muut osat M60:stä (ketjupyörät, idlerit, laahaimet/ohjaimet jne jne jne).

        Kansipahvit ovat M62:ssa erilaiset (siinä jakopään kopille eri tiiviste, M60:ssä jatkuu kansipahvi jakokoppiin asti). Voi esim käyttää vanhaa M60 tiivistettä + liimaa.


        Laitahan käppyröitä näkyville kun saat paketin dynotettua, pitäisi olla 330..350hp välillä tehot ja väännöt 450 kieppeillä .. ?

        (saisi sen alkuperäiselläkin moottorinohjauksella säädettyä..)
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5265
          • Pirkkala

          Originally posted by Jonsku View Post
          Täysin bolt-on.
          M62:sta käytät lohkon, kampuran, kanget ja männät. Kaikki muut osat M60:stä (ketjupyörät, idlerit, laahaimet/ohjaimet jne jne jne).

          Kansipahvit ovat M62:ssa erilaiset (siinä jakopään kopille eri tiiviste, M60:ssä jatkuu kansipahvi jakokoppiin asti). Voi esim käyttää vanhaa M60 tiivistettä + liimaa.


          Laitahan käppyröitä näkyville kun saat paketin dynotettua, pitäisi olla 330..350hp välillä tehot ja väännöt 450 kieppeillä .. ?

          (saisi sen alkuperäiselläkin moottorinohjauksella säädettyä..)
          Kiitos, näillä tiedoilla lähtee homma etenemään.

          Tarkentavana kysymyksenä että tarkoitatko että käyttää vanhat kansipahvit uudelleen?
          Onko tiivisteet teräs vai massatiivisteitä?

          Joo kyllähän tuo säätää pitää lopulta niin eiköhän siitä käppyrät esille saada.

          Moottorinohjaus on tatkoitus päivittää siksi, että jos aika ja rahat riittää niin sitten paluu takaisin m60 lohkoon+vortech, tuossa onkin hyvä ottaa vähän oppia sitä ahtosetuppia varten.

          Kun aloitan koneen purkamisen, voisin tehdä siitä projektitopikin että saatte porukalla vahtia etten tee sutta
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Kiitos, näillä tiedoilla lähtee homma etenemään.

            Tarkentavana kysymyksenä että tarkoitatko että käyttää vanhat kansipahvit uudelleen?
            Onko tiivisteet teräs vai massatiivisteitä?

            Joo kyllähän tuo säätää pitää lopulta niin eiköhän siitä käppyrät esille saada.

            Moottorinohjaus on tatkoitus päivittää siksi, että jos aika ja rahat riittää niin sitten paluu takaisin m60 lohkoon+vortech, tuossa onkin hyvä ottaa vähän oppia sitä ahtosetuppia varten.

            Kun aloitan koneen purkamisen, voisin tehdä siitä projektitopikin että saatte porukalla vahtia etten tee sutta
            miksi sitä jos remmiahin tulee niin voi jättää sitä m62 alakertaa?? Itellä m62 lohko ym. Sitte m60kannet,jakopää ym. Sieltä pitää tukkia yks rööri ku m60 ja m62 erinlaiset laahaimet.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              Originally posted by ike24 View Post
              miksi sitä jos remmiahin tulee niin voi jättää sitä m62 alakertaa?? Itellä m62 lohko ym. Sitte m60kannet,jakopää ym. Sieltä pitää tukkia yks rööri ku m60 ja m62 erinlaiset laahaimet.
              Eräs foorumilainen oli sitä mieltä että maailmalla kun ovat tehneet m62 pohjaisia ahdettuja, on ongelmia ollut kannentiivisteen keston kanssa sylinterien välistä. Johtuen ilmeisesti suuremmasta porauksesta.

              Ahdettuna kuitenkin olis saatava tehoakin aikalailla kun sitä hommaakin on jo paljon.

              Onkos sulla ahdettu m62 ja on kestänyt? Tokihan m62 olisi parempi lähtökohta koska puristuksia on viinakäyttöön sopivasti enemmän noilla m60 kansilla. Ei tarvis niin kovasti painetta...

              Missähän kohtaa sen m62 kansipahvin kipuraja kulkee??

              Löytyskö satakunnan suunnalta asiaan kommenttia?

              milläs oot tukkinu sen reiän?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • ike24
                BTCF Member
                • Mar 2011
                • 957
                • haapavesi

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Eräs foorumilainen oli sitä mieltä että maailmalla kun ovat tehneet m62 pohjaisia ahdettuja, on ongelmia ollut kannentiivisteen keston kanssa sylinterien välistä. Johtuen ilmeisesti suuremmasta porauksesta.

                Ahdettuna kuitenkin olis saatava tehoakin aikalailla kun sitä hommaakin on jo paljon.

                Onkos sulla ahdettu m62 ja on kestänyt? Tokihan m62 olisi parempi lähtökohta koska puristuksia on viinakäyttöön sopivasti enemmän noilla m60 kansilla. Ei tarvis niin kovasti painetta...

                Missähän kohtaa sen m62 kansipahvin kipuraja kulkee??

                Löytyskö satakunnan suunnalta asiaan kommenttia?

                milläs oot tukkinu sen reiän?
                . Aivan joo. Eikös täällä ole se drifting auto jossa ahettu m62. Voihan se olla kestävämpi ei ole omaa kokemusta asiasta. (vielä). kierteen ja lukkoliimalla pultti kiinni. Se oli sille m62laahaimelle se rööri.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Tarkentavana kysymyksenä että tarkoitatko että käyttää vanhat kansipahvit uudelleen?
                  Onko tiivisteet teräs vai massatiivisteitä?
                  Ei suinkaan kansien osalta vanhoja käytetä, mutta jakokoppaan on kätevä lykätä ne palaset vanhoista M60 tiivisteistä + tiivisteliimat perään niin ei öljy ala hikoilemaan läpi..

                  Massatiivisteitä nuo 4.0 ja 4.0 ovat.


                  Se "M62 jakopään tulppa" löytyy suoraan M60 lohkosta jos en aivan täysin väärin muista



                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Eräs foorumilainen oli sitä mieltä että maailmalla kun ovat tehneet m62 pohjaisia ahdettuja, on ongelmia ollut kannentiivisteen keston kanssa sylinterien välistä. Johtuen ilmeisesti suuremmasta porauksesta.
                  Ongelmia on ollut alkupään 4.6 kanssa (mukaanlukien Alpinat), niissä kun oli massatiiviste. Nykyään niissä käytetään terästiivisteitä (a'la S62)..
                  2 bar ahtoja nuo tuskin kestävät, sellaisiin paineisiin löytyy ratkaisun avaimet naapurista (www.pure-pf.com)
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5265
                    • Pirkkala

                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Ei suinkaan kansien osalta vanhoja käytetä, mutta jakokoppaan on kätevä lykätä ne palaset vanhoista M60 tiivisteistä + tiivisteliimat perään niin ei öljy ala hikoilemaan läpi..

                    Massatiivisteitä nuo 4.0 ja 4.0 ovat.


                    Se "M62 jakopään tulppa" löytyy suoraan M60 lohkosta jos en aivan täysin väärin muista





                    Ongelmia on ollut alkupään 4.6 kanssa (mukaanlukien Alpinat), niissä kun oli massatiiviste. Nykyään niissä käytetään terästiivisteitä (a'la S62)..
                    2 bar ahtoja nuo tuskin kestävät, sellaisiin paineisiin löytyy ratkaisun avaimet naapurista (www.pure-pf.com)

                    Kiitos infosta. saattaa jäädä se m62 lohko sittenkin paikalleenkin vaikka ahdin kuvioihin ilmestyisikin. Ainakin kunnes posahtaa.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Tossa kuva siitä heikosta 4,6i tiivisteestä.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • MTV
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 337
                        • JKL

                        Viskon siivet

                        Taas hermoja koetellaan..ongelmat alkoi tuon koneen ja laatikon tukikumien vaihdon jälkeen..isoimmat tutinat siis lähti mutta toinen startti pajalta lähdön jälkeen ja konehuoneesta kuuluu hirvee meteli..tarkistuksen tulos = melkein kaikki viskon ropelin siivet poikki
                        Ensimmäinen ajatus että ne on säheltäneet jotain tukikumien uusinnan yhteydessä, auto takas pajalle = ei kuulemma ole koskettu mihkään konehuoneen yläpuolella kun alakautta tukikumit vaihdettu. Eikä hankaakaan mihinkään ropeli.
                        No ajattelin että ehkä sattui vaan tulemaan samaan aikaan vanhan ropelin tunnit täyteen. No uus saksasta tilaukseen ja pe pajalla löivät uuden paikalleen.
                        Pari starttia ja alkoi kummasti täristää käynnistäessä = uudesta ropelista kaksi siipeä jo poikki

                        Huomenna auto pajalle, saavat laittaa kuntoon enkä maksa enää penniäkään kun jotenkin se nyt heidän touhuihinsa liittyy kun alkoi heti tukikumien uusinnan jälkeen.

                        Mikä helevetti siellä nyt voi mättää kun tuntuu kuitenkin pyörivan ilman että hankaa mihinkään??
                        Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                        E34 540iA -93

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          Kokeile konepelti auki jarrua vasten kaasuttamalla onko unohtunut laittaa yläpuolen mutteri paikoilleen.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • MTV
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 337
                            • JKL

                            Originally posted by Morkai View Post
                            Kokeile konepelti auki jarrua vasten kaasuttamalla onko unohtunut laittaa yläpuolen mutteri paikoilleen.
                            Siis vaihde silmässäkö meinasit ja mistä mutterista kyse?
                            Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                            E34 540iA -93

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Vaihde silmässä tietty, ja kunnolla kaasua. Kiinnityskumin ylämutterista kyse.. se siinä eniten ahistaa jos joku kumeja vaihtaessa. Just vaihdoin pihalla kuskin puoleisen 740:seen.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • SushiX
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 2100
                                • ǝɓuᴉʌʎH

                                Originally posted by MTV View Post
                                Siis vaihde silmässäkö meinasit ja mistä mutterista kyse?
                                Kuvasta siis nro. 20 mutterit.


                                Piti jotain muutakin kirjoittaa, muttei tullutkaan mieleen..
                                E90 07 335D
                                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎