M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Sipe-
    replied
    Originally posted by asoh View Post
    Elikkäs missähän mahtaa olla vika. Mootorina on m62b35 vuosimallia -96 ja kone käy korvakuulolla ihan hyvin mut Inpalla katsottuna sylinterien välillä on suuria heittoja ja sen myös tuntee istuimessa kun kone vähän hytkyy. Vikakoodeja ei anna ja kone tuntuu toimivankin ilman suurempia ongelmia. Auton ollessa käynnissä irroitin Maf:in johdon ja auto sammui samantien. Kaasua nopeesti painaessa auton ollessa paikallaan jostain imusarjan luonta kuuluu pihahdus. Onko tämä normaalia? Imuvuotoja olen yrittänyt etsiä brakecleaner spraylla mutta ei ole löytynyt. Osaiskohan joku kertoa missä vois vika varmimmin olla? Itsellä arvaillut lähtee Maf, imuvuoto, lamda? Perässä vielä inpasta otettuja kuvia auton ollessa käynnissä.

    Mittaa puristukset. 3. pytyssä mahdollisesti vauriota, suutin korjaa sylinterissä olevaa ohivuotoa syöttämällä lisää kakkua.

    Leave a comment:


  • Vibaa
    replied
    Osaiskohan joku neuvoa mistä tämä ärsyttävä ääni voisi olla lähtöisin (heti käynnistyksen jälkeen)?


    Kuuluu usein käynnistyksen jälkeen ja välillä aivan satunnaisesti, olen kuitenkin ainoastaan kuullut tuon äänen tyhjäkäynnillä.

    Moottorin etuosasta kuuluu ja kuskinpaikalla ollessa tuntuu loppuvan pienen "tömähdyksen"/klikkauksen jälkeen, aivan kuin vesiventtiili vaihtais asentoaan. Vesiventtiili sekä aux vesipumppu kuitenki poissuljettu jo.

    Hydraulinen ketjunkiristäjä vaihdettu vuosi sitten ja öljypumpun pultit tarkistettu pari vuotta sitten, ajattelin kyllä lähiaikoina tarkistaa uudestaan varmuuden vuoksi.

    EDIT: Ääni paikallistettu ohjaustehostimeen.
    Last edited by Vibaa; 06-06-2014, 19:18.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Miten tuon motronic 3.3 säätö/ohjelmointi, ilmeisesti tehdään ns. lastu? Varmaan jokusen hevosvoiman voisi sieltä löytää, mutta onko rahan hukkaa ja laittais suosiolla suoraan esim: http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m60.html ?
    Joskus ihan ajatuksen tasolla remmiä miettiny, mutta en kuitenkaan kovin vakavasti.
    Saako tuosta kdfi:stä mitään hyötyä vakiomoottorista, verrattuna motronicin ohjelmointiin? Kun ei kuitenkaan varmaa ole, tuleeko ikinä sitä remmiä tai muitakaan muutoksia. Hintaahan tuolle kdfi:lle tulee säädön kanssa n. tuplat, jos ajatellaan että lastutus siinä 500€ kantturoilla (vai tekeekö kukaan M3.3 tähän hintaan?)
    Tolla aftermarket eculla menetät kaikki ajotietokoneen yms. muut ecuun liittyvät autosta.
    Huolellinen ohjelmointi, mutta vasta sitten kun olet ne nokat kairannut. Saat sitten kerralla vastinetta sille n. 500 ohjelmoinnille.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Onkos tuossa alpinassa alpinan peukaloima ohjelma sisällä? Jos on, en usko että vaparikoneessa on paljon irtohevosia säätämällä saatavissa. Tämä on tosin vaan oma näkemys. Normi m60 vaparina antaa varmaan jokusen pollen säätämällä mutta hyöty on nähdäkseni aika pieni käytettyyn rahaan nähden. Jos moottoria muutettu teknisesti, niin sitten varmaan on enemmän etua.
    On Alpinan ohjelmoitu motronic. Mutta joskus M5boardilta luin, että jokunen hevosvoima on näihin saatu ohjelmoimalla. :think
    Ei oo koneelle tehty mitään sen kummempia, pakosarjoja hieman muokattu ja kattien kohdalta rupee kohta virtaamaan paremmin... :think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Onkos tuossa alpinassa alpinan peukaloima ohjelma sisällä? Jos on, en usko että vaparikoneessa on paljon irtohevosia säätämällä saatavissa. Tämä on tosin vaan oma näkemys. Normi m60 vaparina antaa varmaan jokusen pollen säätämällä mutta hyöty on nähdäkseni aika pieni käytettyyn rahaan nähden. Jos moottoria muutettu teknisesti, niin sitten varmaan on enemmän etua.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Miten tuon motronic 3.3 säätö/ohjelmointi, ilmeisesti tehdään ns. lastu? Varmaan jokusen hevosvoiman voisi sieltä löytää, mutta onko rahan hukkaa ja laittais suosiolla suoraan esim: http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m60.html ?
    Joskus ihan ajatuksen tasolla remmiä miettiny, mutta en kuitenkaan kovin vakavasti.
    Saako tuosta kdfi:stä mitään hyötyä vakiomoottorista, verrattuna motronicin ohjelmointiin? Kun ei kuitenkaan varmaa ole, tuleeko ikinä sitä remmiä tai muitakaan muutoksia. Hintaahan tuolle kdfi:lle tulee säädön kanssa n. tuplat, jos ajatellaan että lastutus siinä 500€ kantturoilla (vai tekeekö kukaan M3.3 tähän hintaan?)
    Tiedän yhen joka tekee ms3 m60 johtosarjaaan. Itellä on ahdetusta saman tyypin tekemä boksi.ja hintakaan ei ole paha.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Miten tuon motronic 3.3 säätö/ohjelmointi, ilmeisesti tehdään ns. lastu? Varmaan jokusen hevosvoiman voisi sieltä löytää, mutta onko rahan hukkaa ja laittais suosiolla suoraan esim: http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m60.html ?
    Joskus ihan ajatuksen tasolla remmiä miettiny, mutta en kuitenkaan kovin vakavasti.
    Saako tuosta kdfi:stä mitään hyötyä vakiomoottorista, verrattuna motronicin ohjelmointiin? Kun ei kuitenkaan varmaa ole, tuleeko ikinä sitä remmiä tai muitakaan muutoksia. Hintaahan tuolle kdfi:lle tulee säädön kanssa n. tuplat, jos ajatellaan että lastutus siinä 500€ kantturoilla (vai tekeekö kukaan M3.3 tähän hintaan?)

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Kytkin pelaa pitäää. Eikä onneks tullu suutia vaurioita.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    e34 540 oem painelaakeri on semmoinen ison mallinen, tuolle 765 kytkimelle piti laittaa pienempi.

    M60b40 vakiokytkimeen sopiva:



    765 kytkimelle sopiva:
    http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/334506_x600.jpg
    Dodiii eli mulla on tuo väärä siellä paikolleeen. Onhan mulla tuolla oikiako painelaakeri eli pitäää vaihtaaa. Paskempi homma.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Mää en tiiiä onko ne samankorkusia mutta ainaki jouduin tilaan m30 vauhtipyörän pultit että ne on riittävän pitkät. Ostin tuon laatikon nii tulu mukaan painelaakeri ja sitte ostin uuden joka oli huomattavasti leveämpi että voikohan se nyt jotenki kantaa siellä. Mullahan ottaa kans tosi ylhäältä vasta toi kytkin.eikkai se auta ku laatikko käyttäää irti ja ihmetellä..
    e34 540 oem painelaakeri on semmoinen ison mallinen, tuolle 765 kytkimelle piti laittaa pienempi.

    M60b40 vakiokytkimeen sopiva:



    765 kytkimelle sopiva:

    Leave a comment:


  • asoh
    replied
    Imuvuoto vai jokin muu

    Elikkäs missähän mahtaa olla vika. Mootorina on m62b35 vuosimallia -96 ja kone käy korvakuulolla ihan hyvin mut Inpalla katsottuna sylinterien välillä on suuria heittoja ja sen myös tuntee istuimessa kun kone vähän hytkyy. Vikakoodeja ei anna ja kone tuntuu toimivankin ilman suurempia ongelmia. Auton ollessa käynnissä irroitin Maf:in johdon ja auto sammui samantien. Kaasua nopeesti painaessa auton ollessa paikallaan jostain imusarjan luonta kuuluu pihahdus. Onko tämä normaalia? Imuvuotoja olen yrittänyt etsiä brakecleaner spraylla mutta ei ole löytynyt. Osaiskohan joku kertoa missä vois vika varmimmin olla? Itsellä arvaillut lähtee Maf, imuvuoto, lamda? Perässä vielä inpasta otettuja kuvia auton ollessa käynnissä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Mää en tiiiä onko ne samankorkusia mutta ainaki jouduin tilaan m30 vauhtipyörän pultit että ne on riittävän pitkät. Ostin tuon laatikon nii tulu mukaan painelaakeri ja sitte ostin uuden joka oli huomattavasti leveämpi että voikohan se nyt jotenki kantaa siellä. Mullahan ottaa kans tosi ylhäältä vasta toi kytkin.eikkai se auta ku laatikko käyttäää irti ja ihmetellä..

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Elikkäs jooo bmw 540 e34.6v getrakki, -765 asetelma 4lapainen sintteri.blingfactoryn vauhtipyörä automaatin vetolevynkanssa. Painelaakeri on joku sacsh ihan m60/m62 tarkotettu.en muista osanumeroa. Elikkäs se käpälä mikä siellä laatikossa niin siinä vissiii pitäs olla pieni välys? mutta ei ole. Katoin kyllä että ne painelaakerit ois sama korkusia. Että onko se sittenki että se jää kantamaan ja se luistaaa?
    Onko BF:n vauhtipyörä jossa käytetään automaatin vetolevyä korkeampi, kuin se versio jossa laitetaan orkkisvauhtipyörän hammaskehä?

    Mulla on tuo manuaalin hammaskehällä oleva VP, 765-kytkin, e34 6v getrag, e39 M5 kytkinlevy ja e39 M5 painelaakeri. Painelaakerin korkeus oli realOEM mukaan sama kuin vanhassa ja silmämääräisesti sama (ei tullu mitattua ikinä). Silti joutu laittamaan 10mm spacerin painelaakerin alle, että sai liiat välykset pois, pari milliä jäi välystä käpälän päähän, mikä ok.

    Jos se jää kantamaan useita millejä, niin voipi luistaa. Mutta ainakin massalevy, joka hieman litistyy puristuksessa, niin työsylinteri joutuu tekemään aika pitkän liikkeen että irroittaa. Joten voisi ajatella toisinpäin, että sintterillä oikein shimmattuna voisi kytkinkäpälän välys olla nolla tai jopa hieman jo painaakin asetelmaa ja silti saa täyden puristusvoiman asetelmaan. (en tiedä onko siitä sitten muuta ongelmaa jos ei välystä kytkinkäpälällä?).

    Mulla on vielä jatkoa aika paljon työsylinterissä, kytkin ottaa nyt jo liiankin ylhäältä. Joskus jos kakkosella nappaa paikaltaan kytkimen ylös, niin hetken "luistaa" ennen kun renkaista tulee savu (luistaa jos on erityisen hyvin pitoa renkailla). Luulen, että pitäisi hieman lyhentää työsylinterin tappia tai laittaa se e34 M5 työsylinteri, jossa saa pitemmän liikkeen. Ei luistanu yhtään, kun oli selvästi lyhempi jatko työsylinterissä, mutta silloin ei kytkin irroittanu kunnolla.
    Varmasti sintteri toimii paremmin 765-kytkimen kanssa, kun siinä ei oo sitä levyn paksuuden joustoa yhtään. Jälkiviisaana olisi kannattanut laittaa, se oikea SRE-massalevy, en kuitenkaan tiedä onko sekin sellainen joka puristuessaan litistyy hieman. Mutta toimii tuo noillakin vermeillä hyvin ja on tosi hyvä ajaa, ei eroa vakiosta, kuin jäykemmän poljintuntuman muodossa. Helppo lähtee myös muijan liikkeelle, yms.
    Last edited by TuoAntti; 01-06-2014, 19:59.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Elikkäs jooo bmw 540 e34.6v getrakki, -765 asetelma 4lapainen sintteri.blingfactoryn vauhtipyörä automaatin vetolevynkanssa. Painelaakeri on joku sacsh ihan m60/m62 tarkotettu.en muista osanumeroa. Elikkäs se käpälä mikä siellä laatikossa niin siinä vissiii pitäs olla pieni välys? mutta ei ole. Katoin kyllä että ne painelaakerit ois sama korkusia. Että onko se sittenki että se jää kantamaan ja se luistaaa?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by lorttoni View Post
    Kyllä se varmaan paskana oli mittasin ni tuli ohmi arvoksi 540 eikös sen pitäis jossain alle 500 olla mitä joskus jostain kattonu??
    Ei kerro tuo mittaus juuri mitään. Näkee lähinnä onko kokonaan poikki.
    Oskilloskoopilla saisi pitävää dataa.

    Mutta kuitenkin luultavammin vika tuossa.

    Leave a comment:

Working...
X