Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5265
    • Pirkkala

    Pakosarjan ja pakoputken liitokset e34

    Tässä täytyy kohta laittaa taas pakoputki paikoilleen remontin jälkeen, ja edellisellä kerralla en saanut pakoputkea ihan tiiviiksi.

    Kyseessä siis alunperin automaatti 540 -93

    Pahin ongelma oli se, että uusilla pakosarjan ja pakoputken alkupään välisillä tiivisteillä pultit ei meinannu ylettää kiinni, mutta sain ne kuitenkin jotenkin isolla työllä paikoilleen. Vaikutti että tiiviste ei millään halunnut olla siinä mihin se kuului, ja tuntui hirveän isolta. Neljästä lähdöstä ongelmat olivat lähinnä kahdessa, ellen väärin muista niin ulommissa. kahteen tiiviste meni ihan pujottamalla putken ympärille, mutta kaksi muuta on erilaisia ja tiivistettä piti pitää asennettaessa paikoillaan. Tiiviste oli sellanen kokoonpuristuva kartiomainen, sellaset aika kovat metallilankasyheröstä muotoon puristetut. pitääkö näin olla?

    Kl:stä möi nuo minulle.
    kuuluuko noihin edes sama tiiviste kaikkiin?

    Realoem:n mukaan kuuluu?




    Purkaessa tiivisteet oli kahdesta puristunut epäkeskeisesti, siksi ei pitänyt täysin.

    Myös keskiliitoksen tiivistys oli aivan hepreaa, kaksi metallista rengasta??? toinen ei käyny ensinkään ja toinen jotenkuten. Myös nämä oli uusia.

    Mistä on kyse?




    onko kellään ollut ongelmia noissa?
    Last edited by Urpo_rotta; 04-04-2013, 11:00.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Tässä täytyy kohta laittaa taas pakoputki paikoilleen remontin jälkeen, ja edellisellä kerralla en saanut pakoputkea ihan tiiviiksi.

      Kyseessä siis alunperin automaatti 540 -93

      Pahin ongelma oli se, että uusilla pakosarjan ja pakoputken alkupään välisillä tiivisteillä pultit ei meinannu ylettää kiinni, mutta sain ne kuitenkin jotenkin isolla työllä paikoilleen. Vaikutti että tiiviste ei millään halunnut olla siinä mihin se kuului, ja tuntui hirveän isolta. Neljästä lähdöstä ongelmat olivat lähinnä kahdessa, ellen väärin muista niin ulommissa. kahteen tiiviste meni ihan pujottamalla putken ympärille, mutta kaksi muuta on erilaisia ja tiivistettä piti pitää asennettaessa paikoillaan. Tiiviste oli sellanen kokoonpuristuva kartiomainen, sellaset aika kovat metallilankasyheröstä muotoon puristetut. pitääkö näin olla?

      Kl:stä möi nuo minulle.
      kuuluuko noihin edes sama tiiviste kaikkiin?

      Realoem:n mukaan kuuluu?




      Purkaessa tiivisteet oli kahdesta puristunut epäkeskeisesti, siksi ei pitänyt täysin.

      Myös keskiliitoksen tiivistys oli aivan hepreaa, kaksi metallista rengasta??? toinen ei käyny ensinkään ja toinen jotenkuten. Myös nämä oli uusia.

      Mistä on kyse?




      onko kellään ollut ongelmia noissa?
      kyln osat oikeet. Puhdistis ja laippejen liikkuvuus varmistettava kiristys vaiheessa ja ne PITÄÄ kiristää täysin suorassa!! Muuten ei pidä varmasti. Kiristys vaiheessa sievää heiilutteluu ja lopussa olen naputellu viel vasaralla ajatuksen verran niitä viel.
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5265
        • Pirkkala

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Tässä täytyy kohta laittaa taas pakoputki paikoilleen remontin jälkeen, ja edellisellä kerralla en saanut pakoputkea ihan tiiviiksi.

        Kyseessä siis alunperin automaatti 540 -93

        Pahin ongelma oli se, että uusilla pakosarjan ja pakoputken alkupään välisillä tiivisteillä pultit ei meinannu ylettää kiinni, mutta sain ne kuitenkin jotenkin isolla työllä paikoilleen. Vaikutti että tiiviste ei millään halunnut olla siinä mihin se kuului, ja tuntui hirveän isolta. Neljästä lähdöstä ongelmat olivat lähinnä kahdessa, ellen väärin muista niin ulommissa. kahteen tiiviste meni ihan pujottamalla putken ympärille, mutta kaksi muuta on erilaisia ja tiivistettä piti pitää asennettaessa paikoillaan. Tiiviste oli sellanen kokoonpuristuva kartiomainen, sellaset aika kovat metallilankasyheröstä muotoon puristetut. pitääkö näin olla?

        Kl:stä möi nuo minulle.
        kuuluuko noihin edes sama tiiviste kaikkiin?

        Realoem:n mukaan kuuluu?




        Purkaessa tiivisteet oli kahdesta puristunut epäkeskeisesti, siksi ei pitänyt täysin.

        Myös keskiliitoksen tiivistys oli aivan hepreaa, kaksi metallista rengasta??? toinen ei käyny ensinkään ja toinen jotenkuten. Myös nämä oli uusia.

        Mistä on kyse?




        onko kellään ollut ongelmia noissa?



        Tätä omaa kysymystä lainaan ja esitän lisäkysymyksen, pitääkö kaikissa neljässä olla tiiviste? vai voisiko olla niin, että kahden kuuluisi tiivistyä ihan kartio kartoon ilman tiivistettä? kokeilin tuossa niin sehän kävisi näköjään hyvin, mahtaakohan pitää?

        Tätä tukee myös se, että siinä toisessa, johon tiiviste käy hyvin, on liikkuva laippa, joten se ei määritä pakoputken asemaa, vaan se toinen, jossa molemmat laipan puoliskot on kiinteitä.

        Kattelin taas niitä tiiveisteitä, ja totesin, että ne on niin isot, että ei vaikuta siltä että sinne ulompiin sellaset kuuluis

        Tällä konstilla häviäis myös pulttien ylettämisongelma täysin.

        Realoem sanoo että "gasket ring, qty 4" että sen mukaan kuuluu kaikkiin.

        Tää on tällästä pohdiskelua, mut voisko toi olla mahdollista?
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          2 "munkki"tiivistettä ja ei muuta se kartio kyl pitää kuhan on kunnossa.
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5265
            • Pirkkala

            Originally posted by 2bar..ahhh View Post
            2 "munkki"tiivistettä ja ei muuta se kartio kyl pitää kuhan on kunnossa.

            No kartiohan on vanha ja väsynyt, mutta kokeillaan pakoputkimössön kanssa jos onnistuis.

            kiitti pikasesta vastauksesta
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • SushiX
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 2100
              • ǝɓuᴉʌʎH

              Originally posted by SushiX View Post
              Termari on itsellä alkuperäinen ja toimiva. Vanhalla vesipumpulla ja kannella ei vuotanut yhtään. Uudella vesipumpulla, vanhalla/uudella kannella vuotaa. Voiko olla mahdollista, että tuo o-rengas on väärän kokoinen eikä siksi tiivistä liitosta kunnolla? Voiko tuon paketin sitten jollain liimalla liimata yhteen niin, että liitos olisi pitävä?

              Vesipumppu on tarvike pumppu, mutta pitäisi olla ihan kelvollinen eikä näyttänyt omasta mielestä kierolta.

              EDIT; Muurahaisen kanssa kun asiaa tutkisteltiin niin todettiin, että nykyinen o-rengas on väärän kokoinen ja siksi ei tiivistä liitosta. Vanha kotelo näytti olevan hiukan kiero, mutta uusi näytti olevan suora.
              Tutkittiin Muurahaisen kanssa ja laiteltiin termari kiinni alkuperäisellä o-renkaalla. Termostaatin kotelon alapuoli on kostea.. Termari kasattu oikeassa järjestyksessä. Uusi kotelo pitäisi olla suora, testattu lasia vasten. Missä mättää? Voiko tarvike vesipumpun termari kiinnitys pinta olla kiero?

              Paisarissa nesteet pysynyt sisällä, mutta jostain kumman syystä kotelo on kostea ihan kuten edelliselläkin kotelolla..
              E90 07 335D
              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                Originally posted by SushiX View Post
                Tutkittiin Muurahaisen kanssa ja laiteltiin termari kiinni alkuperäisellä o-renkaalla. Termostaatin kotelon alapuoli on kostea.. Termari kasattu oikeassa järjestyksessä. Uusi kotelo pitäisi olla suora, testattu lasia vasten. Missä mättää? Voiko tarvike vesipumpun termari kiinnitys pinta olla kiero?

                Paisarissa nesteet pysynyt sisällä, mutta jostain kumman syystä kotelo on kostea ihan kuten edelliselläkin kotelolla..
                2 tarvike pumppuu on ollut ajatuksen verran kiero... Liiimalla toinen piti toinen meni vaihtoon...
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1995
                  • Tampere

                  Originally posted by SushiX View Post
                  Tutkittiin Muurahaisen kanssa ja laiteltiin termari kiinni alkuperäisellä o-renkaalla. Termostaatin kotelon alapuoli on kostea.. Termari kasattu oikeassa järjestyksessä. Uusi kotelo pitäisi olla suora, testattu lasia vasten. Missä mättää? Voiko tarvike vesipumpun termari kiinnitys pinta olla kiero?

                  Paisarissa nesteet pysynyt sisällä, mutta jostain kumman syystä kotelo on kostea ihan kuten edelliselläkin kotelolla..
                  Vaihdoin hiljattain vesipumpun, ostin OEM alkuperäisen, joka tuli halvemmaksi kuin tarvike KL:stä. Edellinen "tarvike" Graf- merkkinen kesti n. 90tkm, 40tkm kohdalla alkoi laakerit jo klappaamaan. Eipä tuossa kannata säästää muutamaa kymppiä.

                  Comment

                  • SushiX
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 2100
                    • ǝɓuᴉʌʎH

                    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                    2 tarvike pumppuu on ollut ajatuksen verran kiero... Liiimalla toinen piti toinen meni vaihtoon...
                    Originally posted by pheno View Post
                    Vaihdoin hiljattain vesipumpun, ostin OEM alkuperäisen, joka tuli halvemmaksi kuin tarvike KL:stä. Edellinen "tarvike" Graf- merkkinen kesti n. 90tkm, 40tkm kohdalla alkoi laakerit jo klappaamaan. Eipä tuossa kannata säästää muutamaa kymppiä.
                    Näin vähän päättelinkin.. Noh täytyy tällä setillä mennä kesä.. Syksyllä menee koko jäähdytysjärjestelmä vaihtoon joka ikistä letkua/putkea myöten.. Täytyy silloin tilaa alkuperäinen pumppu.. Kiitoksia varmuudesta...
                    E90 07 335D
                    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Kannattaisko laittaa tiivisteliimaa venttiilikopan tiivisteiden vaihdon yhteydessä? Tiivisteen molemmin puolin? Vai pelkästään niiden kannen "pallukoiden" päälle? :think
                      Last edited by bemmeri; 20-04-2013, 10:43.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • SushiX
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 2100
                        • ǝɓuᴉʌʎH

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Kannattaisko laittaa tiivisteliimaa venttiilikopan tiivisteiden vaihdon yhteydessä? Tiivisteen molemmin puolin? Vai pelkästään niiden kannen "pallukoiden" päälle? :think
                        Kannattaa laittaa.. Ohjeet koko hommaan löytyy vielä tästä opuksesta

                        Sivulta 14 lähtien...
                        E90 07 335D
                        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Venakopan tiivisteiden vaihdosta tuli mieleen että miten äkkiä alkaa vuoto lisääntymään jos nyt tilanne on se että pelkääjänpuolella oli tulpanvaihdon yhteydessä lusikallinen öljyä per tulppakaivo kahdessa tulipellin puoleisessa pytyssä?

                          Myös kuskinpuolella oli senverran että rätti kastu mutta tulppa ei "uinut" öljyssä?

                          Henkisesti oon jo valmistautunut tiivisteiden vaihtoon mutta ainahan sitä yrittää kaikkea lykätä mahdollisimman myöhäiseen
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • SushiX
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 2100
                            • ǝɓuᴉʌʎH

                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            Venakopan tiivisteiden vaihdosta tuli mieleen että miten äkkiä alkaa vuoto lisääntymään jos nyt tilanne on se että pelkääjänpuolella oli tulpanvaihdon yhteydessä lusikallinen öljyä per tulppakaivo kahdessa tulipellin puoleisessa pytyssä?

                            Myös kuskinpuolella oli senverran että rätti kastu mutta tulppa ei "uinut" öljyssä?

                            Henkisesti oon jo valmistautunut tiivisteiden vaihtoon mutta ainahan sitä yrittää kaikkea lykätä mahdollisimman myöhäiseen
                            Ei sitä kannata turhaan lykätä enää.. Se ei ole kallis remppa tehdä eikä kauhean vaativa.. Tilaa vaan ei ole niin herkullisesti
                            Last edited by SushiX; 21-04-2013, 23:29.
                            E90 07 335D
                            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Originally posted by SushiX View Post
                              Tilaa vaan ei ole niin herkullisesti
                              Nojoo. Tuli huomattua tulpanvaihdon yhteydessä.

                              Pitää hommata nuo tiivisteet ja vaihtaa ihan tässä lähiaikoina. Auto ei ole päivittäisessä ajossa niin ei ole kuitenkaan tulenpalava hätä :think

                              Ps. Onko venakopan tiivisteiden vaihdon yhteydessä jotain jota kannattaa tarkastaa tai vaihtaa?

                              Pps. moottori käy kyllä tällä hetkellä "kuin sukkasillaan" eli kolikkotemppu onnistuu. Tällaisena sen haluan pysyvänkin...
                              Last edited by Vauhtivaunu; 21-04-2013, 23:13.
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • SushiX
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 2100
                                • ǝɓuᴉʌʎH

                                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                                Nojoo. Tuli huomattua tulpanvaihdon yhteydessä.

                                Pitää hommata nuo tiivisteet ja vaihtaa ihan tässä lähiaikoina. Auto ei ole päivittäisessä ajossa niin ei ole kuitenkaan tulenpalava hätä :think

                                Ps. Onko venakopan tiivisteiden vaihdon yhteydessä jotain jota kannattaa tarkastaa tai vaihtaa?

                                Pps. moottori käy kyllä tällä hetkellä "kuin sukkasillaan" eli kolikkotemppu onnistuu. Tällaisena sen haluan pysyvänkin...


                                Ainakin osat;

                                #6 (11121733969) 2kpl
                                #9 (11121437395) kpl tarkasta venakopista.
                                #10 (11121715404) 4kpl
                                #11 (07119912324) 4kpl (M6X45)

                                Noilla on hyvä lähtee liikenteeseen. Noi pultit ja spacerit ei oo ihan välttämättömät.. Riippuen missä kunnossa vanhat on. Noi #9 on yleensä ihan kivikovia eikä tiivistä mitään. Itsellä unohtu nuo uusia kun remppaa tein. Sit tietty ed.ohjeistuksen mukaan tiivisteliimaa ohjeessa sanottuihin kohtiin
                                Last edited by SushiX; 21-04-2013, 23:30.
                                E90 07 335D
                                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎