Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5265
    • Pirkkala

    Originally posted by Jonsku View Post
    Kaikki tiivisteet poislukien kansipaffit M60;stä, M62:sa on täysin eri tiivisteet jakopäässä.

    Kannattaa säästää M60 kansipahvin jakopää-osa, sen joutuu käyttämään uudelleen (tai hommaamaan paksua tiivistepaperia), M62 kansipahvissa ei ole tuota uloketta.
    Kiitos, tämä selvä ei muuta kun hommaamaan sarjaa.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5265
      • Pirkkala

      Tupla
      Last edited by Urpo_rotta; 26-10-2013, 01:47.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • mixxis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2009
        • 1877
        • Jyväskylä / Uurainen

        Originally posted by mixxis View Post
        m60b40:


        Yht'äkkinen käyntihäiriö lämpimällä moottorilla, tyhjäkäynti alkoi vajoamaan eikä tahtonut pysyä käynnissä ilman kaasua. Kävi nätisti, ei hirvittävää röpeltämistä, vaan vaikutti kuin ei saisi välillä ainetta ja sammuisi siksi. Lähti joka kerta heti uudelleen startatessa käyntiin, sammui melkein joka kerta kun päästi tyhjäkäynnille, viimeistään 30sek kuluessa. Pintakaasulla pientä hyytymistä, isolla kaasulla suht normaali toiminta.

        Tänään:
        Pari sekuntia tavallista pidempi starttaus, käy huonosti, savuttaa, ei kuitenkaan sammunut kertaakaan parin minuutin aikana (kone ei siis paljoa ehtinyt lämmetä). Pidempään ei kehdannut tuossa kerrostalon pihassa kärytellä.... siinä nyt saisi varmaan edes konepeltiä avata
        Inpa antoi yllä mainitut koodit eilisen jäljiltä, joista integrator-koodit palasivat tuon tyhjäkäynnin aikana.
        Originally posted by Morkai View Post
        Unohda noi lambda-hommat (tosin toi ykkös-bankin lamda näyttäs olevan pimeä). Vika sulla on joko raju imuvuoto (jos savuttaa, niin imusarjan takakansi) tai maffi on mennyt rikki tai bensanpaineensäädin tahi itse bensapumppu. Lähtisin ite liikkeelle siitä imuvuodon metsästyksestä.

        edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.
        Mokoma ongelma elää omaa elämäänsä, en ole saanut sammumaan vahingossa enää, kone kiertää ja vetoja löytyy, tosin vastaa kaasuun vähän viiveellä välillä. Ei savuta, ei ime öljytikun reijästä, mutta tyhjäkäynti on välillä huonoa ja röpeltää, ja kaasulta päästäessä röpisee putkessa. IMM:n liittimen irroittaminen ei juuri vaikuta tyhjäkäyntiin, ei edes notkahda, mutta ajo menee nihkeäksi (ei kierrä eikä tehoja). Kun liittimen laittaa takaisin kiinni koneen käydessä, kierrokset käy aika alhaalla muttei kone sammunut kumpaankaan suuntaan tehdessä. Vähän ristiriitaista tulosta :think

        Emmie tiijä ennään. Seuraavaks kai kaiveltava puolat ja tulpat näkösälle, sekä kyyläiltävä jos se jostain ottaa ilmaa. Vähän persiestä tuolla hämärässä rassata, illat töissä ja auto seisoo tehtaan parkissa...Tulpathan on vuoden/10tkm ajetut BKR6EK, imusarjan pääty samaten..
        Hitto kun ei saa noita moottorin live-arvoja luettua...

        Bensapumpun / paineensäätimen toimintaa testata muuten kuin bensanpaineita mittaamalla?
        ___________________________________
        __________________________________________________
        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



        [ Focus stw ]
        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

        Comment

        • ike24
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 957
          • haapavesi

          Originally posted by Morkai View Post
          Unohda noi lambda-hommat (tosin toi ykkös-bankin lamda näyttäs olevan pimeä). Vika sulla on joko raju imuvuoto (jos savuttaa, niin imusarjan takakansi) tai maffi on mennyt rikki tai bensanpaineensäädin tahi itse bensapumppu. Lähtisin ite liikkeelle siitä imuvuodon metsästyksestä.

          edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.
          . Eipä ilmene ainatuollai..mulla kävi aivan päin peetä. Monesti risteyksessä sammu auto tyhjäkäynnillä. Sitten Alko käymään huonosti ei kulkenu mihinkään ja kun johon otti pois nii kävi samallalailla ja sammuili... Tuon imm vian ite selvitin sillai että suihkutin jarrugliineriä siihen ja se auto toimi hetken paremmin kun vika taas ilmeni.
          Last edited by ike24; 29-10-2013, 20:09.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by mixxis View Post
            Bensapumpun / paineensäätimen toimintaa testata muuten kuin bensanpaineita mittaamalla?
            Jos säätimen letkusta imaisee ruiskulla niin käynnin pitäisi muuttua.

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              M60B40 270tkm

              Entiset omistajat ei ole varmaan kuulleet että öljyjä pitää vaihtaa. Kone ihan helvetin paskainen sisältä paskaa voi sormin rapsuttaa kilotolkulla. Venakopat ja öljypohja ainakin puretaan niin miten kannattaa puhditaa ettei paskaa jää sisälle tai tuki kanavia? Naftalla? Kone tosiaan moottoripukilla eikä autossa.

              Toinen kysymys mistä kannattaa hommata tiivisteeitä koneeseen edullisemmin ja mahd pultit jos tarkistan laakerit? Kannattaako öljypumpun pultit uusia ja laittaa vaikka kierrelukitetta?

              Ja vielä yksi. Onko alkuperäinen lastu?

              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5265
                • Pirkkala

                En tiedä onko m62koneelle omaa topikkia mutta eiköhän täälläkin joku tiedä.

                Missä m62 koneissa on männissä venttiilien kolot? Vanos eli m62TU koneissako?(8/98->)

                Mitä eri mäntävariaatioita noita on olemassa?

                Eteen tuli -97 m62 jossa on kolot...
                ihmettelen asiaa...

                Jos joku tietää asista niin kertokoon. Google ei kerro ainakaan minulle mäntäasiasta oikestaan yhtään mitään.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  Originally posted by Pikkuvelii View Post
                  M60B40 270tkm

                  Entiset omistajat ei ole varmaan kuulleet että öljyjä pitää vaihtaa. Kone ihan helvetin paskainen sisältä paskaa voi sormin rapsuttaa kilotolkulla. Venakopat ja öljypohja ainakin puretaan niin miten kannattaa puhditaa ettei paskaa jää sisälle tai tuki kanavia? Naftalla? Kone tosiaan moottoripukilla eikä autossa.

                  Toinen kysymys mistä kannattaa hommata tiivisteeitä koneeseen edullisemmin ja mahd pultit jos tarkistan laakerit? Kannattaako öljypumpun pultit uusia ja laittaa vaikka kierrelukitetta?

                  Ja vielä yksi. Onko alkuperäinen lastu?

                  mistä hommasit koneen?? Vietnamiltahan ne kannattaa ottaa kaikki. Nii kannattaahan niihin öilipumpun pultteihi kierrelukiteliimaa laittaa.
                  Last edited by ike24; 30-10-2013, 16:37.

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Täältä foorumilta hommasin koneen. Heinolasta hain. Vietnamilta onko linkkiä heittää? Löytyykö netistä korjausopasta m60 näkis momentit ja purkukuvat.
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • ike24
                      BTCF Member
                      • Mar 2011
                      • 957
                      • haapavesi

                      Originally posted by Pikkuvelii View Post
                      Täältä foorumilta hommasin koneen. Heinolasta hain. Vietnamilta onko linkkiä heittää? Löytyykö netistä korjausopasta m60 näkis momentit ja purkukuvat.
                      vietnam= schiedmann okkeii eiku mietin vaan ku kaveri osti Virosta yhen koneen niin se oli kyllä uinu jossai järve pohjossa oli nimittäin niii skeidassa sisältä ja se sitte lähti kiertoon sen auton mukana minkä myi.

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Okei. Auto oli 530i tekniikanvaihto mikä kolaroitu etukulmasta.
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Kannattaisiko ketju ja rattaat vaihtaa samalla kun teen kansirempan? Ilmeisesti pelkkää ketjua ei kannata "vanhoille" rattaille vaihtaa, vai kuluuko nuo rattaiden hampaat M60:ssä merkittävästi, jotta uusi ketju rupeaa kulumaan nopeemmin?
                          Ketjun kiristin(-t) samalla, mitäs muuta?
                          Tuo kampiakselin ratas näyttää olevan Alpinan osanumerolla, ketjut ja ylärattaat normaalista M60:sta. :think

                          Kattelin noita osanumeroita, niin myös termostaatti näky olevan Alpinan numerolla. Minkä asteinen termari on M60 moottorissa normaalisti? Osaluettelossa ei näkyny termostaatin lämpöä. (termostaatti vaihdettava, kun tuntuu että lämmöt ei nouse näin kylmällä, kesähelteillä kuitenkin kesti siinä normaalissa hyvin.)

                          Kyllähän nuo Alpinan osat saa esim. Pielmeisterin kautta sopivasti, mutta hinnassa saattaa olla eroa normaaliin bmw:n osaan merkittävästi.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            Miten porukka siirtäny huohotuksen pois imusarjasta??

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Kannattaisiko ketju ja rattaat vaihtaa samalla kun teen kansirempan? Ilmeisesti pelkkää ketjua ei kannata "vanhoille" rattaille vaihtaa, vai kuluuko nuo rattaiden hampaat M60:ssä merkittävästi, jotta uusi ketju rupeaa kulumaan nopeemmin?
                              Ketjun kiristin(-t) samalla, mitäs muuta?
                              Tuo kampiakselin ratas näyttää olevan Alpinan osanumerolla, ketjut ja ylärattaat normaalista M60:sta. :think

                              Kattelin noita osanumeroita, niin myös termostaatti näky olevan Alpinan numerolla. Minkä asteinen termari on M60 moottorissa normaalisti? Osaluettelossa ei näkyny termostaatin lämpöä. (termostaatti vaihdettava, kun tuntuu että lämmöt ei nouse näin kylmällä, kesähelteillä kuitenkin kesti siinä normaalissa hyvin.)

                              Kyllähän nuo Alpinan osat saa esim. Pielmeisterin kautta sopivasti, mutta hinnassa saattaa olla eroa normaaliin bmw:n osaan merkittävästi.
                              ketjut ja rattaat yhtä aikaa vaihto. Hankala tälleen foorumilla selitää mut jos kulumaa on hampaissa niin vaihtoon. Jonkun koneen aukassu niin ei oikein kilometreistä voi päätellä et onko vaihon aika vai ei.....
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                                ketjut ja rattaat yhtä aikaa vaihto. Hankala tälleen foorumilla selitää mut jos kulumaa on hampaissa niin vaihtoon. Jonkun koneen aukassu niin ei oikein kilometreistä voi päätellä et onko vaihon aika vai ei.....
                                Ok. Kyllähän nuo kannattaa samaan konkurssiin vaihtaa...


                                Löytyykö jostain netistä M60 moottorin korjaus/asennus ohjetta? Josta ilmenee nokka-akseleiden, yms. asetus, yms.

                                Sain alpinalta ohjeen käyttää m60b40 ajoitustyökaluja.


                                (en ole itse asentamassa, mutta kiinnostaisi katsella muuten vain... )
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎