Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    Kävin kokeilee antaa vähän kierroksia jarrun kanssa ja kyllähän tuo kone liikkuu vähän, tiedä sitten paljon liikkuu normaalistikin.?
    Ei siis ottanut ainakaan tuossa kiinni mihkään ropeli.
    Ei riittänyt uskallus antaa kunnolla jenkaa, rupes perästä kuuluu jo jotain ääntä, laukee pian sekin
    Täytyy vielä huomenna takas pajalle ja sanoo että tarkistavat nuo tukikumien mutterit ja jos ne on kunnolla kiinni niin sit saavat raapia päätään niin kauan et vika löytyy ja korjataan ilman velotuista.
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Olisikohan visko jumissa?
      Silläkin saa siivet rikki.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by MTV View Post
        Taas hermoja koetellaan..ongelmat alkoi tuon koneen ja laatikon tukikumien vaihdon jälkeen..isoimmat tutinat siis lähti mutta toinen startti pajalta lähdön jälkeen ja konehuoneesta kuuluu hirvee meteli..tarkistuksen tulos = melkein kaikki viskon ropelin siivet poikki
        Ensimmäinen ajatus että ne on säheltäneet jotain tukikumien uusinnan yhteydessä, auto takas pajalle = ei kuulemma ole koskettu mihkään konehuoneen yläpuolella kun alakautta tukikumit vaihdettu. Eikä hankaakaan mihinkään ropeli.
        No ajattelin että ehkä sattui vaan tulemaan samaan aikaan vanhan ropelin tunnit täyteen. No uus saksasta tilaukseen ja pe pajalla löivät uuden paikalleen.
        Pari starttia ja alkoi kummasti täristää käynnistäessä = uudesta ropelista kaksi siipeä jo poikki

        Huomenna auto pajalle, saavat laittaa kuntoon enkä maksa enää penniäkään kun jotenkin se nyt heidän touhuihinsa liittyy kun alkoi heti tukikumien uusinnan jälkeen.

        Mikä helevetti siellä nyt voi mättää kun tuntuu kuitenkin pyörivan ilman että hankaa mihinkään??
        mä sanoisin että flekti ottanut itseensä tukikumien vaihdon yteydessä.. visko pitäisi ottaa irti ennen ko. toimenpidettä. sehän ottaa rankasti kiinni tuulitunneliin jos konetta nostaa visko paikallaan. :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • MTV
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 337
          • JKL

          Originally posted by peto2 View Post
          mä sanoisin että flekti ottanut itseensä tukikumien vaihdon yteydessä.. visko pitäisi ottaa irti ennen ko. toimenpidettä. sehän ottaa rankasti kiinni tuulitunneliin jos konetta nostaa visko paikallaan. :think
          Lisätään myös flekti tsekkauslistaan.
          Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
          E34 540iA -93

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            Originally posted by peto2 View Post
            mä sanoisin että flekti ottanut itseensä tukikumien vaihdon yteydessä.. visko pitäisi ottaa irti ennen ko. toimenpidettä. sehän ottaa rankasti kiinni tuulitunneliin jos konetta nostaa visko paikallaan. :think
            Mahtuu välistä tulee ainakin E32:ssa.

            MTV: pieni liike kuuluu asiaan, se kone nousee sieltä jonkun 10cm jos on mutteri irti. Itellä ei tuu mieleen oikein mitään vikaa, joka hajottas flektin.. Joskus on ottanut kiinni alipaineletkuihin, mutta sillonkin vaan räpättää kivasti.

            Rikkonaisilla tukikumeilla ottaa kiinni sinne tuulitunnelin alaosaan ja saattaa repiä sen kiinnikkeistä irti. Siinä ei sitten uudet kumit auta jos on muovi väärässä paikassa, mutta sekin hyvin epätodennäköistä.

            Edit: paitsi rikkonainen vesipumppu hajottaa flektin aina totaalisen hienosti, kannattaa välys tsekata. + tekee todella ilkeitä värinöitä koneen käyntiin joka täsmäis aiempiin tärinäongelmiin.
            Last edited by Morkai; 08-09-2013, 22:18.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • MTV
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 337
              • JKL

              Originally posted by Morkai View Post
              Mahtuu välistä tulee ainakin E32:ssa.

              MTV: pieni liike kuuluu asiaan, se kone nousee sieltä jonkun 10cm jos on mutteri irti. Itellä ei tuu mieleen oikein mitään vikaa, joka hajottas flektin.. Joskus on ottanut kiinni alipaineletkuihin, mutta sillonkin vaan räpättää kivasti.

              Rikkonaisilla tukikumeilla ottaa kiinni sinne tuulitunnelin alaosaan ja saattaa repiä sen kiinnikkeistä irti. Siinä ei sitten uudet kumit auta jos on muovi väärässä paikassa, mutta sekin hyvin epätodennäköistä.

              Edit: paitsi rikkonainen vesipumppu hajottaa flektin aina totaalisen hienosti, kannattaa välys tsekata. + tekee todella ilkeitä värinöitä koneen käyntiin joka täsmäis aiempiin tärinäongelmiin.
              Njoo..piti oikein tarkistaa papereista, vesipumppu uusittu 5 vuotta sitten mutta mistä noista tietää..
              Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
              E34 540iA -93

              Comment

              • addee
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 130
                • Mikkeli

                Mitäs öljyä ootte moottoriin laittanu? Laittaako halvinta täyssynteettistä vai sijoittaa johonki castrollin tuotteeseen.
                Neloskoneen arkinen rahina

                Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                +4 kulkuneuvoa

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14427
                  • Oulu

                  Valvoline Maxlife 10w40 oli kesän ja nyt tuuttasin ~10tkm jälkeen talveksi Valvoline Synpower 5w40. Toimivaa tavaraa ja kohtuuhintaista.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    Originally posted by addee View Post
                    Mitäs öljyä ootte moottoriin laittanu? Laittaako halvinta täyssynteettistä vai sijoittaa johonki castrollin tuotteeseen.
                    Ei ole nirso kone öljyille normikäytössä, kaikki käy. Jos on jotain ongelmia hydraulisten nostimien tms. kanssa niin suosittelen öljytilan putsausta ennen öljynvaihtoa ja sitten siihen jotkut vähän paremmin lämpenemistä kestävät öljyt kuten valvoline 10W40 maxlife tms.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16351
                      • Leppävirta

                      Voi susj. Nyt kun olin jo Valvolinen makuun päässyt niin paikallisessa myymälässä omistajan vaihto prosessissa on myös Valvoline jätetty valikoimista kokonaan pois. Jostain muualta kai se on öljyt etsittävä.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • MTV
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 337
                        • JKL

                        Originally posted by Morkai View Post
                        Mahtuu välistä tulee ainakin E32:ssa.

                        MTV: pieni liike kuuluu asiaan, se kone nousee sieltä jonkun 10cm jos on mutteri irti. Itellä ei tuu mieleen oikein mitään vikaa, joka hajottas flektin.. Joskus on ottanut kiinni alipaineletkuihin, mutta sillonkin vaan räpättää kivasti.

                        Rikkonaisilla tukikumeilla ottaa kiinni sinne tuulitunnelin alaosaan ja saattaa repiä sen kiinnikkeistä irti. Siinä ei sitten uudet kumit auta jos on muovi väärässä paikassa, mutta sekin hyvin epätodennäköistä.

                        Edit: paitsi rikkonainen vesipumppu hajottaa flektin aina totaalisen hienosti, kannattaa välys tsekata. + tekee todella ilkeitä värinöitä koneen käyntiin joka täsmäis aiempiin tärinäongelmiin.
                        No niin, sain tänään auton takas, oli pajalla viime vkon maanantaista lähtien ja ajelin pajan lainarellulla sen aikaa
                        Lopullinen diagnoosi oli että viskossa oli väljää ja kun uudet tukikumit laitettiin paikalleen niin koneen asento muuttui sen verran että pääsi ropeli vähän ottaa kiinni. Lisäksi jäähdyttimenkin alatukikumit meni vaihtoon kun pääsi vähän sekin liikkumaan. Tulivat sen verran toki vastaan ettei uuden viskon asennuksesta laskutettu mitään eikä uudesta ropelista, ite viskon jouduin maksaa.
                        Semmonen tarina tällä kertaa.
                        Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                        E34 540iA -93

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16351
                          • Leppävirta

                          Millaisia lukemia näistä M60B40 on yleisesti saatu penkissä? Onko sitä mitä tehdas lupaa vai yli/alle, siis jos vähänkään kone järissään. Tarkoitus käyttää auto rullilla niin ihan mielenkiinnosta kyselen. Oman mittarissa komeilee tällä hetkellä 239tkm. Pirteälle se tuntuu mutta on ensimmäinen vastaavalla koneella niin huono vertailla.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • mrrk
                            BTCF Member
                            • Sep 2007
                            • 515
                            • Satakunta.

                            Automaatti 282 ja manuaali on muutaman hepan verran pirteämpi.

                            Kansi tehtynä mutta säätämättä manuaali 300.

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Millaisia lukemia näistä M60B40 on yleisesti saatu penkissä? Onko sitä mitä tehdas lupaa vai yli/alle, siis jos vähänkään kone järissään. Tarkoitus käyttää auto rullilla niin ihan mielenkiinnosta kyselen. Oman mittarissa komeilee tällä hetkellä 239tkm. Pirteälle se tuntuu mutta on ensimmäinen vastaavalla koneella niin huono vertailla.
                              250-300hp väliin noi hyvin toimivan oloset yksilöt on yleensä asettuneet. Jos on hepoja paljon kateissa ja ei mitään selkeen olosta vikaa, niin nokkapyörien ajotukset on syytä säätää. Niillä tuntuu olevan aika huimia vaikutuksia tyhjäkäyntiin, kulutukseen ja vääntöön.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16351
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Morkai View Post
                                250-300hp väliin noi hyvin toimivan oloset yksilöt on yleensä asettuneet. Jos on hepoja paljon kateissa ja ei mitään selkeen olosta vikaa, niin nokkapyörien ajotukset on syytä säätää. Niillä tuntuu olevan aika huimia vaikutuksia tyhjäkäyntiin, kulutukseen ja vääntöön.
                                Kuulostaa sellaiselta hommalta mitä en itse osaa tehdä

                                No mutta ensi lauantaina käydään rullilla. Sitten tuon näkee.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎