Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M. Luuri
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 268
    • SJK

    No niin m60 kurut. Mites huijaan moottorinohjaukselle sen, että tunnistaa ilmastoinnin olevan kokoajan päällä syystä, että nostaisi joutokäyntiä, koska on niin kevyt vauhtis/kytkin paketti niin saattaa sammahdella lämpöisenä moottorijarrun jälkeen kytkintä painaessa ja joskus muuten vain tyhjäkäynnillä. Ei ole ilmastointia siis kiinni ja kompuran piuhat tulee tietenkin konehuoneeseen.
    e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


    http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

    Comment

    • kama
      BTCF Member
      • Dec 2002
      • 1264
      • Savonmua

      Originally posted by Morkai View Post
      Juurikin näin, kalvo petää niin alipaine eksyy öljytilaan. Ehjällä aivan minimaalinen imu.

      Valitettavasti näyttää ensisilmäyksellä lohkon keskellä menevien jäähytysputkien vuodolta...
      Joo tuo tuli itellekin ekana mieleen vaikka ei ole mitenkään epätavanomaista että esim. ohj.tehostimen letkut mahii. Korjattavissahan tuokin on, mutta nuo mainitut ei nyt ollut ainoot ongelmat, eli ettiäpäin ja uutta matoo

      (34k€ vähän liikaa rojektiautosta).
      Last edited by kama; 05-07-2014, 20:56.
      E24 - M88/3 N/A
      E85 - M54 Supercharged
      G26 - M50 Supercharged
      IG:kamamikko

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by M. Luuri View Post
        No niin m60 kurut. Mites huijaan moottorinohjaukselle sen, että tunnistaa ilmastoinnin olevan kokoajan päällä syystä, että nostaisi joutokäyntiä, koska on niin kevyt vauhtis/kytkin paketti niin saattaa sammahdella lämpöisenä moottorijarrun jälkeen kytkintä painaessa ja joskus muuten vain tyhjäkäynnillä. Ei ole ilmastointia siis kiinni ja kompuran piuhat tulee tietenkin konehuoneeseen.
        Katsot sähkökuvista että mihin moottorinohjauksen pinniin tulee ilmastoinnin tieto ja sitten järjestät tiedon sinne "hyppyjohdolla".
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by M. Luuri View Post
          No niin m60 kurut. Mites huijaan moottorinohjaukselle sen, että tunnistaa ilmastoinnin olevan kokoajan päällä syystä, että nostaisi joutokäyntiä, koska on niin kevyt vauhtis/kytkin paketti niin saattaa sammahdella lämpöisenä moottorijarrun jälkeen kytkintä painaessa ja joskus muuten vain tyhjäkäynnillä. Ei ole ilmastointia siis kiinni ja kompuran piuhat tulee tietenkin konehuoneeseen.
          Joutokäynnin nosto onnistuu helpoiten kytkemällä 12v liittimen x10104 (musta? 18-pinninen suorakaiteen muotonen) pinniin 6 (ajovalot päällä tyhjäkäynnin nosto)

          Tai sitten se ilmastointi myös pinniin 6, mutta siihen johtosarjan pyöreeseen liittimeen.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Vibaa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 581
            • Vaasa

            740i, eiköhän päde vitossarjalaisiinkin.
            sigpic
            E34 530iA

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by Vibaa View Post
              740i, eiköhän päde vitossarjalaisiinkin.
              Toi 64 pinni on sama moottorinohjausboksissa, kuin aiemmin esitetty pinni 6 pyöreessä koriliittimessä.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Roisto View Post
                Kerran vielä pojat..
                En olisi ollenkaan niin huolissani muovisen suhteen. Alkuperäinenkin on kestänyt about 15 vuotta niin jos seuraavakin kestää ei ole paha investointi.

                Jos sen kiristää halki on täytynyt käyttää ihan älyttömästi voimaa tai sitten vesipumpun tiivistepinta ei ole suora. Jos pinta on kiero ei siinä pidä metallinenkaan välttämättä.

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2542
                  • Kajaani

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  En olisi ollenkaan niin huolissani muovisen suhteen. Alkuperäinenkin on kestänyt about 15 vuotta niin jos seuraavakin kestää ei ole paha investointi.

                  Jos sen kiristää halki on täytynyt käyttää ihan älyttömästi voimaa tai sitten vesipumpun tiivistepinta ei ole suora. Jos pinta on kiero ei siinä pidä metallinenkaan välttämättä.
                  Muistaakseni momentti oli 10Nm että ei se kovin paljoa vaadi. Onhan siinä ne metalliholkit rei'issä vähän suojaamassa mutta kuitenkin..
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Nyt pikku olusissa ei järki juokse. Laitoin painetta imusarjaan paineilmalla, kaasulläppä, yms auki tietenkin. Imuvuotoja katsoin samalla kun toisesta autosta piti vuoto etsiä.

                    Toimiiko se huohottajan kalvo oikein, jos öljytikun ottaa pois, niin kuuluu öljyn kurinaa ja ilmaa tulee tikun reiästä? Laitoin tarvikeena tuon imusarjan takakannen, kun sellainen oli sopivasti saatavilla. Aivan samanlainen se oli kuin vanhakin, mutta ilman numeroita.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Roisto View Post
                      Muistaakseni momentti oli 10Nm että ei se kovin paljoa vaadi. Onhan siinä ne metalliholkit rei'issä vähän suojaamassa mutta kuitenkin..
                      Niin sillä 10nm se jo pysyy. On vain aika paljon enemmän ennen kuin halkeaa jos pinnat ovat suorat. Aika monella on tapana kiristää moni paikka liikaa. Venttiilikopat yms.

                      Mutta ei siitä sen enempää.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Nyt pikku olusissa ei järki juokse. Laitoin painetta imusarjaan paineilmalla, kaasulläppä, yms auki tietenkin. Imuvuotoja katsoin samalla kun toisesta autosta piti vuoto etsiä.

                        Toimiiko se huohottajan kalvo oikein, jos öljytikun ottaa pois, niin kuuluu öljyn kurinaa ja ilmaa tulee tikun reiästä? Laitoin tarvikeena tuon imusarjan takakannen, kun sellainen oli sopivasti saatavilla. Aivan samanlainen se oli kuin vanhakin, mutta ilman numeroita.
                        En nyt ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit mutta tuota kalvoa ei ole tarkoitettu siihen suuntaan että imusarjassa olisi painetta.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          En nyt ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit mutta tuota kalvoa ei ole tarkoitettu siihen suuntaan että imusarjassa olisi painetta.
                          Tarkotin sitä, että päästääkö se paineen läpi separaattorin suuntaan jos kalvo on ehjä? Parempi huomenna järkeillä
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            Startilta lähtee kaks ohuempaa johtoa toinen menee virtalukolle mihinkäs toinen? Auto ei starttaa. Toinen johto poikki ja toista päätä ei löydy mistään onko ees tarvetta sille?? vai onko mulla nytte joku muu irti siellä että siitä johtus. Uus mylly kiinni vanhalla ei ollu mitään ongelmia starttaamisen kans. Ja virtalukon pohjaan tulee tulee virta ku yrittää startata mutta isoon liittimeen konehuoneessa ei tule . Sulakkeita tai jotai välissä?? vaiii mitäää. Bmw e34 540

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Originally posted by ike24 View Post
                              Startilta lähtee kaks ohuempaa johtoa toinen menee virtalukolle mihinkäs toinen? Auto ei starttaa. Toinen johto poikki ja toista päätä ei löydy mistään onko ees tarvetta sille?? vai onko mulla nytte joku muu irti siellä että siitä johtus. Uus mylly kiinni vanhalla ei ollu mitään ongelmia starttaamisen kans. Ja virtalukon pohjaan tulee tulee virta ku yrittää startata mutta isoon liittimeen konehuoneessa ei tule . Sulakkeita tai jotai välissä?? vaiii mitäää. Bmw e34 540

                              Startilta tulee kaksi ohuempaa toisessa neliö liitin toinen pyöreä. Molemmat menee siihen konetilan latauspistokkeeseen omiin paikkoihin.
                              Näin siis vakiona...
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • ike24
                                BTCF Member
                                • Mar 2011
                                • 957
                                • haapavesi

                                Originally posted by Pikkuvelii View Post
                                Startilta tulee kaksi ohuempaa toisessa neliö liitin toinen pyöreä. Molemmat menee siihen konetilan latauspistokkeeseen omiin paikkoihin.
                                Näin siis vakiona...
                                Kyllä mulla ihan vakio johtosarja on ja ei toinen ainakaan mene? pystysikkö pistää kuvaa siitä ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎