Originally posted by Tuukkaw
View Post
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Joo kyllä. Pohjalta ottaa vaan sen ylimääräsen prikan pois, kun lisäät sen yhden kitkalevy-dogplate parin.
-
Pitäs tohon lukkoperään tilailla uudet kitkalevyt niin oliko toi racing diffsin kolmen levyn setti semmoinen mikä meni ilman muutoksia vielä paikalleen? Ilmeisesti siinä on yksi ylimääräinen levypari jolla saa lukkoa hieman kireämmäksi?
Leave a comment:
-
OK, kiitos! Tuo olisi varmaan kokonaisuutena hyvä kiinnityssetti, ei pitäisi olla ongelmia enää etukiinnikkeen pultinkaan kanssa. Niitä on varmaankin löytymisen seurauksena katkeillut myös.Originally posted by janne[l View PostRallyroadilta toi tuli kitin mukana jolla saa perän e36:n kelkkaan, en tiedä myyvätkö noita takakiinnikkeitä erikseen.
https://rallyroad.net/products/e36bu...tialconversion
Omassa on kanssa ollut kovilla kiinnikkeillä, E39 M5 takakannella. Ja ei ole ongelmia ollut.
Leave a comment:
-
Rallyroadilta toi tuli kitin mukana jolla saa perän e36:n kelkkaan, en tiedä myyvätkö noita takakiinnikkeitä erikseen.
[IMG]
[/IMG]
Last edited by janne[l; 05-11-2021, 09:27.
Leave a comment:
-
Perän takakiinnike herätti mielenkiinnon... Mistäs tuollainen on tullut?Originally posted by janne[l View Posttyp210 kävi tosiaan särkikoskella.
Niinku tossa todettiin niin tolla "momentti testillä" ei saa kyllä mitään kuvaa kitkalevyjen kunnosta. Mulla toi oli löysä kun mikä mutta kitkalevyt ei paljo uudesta eronnu,ei olis ollu todellakaan tarvetta edes vaihtaa mutta sinne meni nyt racing diffs:n 4 levynen paketti sisään,mikä oli bolt on kuten luvattiinkin niin sai vähän lukkoa päivitettyä. Saa nähdä miten noi racing diffs:n levyt kestää kun särkikoskellakaan ei noista oikeen kokemusta vielä ollut.
Vakio näyttää olevan kulutusosat ratahommissa.
Leave a comment:
-
typ210 kävi tosiaan särkikoskella.Originally posted by ^Tonix^ View PostMitä noita tullut mitattua niin KÄYTETTY vakio typ188 ei ikinä ole pitänyt 60nm. ~50nm on aika perus käytetylle. 57nm taitaa olla parhaimpia vakioita mitä tullut vastaan.
Mutta voi 50nm+ perässä olla kaikki sisuskalut entiset, edellinen perä jonka osin oli "suoraan ajosta" ja "toimiva", sen kuin purkasin niin oli huonoin 188 lukkoyksikkö minkä olen purkanut ja sekin piti momenttitestissä 56 vai 57nm..
Niinku tossa todettiin niin tolla "momentti testillä" ei saa kyllä mitään kuvaa kitkalevyjen kunnosta. Mulla toi oli löysä kun mikä mutta kitkalevyt ei paljo uudesta eronnu,ei olis ollu todellakaan tarvetta edes vaihtaa mutta sinne meni nyt racing diffs:n 4 levynen paketti sisään,mikä oli bolt on kuten luvattiinkin niin sai vähän lukkoa päivitettyä. Saa nähdä miten noi levyt kestää kun särkikoskellakaan ei noista oikeen kokemusta vielä ollut.Last edited by janne[l; 13-08-2021, 11:02.
Leave a comment:
-
Tutkin lisää asiaa ja eihän se sovi..Originally posted by -jacko- View PostOsaako joku sanoa sopiiko e46 m3 lukkoyksikkö 188k perän sisään ? Jos olen ymmärtänyt oikein niin e46 m3 olisi 210 perä. jostain britti sivustolta muistaisin lukeneeni sen sopivan mutta onko varmaa tietoa ? Olisi tiedossa tällainen lukkoyksikkö ja kiinnostaisi tietää onko turha ostos vai ei.
Leave a comment:
-
Osaako joku sanoa sopiiko e46 m3 lukkoyksikkö 188k perän sisään ? Jos olen ymmärtänyt oikein niin e46 m3 olisi 210 perä. jostain britti sivustolta muistaisin lukeneeni sen sopivan mutta onko varmaa tietoa ? Olisi tiedossa tällainen lukkoyksikkö ja kiinnostaisi tietää onko turha ostos vai ei.
Leave a comment:
-
Olisi tiedossa e36 lukkoyksikkö, mutta onko mitään tietoja miten erottaa typ168 lukon typ188 lukosta? Halkasija ym?
Leave a comment:
-
Tosi paskana oleva voi pitää hyvinkin käsin kääntämällä, kun arpiset pinnat tarttuu toisiinsa. Esijännityksen määrä ei kauheesti kerro sen lukon ominaisuuksista muutenkaan. Pienillä vaihteilla se lukko kokee monen tuhannen Newtonin voimia.
Leave a comment:
-
Mitä noita tullut mitattua niin KÄYTETTY vakio typ188 ei ikinä ole pitänyt 60nm. ~50nm on aika perus käytetylle. 57nm taitaa olla parhaimpia vakioita mitä tullut vastaan.Originally posted by janne[l View Postperä meneekin särkikoskelle koska ei toi lukko tuntunut pitävän tarpeeksi kun laipasta väänsin toinen lukittuneena, ~60nm tais olla se raja mitä ton tarvis pitää ? Saa sielä samalla kattoo muutenkin tuon läpi että kaikki kunnossa.
Mutta voi 50nm+ perässä olla kaikki sisuskalut entiset, edellinen perä jonka osin oli "suoraan ajosta" ja "toimiva", sen kuin purkasin niin oli huonoin 188 lukkoyksikkö minkä olen purkanut ja sekin piti momenttitestissä 56 vai 57nm..
Leave a comment:
-
perä meneekin särkikoskelle koska ei toi lukko tuntunut pitävän tarpeeksi kun laipasta väänsin toinen lukittuneena, ~60nm tais olla se raja mitä ton tarvis pitää ? Saa sielä samalla kattoo muutenkin tuon läpi että kaikki kunnossa.
Leave a comment:
-
Sanoisin, että välityksestä johtuen. Yksi hammas ja sen backlash muodostaa pinionissa huomattavasti suuremman osuuden sen kehästä, jolloin sama välys on pinionia pyörittäessä isompi pyörähdys kuin lautaspyörässä.Originally posted by petrolhead View PostEn tiedä miksi mutta näin on.
Leave a comment:
Leave a comment: