Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Jos on paikaltaan lähtöjä tai kuminpolttoa, kiihdytysajoa tms höpöhommaa, niin vetarissa alkaa nivelen se booritettu osa kiertyä jo aika pienilläkin tehoilla. Jos pitoa on.
-
-
Hyvin nuo pienemmätkin vääntöä ja voimaa kestää. Iskuja taas ei. ihan perus vakio vaparilla saa äkkiä paskaksi kun kytkinpommeja antaa. Mutta paikaltaan kun lähtee, niin ottaa kytkimellä jarrua vasten löysät pois ettei pääse iskua syntymään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostValtti ajoi type 188 ja pienillä vetareilla, sileillä kumeilla monta vuotta ilman ongelmia. Että ei ne ihan heti antaudu.
Lähdössähän noi antautuu ratakäytössä jos on antautuakseen.
Jos ne siinä on kestäny niin kyllä ne sitte kestää tossa omassakin ruoskassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hezzu View PostMissä tehomäärässä kannattaa siirtyä noihin isoihin vetareihin? Eli mitä pikkuvetarit kestää ja jos hajoaa niin meneekö yleensä tikku vai nivel?
Saako pikkuvetareihin pulttikiinnitteistä napaa?
Löytyykö noita 188 perän ison vetarin tumppeja kuinka helposti?
Oma käyttö tulee olemaan s54+suorakytky+semisliksit
Leave a comment:
-
-
Löytyykö noista tumpeista jostain kuvaa millainen sorvausoperaatio tarvii tehdä?
Sorvi ja jyrsin löytyy niin homma tuskin siihen kaatuu.
Katselin niin noihin isompiin tumppeihin saisi e60 540i vetarit eikä maksais ihan älyttömiä. Onko tietoa mistä kaikista käy napa tuon 540 vetarin kanssa? RealOem näyttäisi että olisi pulttien välistä ohennettu tuo napa. Tarvis melkein olla tasapaksu niin sais jaon muutettua.
Toinen vaihtari on vaihtaa eteenkin 120 jako mut sitte menee vanteet vaihtoon.
Leave a comment:
-
-
Ei ehkä varmaan niinkään tehomääristä kiinni, mut ennemmin pito ja käyttö määrää. On mulla kestäny pikkuvetarit vielä 550hp tehoilla ja semeillä, mutta koska kyseessä on kevytperäinen e30, niin mitään älyttömiä pitoja ei ole ollu.
Nuo isommat vetarit on pääasiassa 210 perien hommia, niin normi 188 perään sopivia isoja tumppeja ei taida oikeen löytyä kuin e28, e24, 2e23 peristä: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=33131214103 Ja sitten esim. Z3m peristä esim, mutta ne on kans vähän kattelussa
Jos taas sorvi on mahdollisuus, niin 188k perästä isomman vetarin laippoja löytyy eri malliin ja näitähän on purkaamot täynnä: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=33137509107
Noissa vaan joutuu pölysuojaosiota sorvaileen että saa vanhaan 188 perään kiinni.
Pultattavaa laakeria/napaa pienemmälle vetarille löytyy e39:stä esim 520-528 malleista.Last edited by Pazi88; 13-03-2019, 08:16.
Leave a comment:
-
-
Missä tehomäärässä kannattaa siirtyä noihin isoihin vetareihin? Eli mitä pikkuvetarit kestää ja jos hajoaa niin meneekö yleensä tikku vai nivel?
Saako pikkuvetareihin pulttikiinnitteistä napaa?
Löytyykö noita 188 perän ison vetarin tumppeja kuinka helposti?
Oma käyttö tulee olemaan s54+suorakytky+semisliksit
Leave a comment:
-
-
E28, e34, e36, e39 tehokkaimmista malleista noita isoja vetareita löytyy, joissa on 94mm pulttijako. Selaile vaikka realoemia, niin näät mistä löytyy. E39:ssä on napa/laakeri paketti pultilla olkavarteen. Se on toki vaan ärsyttävällä 74mm keskireijällä, mutta huhu kertoo että e60 napa/laakeripaketti menis tilalle ja se on 72mm keskireijällä.
Leave a comment:
-
-
Tässä nyt hetken(varmaan 2,5h) topikkia läpi kahlanneena en löytänyt kaikkiin kysymyksiini vastausta.
Sen löysin että 188 perään löytyy tumpit millä saadaan isot vetarit(210 perän?) kiinni, mistä mallista löytyy pisimmät isot vetarit? Kestävimmät? Näiden pituudet?
Löytyykö tällaisten vetareiden kaveriksi pyörän napaa/laakeripakettia mikä tulisi pultilla kiinni olka-akseliin?
Suunnitelmissa custom perärakenne kilpuriin ja mietitty vaihtoehtoja että mitä perää aletaan käyttämään.
Leave a comment:
-
-
Hyvä tietää. Täytyy sit informoida tänne kun ja jos pääsen tähän hommaan kiinni muiden töiden ohella mitkä ei lopu koskaan.
Jos joltain löytyy E46 perämurikka turun alueelta niin saa laittaa yv:tä niin voisin kokeilla miten homma toimii.
Kiitos oli iso apu
Leave a comment:
-
-
188 ja 188k on aika samanlaisia, mutta pieniä eroja on siellä täällä. Suurimpina eroina, että pinjoni on eri kohdassa k-mallissa ja poskilaakerit ei tule kiinni erillisillä pultattavilla laipoilla, kuten vanhassa, vaan sokalla sieltä stefan alta. Poskilaakerit on tästä syystä erilaiset, mutta tasauspyörästö paketti on samoilla mitoilla, eli laakerit voi swapata ristiin. Tumpit on samoilla mitoilla, mutta lukkorenkaan paikka on eri ja eri poskilaippasysteemin vuoksi pölysuojaosio on erilainen. Ilman sorvaamatta ei 188k tumppeja esim. saa 188 perään kiinni, mutta koska boorit mätsää yms. voi 188 tasauspyörästön/lukkoyksikön vaihtaa ristiin. Isoin ongelma on ko. hommassa tuo lautaspyörän kiinnityksen syvyysero, mut se näyttäs olevan noin päin että vanhan mallin tasauspyörästön/lukkoyksikön saa kiinni 188k perään spacerilla.Last edited by Pazi88; 02-03-2019, 10:21.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSe menee sinne, mutta lautaspyörälle pitää kehitellä spaceria tms, koska muuten se on väärässä kohtaa
Ei ainakaan siis mahdotonta ole. Täytyis hommata varmaan sitten toinen 188k perämurikka mihin sit vois tätä kokeilla.
Vielä lisää hassuja kysymyksiä mutta mitä eroa on typ188 ja 188k ?
En olekaan koskaan perämurikkaa ottanut auki mutta eiköhän se siitä sit luonnistu kun töiden puolesta laivojen vaihteistoja, pinioneja ynms tullut revittyä auki ja parit auton vaihdelaatikot menestyksellä
Leave a comment:
-
Leave a comment: