Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3406
    • Kotka

    Originally posted by Dunky View Post
    Mulla saattais olla punaista Locktiteä hyllyssä
    Kävin hakemassa kaupasta.

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Punaista loctitea on vaikka kuinka montaa erilaista.
    Toki. Loctite 270:ä tarkoitin tässä kohtaa. Se on meillä töissä se "punainen loctite". Ja se on käsittääkseni tavara, jota huolto-ohjeissa suositellaan tohon kohtaan. Meinasi vaan laiskuus iskeä.
    Last edited by Skarpa; 14-01-2017, 23:59.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1682
      • vihti

      Typ 188K-perän sisään ei ilmeisesti muuta järkevää lukkoa saa kuin mfactoryn helical-yksikkö? Vai kannattaako tuota perää 1bar ahdettuun 1512kiloseen autoon edes miettiä?

      Tuossa siis valmistumassa m52b25turbo e39, m5 perä ja vetarit olis parasta mitä sinne saa mutta ei tunnu olevan tarjolla missään...tai no niin asc+t ei puheiden mukaan pelaa oikein levylukon kanssa.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • bmw89
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 563
        • Ulvila

        quaife?
        -E30 "316i"

        ex. e46 328i,

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1682
          • vihti

          quaife taitaa olla samantyyppinen ratkaisu kuin tuo mfactoryn, mutta kalliimpi
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Iltsu
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 778
            • Espoo

            Originally posted by naikou View Post
            Typ 188K-perän sisään ei ilmeisesti muuta järkevää lukkoa saa kuin mfactoryn helical-yksikkö? Vai kannattaako tuota perää 1bar ahdettuun 1512kiloseen autoon edes miettiä?

            Tuossa siis valmistumassa m52b25turbo e39, m5 perä ja vetarit olis parasta mitä sinne saa mutta ei tunnu olevan tarjolla missään...tai no niin asc+t ei puheiden mukaan pelaa oikein levylukon kanssa.
            Mulla on compactissa ebay typ188k 50% kitkalukko. Kyllä pitää eikä ole rataslukkoja tullut enää mietittyä
            Levylukon toimivuudesta ASC+T kanssa ei tietoa, mutta DSC pelaa hyvin tuon kanssa.
            Tesla Model Y Performance
            E36 318iS "jäärata/rallicross"

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              No niin, törmäsin yhdellä sivustolla sellasiin käsitteisiin kuin 188mm, 188k, 188L/LW -murikat. Pystyykö joku valottamaan näitten eroja. Kysyn siksi kun BMWfans kertoo ainakin joissain E39:issä olevan 188K-perä ja pohdin pystyykö kolmekympin 188-perästä nakkaamaan sisukset sellaseen.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by petrolhead View Post
                No niin, törmäsin yhdellä sivustolla sellasiin käsitteisiin kuin 188mm, 188k, 188L/LW -murikat. Pystyykö joku valottamaan näitten eroja. Kysyn siksi kun BMWfans kertoo ainakin joissain E39:issä olevan 188K-perä ja pohdin pystyykö kolmekympin 188-perästä nakkaamaan sisukset sellaseen.
                Ei pysty, muutenhan mitään lukkoperä ongelmaa ei e39/e46 miehillä edes olisi.
                Tosin tekemällä koneistuksia niin pitäis onnistua.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Iltsu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 778
                  • Espoo

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  No niin, törmäsin yhdellä sivustolla sellasiin käsitteisiin kuin 188mm, 188k, 188L/LW -murikat. Pystyykö joku valottamaan näitten eroja. Kysyn siksi kun BMWfans kertoo ainakin joissain E39:issä olevan 188K-perä ja pohdin pystyykö kolmekympin 188-perästä nakkaamaan sisukset sellaseen.
                  Ainakin E36 lukkoyksikön saa TYP188k kuoriin, homma vaatii jyrsimistä ja muutakin koneistusta. Ne sepät on vähissä jotka noita tekee.
                  Silloin joutuu käyttää myös E36 tumppeja, niidenkin sovitus voi olla oma hommansa.
                  Tesla Model Y Performance
                  E36 318iS "jäärata/rallicross"

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Iltsu View Post
                    Ainakin E36 lukkoyksikön saa TYP188k kuoriin, homma vaatii jyrsimistä ja muutakin koneistusta. Ne sepät on vähissä jotka noita tekee.
                    Silloin joutuu käyttää myös E36 tumppeja, niidenkin sovitus voi olla oma hommansa.
                    Seppääminen ei ole ongelma, lukkoromut pujottuu ulos ja sisään omin sormin ja jopa säätyykin, toisinaan . Tässä puhutaan nyt ilmeisesti murikankuorten koneistamisesta? Ei kai siinä mitään ku kertoo CNC-ukolle vaan minkä paksusta lastua ja mistä kohtaa.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Seppääminen ei ole ongelma, lukkoromut pujottuu ulos ja sisään omin sormin ja jopa säätyykin, toisinaan . Tässä puhutaan nyt ilmeisesti murikankuorten koneistamisesta? Ei kai siinä mitään ku kertoo CNC-ukolle vaan minkä paksusta lastua ja mistä kohtaa.
                      Käy difflab:n sivuilla, siellä vähän juttua tosta.
                      Nekin käyttää custom häkkiä omissaan, eli eivät modaa vanhasta.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15227
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by naikou View Post
                        quaife taitaa olla samantyyppinen ratkaisu kuin tuo mfactoryn, mutta kalliimpi
                        Wavetrac vielä parempi. Ei hukkaa pitoa silloin kun todella liukasta.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Remotion View Post
                          Wavetrac vielä parempi. Ei hukkaa pitoa silloin kun todella liukasta.
                          Vakio 188:n osilla saa perästä tehtyä kyllä minkälaisen haluaa. Kolmen levyparin murikassa on helposti esijännitystä 100-150Nm, neljällä levyparilla vielä enemmän. Ja kotelonpuolikkaisiinhan voi koneistuttaa just sellaiset ramppikulmat kuin haluaa. Joku himokallis aftermarket lukko on tasan niin hyvä kuin sen säädöt juuri kyseiseen autoon. Vähän sama juttu kuin ostas neljän tonnin kierroksen iskareita, nekin tarvii sen ukon joka osaa testata ja säätää kaikki kohalleen niistä.

                          Originally posted by Skarpa View Post
                          Mahtaiskohan sininen locktite riittää lautaspyörän ja lukkoyksikön kannen ruuveihin, kun punaista ei löydy kotoa:think Punanenhan siellä näky olleen alun perin.

                          Edit: vaikka eipä se Motonet kaukana oo. Parempi tehä asiat oikein.
                          Oon onnellisesti unohtanu laittaa kierteisiin MITÄÄN mutta eipä noi oo toistaseksi vuotaneet . Mutta oikeessa oot, reiät jatkuu öljytilaan saakka.
                          Last edited by petrolhead; 05-03-2017, 13:35.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15227
                            • Ajamisen Iloa

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Vakio 188:n osilla saa perästä tehtyä kyllä minkälaisen haluaa. Kolmen levyparin murikassa on helposti esijännitystä 100-150Nm, neljällä levyparilla vielä enemmän. Ja kotelonpuolikkaisiinhan voi koneistuttaa just sellaiset ramppikulmat kuin haluaa. Joku himokallis aftermarket lukko on tasan niin hyvä kuin sen säädöt juuri kyseiseen autoon. Vähän sama juttu kuin ostas neljän tonnin kierroksen iskareita, nekin tarvii sen ukon joka osaa testata ja säätää kaikki kohalleen niistä.
                            Niin torseneista oli kyse. Omenat ja appelsiinit.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1682
                              • vihti

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Vakio 188:n osilla saa perästä tehtyä kyllä minkälaisen haluaa. Kolmen levyparin murikassa on helposti esijännitystä 100-150Nm, neljällä levyparilla vielä enemmän. Ja kotelonpuolikkaisiinhan voi koneistuttaa just sellaiset ramppikulmat kuin haluaa. Joku himokallis aftermarket lukko on tasan niin hyvä kuin sen säädöt juuri kyseiseen autoon.
                              Mietityttää vaan että käykö tommoset bmw lukon palikat koliysin 188K murikkaan? Mielummin haluaisin levylukon. Sitten taas ASC on ongelma foorumin juttujen perusteella, jos levylukon laittaa. Mutta sen ASC voi ohjelmallisesti poistaa käytöstä kokonaan.
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15227
                                • Ajamisen Iloa

                                Torsenin kanssa ASC toimisi.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎