Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    Originally posted by Meizzel1 View Post
    En nyt keksinyt muuta topiccia kysellä ja vähän huonosti löysin etsimällä tietoa. Eli typ 188 perä olisi tallin pöydällä ja kardaanin sisääntulon stefa pitäisi vaihtaa? Onko seuraava toimintamalli oikea? -Mutteri auki, laippa ulosvetäjällä irti, uusi stefa vanhan tilalle ja mutterin kiristys?Mihin momenttiin mutteri vedetään että ei mene persiilleen?
    Niin eikös tuossa just edellisessä postissa ollut että merkki siihen mutta koittaa että kiristyy vähintään sen 185nm, jos ei niin sitte perä purkuun ja krymppi vaihtoon? Tai onko tuo momentti pian tärkeämpi ku merkki mutta ei se merkki siinä haittaa tee...tää ny ihan nuista aiemmista kommenteista poimittua, ei omakohtaista kokemusta

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2121
      • Lahti

      Muistelen että olisin joskus nähnyt myynnissä maailmalla vahvistettua lukkoyksikön kantta typ 168 perään. Onko hajua mistä löytäisin? Edelliselle on käynyt perinteiset...
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • ville s
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 321
        • orivesi

        Originally posted by pekka_hirvonen View Post
        Muistelen että olisin joskus nähnyt myynnissä maailmalla vahvistettua lukkoyksikön kantta typ 168 perään. Onko hajua mistä löytäisin? Edelliselle on käynyt perinteiset...
        esin tuosta löytyy...

        Comment

        • Peksu_M20
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 2121
          • Lahti

          Originally posted by ville s View Post
          Kiitän ja kumarran
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • KarkkainenL
            Aluevastaava
            • Sep 2013
            • 767
            • Tampere

            Jaahas pistetääs tänne ku en keksiny muutakaan paikkaa. Eli napsahti pari päivää sitten pinion pyörä poikki. Paljonkohan särkikoski velottaa tommosesta touhusta vai voiko olla että on rikkonut muutakin ja ei ole järkeä korjata?

            E: Kyseessä siis lukollinen typ188.
            Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

            E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

            EX E36 320iA -98
            EX E39 520i -01
            EX E34 525 Tds -95

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              Originally posted by Läbä View Post
              Jaahas pistetääs tänne ku en keksiny muutakaan paikkaa. Eli napsahti pari päivää sitten pinion pyörä poikki. Paljonkohan särkikoski velottaa tommosesta touhusta vai voiko olla että on rikkonut muutakin ja ei ole järkeä korjata?

              E: Kyseessä siis lukollinen typ188.
              Eikait sitä tiedä ennen kuin kuin on kokonaan purettuna pöydällä. Voi olla että selviää helpolla (halvalla) tai jos murkulaa pyörinyt enemmän niin sitten on kalliimpaa.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • KarkkainenL
                Aluevastaava
                • Sep 2013
                • 767
                • Tampere

                Originally posted by Tzeimi View Post
                Eikait sitä tiedä ennen kuin kuin on kokonaan purettuna pöydällä. Voi olla että selviää helpolla (halvalla) tai jos murkulaa pyörinyt enemmän niin sitten on kalliimpaa.
                Soittelin Särkikoskelle ja sano ettei koskaan oo kuullu tai nähny et pinion pyörä ois rikki. Sano et kaikki pitäis vaihtaa samalla laakereista stefoihin ja löi hinta-arvioks 420-500e. Pitää tossa kun kerkee ite hallilla käymään (kaveri siis katso ja totes, että perässä ei tapahdu mitään) niin mennä ihmetteleen. Ois tossa tietty hallilla yks typ188 perä ja tässä hyvät ohjeet nii ei muutaku lukon vaihtoon
                Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                EX E36 320iA -98
                EX E39 520i -01
                EX E34 525 Tds -95

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  Originally posted by Läbä View Post
                  Soittelin Särkikoskelle ja sano ettei koskaan oo kuullu tai nähny et pinion pyörä ois rikki. Sano et kaikki pitäis vaihtaa samalla laakereista stefoihin ja löi hinta-arvioks 420-500e. Pitää tossa kun kerkee ite hallilla käymään (kaveri siis katso ja totes, että perässä ei tapahdu mitään) niin mennä ihmetteleen. Ois tossa tietty hallilla yks typ188 perä ja tässä hyvät ohjeet nii ei muutaku lukon vaihtoon
                  Näin se homma etenee

                  Pista vammasta kuvia?
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • Esto_r
                    Newbiemmer
                    • Jun 2009
                    • 15
                    • Lahti

                    Kysellään nyt jos täältä löytyisi tietoa!
                    Mulla on nurkissa tollanen e34 type 188 lukko 3.07 välityksellä. Käykö tähän perään kuinka tiheä välitys suoraan? Tarkoituksena olisi hommata 4.45 välitys, mutta lueskelin jostain että olisi kahta eri 188 perään sopivaa lukkoyksikköä ja näihin kävisi vain tietty välitys? Pitääkö tämä paikkansa ja onko kellään tietoa mihin välityksiin lukot rajautuvat?

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16419
                      • Asikkala

                      Originally posted by Esto_r View Post
                      Kysellään nyt jos täältä löytyisi tietoa!
                      Mulla on nurkissa tollanen e34 type 188 lukko 3.07 välityksellä. Käykö tähän perään kuinka tiheä välitys suoraan? Tarkoituksena olisi hommata 4.45 välitys, mutta lueskelin jostain että olisi kahta eri 188 perään sopivaa lukkoyksikköä ja näihin kävisi vain tietty välitys? Pitääkö tämä paikkansa ja onko kellään tietoa mihin välityksiin lukot rajautuvat?
                      No esim. 3,15 lukko käy tuosta tiheämpiin mutta ei 2,93 perään, en tiedä tarkkaan missä raja menee, tuo 3,07 on joko tai mutta kyllä tämän joku tietää (?)

                      Comment

                      • niko123
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 148
                        • Kesälahti

                        Kellä olisia tietoa mistä saisi noita shimmilevyjä typ 188 perään? Ja minkä kokoisia pitäisi olla? Tarkotus hommata kaikki valmiiksi kun käy laakereita vaihtamaan. Ja joskus muistan nähneeni ohjeen perän kasaukseen, olisiko kellään linkkiä ylhäällä? Lähinnä kun tietäisi oikeat momentit.

                        E: Ja mikä olisi paras öljy laittaa perään kasauksen jälkeen? Lukollinen perä kyseessä, castrollin limited slip öljyllä toiminut hyvin ainakin tähän asti
                        Last edited by niko123; 07-06-2015, 14:30.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by niko123 View Post
                          Kellä olisia tietoa mistä saisi noita shimmilevyjä typ 188 perään? Ja minkä kokoisia pitäisi olla? Tarkotus hommata kaikki valmiiksi kun käy laakereita vaihtamaan. Ja joskus muistan nähneeni ohjeen perän kasaukseen, olisiko kellään linkkiä ylhäällä? Lähinnä kun tietäisi oikeat momentit.
                          Purkumurikoista talteen ottamalla saa shimmejä, ja lähimmästä BMW-liikkeestäsi ostamalla. Nehän ei mene miksikään käytössä joten vanhat on ihan OK jos löytyy sopivia.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • niko123
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 148
                            • Kesälahti

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Purkumurikoista talteen ottamalla saa shimmejä, ja lähimmästä BMW-liikkeestäsi ostamalla. Nehän ei mene miksikään käytössä joten vanhat on ihan OK jos löytyy sopivia.
                            Eihän olisi kellään myydä pientä settiä shimmejä? Kun ei itselle ole jäänyt periä.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Spacer rings set 33 13 9 065 734 1,45MM-1,69MM;
                              33 13 9 065 735
                              1,72MM-1,96MM

                              Schmiedmannilla näyttäs maksavan 42,78€ per satsi. Itellä paloi kaikkineen alusta loppuun n. 700€ murikan rakentamiseen, ei kai toi nyt oo niin kallis investointi.

                              Originally posted by niko123 View Post

                              E: Ja mikä olisi paras öljy laittaa perään kasauksen jälkeen? Lukollinen perä kyseessä, castrollin limited slip öljyllä toiminut hyvin ainakin tähän asti
                              Jotkut mulmuttaa Redlinen litkua sinne ja Redlinen lisäainetta. Ko. rasva oli Motonetissä eilen katsomalla 25,90€/litra, siinä missä valmistajan hyväksymä Castrol oli 19,90€. Your money your choice.
                              Last edited by petrolhead; 07-06-2015, 14:54.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • KarkkainenL
                                Aluevastaava
                                • Sep 2013
                                • 767
                                • Tampere

                                Noo eihän se mikään lukollinen perä ollu vaikka myyjä 1,5 vuotta sitten kovasti hehkutti olevan. Kahta raitaa se aina piirsi tais olla noi palasena olevat rattaat aika hyvin leikkautuneena kiinni tappiin ennenku hajos. Onneks nyt tuli sitten lukollinen perä hommattua!

                                E: Tarvis varmaan stefat vaihdella ennenku laittaa kiinni. Saakohan KL-varaosista tohon perään stefat ja takakannen tiivisteen?
                                Attached Files
                                Last edited by KarkkainenL; 07-06-2015, 17:23.
                                Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                                E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                                EX E36 320iA -98
                                EX E39 520i -01
                                EX E34 525 Tds -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎