En nyt keksinyt muuta topiccia kysellä ja vähän huonosti löysin etsimällä tietoa. Eli typ 188 perä olisi tallin pöydällä ja kardaanin sisääntulon stefa pitäisi vaihtaa? Onko seuraava toimintamalli oikea? -Mutteri auki, laippa ulosvetäjällä irti, uusi stefa vanhan tilalle ja mutterin kiristys?Mihin momenttiin mutteri vedetään että ei mene persiilleen?
Niin eikös tuossa just edellisessä postissa ollut että merkki siihen mutta koittaa että kiristyy vähintään sen 185nm, jos ei niin sitte perä purkuun ja krymppi vaihtoon? Tai onko tuo momentti pian tärkeämpi ku merkki mutta ei se merkki siinä haittaa tee...tää ny ihan nuista aiemmista kommenteista poimittua, ei omakohtaista kokemusta
Muistelen että olisin joskus nähnyt myynnissä maailmalla vahvistettua lukkoyksikön kantta typ 168 perään. Onko hajua mistä löytäisin? Edelliselle on käynyt perinteiset...
Muistelen että olisin joskus nähnyt myynnissä maailmalla vahvistettua lukkoyksikön kantta typ 168 perään. Onko hajua mistä löytäisin? Edelliselle on käynyt perinteiset...
Jaahas pistetääs tänne ku en keksiny muutakaan paikkaa. Eli napsahti pari päivää sitten pinion pyörä poikki. Paljonkohan särkikoski velottaa tommosesta touhusta vai voiko olla että on rikkonut muutakin ja ei ole järkeä korjata?
Jaahas pistetääs tänne ku en keksiny muutakaan paikkaa. Eli napsahti pari päivää sitten pinion pyörä poikki. Paljonkohan särkikoski velottaa tommosesta touhusta vai voiko olla että on rikkonut muutakin ja ei ole järkeä korjata?
E: Kyseessä siis lukollinen typ188.
Eikait sitä tiedä ennen kuin kuin on kokonaan purettuna pöydällä. Voi olla että selviää helpolla (halvalla) tai jos murkulaa pyörinyt enemmän niin sitten on kalliimpaa.
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Eikait sitä tiedä ennen kuin kuin on kokonaan purettuna pöydällä. Voi olla että selviää helpolla (halvalla) tai jos murkulaa pyörinyt enemmän niin sitten on kalliimpaa.
Soittelin Särkikoskelle ja sano ettei koskaan oo kuullu tai nähny et pinion pyörä ois rikki. Sano et kaikki pitäis vaihtaa samalla laakereista stefoihin ja löi hinta-arvioks 420-500e. Pitää tossa kun kerkee ite hallilla käymään (kaveri siis katso ja totes, että perässä ei tapahdu mitään) niin mennä ihmetteleen. Ois tossa tietty hallilla yks typ188 perä ja tässä hyvät ohjeet nii ei muutaku lukon vaihtoon
Soittelin Särkikoskelle ja sano ettei koskaan oo kuullu tai nähny et pinion pyörä ois rikki. Sano et kaikki pitäis vaihtaa samalla laakereista stefoihin ja löi hinta-arvioks 420-500e. Pitää tossa kun kerkee ite hallilla käymään (kaveri siis katso ja totes, että perässä ei tapahdu mitään) niin mennä ihmetteleen. Ois tossa tietty hallilla yks typ188 perä ja tässä hyvät ohjeet nii ei muutaku lukon vaihtoon
Näin se homma etenee
Pista vammasta kuvia?
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Kysellään nyt jos täältä löytyisi tietoa!
Mulla on nurkissa tollanen e34 type 188 lukko 3.07 välityksellä. Käykö tähän perään kuinka tiheä välitys suoraan? Tarkoituksena olisi hommata 4.45 välitys, mutta lueskelin jostain että olisi kahta eri 188 perään sopivaa lukkoyksikköä ja näihin kävisi vain tietty välitys? Pitääkö tämä paikkansa ja onko kellään tietoa mihin välityksiin lukot rajautuvat?
Kysellään nyt jos täältä löytyisi tietoa!
Mulla on nurkissa tollanen e34 type 188 lukko 3.07 välityksellä. Käykö tähän perään kuinka tiheä välitys suoraan? Tarkoituksena olisi hommata 4.45 välitys, mutta lueskelin jostain että olisi kahta eri 188 perään sopivaa lukkoyksikköä ja näihin kävisi vain tietty välitys? Pitääkö tämä paikkansa ja onko kellään tietoa mihin välityksiin lukot rajautuvat?
No esim. 3,15 lukko käy tuosta tiheämpiin mutta ei 2,93 perään, en tiedä tarkkaan missä raja menee, tuo 3,07 on joko tai mutta kyllä tämän joku tietää (?)
Kellä olisia tietoa mistä saisi noita shimmilevyjä typ 188 perään? Ja minkä kokoisia pitäisi olla? Tarkotus hommata kaikki valmiiksi kun käy laakereita vaihtamaan. Ja joskus muistan nähneeni ohjeen perän kasaukseen, olisiko kellään linkkiä ylhäällä? Lähinnä kun tietäisi oikeat momentit.
E: Ja mikä olisi paras öljy laittaa perään kasauksen jälkeen? Lukollinen perä kyseessä, castrollin limited slip öljyllä toiminut hyvin ainakin tähän asti
Kellä olisia tietoa mistä saisi noita shimmilevyjä typ 188 perään? Ja minkä kokoisia pitäisi olla? Tarkotus hommata kaikki valmiiksi kun käy laakereita vaihtamaan. Ja joskus muistan nähneeni ohjeen perän kasaukseen, olisiko kellään linkkiä ylhäällä? Lähinnä kun tietäisi oikeat momentit.
Purkumurikoista talteen ottamalla saa shimmejä, ja lähimmästä BMW-liikkeestäsi ostamalla. Nehän ei mene miksikään käytössä joten vanhat on ihan OK jos löytyy sopivia.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Purkumurikoista talteen ottamalla saa shimmejä, ja lähimmästä BMW-liikkeestäsi ostamalla. Nehän ei mene miksikään käytössä joten vanhat on ihan OK jos löytyy sopivia.
Eihän olisi kellään myydä pientä settiä shimmejä? Kun ei itselle ole jäänyt periä.
Schmiedmannilla näyttäs maksavan 42,78€ per satsi. Itellä paloi kaikkineen alusta loppuun n. 700€ murikan rakentamiseen, ei kai toi nyt oo niin kallis investointi.
E: Ja mikä olisi paras öljy laittaa perään kasauksen jälkeen? Lukollinen perä kyseessä, castrollin limited slip öljyllä toiminut hyvin ainakin tähän asti
Jotkut mulmuttaa Redlinen litkua sinne ja Redlinen lisäainetta. Ko. rasva oli Motonetissä eilen katsomalla 25,90€/litra, siinä missä valmistajan hyväksymä Castrol oli 19,90€. Your money your choice.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Noo eihän se mikään lukollinen perä ollu vaikka myyjä 1,5 vuotta sitten kovasti hehkutti olevan. Kahta raitaa se aina piirsi tais olla noi palasena olevat rattaat aika hyvin leikkautuneena kiinni tappiin ennenku hajos. Onneks nyt tuli sitten lukollinen perä hommattua!
E: Tarvis varmaan stefat vaihdella ennenku laittaa kiinni. Saakohan KL-varaosista tohon perään stefat ja takakannen tiivisteen?
Comment