M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dunky
    replied
    Nii ja halkaisija

    Leave a comment:


  • Laakeri
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    Onko m50b25 vanoksellisen ja vanoksettoman venttiilinjousilla eroja?
    Vanoksellisessa on yksi jousi ja vanoksettomassa kaksi jousta.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Onko m50b25 vanoksellisen ja vanoksettoman venttiilinjousilla eroja?

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
    Tottakai se on en nii urpo ole mutta miten se välkähdys tapahtuu oikeestaan aina jossain hiekkatien kuopassa, niin hieman se ihmetyttää :think
    Se nakutustunnistinhan oikeastaan lukee vain lohkosta lähtevän äänen ja sopiva kuoppa voi aiheuttaa samanlaisen taajuuden blokiin kuin nakutuskin. Sen takiahan moottorinohjaussoftissa on rough-road tunnistus että ei turhanpäiten tulkita epätasaisen tien häiriöitä käyntihäiriöiksi.

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Naulaaminen osakaasulla on täysin mahdollista.
    Tottakai se on en nii urpo ole mutta miten se välkähdys tapahtuu oikeestaan aina jossain hiekkatien kuopassa, niin hieman se ihmetyttää :think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Naulaaminen osakaasulla on täysin mahdollista.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
    Juu tässä on vaan sellane homma vielä että anturi hommattu bensankäyttö aikana ja nykyään E85:sta tankissa ja en usko että se naulaa miedoilla ennakoilla tasakaasulla ajettaessa. :think
    E85 voi nakuttaa pintakaasulla jos pakokaasun takaisinkierrätystä on paljon, runsaan pakokaasuntakaisinkierrätyksen kanssa oktaaniluku on jotain 67. Ratkaisunahan on reilusti lisää ennakkoa pintakaasulle jotta seos palaa aikaisemmin.

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Sun konees naulaa. Eikös asia ole niin että se detonaation aiheuttama käyrä on niin erilaista että se on helppo erottaa normikäyrästä.

    Sanoisin että ei kyllä pelleistä ota häiriötä tuo vekotin. Ja jos ottaakin on kyllä aika epäluotettava kapistus.
    Juu tässä on vaan sellane homma vielä että anturi hommattu bensankäyttö aikana ja nykyään E85:sta tankissa ja en usko että se naulaa miedoilla ennakoilla tasakaasulla ajettaessa. :think

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Lämpöhuiput ja erityisesti komponenttien pistelämpö huiput tulee vasta kovalla rasituksella, joten tietyt välykset, esim. mäntä/sylinteri välykset, saattavat olla optimaaliset vasta täydellä teholla. Kevyessä ajossa voi sivuääniä ja värähtelyjä esiintyä jotka herkät anturit rekisteröivät, vaikka koneen lämmöt olis ns. ihannelämmössä.
    Last edited by Thuppu; 25-09-2015, 23:00.

    Leave a comment:


  • ROne
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ei naku tunnistus välttämättä aina kovin yksinkertaista ole. Esim. suurilla välyksillä olevat takokoneet voivat aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä nakutunnistukseen.
    Vois kuvitella että kylmällä motilla tuon kanssa ongelmaa kun laite resetoituu, mutta eihän sitä leipää anneta ennenkuin lämmöt normissa. Reilummilla välyksillä on kuitenkin tapana tasoittua lämpinänä(?) ja silloin kun starttaa lämpimänä uudelleen niin nakutunnistus resetoituu uudelleen. Tämä nyt vain mutuilua kun tako-osia ei itellä oo käytössä, eikä tosin vielä KnockLink:ään:think

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ei naku tunnistus välttämättä aina kovin yksinkertaista ole. Esim. suurilla välyksillä olevat takokoneet voivat aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä nakutunnistukseen.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
    Itselläni ollut myös tämä samainen laite käytössä, mutta tuntuu että ottais välillä jostain peltien resonoinnista tjms nakutuksen. Kun ihan pintakaasullakin miedoilla ennakoilla jossain kuopassa joskus vilkahtanut.

    niin mihin kohtaan olet sijoittanut anturin? :think

    omassa se on lohkon yläosassa vitos ja kutospytyn tietämillä.
    Sun konees naulaa. Eikös asia ole niin että se detonaation aiheuttama käyrä on niin erilaista että se on helppo erottaa normikäyrästä.

    Sanoisin että ei kyllä pelleistä ota häiriötä tuo vekotin. Ja jos ottaakin on kyllä aika epäluotettava kapistus.

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    Originally posted by Juhanik View Post
    Aavistuksen aikaisemmen varoittelee mitä korva kuulee naulaukseen.
    Itselläni ollut myös tämä samainen laite käytössä, mutta tuntuu että ottais välillä jostain peltien resonoinnista tjms nakutuksen. Kun ihan pintakaasullakin miedoilla ennakoilla jossain kuopassa joskus vilkahtanut.

    niin mihin kohtaan olet sijoittanut anturin? :think

    omassa se on lohkon yläosassa vitos ja kutospytyn tietämillä.

    Leave a comment:


  • Juhanik
    replied
    Originally posted by ROne View Post
    Onko ollu dynovedoissa jo käytössä tai ootko verrannu nakutusluurien kanssa että herääkö laite samalla kun alkaa kuulemaan korvaan, vai jo aikasemmin?
    Aavistuksen aikaisemmen varoittelee mitä korva kuulee naulaukseen.

    Leave a comment:


  • ROne
    replied
    Originally posted by Juhanik View Post
    Käytössä ollut jo pari vuotta ja hyvin pelaa.
    Onko ollu dynovedoissa jo käytössä tai ootko verrannu nakutusluurien kanssa että herääkö laite samalla kun alkaa kuulemaan korvaan, vai jo aikasemmin?

    Leave a comment:

Working...
X