Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    Tuo pultti se voisi tosiaan olla. Mutta ilmoittele ihmeessä kuitenkin minkälainen kiinnitys systeemi sun siinä laahaimen kohdalla on.
    Hoissie.



    Vasemmalta oikealle: Ei laahainta/orkkis-laahain/uusi tarvike-laahain
    Orkkis laahaimessa on paikat kolmelle pultille, 2x20mm sekä tuo 100mm. Tarvikelaahaimessa pelkästään 1x20mm ja 100mm.

    Alla kaikkien pulttien pituudet. Nuo 20mm pelkästään laahaimelle mutta pidemmät kolme tosiaan pitää kannen etupäätä kiinni.






    Eli kyllä, se puuttuva pitkä torxi olisi hyvä laittaa sinne, ja pitää tosiaan laahaintakin kiinni. Ihme homma että noissa uusissa laahaimissa ei enää ole tuota kolmatta reikää... No, se kolmas reikä on toki lyhyelle pultille, mutta kuitenkin.
    Last edited by Supra^; 24-12-2015, 21:55.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Tarkotus ois seuraavasta kokoonpanosta saada 500-600hv ja tähän ahdin hakusessa.
    hx40 super vai saako viiskymppistä t3 laipalla? pakosarjaan en aatellut tehä muutoksia.

    Kone muuttuu 2.8litraiseksi, ehkä ja ainakin nv imunokka pakopuolelle :think
    Samoilla spekseillä olen HX40 Superia tunkemassa, pitäisi riittää tuollaisiin pyörätehoihin helposti.

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Tarkotus ois seuraavasta kokoonpanosta saada 500-600hv ja tähän ahdin hakusessa.
    hx40 super vai saako viiskymppistä t3 laipalla? pakosarjaan en aatellut tehä muutoksia.

    Kone muuttuu 2.8litraiseksi, ehkä ja ainakin nv imunokka pakopuolelle :think

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by sutinse View Post
    Hakusessa olisi kilpapeliin budjetti-turbo ulkoisella hukkaportilla kokoluokassa 0.50 (350-400 hv)?

    Onko näin, että alle 300 € hintaluokasta ei löydy kuin nämä?
    Kuinka tosissaan meinasit ajaa kilpaa?


    Vois olla viisaampaa ettiä hyvä käytetty Holsetti kun ostaa ensin kiinaturbo ja sitten se holsetti

    Leave a comment:


  • sutinse
    replied
    M50B25 kilpakäyttöön sopiva turbo ulkoisella hukkaportilla?

    Hakusessa olisi kilpapeliin budjetti-turbo ulkoisella hukkaportilla kokoluokassa 0.50 (350-400 hv)?

    Onko näin, että alle 300 € hintaluokasta ei löydy kuin nämä?





    Osaako joku sanoa miten tuollainen sisäisellä hukkaportilla varustettu toimii, jos sen hukkaportin tukkii?

    vai pysyttykö jollain conversion kitillä tuon sisäisen poistamaan?

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Siis tämän kuvan nro 11? Eihän se laahain kuitenkaan sillä tule kiinni, vaan nimenomaan kansi.

    No, tsekkaan itsekin asian huomenna, kun sunnuntaina pitäisi jakopää kasata tuosta omasta.
    Tuo pultti se voisi tosiaan olla. Mutta ilmoittele ihmeessä kuitenkin minkälainen kiinnitys systeemi sun siinä laahaimen kohdalla on.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Siis tämän kuvan nro 11? Eihän se laahain kuitenkaan sillä tule kiinni, vaan nimenomaan kansi.

    No, tsekkaan itsekin asian huomenna, kun sunnuntaina pitäisi jakopää kasata tuosta omasta.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Originally posted by JIPSKI View Post
    Juuri oman purkaneena väittäisin että on kolmella. Ei meinaan kansi irtoa ennen kun sen pitkän irrottaa 😃

    Oma siis m52b28
    Mulla on jotenkin samanlainen muistikuva tuon kannen purkamisesta, että juuri tuossa kohtaa oli jokin pitkä pultti vielä pitelemässä kantta kiinni. Aikamoinen mysteeri, miksei siitä löydy mitään mainintaa missään räjäytyskuvissa.. Kait se on vaan käytävä ostaa eri pituisia ja saman paksuisia pultteja ja kokeiltava mikä on paras vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    Tämä ei nyt juurikaan liity m50 turbo keskusteluun, mutta samaan moottoriin kylläkin..

    Eli tässä kuvassa osa nro 5,



    Kuuluuko tuo tulla kiinni kahdella vai kolmella pultilla?

    Kaksi olikohan M6x20 pulttia on jo paikoillaan, mutta edestäpäin katsottuna laahaimen oikeassa takakulmassa on myöskin eräänlainen kolo kolmannelle pultille? Myös syvyyttä mittasin, että löytyy 115mm eli siihen saattaisi kuulua jokin pitkä pultti tai sitten reiällä on jokin muu virka.. Kuitenkin mahdollinen pultti on kateissa ja realoemista ei siihen sopivaa kokoa löytynyt, siksi kyselen..
    Juuri oman purkaneena väittäisin että on kolmella. Ei meinaan kansi irtoa ennen kun sen pitkän irrottaa 😃

    Oma siis m52b28

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Kuva nro 9

    sekä

    tämä kuva

    Vahvasti viittaisivat siihen että siellä ainoastaan 2kpl pultteja on, eikä kuvista oikein käy ilmi minkäänlaista kolmatta reikää laahaimessa. Ja omat muistelot purkamisesta tukevat myös tätä teoriaa.
    Kiristimessä (7) sitten 3kpl.
    Last edited by Supra^; 23-12-2015, 13:55.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Tämä ei nyt juurikaan liity m50 turbo keskusteluun, mutta samaan moottoriin kylläkin..

    Eli tässä kuvassa osa nro 5,



    Kuuluuko tuo tulla kiinni kahdella vai kolmella pultilla?

    Kaksi olikohan M6x20 pulttia on jo paikoillaan, mutta edestäpäin katsottuna laahaimen oikeassa takakulmassa on myöskin eräänlainen kolo kolmannelle pultille? Myös syvyyttä mittasin, että löytyy 115mm eli siihen saattaisi kuulua jokin pitkä pultti tai sitten reiällä on jokin muu virka.. Kuitenkin mahdollinen pultti on kateissa ja realoemista ei siihen sopivaa kokoa löytynyt, siksi kyselen..

    Leave a comment:


  • Agua
    replied
    Mistäköhän löytyisi m50 non vanos venttiilin ohjureita? eli 7mm reiällä
    Kysyttynä jo kl varaosat ja schmiedmann.
    Kumpikaan ei saanut enää hommattua moisia

    Leave a comment:


  • Osku
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    85mm poraukselle on athena ja sillä tosiaan hipsii vähän venttiilit kiinni. Totesi kyllä että ne renkaat on pikkusen väärällä ulkohalkaisijalla, jollon kun ykkös pytyn rengas on keskellä, niin kutonen on jo reilun millin väärässä kohtaa kun muut renkaat työntää sitä. Modasin niitä nyt vähän niitä, et sai kaikki keskelle, niin katotaan onko vielä hipsiny.
    300€ tee se itse kansipahvista on minusta vähän kohtuutonta

    Täytyy varmaankin soitella tonne sporttiautoon ja kysyä että voisko tota avaamatonta pakettia vielä vaihtaa isommalla porauksella olevaan

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    85mm poraukselle on athena ja sillä tosiaan hipsii vähän venttiilit kiinni. Totesi kyllä että ne renkaat on pikkusen väärällä ulkohalkaisijalla, jollon kun ykkös pytyn rengas on keskellä, niin kutonen on jo reilun millin väärässä kohtaa kun muut renkaat työntää sitä. Modasin niitä nyt vähän niitä, et sai kaikki keskelle, niin katotaan onko vielä hipsiny.

    Leave a comment:


  • I-Ienkka
    replied
    Originally posted by Osku View Post
    Laitettu tilaukseen nuo m52b25 wisecot 84.50mm poraukselle,tulee niille kaveriksi nuo "tarvike" eaglet.
    Purkkareita laskurilla kattelin niin 9.40:1 tai 10 puolelle riippuen vähän lohkon koneistamisesta.

    Tiivistehän on hankittuna jo ja kokona paketissa lukee 84.5.. ja nyt vasta tuo mahdollinen riski venojen osumisesta tuli selville.

    Täytyy sitte vaan läjätessä kattoa vähän tarkemmin että menee sylinterin seinämien kanssa tasan noi rinkulat ja toivoa että eivät napsahtele kiinni.
    mahtaako riittää että menee lohkonkaa tasan? vakio pahvissaki on pienet kolot venttiileille.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎