Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Originally posted by Supra^ View Post
    Mikäs tähän on sitten toimiva ratkaisu? Vähemmän kierroksia, ATI damper, vai riittääkö ihan vaan tehdasuusi damperi vanhan tilalle?
    Mahdotonta tietää oikeaa vastausta, varsinainen ongelma pitäisi selvittää ja tehdä ratkaisut sen mukaan. Esimerkiksi BMW:n kiertävissä rata-kutosissa dampperi on hyvin lähellä vakiota ellei vakio mutta sille on järjestetty todellä hyvä jäähdytys suurinpiirtein syylärin flektin kokoisella puhaltimella - ilman kumi kuumenee liikaa pitempään operoitaessa korkeilla kierroksilla ja dampperin vaimennusteho häviää.

    Comment

    • saki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 247

      Originally posted by FlowAmp View Post
      Kyllä noita kankisarjoja saa aika hyvin. Itelle tulossa H veivit kiinan tuotannosta mittatilauksena. Otin Koivula Motorsportilta Somerolta. Mitta veivit oli jossain ~4-450€ paikkeilla. pitäs olla kohtuu hyvät kun drag racing jampat käyttää saman vamistajan veivejä. kysellä kannattaa s-posti tai soittamalla. Välillä vastaa vähän heikosti puhelimeen mut muuten palvelu pelannu hyvin.
      noni laitoin tuolta kanget tulemaan. Oli suoraan hyllyssäkin ja ihan ok hinta arp pulteilla.

      Kansikin näytti selvinneen taistelussa vähällä. Kutoseen uudet venttiilit niin taas mennään.
      BMW i3 REX

      Comment

      • Krizto
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 172
        • Raasepori

        Ati dampperi on halpaa vakutuus minun mielestä!! jos pistää tako kamaa alakertaan.

        Comment

        • Juhanik
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 531
          • Oulu

          Millä tulpilla porukka ajelee yleensä yli 1.2bar paneella? Tarkka malli ja kärkiväli?
          -Raha ei tuo kateutta, kateus pitää ansaita...-

          Bmw E36 328 ///M-sport Cabrio http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156450

          http://www.jk-import.net

          -Member of BTCF-Sauna Team-

          Vikakoodin lukua Oulussa

          Comment

          • Krizto
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 172
            • Raasepori

            Originally posted by Juhanik View Post
            Millä tulpilla porukka ajelee yleensä yli 1.2bar paneella? Tarkka malli ja kärkiväli?
            Ngk bcpr7es kärkiväli 0.5mm bensalla.

            Comment

            • saki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 247

              Originally posted by Juhanik View Post
              Millä tulpilla porukka ajelee yleensä yli 1.2bar paneella? Tarkka malli ja kärkiväli?
              R5671A-8 ja 0,8mm kärkiväli. Ei tosin vakio puolilla jos ja kun vaikutusta.
              BMW i3 REX

              Comment

              • Ardi00
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2011
                • 1518
                • Spain/Valencia

                Originally posted by Krizto View Post
                Ngk bcpr7es kärkiväli 0.5mm bensalla.
                Sama ja vakio kärkivälillä. e85lla
                e36 Fijigrün 328i
                e46 Stalhgrau 325ci

                Comment

                • bmw89
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 565
                  • Ulvila

                  sopiiko m52 puolat m50:think
                  -E30 "316i"

                  ex. e46 328i,

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11131
                    • Oulu

                    Originally posted by bmw89 View Post
                    sopiiko m52 puolat m50:think
                    Muistaakseni ei. Ei ollu sama pulttijako, kun vanoksettoman puolia kokeilin.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      Tarkotus olis nyt viimeinkin ruveta tuolta varastosta kasaamaan yhtä moottoria turbokäyttöön, ensimmäinen kokoonpano olisi lähestulkoon vakiokilkkeillä joten kysymys kuuluukin että kuinka toimi purkkareiden kanssa vai antaako olla? Vanokseton m50b25 siis kyseessä, ja 98:lla tarkoitus ajaa, eikös tuossa vakiopurkkarit ole kympin nurkilla vai tasan kymppi? Onko toivoakaan saada bensan kanssa pelaamaan? Vai millä budjettiluokan ratkaisulla saisi puristuksia vähän tiputettu jos tarvetta nyt sille on.
                      Tässä vaiheessa en vielä sijoita mäntiin ja veiveihin, se olkoot sitten joskus. Nyt tarkotus vain saada toi turbolla toimimaan, tehtyä muutokset koriin ja papereihin niin homma bueno. Ihan älyttömiä ei ole tarkotus voimaakaan repiä, menee kuitenkin hukkaan avossa.
                      Eli siis suhteellisen budjettiratkaisu hakusessa, mutta toimiva ja toivon mukaan edes vähän kestäisikin. Budjetti olisi vaikka johonkin 1500-2000 väliin, ja osia on haalittu jonkun verran, turbopakosarjaa, hukkis, hx40 super, neljä kappaletta b25:ia koneita ja kdfi sekä laajakaista hommat. Nyt jotain vinkkiä siis kehiin, etäisenä haabeena olisi että kesäloman aikana saisi tehtyä, suuttimet ja bensapuoli kokonaisuudessaan vielä aiheuttaa harmaita hiuksia

                      Comment

                      • Topi08
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 4463
                        • .

                        Toimii vakio puristuksilla, säädöt vaan aina kuntoon, 10 toimii viellä hyvin.

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Niin ja tosiaankin, kasaanko vakiopahvilla copper gasketin kera + vakiopultit vai mitäpä suosittelette?

                          Comment

                          • bmw89
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 565
                            • Ulvila

                            Kannen ja lohkon plaanaus suoraksi, vakio pultit menee ainakin alle kilon ahdoilla.
                            Vakio pahvistakin saa ainakin schmiedmannilta 0.3mm paksumpaa versiota. (lieneekö mitään vaikutusta):think
                            -E30 "316i"

                            ex. e46 328i,

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Bansku vakiona vaan mosa nippuun. Jos suuttimien kanssa haluat selvitä edukkaasti, niin laita Siemensin 875cc Dekat. Toki, jos on nyt vara sijoittaa enemmän, niin ylimitoittaisin nekin ihan jatkoa ajatellen. Boschin EV14 1100cc vois olla fiksuin vaihtoehto.

                              Polttoainepumpuksi en miettisi mitään muuta, kuin Walbron E85 450LPH -pumppua. Riittää yksinään RE85:lla hyvin liki 700 hp lukemiin ja on helppo asentaa E30:n tankin sisälle vakiopumpun telineeseen.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Suuttimiksi ollutkin mietinnässä noi ev14:et, painotan vielä että viina ei tule olemaan edes vaihtoehto koska lähin tankkauspiste sille on n. 50km päässä.
                                Mitenkähän toi pumppu sitten pelaa bensan kanssa ja kuinka riittää ja kuinka bensalinjoja pitäs muutella.
                                En edes itseasiassa ole varma onko tässä tankin sisällä pumppua, kun varapyöräkoteloon on pultattu joku ulkonen pumppu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎