Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pazi88 View PostJos olen nyt ymmärtänyt oikein, niin ahdettuun koneeseen kannattas laittaa nonvanos m50b25:n imunokka pakonokaksi.
Kysymys kuuluukin, että kannattaako käyttää 2 litrasen nonvanos koneen imunokkaa ollenkaan, vai hylkäänkö sen kokonaan?
Tämä sivu ainakin väittäs, että nosto ois sama 9,7 milliä kuin 2.5:ssakin. Saman arvon sain itte kun mittasinkin. Täällä sivulla on myös sama tieto ja lisäksi, että asteet ois samat, mitä 2,5:ssakin. Osanumero noilla on kuitenkin eri, että jotain eroa niissä on pakko olla. Tuo eka sivu kertoo että ajotuksissa on ainakin jotain eroa, mutta onko sillä nyt mitään merkitystä, kun sen joutuu kummiskin ajoittaan itte kohdilleen.antaa palaa vaan
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
jees kiitoksia varmistuksista. Nokka lähtikin jo sorvarille
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostLaita Vinki kylmempi anturi. Tuolla siun tilaamalla koneeseen menevä vesi on kuumimmillaan 95-asteista, vaikka syylärissä jäähdytyskapasiteetti riittäiskin. Syyläristä kannattais tulla huomattavasti viileämpää nestettä, kun koneem lämmönsäätelyn hoitaa kuitenkin moottorin oma termostaatti. Cossu-Sierran anturi on omassa, ja taisi olla 80-75. Tolla pysyi lämmöt hyvin kuosissaan.
Comment
-
-
Onko kenelläkään ollut m50:n kanssa ongelmaa savutuksen kanssa? Oon nyt paininu tovin aikaa tuon ongelman kanssa, eikä mikään tunnu auttavan. Mäntien päälle pääsi aiemmin öljyä. Otettiin kansi irti,huomattiin että ohjurien kumit eivät olleet kunnolla paikallaan. Pistettiin uudet kumit ja kone nippuun, eikä mitään vaikutusta! Kone siis savuttaa edelleen, nyt ei ole vielä mäntien päälle kurkattu, että onko öljyä edelleen mäntien päällä. Alakertaan on siis talven aikana uusittu laakerit, ja männänrenkaat. Kannesta venat hiottu, ja uudet kumit. Huohotus venakopan letkulla, ahdin sekä imu- että pakopuolelta kuiva. Soiteltu on vaikka mihin, mutta kukaan ei tunnu keksivän ratkaisua. Voiko öljypumpun kanssa ryssiä jotenkin, että paine nousee liian korkeaksi? Öljynlämpö anturi on suodattimen jalan etupäässä 10mm kierteellä olevan tulpan tilalla. Anturi on melko pitkä, voiko se tukkia jonkun reitin niin pahasti, että auto puskisi öljyt väärään paikkaan? Savutus on siis ihan sietämätöntä jo tyhjäkäynniltä lähtien, että ahtopaineestaakaan se ei tunnu johtuvan.. Jos öljynpaluu ahdistaisi, niin eikös öljy silloin puskisi pakoputkeen tai painepuolelle?F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostOnko kenelläkään ollut m50:n kanssa ongelmaa savutuksen kanssa? Oon nyt paininu tovin aikaa tuon ongelman kanssa, eikä mikään tunnu auttavan. Mäntien päälle pääsi aiemmin öljyä. Otettiin kansi irti,huomattiin että ohjurien kumit eivät olleet kunnolla paikallaan. Pistettiin uudet kumit ja kone nippuun, eikä mitään vaikutusta! Kone siis savuttaa edelleen, nyt ei ole vielä mäntien päälle kurkattu, että onko öljyä edelleen mäntien päällä. Alakertaan on siis talven aikana uusittu laakerit, ja männänrenkaat. Kannesta venat hiottu, ja uudet kumit. Huohotus venakopan letkulla, ahdin sekä imu- että pakopuolelta kuiva. Soiteltu on vaikka mihin, mutta kukaan ei tunnu keksivän ratkaisua. Voiko öljypumpun kanssa ryssiä jotenkin, että paine nousee liian korkeaksi? Öljynlämpö anturi on suodattimen jalan etupäässä 10mm kierteellä olevan tulpan tilalla. Anturi on melko pitkä, voiko se tukkia jonkun reitin niin pahasti, että auto puskisi öljyt väärään paikkaan? Savutus on siis ihan sietämätöntä jo tyhjäkäynniltä lähtien, että ahtopaineestaakaan se ei tunnu johtuvan.. Jos öljynpaluu ahdistaisi, niin eikös öljy silloin puskisi pakoputkeen tai painepuolelle?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
En mitannut, todella tiukat ne kyllä oli, ja paketissa ilmoitettu koko stemmasi lohkon kokoon. Orkkiskoossa siis molemmat. Lohko tarkistettiin ja hoonattiin koneistamolla. Sitä vaan mietin, että nouseeko se öljy niin raakasti männän päälle jo tyhjäkäynniltä lähtien, että savua tulee ihan helvetisti...? Vaihtoehdot toki alkaa käydä vähiin..F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostEn mitannut, todella tiukat ne kyllä oli, ja paketissa ilmoitettu koko stemmasi lohkon kokoon. Orkkiskoossa siis molemmat. Lohko tarkistettiin ja hoonattiin koneistamolla. Sitä vaan mietin, että nouseeko se öljy niin raakasti männän päälle jo tyhjäkäynniltä lähtien, että savua tulee ihan helvetisti...? Vaihtoehdot toki alkaa käydä vähiin..
Omakin kiesi savuaa jonkun verran, kun koneessa on vanhat renkaat paikallaan, jotka on kokonaan eri lohkosta...Budjettimeinigillä mennään!
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Tuo mun keksintö kyllä savuaa tyhjäkäynniltä lähtien niin helvetisti, että siihen ei kuvaus "aika pahasti" riitä. Jotenkin en usko noihin öljyrenkaisiinkaan, mutta alkaa kieltämättä kyllä vaihtoehdot olla niin vähissä, että kyllä sitä varmaan koneen purkuun pitää ryhtyä..F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Joo mulla oli tosiaan väärät öljyrenkaat ensimmäisellä kokoonpanolla. Jos savua tulee kokoajan ja heti startista lähtien niin männistä sen on tultava.
M50pissä ei imuventtiilin ohjurista tule mitenkään vaikka kumit jättäisi poiskin. Ainakaan kovin isoja määriä. Jossain kilpa autoissa ajetaan kokonaan ilman kumeja eikä nekään savuta mahdottomia.
Turbo jos savuttaisi niin silloin heti kylmiltään ei pitäisi tulla savua ollenkaan. Pakopesään valuva öljy ei kerkiä muutamassa sekunnissa niin paljoa lämmetä että se sinisenä putkessa palaisi.
Comment
-
-
Joo kyllähän sitäkin jo aiemmin mietittiin, että tulisko ohjureista noin paljo öljyä männän päälle, mutta aika raakasti ne kumit näytti valskaavan, kun eivät olleet suorassa, ja venttiili suorastaan imaisi öljyn ohjurin sisään kun venaa liikutteli edestakasin. Sitten ajateltiin, että jos noi hudrauli nostinkupit vielä oikein pumppaa sitä öljyä sinne ventiilin varren juureen, niin vois olla mahdollistakin. Moni on nyt vielä sitäkin mieltä että öljyrenkaistakaan, että vielä tyhjäkäynnillä voisi noin helvetisti päästä öljyä männän päälle, mutta mene ja tiedä. Kai se on pakko alkaa konetta purkamaan, kun ei muuten ainakaan tunnu mitään selvyyttä asiaan tulevaan.. Pitäisköhän samantien laittaa takokamaa, ja veiviä tilaukseen, kun himotti sellaset jo tossa aiemmin jonku verran.. Tulispahan jotain parannustakin samalla, niin sais itelle paremmin perusteltua koneen purkamisenF31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostJoo kyllähän sitäkin jo aiemmin mietittiin, että tulisko ohjureista noin paljo öljyä männän päälle, mutta aika raakasti ne kumit näytti valskaavan, kun eivät olleet suorassa, ja venttiili suorastaan imaisi öljyn ohjurin sisään kun venaa liikutteli edestakasin. Sitten ajateltiin, että jos noi hudrauli nostinkupit vielä oikein pumppaa sitä öljyä sinne ventiilin varren juureen, niin vois olla mahdollistakin. Moni on nyt vielä sitäkin mieltä että öljyrenkaistakaan, että vielä tyhjäkäynnillä voisi noin helvetisti päästä öljyä männän päälle, mutta mene ja tiedä. Kai se on pakko alkaa konetta purkamaan, kun ei muuten ainakaan tunnu mitään selvyyttä asiaan tulevaan.. Pitäisköhän samantien laittaa takokamaa, ja veiviä tilaukseen, kun himotti sellaset jo tossa aiemmin jonku verran.. Tulispahan jotain parannustakin samalla, niin sais itelle paremmin perusteltua koneen purkamisen
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostTarkista nyt kuitenkin ensin että se turbo ei vuoda öljyjä kompuran puolelta, on sekin mahdollista. Öljyrenkaat vaikka jättää pois niin tyhjäkäynnillä savuaminen ei ihan tolkutonta ole, sen sijaan jos turbo vuotaa imupuolelle öljyä niin savutus on infernaalista.
Comment
-
Comment