Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -weikko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 305
    • Kalajoki

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos olen nyt ymmärtänyt oikein, niin ahdettuun koneeseen kannattas laittaa nonvanos m50b25:n imunokka pakonokaksi.

    Kysymys kuuluukin, että kannattaako käyttää 2 litrasen nonvanos koneen imunokkaa ollenkaan, vai hylkäänkö sen kokonaan?

    Tämä sivu ainakin väittäs, että nosto ois sama 9,7 milliä kuin 2.5:ssakin. Saman arvon sain itte kun mittasinkin. Täällä sivulla on myös sama tieto ja lisäksi, että asteet ois samat, mitä 2,5:ssakin. Osanumero noilla on kuitenkin eri, että jotain eroa niissä on pakko olla. Tuo eka sivu kertoo että ajotuksissa on ainakin jotain eroa, mutta onko sillä nyt mitään merkitystä, kun sen joutuu kummiskin ajoittaan itte kohdilleen.
    Ajoitus neliö on vain eri asennossa b20 ja b25 nokissa.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Jos olen nyt ymmärtänyt oikein, niin ahdettuun koneeseen kannattas laittaa nonvanos m50b25:n imunokka pakonokaksi.

      Kysymys kuuluukin, että kannattaako käyttää 2 litrasen nonvanos koneen imunokkaa ollenkaan, vai hylkäänkö sen kokonaan?

      Tämä sivu ainakin väittäs, että nosto ois sama 9,7 milliä kuin 2.5:ssakin. Saman arvon sain itte kun mittasinkin. Täällä sivulla on myös sama tieto ja lisäksi, että asteet ois samat, mitä 2,5:ssakin. Osanumero noilla on kuitenkin eri, että jotain eroa niissä on pakko olla. Tuo eka sivu kertoo että ajotuksissa on ainakin jotain eroa, mutta onko sillä nyt mitään merkitystä, kun sen joutuu kummiskin ajoittaan itte kohdilleen.
      Mulla on tulossa ihan samanlainen nokka antaa palaa vaan
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11131
        • Oulu

        jees kiitoksia varmistuksista. Nokka lähtikin jo sorvarille

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • *makke*
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 884
          • Klaukkala

          Originally posted by O-Peksi View Post
          Laita Vinki kylmempi anturi. Tuolla siun tilaamalla koneeseen menevä vesi on kuumimmillaan 95-asteista, vaikka syylärissä jäähdytyskapasiteetti riittäiskin. Syyläristä kannattais tulla huomattavasti viileämpää nestettä, kun koneem lämmönsäätelyn hoitaa kuitenkin moottorin oma termostaatti. Cossu-Sierran anturi on omassa, ja taisi olla 80-75. Tolla pysyi lämmöt hyvin kuosissaan.
          Motonetti tarjoaa paria eri cossun anturia, kumpikohan noista on se oikea? Ilmeisesti toi 1 nopeuksinen?

          Comment

          • Vinki
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1048
            • Seinäjoki

            Onko kenelläkään ollut m50:n kanssa ongelmaa savutuksen kanssa? Oon nyt paininu tovin aikaa tuon ongelman kanssa, eikä mikään tunnu auttavan. Mäntien päälle pääsi aiemmin öljyä. Otettiin kansi irti,huomattiin että ohjurien kumit eivät olleet kunnolla paikallaan. Pistettiin uudet kumit ja kone nippuun, eikä mitään vaikutusta! Kone siis savuttaa edelleen, nyt ei ole vielä mäntien päälle kurkattu, että onko öljyä edelleen mäntien päällä. Alakertaan on siis talven aikana uusittu laakerit, ja männänrenkaat. Kannesta venat hiottu, ja uudet kumit. Huohotus venakopan letkulla, ahdin sekä imu- että pakopuolelta kuiva. Soiteltu on vaikka mihin, mutta kukaan ei tunnu keksivän ratkaisua. Voiko öljypumpun kanssa ryssiä jotenkin, että paine nousee liian korkeaksi? Öljynlämpö anturi on suodattimen jalan etupäässä 10mm kierteellä olevan tulpan tilalla. Anturi on melko pitkä, voiko se tukkia jonkun reitin niin pahasti, että auto puskisi öljyt väärään paikkaan? Savutus on siis ihan sietämätöntä jo tyhjäkäynniltä lähtien, että ahtopaineestaakaan se ei tunnu johtuvan.. Jos öljynpaluu ahdistaisi, niin eikös öljy silloin puskisi pakoputkeen tai painepuolelle?
            F31 320i

            e36 325tic

            e30 330tic

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              Originally posted by Vinki View Post
              Onko kenelläkään ollut m50:n kanssa ongelmaa savutuksen kanssa? Oon nyt paininu tovin aikaa tuon ongelman kanssa, eikä mikään tunnu auttavan. Mäntien päälle pääsi aiemmin öljyä. Otettiin kansi irti,huomattiin että ohjurien kumit eivät olleet kunnolla paikallaan. Pistettiin uudet kumit ja kone nippuun, eikä mitään vaikutusta! Kone siis savuttaa edelleen, nyt ei ole vielä mäntien päälle kurkattu, että onko öljyä edelleen mäntien päällä. Alakertaan on siis talven aikana uusittu laakerit, ja männänrenkaat. Kannesta venat hiottu, ja uudet kumit. Huohotus venakopan letkulla, ahdin sekä imu- että pakopuolelta kuiva. Soiteltu on vaikka mihin, mutta kukaan ei tunnu keksivän ratkaisua. Voiko öljypumpun kanssa ryssiä jotenkin, että paine nousee liian korkeaksi? Öljynlämpö anturi on suodattimen jalan etupäässä 10mm kierteellä olevan tulpan tilalla. Anturi on melko pitkä, voiko se tukkia jonkun reitin niin pahasti, että auto puskisi öljyt väärään paikkaan? Savutus on siis ihan sietämätöntä jo tyhjäkäynniltä lähtien, että ahtopaineestaakaan se ei tunnu johtuvan.. Jos öljynpaluu ahdistaisi, niin eikös öljy silloin puskisi pakoputkeen tai painepuolelle?
              Onhan koneessa 100% varmasti oikeat männänrenkaat? Kaverille tuli epähuomiossa vanhoihin non-vanos M50B25-mäntiin vanoskoneisen renkaat(öljyrengas non-vanos 3mm ja vanos 2mm), eikä kasatessa ollut moinen moka sattunu silmään. Savutus oli silloinkin aivan sietämätöntä.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Vinki
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1048
                • Seinäjoki

                No kaikkihan on kyllä mahdollista. Goetzen rengassetti tuli koneeseen, jossa on siis yhden männän kaikki renkaat aina samassa paketissa. Meniskö vanoskoneen männänrenkaat suoraan paikoilleen? Savuttiko auto heti tyhjäkäynniltä lähtien?
                F31 320i

                e36 325tic

                e30 330tic

                Comment

                • New(termiitti)
                  BTCF Member
                  • Sep 2007
                  • 48

                  Mittasitko renkaiden katkosvälykset asentaessa?

                  Comment

                  • Vinki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1048
                    • Seinäjoki

                    En mitannut, todella tiukat ne kyllä oli, ja paketissa ilmoitettu koko stemmasi lohkon kokoon. Orkkiskoossa siis molemmat. Lohko tarkistettiin ja hoonattiin koneistamolla. Sitä vaan mietin, että nouseeko se öljy niin raakasti männän päälle jo tyhjäkäynniltä lähtien, että savua tulee ihan helvetisti...? Vaihtoehdot toki alkaa käydä vähiin..
                    F31 320i

                    e36 325tic

                    e30 330tic

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      Originally posted by Vinki View Post
                      En mitannut, todella tiukat ne kyllä oli, ja paketissa ilmoitettu koko stemmasi lohkon kokoon. Orkkiskoossa siis molemmat. Lohko tarkistettiin ja hoonattiin koneistamolla. Sitä vaan mietin, että nouseeko se öljy niin raakasti männän päälle jo tyhjäkäynniltä lähtien, että savua tulee ihan helvetisti...? Vaihtoehdot toki alkaa käydä vähiin..
                      Kyllä ne vanoskoneen renkaat sinne menee, mutta öljyrengas jää väljästi uraan ja menevät lopulta päällekkäin tjsp, eivätkä tiivistä enää. Tyhjäkäynnilläkin käsittääkseni savutti aika pahasti.

                      Omakin kiesi savuaa jonkun verran, kun koneessa on vanhat renkaat paikallaan, jotka on kokonaan eri lohkosta... Budjettimeinigillä mennään!
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Vinki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1048
                        • Seinäjoki

                        Tuo mun keksintö kyllä savuaa tyhjäkäynniltä lähtien niin helvetisti, että siihen ei kuvaus "aika pahasti" riitä. Jotenkin en usko noihin öljyrenkaisiinkaan, mutta alkaa kieltämättä kyllä vaihtoehdot olla niin vähissä, että kyllä sitä varmaan koneen purkuun pitää ryhtyä..
                        F31 320i

                        e36 325tic

                        e30 330tic

                        Comment

                        • mazajns
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 511
                          • Joensuu

                          Joo mulla oli tosiaan väärät öljyrenkaat ensimmäisellä kokoonpanolla. Jos savua tulee kokoajan ja heti startista lähtien niin männistä sen on tultava.

                          M50pissä ei imuventtiilin ohjurista tule mitenkään vaikka kumit jättäisi poiskin. Ainakaan kovin isoja määriä. Jossain kilpa autoissa ajetaan kokonaan ilman kumeja eikä nekään savuta mahdottomia.

                          Turbo jos savuttaisi niin silloin heti kylmiltään ei pitäisi tulla savua ollenkaan. Pakopesään valuva öljy ei kerkiä muutamassa sekunnissa niin paljoa lämmetä että se sinisenä putkessa palaisi.

                          Comment

                          • Vinki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1048
                            • Seinäjoki

                            Joo kyllähän sitäkin jo aiemmin mietittiin, että tulisko ohjureista noin paljo öljyä männän päälle, mutta aika raakasti ne kumit näytti valskaavan, kun eivät olleet suorassa, ja venttiili suorastaan imaisi öljyn ohjurin sisään kun venaa liikutteli edestakasin. Sitten ajateltiin, että jos noi hudrauli nostinkupit vielä oikein pumppaa sitä öljyä sinne ventiilin varren juureen, niin vois olla mahdollistakin. Moni on nyt vielä sitäkin mieltä että öljyrenkaistakaan, että vielä tyhjäkäynnillä voisi noin helvetisti päästä öljyä männän päälle, mutta mene ja tiedä. Kai se on pakko alkaa konetta purkamaan, kun ei muuten ainakaan tunnu mitään selvyyttä asiaan tulevaan.. Pitäisköhän samantien laittaa takokamaa, ja veiviä tilaukseen, kun himotti sellaset jo tossa aiemmin jonku verran.. Tulispahan jotain parannustakin samalla, niin sais itelle paremmin perusteltua koneen purkamisen
                            F31 320i

                            e36 325tic

                            e30 330tic

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Vinki View Post
                              Joo kyllähän sitäkin jo aiemmin mietittiin, että tulisko ohjureista noin paljo öljyä männän päälle, mutta aika raakasti ne kumit näytti valskaavan, kun eivät olleet suorassa, ja venttiili suorastaan imaisi öljyn ohjurin sisään kun venaa liikutteli edestakasin. Sitten ajateltiin, että jos noi hudrauli nostinkupit vielä oikein pumppaa sitä öljyä sinne ventiilin varren juureen, niin vois olla mahdollistakin. Moni on nyt vielä sitäkin mieltä että öljyrenkaistakaan, että vielä tyhjäkäynnillä voisi noin helvetisti päästä öljyä männän päälle, mutta mene ja tiedä. Kai se on pakko alkaa konetta purkamaan, kun ei muuten ainakaan tunnu mitään selvyyttä asiaan tulevaan.. Pitäisköhän samantien laittaa takokamaa, ja veiviä tilaukseen, kun himotti sellaset jo tossa aiemmin jonku verran.. Tulispahan jotain parannustakin samalla, niin sais itelle paremmin perusteltua koneen purkamisen
                              Tarkista nyt kuitenkin ensin että se turbo ei vuoda öljyjä kompuran puolelta, on sekin mahdollista. Öljyrenkaat vaikka jättää pois niin tyhjäkäynnillä savuaminen ei ihan tolkutonta ole, sen sijaan jos turbo vuotaa imupuolelle öljyä niin savutus on infernaalista.

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Originally posted by naukkis View Post
                                Tarkista nyt kuitenkin ensin että se turbo ei vuoda öljyjä kompuran puolelta, on sekin mahdollista. Öljyrenkaat vaikka jättää pois niin tyhjäkäynnillä savuaminen ei ihan tolkutonta ole, sen sijaan jos turbo vuotaa imupuolelle öljyä niin savutus on infernaalista.
                                Jos ahdin vuotaisi niin olisi kyllä ahtoputket täynnä ölppää eikä se sinne koneelle asti jaksa imeä tyhjäkäynnillä sitä niin paljoa että savuttaisi juurikaan. Mites kansi? varmasti ehjä??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎