Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BmwPunisher
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 7629
    • Lemu

    Originally posted by New(termiitti) View Post
    Tällaista projektia touhuttu.
    M50TUB25

    2xGarret GT2252
    PPF Cooper Ring
    ARP kannenpultit
    e85 Walbro 460lph
    1100cc Bosch suuttimet
    Vipec V88 Plug In ECU
    Vipec dash display
    2x2,5"/3" putkisto
    765 asetelma,BlingFactory kova v.pyörä,massalevy
    Alu syyläri/paisari/välijäähdytin by Jäähdytinhuolto
    Säätö by Sporttiauto

    E85 mennään.
    Pakko päästä kyytiin..
    E70 X5 30d

    Comment

    • New(termiitti)
      BTCF Member
      • Sep 2007
      • 48

      Eiköhän se onnistu ja vaikka koe ajollekkin

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        miten paljon noita puristuksia kehtaa nostaa m50b25 koneesta kun ajaa e85 ahdettuna..cp pistonsilla olis männät millä sais rutut 12 ja tais olla himpun yli..ni paljonko se kestää sit ottaa ahtoja oikeen?kokoonpanohan on kutakuinki
        m50 vakio koossa acl laakerit rrc h-profiilin veivit cp männät liekki renkaat 1000cc suuttimet kdfi ohjaus ja 55 holsetti antamassa teko hönkää..tehotavote olis kuitenki että päästäs 5-6 sadan nurkille
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • HeiSy
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 260
          • Suomi

          Originally posted by grab_ View Post
          miten paljon noita puristuksia kehtaa nostaa m50b25 koneesta kun ajaa e85 ahdettuna..cp pistonsilla olis männät millä sais rutut 12 ja tais olla himpun yli..ni paljonko se kestää sit ottaa ahtoja oikeen?kokoonpanohan on kutakuinki
          m50 vakio koossa acl laakerit rrc h-profiilin veivit cp männät liekki renkaat 1000cc suuttimet kdfi ohjaus ja 55 holsetti antamassa teko hönkää..tehotavote olis kuitenki että päästäs 5-6 sadan nurkille
          Toi ahtopaineen määrä on kyllä vähän harhaanjohtava käsite monelle, sehän riippuu todella monesta asiasta paljon sinne painetta kehittyy.

          enemmän kestävyyteen vaikuttaa väännön määrä ja se kuinka alhasilla kierroksilla se tulee, elikkä noin suurella ahtimella tulee vääntö melko suurilla kierroksilla vasta! Ja on noille tehotavotteille aika suuri ahdin

          mutta tohon puristussuhteeseen, niin jostain olin lukevinani et E85:n toimis vaparissa vielä 14:1 puristuksillaki ihan ok. korjatkaa joku viisaampi jos olen väärässä! Niin vois toimia oikein mukavastikkin 12:1 puristeilla pienehköillä ahdoilla :think

          Comment

          • New(termiitti)
            BTCF Member
            • Sep 2007
            • 48

            Ja ehkä vilkaista tuota Holsetin kompressori karttaa,puristus suhde sekä tavoiteltu ahtopaine mielessä.

            Comment

            • grab_
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 2839
              • Uusimaa

              Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
              Toi ahtopaineen määrä on kyllä vähän harhaanjohtava käsite monelle, sehän riippuu todella monesta asiasta paljon sinne painetta kehittyy.

              enemmän kestävyyteen vaikuttaa väännön määrä ja se kuinka alhasilla kierroksilla se tulee, elikkä noin suurella ahtimella tulee vääntö melko suurilla kierroksilla vasta! Ja on noille tehotavotteille aika suuri ahdin

              mutta tohon puristussuhteeseen, niin jostain olin lukevinani et E85:n toimis vaparissa vielä 14:1 puristuksillaki ihan ok. korjatkaa joku viisaampi jos olen väärässä! Niin vois toimia oikein mukavastikkin 12:1 puristeilla pienehköillä ahdoilla :think
              juu kyllä mulla perus asiat on tiedossa tästä mutta mietityttää et miten se voi kestää noin kauheita puristuksia tuo kone ja jollai vielä laitettu päälle 2bar painetta sinne..itellä on tällähetkellä 40 superi mitä alkuun piti sinne laittaa mutta joku siitä mainitsi että saattas jäädä pieneksi mut omastamielestäkin sen pitäs sinne melkeen 700hp riittää ja tuo on vielä sillä 18# pakokotelolla eli pakopaineet ei pitäs ihan heti ainakaan olla ongelma..no jos kokeilee kasaa sen noilla ja kattoo mitä tapahtuu..
              Ei mitään kerrottavaa

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                Originally posted by grab_ View Post
                juu kyllä mulla perus asiat on tiedossa tästä mutta mietityttää et miten se voi kestää noin kauheita puristuksia tuo kone ja jollai vielä laitettu päälle 2bar painetta sinne..itellä on tällähetkellä 40 superi mitä alkuun piti sinne laittaa mutta joku siitä mainitsi että saattas jäädä pieneksi mut omastamielestäkin sen pitäs sinne melkeen 700hp riittää ja tuo on vielä sillä 18# pakokotelolla eli pakopaineet ei pitäs ihan heti ainakaan olla ongelma..no jos kokeilee kasaa sen noilla ja kattoo mitä tapahtuu..
                Sitä nelikymppistä superia saa myös 20 pakopesällä(hukkaportiton), jos tuntuu et 18 ahistaa.
                E24 635csi

                Comment

                • HeiSy
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 260
                  • Suomi

                  Originally posted by grab_ View Post
                  juu kyllä mulla perus asiat on tiedossa tästä mutta mietityttää et miten se voi kestää noin kauheita puristuksia tuo kone ja jollai vielä laitettu päälle 2bar painetta sinne..itellä on tällähetkellä 40 superi mitä alkuun piti sinne laittaa mutta joku siitä mainitsi että saattas jäädä pieneksi mut omastamielestäkin sen pitäs sinne melkeen 700hp riittää ja tuo on vielä sillä 18# pakokotelolla eli pakopaineet ei pitäs ihan heti ainakaan olla ongelma..no jos kokeilee kasaa sen noilla ja kattoo mitä tapahtuu..
                  Onhan se 12:1 puristussuhde aika korkea, mut sitten taas ei tarvita ahtopainetta niin paljoo tehontuottoon :think

                  Onha tolla 40 superilla otettu siitä jollain suomalaisella olevasta e36 drifteristä yli 700hp, ja mullakin just toi 40:n superi 18 pesällä ja 647hp. 700 olis voinu mennä rikki ilman trikkeri ongelmia.

                  Ja kestävyyttä ei kannata liikaa ajatella, kokeilemalla selviää parhaiten.

                  Comment

                  • laurimikola
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2013
                    • 388
                    • Finland, Turku

                    Kumpaa järjestelmää kannattaa lähteä turbottamaan, jos hakee isoja tehoja. Non-vanos järjestelmää vai vanos järjestelmää?
                    E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      Originally posted by laurimikola View Post
                      Kumpaa järjestelmää kannattaa lähteä turbottamaan, jos hakee isoja tehoja. Non-vanos järjestelmää vai vanos järjestelmää?
                      En oo pro mutta veikkaisin et vanoksetonta (vähemmän rikkoutuvia osia?). Eikös joumaninki +1000hp m50 oo non-vanos:think?

                      Comment

                      • tepi_k
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 60
                        • Iisalmi

                        Originally posted by Make H. View Post
                        En oo pro mutta veikkaisin et vanoksetonta (vähemmän rikkoutuvia osia?). Eikös joumaninki +1000hp m50 oo non-vanos:think?
                        Joumaninlla taitaa olla vanoskansi mutta ilman vanosta, ainakii harisella sanovat että ei kannata vanoksella olevaa kantta ruvet kierättää yli 7000rpm vakio osilla.
                        Iisalmi///Works

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Jos suinkin mahdollista, niin vanos kannattais olla käytössä. Sillä saa kuitenkin aika huomattavan eron heräämiseen sekä ala- ja keskikierrosten vääntöihin. VHTRE:n facebook-sivulla on hyvin havainnollistava dynolappu Joonas Paukun bemarista, vanos käytössä ja ilman vanosta.

                          Vanoskoneen 6mm venttiilit on toki heikommat ja varmaan lämmöstä vääntyvätkin mieluummin, mut hyvin toi miulla on ainakin toiminut. Itellä vaan laitettu niiden vanoksellisen löysien orkkis single-jousien tilalle vanoksettoman koneen tuplajouset ja CroMo-retainerit. Toki myös nostimet ja nokkapukit on vanhemmasta vanoksettomasta koneesta. Rajoitin tällä hetkellä 7400rpm.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula



                            Tossa näyttäs tuo olevan. Äkkiseltään selvitettynä, vastaavanlaisen hyödyn saa twinscroll ahtimella, pulssisarjalla ja tupla hukkaportti viritelmällä, toki miksei näitä molempia voitas yhdistää
                            Last edited by Exami; 05-09-2013, 11:30.
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • Vinki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1048
                              • Seinäjoki

                              Täällä päin on ainakin porukalla noita vanoksia alkanu hajoilemaan suht tiuhaan, kun on suuremmilla tehoilla ruvettu ajelemaan. Heräämiseen sillä toki saa tuntuvan hyödyn
                              F31 320i

                              e36 325tic

                              e30 330tic

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Mikähän sen vanoksen siellä hajottaa? Ei miun nähdäkseni kyllä tuotettava tehon määrä pääse vaikuttamaan siihen mitenkään.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎