2xGarret GT2252
PPF Cooper Ring
ARP kannenpultit
e85 Walbro 460lph
1100cc Bosch suuttimet
Vipec V88 Plug In ECU
Vipec dash display
2x2,5"/3" putkisto
765 asetelma,BlingFactory kova v.pyörä,massalevy
Alu syyläri/paisari/välijäähdytin by Jäähdytinhuolto
Säätö by Sporttiauto
miten paljon noita puristuksia kehtaa nostaa m50b25 koneesta kun ajaa e85 ahdettuna..cp pistonsilla olis männät millä sais rutut 12 ja tais olla himpun yli..ni paljonko se kestää sit ottaa ahtoja oikeen?kokoonpanohan on kutakuinki
m50 vakio koossa acl laakerit rrc h-profiilin veivit cp männät liekki renkaat 1000cc suuttimet kdfi ohjaus ja 55 holsetti antamassa teko hönkää..tehotavote olis kuitenki että päästäs 5-6 sadan nurkille
miten paljon noita puristuksia kehtaa nostaa m50b25 koneesta kun ajaa e85 ahdettuna..cp pistonsilla olis männät millä sais rutut 12 ja tais olla himpun yli..ni paljonko se kestää sit ottaa ahtoja oikeen?kokoonpanohan on kutakuinki
m50 vakio koossa acl laakerit rrc h-profiilin veivit cp männät liekki renkaat 1000cc suuttimet kdfi ohjaus ja 55 holsetti antamassa teko hönkää..tehotavote olis kuitenki että päästäs 5-6 sadan nurkille
Toi ahtopaineen määrä on kyllä vähän harhaanjohtava käsite monelle, sehän riippuu todella monesta asiasta paljon sinne painetta kehittyy.
enemmän kestävyyteen vaikuttaa väännön määrä ja se kuinka alhasilla kierroksilla se tulee, elikkä noin suurella ahtimella tulee vääntö melko suurilla kierroksilla vasta! Ja on noille tehotavotteille aika suuri ahdin
mutta tohon puristussuhteeseen, niin jostain olin lukevinani et E85:n toimis vaparissa vielä 14:1 puristuksillaki ihan ok. korjatkaa joku viisaampi jos olen väärässä! Niin vois toimia oikein mukavastikkin 12:1 puristeilla pienehköillä ahdoilla :think
Toi ahtopaineen määrä on kyllä vähän harhaanjohtava käsite monelle, sehän riippuu todella monesta asiasta paljon sinne painetta kehittyy.
enemmän kestävyyteen vaikuttaa väännön määrä ja se kuinka alhasilla kierroksilla se tulee, elikkä noin suurella ahtimella tulee vääntö melko suurilla kierroksilla vasta! Ja on noille tehotavotteille aika suuri ahdin
mutta tohon puristussuhteeseen, niin jostain olin lukevinani et E85:n toimis vaparissa vielä 14:1 puristuksillaki ihan ok. korjatkaa joku viisaampi jos olen väärässä! Niin vois toimia oikein mukavastikkin 12:1 puristeilla pienehköillä ahdoilla :think
juu kyllä mulla perus asiat on tiedossa tästä mutta mietityttää et miten se voi kestää noin kauheita puristuksia tuo kone ja jollai vielä laitettu päälle 2bar painetta sinne..itellä on tällähetkellä 40 superi mitä alkuun piti sinne laittaa mutta joku siitä mainitsi että saattas jäädä pieneksi mut omastamielestäkin sen pitäs sinne melkeen 700hp riittää ja tuo on vielä sillä 18# pakokotelolla eli pakopaineet ei pitäs ihan heti ainakaan olla ongelma..no jos kokeilee kasaa sen noilla ja kattoo mitä tapahtuu..
juu kyllä mulla perus asiat on tiedossa tästä mutta mietityttää et miten se voi kestää noin kauheita puristuksia tuo kone ja jollai vielä laitettu päälle 2bar painetta sinne..itellä on tällähetkellä 40 superi mitä alkuun piti sinne laittaa mutta joku siitä mainitsi että saattas jäädä pieneksi mut omastamielestäkin sen pitäs sinne melkeen 700hp riittää ja tuo on vielä sillä 18# pakokotelolla eli pakopaineet ei pitäs ihan heti ainakaan olla ongelma..no jos kokeilee kasaa sen noilla ja kattoo mitä tapahtuu..
Sitä nelikymppistä superia saa myös 20 pakopesällä(hukkaportiton), jos tuntuu et 18 ahistaa.
juu kyllä mulla perus asiat on tiedossa tästä mutta mietityttää et miten se voi kestää noin kauheita puristuksia tuo kone ja jollai vielä laitettu päälle 2bar painetta sinne..itellä on tällähetkellä 40 superi mitä alkuun piti sinne laittaa mutta joku siitä mainitsi että saattas jäädä pieneksi mut omastamielestäkin sen pitäs sinne melkeen 700hp riittää ja tuo on vielä sillä 18# pakokotelolla eli pakopaineet ei pitäs ihan heti ainakaan olla ongelma..no jos kokeilee kasaa sen noilla ja kattoo mitä tapahtuu..
Onhan se 12:1 puristussuhde aika korkea, mut sitten taas ei tarvita ahtopainetta niin paljoo tehontuottoon :think
Onha tolla 40 superilla otettu siitä jollain suomalaisella olevasta e36 drifteristä yli 700hp, ja mullakin just toi 40:n superi 18 pesällä ja 647hp. 700 olis voinu mennä rikki ilman trikkeri ongelmia.
Ja kestävyyttä ei kannata liikaa ajatella, kokeilemalla selviää parhaiten.
En oo pro mutta veikkaisin et vanoksetonta (vähemmän rikkoutuvia osia?). Eikös joumaninki +1000hp m50 oo non-vanos:think?
Joumaninlla taitaa olla vanoskansi mutta ilman vanosta, ainakii harisella sanovat että ei kannata vanoksella olevaa kantta ruvet kierättää yli 7000rpm vakio osilla.
Jos suinkin mahdollista, niin vanos kannattais olla käytössä. Sillä saa kuitenkin aika huomattavan eron heräämiseen sekä ala- ja keskikierrosten vääntöihin. VHTRE:n facebook-sivulla on hyvin havainnollistava dynolappu Joonas Paukun bemarista, vanos käytössä ja ilman vanosta.
Vanoskoneen 6mm venttiilit on toki heikommat ja varmaan lämmöstä vääntyvätkin mieluummin, mut hyvin toi miulla on ainakin toiminut. Itellä vaan laitettu niiden vanoksellisen löysien orkkis single-jousien tilalle vanoksettoman koneen tuplajouset ja CroMo-retainerit. Toki myös nostimet ja nokkapukit on vanhemmasta vanoksettomasta koneesta. Rajoitin tällä hetkellä 7400rpm.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Tossa näyttäs tuo olevan. Äkkiseltään selvitettynä, vastaavanlaisen hyödyn saa twinscroll ahtimella, pulssisarjalla ja tupla hukkaportti viritelmällä, toki miksei näitä molempia voitas yhdistää
Täällä päin on ainakin porukalla noita vanoksia alkanu hajoilemaan suht tiuhaan, kun on suuremmilla tehoilla ruvettu ajelemaan. Heräämiseen sillä toki saa tuntuvan hyödyn
Comment