Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vinki
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1048
    • Seinäjoki

    Siihen en kyllä tarkempaa syytä tiedä. Tiedän tapauksen jolla oli kolmekkin solenoidia mennyt kesässä. 100% uutta osaa ei ollut kyllä käytetty kertaakaan, vaan ehjiä purkuosia. En sitten tiedä voisko olla sattumaa, että kaikki olisivat vaan olleet ehtoo puolella..
    F31 320i

    e36 325tic

    e30 330tic

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      Originally posted by Vinki View Post
      Siihen en kyllä tarkempaa syytä tiedä. Tiedän tapauksen jolla oli kolmekkin solenoidia mennyt kesässä. 100% uutta osaa ei ollut kyllä käytetty kertaakaan, vaan ehjiä purkuosia. En sitten tiedä voisko olla sattumaa, että kaikki olisivat vaan olleet ehtoo puolella..
      No se solenoidi on onneks suht näppärä vaihtaa, eikä se tee itse vanoksesta miun mielestä paskaa.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Eikä varsinkaan sillä ole mitään tekemistä ahtamisen tai tehojen kanssa. Eiköhän vika tuollaiseen löydy sähköistä.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • HeiSy
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 260
          • Suomi

          Välillä vähän ropisee! Ei ne non vanos kanget sitte kauaa kestäny vajaata 800Nm:ä

          Nelosen kanki lohkosta ulos, ja kaikki muut kierossa. Männät kyllä kestäny hyvin
          Last edited by HeiSy; 24-01-2021, 14:03.

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            Näyttää muuten samalta, kuin mazajns:n autossa. Eli ettei vaan olis veivin pultti menny ekana poikki, ja siitä alkoi ketjureaktio?
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • HeiSy
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 260
              • Suomi

              Originally posted by O-Peksi View Post
              Näyttää muuten samalta, kuin mazajns:n autossa. Eli ettei vaan olis veivin pultti menny ekana poikki, ja siitä alkoi ketjureaktio?
              Voi olla et pultti lopulta katkes, mut tosiaan kaikki kanget sivusuunnassa enemmä tai vähemmä kierossa. Ei vaan kuvista näy hyvin, mut kutosen mäntäki pari milliä kallellaan männänlaesta katottuna

              Yhdessäkään männässä ei näy mitään normaalista poikkeavaa, paitsi tietty nelosen

              Comment

              • *makke*
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 884
                • Klaukkala

                E36+ylipainetta+E85+vähintään 1300cc suuttimet...

                Kerääjäsäiliö bensalle mielessä. Orkkistankista pumppaa kerääjäpönttöön ja siitä kahdella pumpulla kiskolle. Esim kaks 044 boschia(Hiljaisemmatkin kelpais ). Miten noille tuplapumpuille on rakenneltu sähköjä. Omat releet ja piuhat akulta tietysti. Tuntuu vaan tyhmältä että kaksi/kolme pumppua pyörii täysillä kokoajan lämmittämässä bensaa. Eli jonkunnäköinen jännitteensäädin / toinen pumppu osakaasulla pois pelistä tms?

                Riittääkö linjoiksi Meno an8 tai 2xan6, paluu an6?

                Paineensäädin?

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4321
                  • Kannus/Kokkola

                  Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
                  Välillä vähän ropisee! Ei ne non vanos kanget sitte kauaa kestäny vajaata 800Nm:ä

                  Nelosen kanki lohkosta ulos, ja kaikki muut kierossa. Männät kyllä kestäny hyvin
                  Huhhuh. Mahto se mullaki m20 aikanaan olla aika rajoilla noilla kangilla. Yksi kanki meni kieroon, mutta pistin sen sillon siihen piikkiin et se kanki oli jo alkujaan kiero. Kääntöä oli koneessa tuolloin 750nm @ 4500rpm. Myöhemmin ajettiin kyllä jopa 800nm tasolla, mutta sitte oliko jo pidempi isku (81mm).

                  Comment

                  • HeiSy
                    BTCF Member
                    • Oct 2009
                    • 260
                    • Suomi

                    Originally posted by Maza View Post
                    Huhhuh. Mahto se mullaki m20 aikanaan olla aika rajoilla noilla kangilla. Yksi kanki meni kieroon, mutta pistin sen sillon siihen piikkiin et se kanki oli jo alkujaan kiero. Kääntöä oli koneessa tuolloin 750nm @ 4500rpm. Myöhemmin ajettiin kyllä jopa 800nm tasolla, mutta sitte oliko jo pidempi isku (81mm).
                    Juu tämmöstä tää on välillä Nyt sitten pitäis päättää mitkä kanget seuraavaan mottiin laittaa, että kestääkin sitten :think Ja mielellään vielä suurempiakin lukemia

                    Comment

                    • Exami
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 986
                      • Hyvinkää, Tuusula

                      Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
                      Juu tämmöstä tää on välillä Nyt sitten pitäis päättää mitkä kanget seuraavaan mottiin laittaa, että kestääkin sitten :think Ja mielellään vielä suurempiakin lukemia
                      Foorumin mukaan ni kannattaa laittaa Vakiot tai eaglet + vakio männät toyotan 7M-GTE koneesta, kaiken saa halvalla ja on hyvää tavaraa..


                      Ironiaa..
                      Last edited by Exami; 25-09-2013, 10:43.
                      sigpic
                      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        Originally posted by Exami View Post
                        Foorumin mukaan ni kannattaa laittaa Vakiot tai eaglet + vakio männät toyotan 7M-GTE koneesta kaiken saa halvalla ja on hyvää tavaraa..


                        Ironiaa..
                        Tässähän on tultu juurikin siihen pisteeseen, ettei ne vain kestä enempää. On jo helvetin hyvät lukemat muutenkin noilla kaluilla Ahneus vie lopulta voiton

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by *makke* View Post
                          E36+ylipainetta+E85+vähintään 1300cc suuttimet...

                          Kerääjäsäiliö bensalle mielessä. Orkkistankista pumppaa kerääjäpönttöön ja siitä kahdella pumpulla kiskolle. Esim kaks 044 boschia(Hiljaisemmatkin kelpais ). Miten noille tuplapumpuille on rakenneltu sähköjä. Omat releet ja piuhat akulta tietysti. Tuntuu vaan tyhmältä että kaksi/kolme pumppua pyörii täysillä kokoajan lämmittämässä bensaa. Eli jonkunnäköinen jännitteensäädin / toinen pumppu osakaasulla pois pelistä tms?

                          Riittääkö linjoiksi Meno an8 tai 2xan6, paluu an6?

                          Paineensäädin?
                          1/2" linja pumpuilta kiskolle, kiskon päähän säädin ja siitä samalla letkulla paluu kerääjän päälle Kova äänisiähän nuo 044:t ovat, siitä ei pääse mihinkään... Helppohan sinne on kytkentä rakentaa jolla vain toinen pumppu pyörii, tyyliin: täys kaasulla toinen hörähtää jeesaamaan
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Tai sitten laitatte yhden tälläsen ja kerääjäpöntön ennen tätä johon vakio pumppu siirtää viinaa.

                            Riittää 13.5V jännitteellä testatusti 600hp RE85sella. Sit kun hommaa jännitteennostajan jolla jännite 17.5V niin sama yksinäinen pumppu riittää 750-800hv paikkeille.
                            On hiljainen ja maksaa ebaystä 250e luokkaa.

                            Purchase In-line Screw Pump 330LPH, High-Pressure or shop other Fuel Pumps - External / In-Line and Walbro products.

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Miulla molempien pumppujen ohjaus megalta. Toinen pyörii koko ajan, toinen +4000rpm tai +0.2bar ahdolla.

                              Exami: Useimmille ihmisille riittää alkuun tuo 600hp/700Nm, minkä vakio-osat mahdollistaa hyvin.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • Jasuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 773
                                • Oulu

                                Mikähän tabu ihmisille on noist halvemmista osista tullu?
                                Eikös 7m-gte ole 83 porauksella?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎