Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Originally posted by Agua View Post
    Wiseco yms muut setit maksaa kummikin se tonnin pintaan.
    Kiertokanget sen 600e..
    Maksaa mitä maksaa, vain kunnon osilla se kestää. Toisillä vakio kone tuottaa 400 ja toisilla 500 ennenku sanoo poks jostain kohtaa....

    Et € poikineen osiin niin saat oikeasti kestävän moottorin (muistaa vielä säädättää sen)
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Kiertokanget sieltä ensin antautuu, sitten männät. Vakio männillä pääsee yllättävän pitkälle niin kauan kun ei pääse nakuttamaan. Ruotsin puolella + 600hv konetehoa ilman ongelmia. Etanolilla tottakai.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • ^Tonix^
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 641
        • Vaasa

        Originally posted by Supra^ View Post
        Kiertokanget sieltä ensin antautuu, sitten männät. Vakio männillä pääsee yllättävän pitkälle niin kauan kun ei pääse nakuttamaan. Ruotsin puolella + 600hv konetehoa ilman ongelmia. Etanolilla tottakai.
        Arpapeliä toi on vakio osilla aina jos tehoa yli 400hv...
        Joillakin kestää hyvin ja toisilla taas ei ollenkaan. Itselläni kesti vakio kone 20tkm yli 450hv tehoilla sen jälkeen tein uuden, eli ei edes ehtinyt hajota.
        Ei voi sanoa että vakio osat kestää esim 600hv koska toi yks heppu ajaa sellaisia tehoja.
        Ruotsissa penkitettiin vakio osilla yli 800whp. No kestääkö vakio osat sit 800hv? Tuskin.. Tämäkin kyseinen moottori lahosi heti kadulle vaikka kesti hyvin penkissä.. Ja tästä moottorista hajosi männät..
        Jos haluaa edes vähän luotettavan moottorin että ei tarvi jännittää kestääkö vai ei niin mielestäni 2000€ takohiluihin ei ole kovinkaan kallista. Saapa samalla vaikkapa stroukattua moottorin.
        Tämä on toki vaan minun mielipiteeni joten herneet nenään vaan
        e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
        E30 318is
        E36 M3 Coupe

        Comment

        • Ardi00
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2011
          • 1518
          • Spain/Valencia

          Jos paukkua käyttää niin sillä saa ainakin vakio männät rikki. Itse laitoin vain pahvin + arpin pultit kanteen ja kankiin.
          e36 Fijigrün 328i
          e46 Stalhgrau 325ci

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by ^Tonix^ View Post
            Arpapeliä toi on vakio osilla aina jos tehoa yli 400hv...
            Joillakin kestää hyvin ja toisilla taas ei ollenkaan. Itselläni kesti vakio kone 20tkm yli 450hv tehoilla sen jälkeen tein uuden, eli ei edes ehtinyt hajota.
            Ei voi sanoa että vakio osat kestää esim 600hv koska toi yks heppu ajaa sellaisia tehoja.
            Ruotsissa penkitettiin vakio osilla yli 800whp. No kestääkö vakio osat sit 800hv? Tuskin.. Tämäkin kyseinen moottori lahosi heti kadulle vaikka kesti hyvin penkissä.. Ja tästä moottorista hajosi männät..
            Jos haluaa edes vähän luotettavan moottorin että ei tarvi jännittää kestääkö vai ei niin mielestäni 2000€ takohiluihin ei ole kovinkaan kallista. Saapa samalla vaikkapa stroukattua moottorin.
            Tämä on toki vaan minun mielipiteeni joten herneet nenään vaan
            Anteeksi, olisi pitänyt jättää tuo edellinen postaus siihen ensimmäiseen lauseeseen. Sunkin ensimmäinen lause riittää kiteyttämään homman pointin.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Rivikuus
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 60
              • Jyväskylä



              Sopiikos tämmöset paikalleen? Nuo riittänee 0,6 ahdoilla?

              Comment

              • Ardi00
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2011
                • 1518
                • Spain/Valencia

                Originally posted by Rivikuus View Post
                http://www.finjector.com/verkkokaupp...-p-520658-185/

                Sopiikos tämmöset paikalleen? Nuo riittänee 0,6 ahdoilla?
                Eiköhän riitä, itse ostaisin kyllä huomattavasti isommat niin ei tarvitse samantien päivittää etenkin jos meinaa e85lla ajaa.
                e36 Fijigrün 328i
                e46 Stalhgrau 325ci

                Comment

                • Jasuuu
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2011
                  • 773
                  • Oulu

                  Eroaako m52b20 ja m50b20 imukepit nostoiltaan?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11131
                    • Oulu

                    Originally posted by Jasuuu View Post
                    Eroaako m52b20 ja m50b20 imukepit nostoiltaan?
                    vanoksellisen ei. Vanoksettomassa m50b20 koneessa taas on se 1mm enemmän nostoa imunokassa. Mutta ei mene vanokselliseen paikalleen. Ainostaan pakonokaksi, kun sorvaa sen 2mm pois.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Jasuuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 773
                      • Oulu

                      Eli idea oli siis laittaa m52b28 pakonokaksi, eli onko siis vanoksellisen b20 imunokassa enemmän nostoa kuin b28 pako?

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11131
                        • Oulu

                        Originally posted by Jasuuu View Post
                        Eli idea oli siis laittaa m52b28 pakonokaksi, eli onko siis vanoksellisen b20 imunokassa enemmän nostoa kuin b28 pako?
                        Ei. ja et sitä voi edes laittaa pakonokaksi, koska vanoksellisen imunokan pääty on aivan erilainen, mitä pakonokassa.

                        Vanoksellinen m50 ja m52


                        vanokseton m50

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          ymmärsinkö nyt ihan oikein. Eli B20 non vanos imu nokassaa on 1mm enemmän nostoa kun B25 non vanos imu nokassa?:think. T:tietämätön

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            Äh! ei vaan ero on ainoastaan vanoksettoman ja vanoksellisen välillä. Kaikissa vanoksellisissa m50 ja m52 koneissa on 9mm nostoa imu ja pako nokissa. Niitä ei hyövää vaihdella keskenään. Sitten taas vanoksettoman m50b20 ja m50b25 imunokissa on on 9,7 mm (niin joo vain 0,7mm enemmän) nostoa jo ne voidaan laittaa vanoksellisen koneen pakonokaksi sorvaamalla 2mm pois ketjupyörän kiinnityspinnasta. Lisäksi asteitakin on 240 vs. vanoksellisen 228.

                            Tätäkin asiaa on käsitelty jo 5 miljoonaa kertaa tälläkin foorumilla ja seuraavaksi joku varmaan kysyy miten ne ajoitetaan

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3355
                              • Espoo

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Äh! ei vaan ero on ainoastaan vanoksettoman ja vanoksellisen välillä. Kaikissa vanoksellisissa m50 ja m52 koneissa on 9mm nostoa imu ja pako nokissa. Niitä ei hyövää vaihdella keskenään. Sitten taas vanoksettoman m50b20 ja m50b25 imunokissa on on 9,7 mm (niin joo vain 0,7mm enemmän) nostoa jo ne voidaan laittaa vanoksellisen koneen pakonokaksi sorvaamalla 2mm pois ketjupyörän kiinnityspinnasta. Lisäksi asteitakin on 240 vs. vanoksellisen 228.

                              Tätäkin asiaa on käsitelty jo 5 miljoonaa kertaa tälläkin foorumilla ja seuraavaksi joku varmaan kysyy miten ne ajoitetaan
                              Kiitos kun jaksoit rautakangesta vääntää. eli vaneksettoman nokat hakuseen.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11131
                                • Oulu

                                Vsnoksettoman pakonokasta ei sitten myöskään ole hyötyä Siinä on vain 8,8mm nostoa.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎