Ihan tämmönen tyhmä aloittelija kysymys, niin pitääkö dumpin pysyä kiinni tyhjäkäynnillä? Mulla näky olevan puoleksi auki, niin pitäskö tuohon vaihtaa jämympi jousi :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Juu näin itsekkin järkeilin että kiinnihän sen pitää olla. Remmiahdettu voi olla eri juttu, koska sillonhan tulee ahtimelle tyhjää kuormaa, kun se joutuu pumppaamaan ilmaa kaasuläppää vasten :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Ihan tämmönen tyhmä aloittelija kysymys, niin pitääkö dumpin pysyä kiinni tyhjäkäynnillä? Mulla näky olevan puoleksi auki, niin pitäskö tuohon vaihtaa jämympi jousi :think
Ilmeisesti tunnet kaverin ja kys tekniikan , jos todella tosta päätelit olevan remmi ahdettu. Ja eikös remmi koneessa pitäisi olla kiertävä dumppi, muuten repii ohi ilman putsarin raakoja...
Lähinnä tällä foorumilla 80% on turboja, harva on remmi, Mut tämä on turhaa.
Ei herneitä.
mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Miulla on tyhjäkäynnillä ihan vähän raollaan, mut menee heti kiinni, kun imusarjasta häviää alipaine. Muuta ongelmaa ei ole, kuin tyhjäkäynnillä EHKÄ mahdollinen ilmavirta ilmansuodattimen ohi. Maantiellä ei pieni raollaan olo varsinaisesti haittaa, kun turbo pyörii kuitenkin sitä tahtia, että ilmaa tulee ahtoputkesta ulos, eikä sisälle. Toki ideaalitilanne olis, että dumppi pysyy jousivoimalla juuri ja juuri kiinni tyhjäkäynnillä/alipainealueella, kuten vaappukin sanoi.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Esim synapsen dumppi toimii juurikin niin että on auki sillonkun painetta putkistossa ei ole, syy: ahtoputkisto itsessään tuo vastusta moottorin ilman saannille, lähinnä alipaine tilanteissa. mikäli kuitenki on dumppi joka on auki alipaine tilanteissa tulis se olla ohjattu ottamaan ilma ilmansuodattimen takaa.. (kaasuun vastaavuus alipaine tilanteissa nopeampi)
Tässä joku vanha video missä selitetään asiaa, voi olla ihan täyttä paskaaki mitä tommonen joku synapsen ukko mistään tiedä.. myyvät keskinkertasia tuotteita muutenki
EDIT: Nyt puhutaan siis TPS ja / MAPpi ohjatuista autoista jossa kartat on ennalta jo säädetty eikä ole ilmanmäärä mittausta... kuten nämä M50 turbot melkopitkälti on.. tässä tapauksessa ei suodattimen ohitulevaa ilmaa tulkita eritavalla. kun ilman määrää ei muutenkaan mitata vaan säädöt on kartan mukaiset ja seon toivottavasti säädetty laajakaista lambdaa käyttäen, ja samalla nakutusluureja käyttäen.
Miulla on tyhjäkäynnillä ihan vähän raollaan, mut menee heti kiinni, kun imusarjasta häviää alipaine. Muuta ongelmaa ei ole, kuin tyhjäkäynnillä EHKÄ mahdollinen ilmavirta ilmansuodattimen ohi. Maantiellä ei pieni raollaan olo varsinaisesti haittaa, kun turbo pyörii kuitenkin sitä tahtia, että ilmaa tulee ahtoputkesta ulos, eikä sisälle. Toki ideaalitilanne olis, että dumppi pysyy jousivoimalla juuri ja juuri kiinni tyhjäkäynnillä/alipainealueella, kuten vaappukin sanoi.
Mulla tuntuu selvä ilmavirta tyhjäkäynnilläkin sieltä dumpista, että ei se kyllä pääse kiskomaan tavaraa sisälle. Ainoa miinus tuntu olevan se että suhisee vähän turhankin herkästi kaasua nostaessa. Pitää vaan kokeilla toisella jousella mitä sanoo. Tuossa examin videossa on ehkä jotain perää, mutta noi jenkkien mainospuheet on monesti ihan vaan mainos puheita. Ei siis kannata ihan kaikkea uskoa
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment