Itellä m50 motti tulee yli 10 rutulla kun viinakonetta teen. Tosin kanget h-profiilit. Tulee olemaan vähän siinä ja siinä ottaako venat kii mäntii. No sit pitää ottaa venttiili kuopasta lastu pois
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by _"Johtaja"_ View PostOnko porukka miettinyt sitä, että pienemmillä rutuillahan mekaaninen puristus on pienempi ja pyörii siten kevyemmin, pienemmällä jatkuvalla rasituksella ja lämmöntuotolla. Tähän kun lisätään suht korkea ahtopaine niin päästään suuriin tehoihin :think
Mun mielestä parempi tapa on pitää puristukset järkevällä tasolla.Last edited by Supra^; 01-09-2015, 09:12.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostOletko sinä taas miettinyt sitä, että isommilla rutuilla mekaaninen puristus on korkeampi, jolloin moottori ei ilman ahtopaineita ole täysin puhditon. Tähän kun lisätään suht pieni ahtopaine niin päästään suuriin tehoihin.Last edited by HeiSy; 01-09-2015, 09:18.
Comment
-
-
Originally posted by _"Johtaja"_ View Posttoimii remmiahdin + turbo moottorissa. siten saa molemmat ;DE30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
En vieläkään ymmärrä miksei sitä remmi+turbo-konetta sitten voisi tehdä korkeampipuristeisena? Mitä konkreettista etua saat tuossa kokoonpanossa vaikka 8:1 puristuksilla vrt. 10:1? :think Tuollainen projekti kyllä muuten kuulostaa mielenkiintoiselta, topicia pystyyn vaan.Last edited by Supra^; 01-09-2015, 17:55.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEn vieläkään ymmärrä miksei sitä remmi+turbo-konetta sitten voisi tehdä korkeampipuristeisena? Mitä konkreettista etua saat tuossa kokoonpanossa vaikka 8:1 puristuksilla vrt. 10:1? :think Tuollainen projekti kyllä muuten kuulostaa mielenkiintoiselta, topicia pystyyn vaan.
Ja sen verran käynyt penkissä että alakierroksen väännöt ja tehot kaksinkertaistu siihen verrattuna että ennen oli m50b28 pelkällä turbolla ja melkein 12:1 puristuksilla, ja nyt taitaa olla 9-9,5:1. Vanhasta motista sitten tulikin kanki lohkosta läpi ja pidän yhtenä suurena syynä sitä että rasitusta oli silloisille osille liikaa ja pakolämmöt olivat jo ihan matka ajossakin aika korkeat.
tuttu moottorikoneistaja piti vielä noitakin ruttuja twincharged moottoriin korkeina.
eli konkreettinen etu on se että jospa pysyis kone nipussa pidempään :-D ja toisekseen korkeilla ahtopaineilla pitäis päästä parempiin tehoihin ylhäälläkin koska moottorin oma pyöriminen on kevyempää. Toki ero voi olla marginaalinen ja mun omaa mutuiluahan tämä on et saa toki kertoo jos oon iha hakoteillä xDLast edited by HeiSy; 01-09-2015, 21:58.
Comment
-
-
Originally posted by _"Johtaja"_ View PostNo siis moottorissahan palotilassa räjähtää joka toisella kierroksella ilma ja polttoaine seos. Ja joka toisella mäntä vaan puristaa ilmaa. Ja mitä piukempaan se mäntä joutuu sitä ilmaa puristamaan sitä enemmän tulee lämpöä ja rasitusta kaikkiin moottorin sisuskaluihin. Ja nyt kun kerran remmiahtimella saadaan korvattua se matalan puristuksen aiheuttama laiskuus alakierroksilla (Omassa n. 1bar heti tyhjäkäynniltä ylöspäin) niin ei kannata nostaa tolkuttomasti puristuksia että ei tule järkyttäviä rasituksia läpi kierrosalueen. Cp pistonsin tehtaalla jopa koneistivat ylimääräiset urat ylimmän männänrenkaan päälle että jakaa paremmin suuret sylinteripaineet, koska tiesivät että tulee twincharged moottoriin.
Ja sen verran käynyt penkissä että alakierroksen väännöt ja tehot kaksinkertaistu siihen verrattuna että ennen oli m50b28 pelkällä turbolla ja melkein 12:1 puristuksilla, ja nyt taitaa olla 9-9,5:1. Vanhasta motista sitten tulikin kanki lohkosta läpi ja pidän yhtenä suurena syynä sitä että rasitusta oli silloisille osille liikaa ja pakolämmöt olivat jo ihan matka ajossakin aika korkeat.
tuttu moottorikoneistaja piti vielä noitakin ruttuja twincharged moottoriin korkeina.
eli konkreettinen etu on se että jospa pysyis kone nipussa pidempään :-D ja toisekseen korkeilla ahtopaineilla pitäis päästä parempiin tehoihin ylhäälläkin koska moottorin oma pyöriminen on kevyempää. Toki ero voi olla marginaalinen ja mun omaa mutuiluahan tämä on et saa toki kertoo jos oon iha hakoteillä xD
Samanlainen remmi+turbo-kokoonpano korkeammilla puristuksilla ei taas toisaalta vaatisi sitä kilon ylipainetta päästäkseen samoihin alakierrostehoihin. Mutta ilmeisesti tämä kone tehdään niin että se käy oikeastaan "kokoajan" ylipaineella? Tee ihmeessä projektitopic.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
No siis juu ahdot nousee heti kun tarpeeksi painaa kaasua ihan siitä tyhjäkäynniltä lähtien. Ilman kaasuahan ahdot pääsee dumpin kautta ulos. Eihän tyhjäkäyntiä olis mahdollista saada aikaan oikee ylipaineella
ja tuollaisessa on vaan ne rasitukset aika kovat verrattuna pelkkään turboon kun pienillä kierroksilla lykätään painetta mottiin
Comment
-
-
Nyt tarvitsisi hieman apua. Pitäisi säätää nokka-akseleiden ajoituksia M50 moottorista, kuulemma liian aikaisella. Nokat on Enem 280 astetta ja 10.4mm nostoa. ajoitus vinkkejä kaipaisin. Muistelisin että joku oli rakentanut fiksun telineen heittokellolle. Olisiko siitä jotain kuvia?E30 325i Cabrio
E39 525i Touring
E66 760li
Comment
-
-
Tämmöistä ite käytin joskus:
Nykyisin tosin pelkkä heittokellon magneettijalka tossa latassa kiinni, kun hukkasin tuon välikappaleen johonkin. Ja muutenkin vähän näppärämpi sen magneettijalan kanssa loikkia nokasta toiseen.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment