Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Originally posted by afafaf View Post

    Sitten onko kukaan käyttäny moista valusarjaa m50/m52 +e30..kiinnostais että mahtuuko minkä kokoinen ahdin tuonne väliin taakse alas,meneekö esim.hx40 mittojen puolesta?

    http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...FWOBcgodwEsG0A
    Lainataas vähän;

    Niin mites onko porukalla kokemuksia näistä? Voiko nuita periaatteesa kääntää ympäri vai onko heti kiinni lokarissa?

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      Kytkin arpomista,eli m20 vauhtis tulee ja -618 asetelma,mutta mikä levy..kuin se massalevy pitää,vai onko sintteri ainut vaihtoehto..mieluiten laittasin massalevyn mutta kertokaahan viisaammat alkaako se luistaan missä väännöissä,ja sit jousitettu vai jousittamaton..

      Paljonko tommonen m52b28 luovuttaa noin vääntöjä 1-1.3bar?

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11131
        • Oulu

        Pitäs se massalevy riittää. Jousittamattomassa ja jousitetussa ei juuri muuta eroa ole, kuin kovalla vauhtiksella se jousittamaton helisyttää lootaa pikkukierroksilla. Jos pistät jousitetun, niin sachs tai luk. Pilipali merkkiset ei kestä.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Pitäs se massalevy riittää. Jousittamattomassa ja jousitetussa ei juuri muuta eroa ole, kuin kovalla vauhtiksella se jousittamaton helisyttää lootaa pikkukierroksilla. Jos pistät jousitetun, niin sachs tai luk. Pilipali merkkiset ei kestä.
          Ok,onko nuo jousitetut pitkäikäsiä?,jotenki jääny mieleen et ne jouset läjähtää aika nopeesti,muuten ilmeisesti kestäny... eikös sulla ollu jäykkälevy?

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            -618 massalevyllä ei ainakaan 507hp/630nm M20:n perässä anna vielä mitään merkkejä luistosta. 240 Getrag sen sijaan antautui ekoissa penkityksen jälkeisissä katuvedoissa kakkosella, mutta se olikin odotettavissa.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              Originally posted by O-Peksi View Post
              -618 massalevyllä ei ainakaan 507hp/630nm M20:n perässä anna vielä mitään merkkejä luistosta. 240 Getrag sen sijaan antautui ekoissa penkityksen jälkeisissä katuvedoissa kakkosella, mutta se olikin odotettavissa.
              Jousitettu?pitääkö se levy olla joku spesiaali sasch tekele,ei sattus oleen sille numeroa

              Olishan mulla tuo m30 240mm kiinteä vauhtipyörä,mut sopivuus on startin jne..puolesta epäselvä..
              Last edited by afafaf; 06-09-2015, 21:03.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11131
                • Oulu

                Originally posted by afafaf View Post
                Ok,onko nuo jousitetut pitkäikäsiä?,jotenki jääny mieleen et ne jouset läjähtää aika nopeesti,muuten ilmeisesti kestäny... eikös sulla ollu jäykkälevy?
                Ainakin niissä halpiksissa, mut en oo kuullu että merkkituotteissa ois ollu ongelmaa. Itte ajattelin kokeilla jousitettua, kun ei jaksa kuunnella tuota laatikon helinää aina kun koneella ryömittää.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1144
                  • Tornio

                  Ajattelin että sain ekan m50/m52 kannen joka ei olis halki jostain,no karstat pois,niin 3 tulpasta pakoseetiin halki,onko tuossa kohti vesi takana?käydessä ei ilmenny mitään ongelmia,jos tuo ponnistuksen pitää,niin kannattaako laittaa paikoilleen,onko kovinki yleisiä nuo tulpan reijän halkeamat?
                  Last edited by afafaf; 25-07-2016, 07:08.

                  Comment

                  • Vinki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1048
                    • Seinäjoki

                    On todella yleistä, ei syytä huoleen. Kannattaa se nyt varoiksi ponnistaa kumminkin.

                    Mulla on 618-asetelman kanssa jousittamaton sintteri, eikä se ainakaan mitään ääntä pidä. Vääntöä on nyt suunnilleen 800nm eikä luista
                    F31 320i

                    e36 325tic

                    e30 330tic

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      Pakosarja b28 koneiseen, onko 42mm ok koko? Siitä pienempi on 34 ja isompi noin 48mm... kaikki siis noin 2.5mm seinämällä..nuo lviputket ja käyrät on niin naurettavan halpoja ja metritavaraa saan ilmaseks nuita kokoja niin sillä.

                      joo näkyy suunnilleen sitä kokoa tuo vakiokin olevan

                      entä onko tämmösistä virityksistä kokemusta, eihän tuo nyt niin kauhen pahalta näytä?

                      Last edited by jukkae; 10-09-2015, 15:53. Reason: j

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1144
                        • Tornio

                        Originally posted by jukkae View Post
                        Pakosarja b28 koneiseen, onko 42mm ok koko? Siitä pienempi on 34 ja isompi noin 48mm... kaikki siis noin 2.5mm seinämällä..nuo lviputket ja käyrät on niin naurettavan halpoja ja metritavaraa saan ilmaseks nuita kokoja niin sillä.

                        joo näkyy suunnilleen sitä kokoa tuo vakiokin olevan

                        entä onko tämmösistä virityksistä kokemusta, eihän tuo nyt niin kauhen pahalta näytä?


                        tuo m52b28 alkuperäinen pakosarja on käsittääkseni ferriittistä rst,ja aika ohuella seinämällä,toki tukemalla ahtimen vois kestää ilman repeämiä,itsekki tutkin tuota mahdollisuutta..itse en ehkä sekoittais mustaa tavaraa tuohon,ferriittistä rst pakoputkimutkista leikata sopivat ja liimata kiinni

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Joo tuo oli siis toinen mahdollisuus, rosteria tuohon tottakai tulis kun sitä saa reilusti alle kuluttajahintojen ostettua mutta siis tuo kokonaan tekeminenki on mahdollisuus, reilusti alle satasella värkkää sarjan kumminkin, ehkä kaksikin.

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            Originally posted by jukkae View Post
                            Joo tuo oli siis toinen mahdollisuus, rosteria tuohon tottakai tulis kun sitä saa reilusti alle kuluttajahintojen ostettua mutta siis tuo kokonaan tekeminenki on mahdollisuus, reilusti alle satasella värkkää sarjan kumminkin, ehkä kaksikin.
                            Juu jos kokonaan tekee niin ne lvi käyrät ajaa hyvin asiansa..nehän on vissi luokkaa 1.50-2e/kpl,paljonko on tuo pakoaukon koko mitattuna?tuo 48mm kuulostaa ainaki isolta..eikös o-peksi tee 38mm nuo,eli 34mm sisämitta??
                            Last edited by afafaf; 10-09-2015, 17:02.

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Joo 42 ois luultavasti valinta, sisämitta 37.
                              Lvi käyrä 90 astetta ohjehinta alle jotain 1.8e josta noin 60% pois vielä, 180 asteinen ovh 6e. Laippa ja kollektorit ilmaset jos tekee ite nekin..

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by afafaf View Post
                                itse en ehkä sekoittais mustaa tavaraa tuohon,ferriittistä rst pakoputkimutkista leikata sopivat ja liimata kiinni
                                Eihän mustan ja rst:n sekoituksessa ole muuta kun etsiä oikea hitsauslisäaine. MIG/MAG-hitsauksella harvemmin on kannattavaa tai onnistuu mutta puikolla tai TIG-hitsauksella ei ole mikään ongelma. Itselläkin on esabin rst/musta sekoituspuikkoa hyllyssä
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎