Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HeiSy
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 260
    • Suomi

    Originally posted by Juhanik View Post
    Aavistuksen aikaisemmen varoittelee mitä korva kuulee naulaukseen.
    Itselläni ollut myös tämä samainen laite käytössä, mutta tuntuu että ottais välillä jostain peltien resonoinnista tjms nakutuksen. Kun ihan pintakaasullakin miedoilla ennakoilla jossain kuopassa joskus vilkahtanut.

    niin mihin kohtaan olet sijoittanut anturin? :think

    omassa se on lohkon yläosassa vitos ja kutospytyn tietämillä.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5272
      • Pirkkala

      Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
      Itselläni ollut myös tämä samainen laite käytössä, mutta tuntuu että ottais välillä jostain peltien resonoinnista tjms nakutuksen. Kun ihan pintakaasullakin miedoilla ennakoilla jossain kuopassa joskus vilkahtanut.

      niin mihin kohtaan olet sijoittanut anturin? :think

      omassa se on lohkon yläosassa vitos ja kutospytyn tietämillä.
      Sun konees naulaa. Eikös asia ole niin että se detonaation aiheuttama käyrä on niin erilaista että se on helppo erottaa normikäyrästä.

      Sanoisin että ei kyllä pelleistä ota häiriötä tuo vekotin. Ja jos ottaakin on kyllä aika epäluotettava kapistus.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        Ei naku tunnistus välttämättä aina kovin yksinkertaista ole. Esim. suurilla välyksillä olevat takokoneet voivat aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä nakutunnistukseen.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • ROne
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 468
          • 90850

          Originally posted by Thuppu View Post
          Ei naku tunnistus välttämättä aina kovin yksinkertaista ole. Esim. suurilla välyksillä olevat takokoneet voivat aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä nakutunnistukseen.
          Vois kuvitella että kylmällä motilla tuon kanssa ongelmaa kun laite resetoituu, mutta eihän sitä leipää anneta ennenkuin lämmöt normissa. Reilummilla välyksillä on kuitenkin tapana tasoittua lämpinänä(?) ja silloin kun starttaa lämpimänä uudelleen niin nakutunnistus resetoituu uudelleen. Tämä nyt vain mutuilua kun tako-osia ei itellä oo käytössä, eikä tosin vielä KnockLink:ään:think
          sigpic
          e24 635csi

          Ex e39 530i touring
          Ex e36 325i coupe ratalelu
          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
          Ex e39 528i
          Ex e36 320i
          Ex e36 "328i" cab Individual
          Ex e46 330xi

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Lämpöhuiput ja erityisesti komponenttien pistelämpö huiput tulee vasta kovalla rasituksella, joten tietyt välykset, esim. mäntä/sylinteri välykset, saattavat olla optimaaliset vasta täydellä teholla. Kevyessä ajossa voi sivuääniä ja värähtelyjä esiintyä jotka herkät anturit rekisteröivät, vaikka koneen lämmöt olis ns. ihannelämmössä.
            Last edited by Thuppu; 25-09-2015, 23:00.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • HeiSy
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 260
              • Suomi

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Sun konees naulaa. Eikös asia ole niin että se detonaation aiheuttama käyrä on niin erilaista että se on helppo erottaa normikäyrästä.

              Sanoisin että ei kyllä pelleistä ota häiriötä tuo vekotin. Ja jos ottaakin on kyllä aika epäluotettava kapistus.
              Juu tässä on vaan sellane homma vielä että anturi hommattu bensankäyttö aikana ja nykyään E85:sta tankissa ja en usko että se naulaa miedoilla ennakoilla tasakaasulla ajettaessa. :think

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
                Juu tässä on vaan sellane homma vielä että anturi hommattu bensankäyttö aikana ja nykyään E85:sta tankissa ja en usko että se naulaa miedoilla ennakoilla tasakaasulla ajettaessa. :think
                E85 voi nakuttaa pintakaasulla jos pakokaasun takaisinkierrätystä on paljon, runsaan pakokaasuntakaisinkierrätyksen kanssa oktaaniluku on jotain 67. Ratkaisunahan on reilusti lisää ennakkoa pintakaasulle jotta seos palaa aikaisemmin.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  Naulaaminen osakaasulla on täysin mahdollista.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • HeiSy
                    BTCF Member
                    • Oct 2009
                    • 260
                    • Suomi

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Naulaaminen osakaasulla on täysin mahdollista.
                    Tottakai se on en nii urpo ole mutta miten se välkähdys tapahtuu oikeestaan aina jossain hiekkatien kuopassa, niin hieman se ihmetyttää :think

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
                      Tottakai se on en nii urpo ole mutta miten se välkähdys tapahtuu oikeestaan aina jossain hiekkatien kuopassa, niin hieman se ihmetyttää :think
                      Se nakutustunnistinhan oikeastaan lukee vain lohkosta lähtevän äänen ja sopiva kuoppa voi aiheuttaa samanlaisen taajuuden blokiin kuin nakutuskin. Sen takiahan moottorinohjaussoftissa on rough-road tunnistus että ei turhanpäiten tulkita epätasaisen tien häiriöitä käyntihäiriöiksi.

                      Comment

                      • ///saMi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1198
                        • 52300

                        Onko m50b25 vanoksellisen ja vanoksettoman venttiilinjousilla eroja?

                        Comment

                        • Laakeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 983
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by ///saMi View Post
                          Onko m50b25 vanoksellisen ja vanoksettoman venttiilinjousilla eroja?
                          Vanoksellisessa on yksi jousi ja vanoksettomassa kaksi jousta.
                          E34 S38B38
                          E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                          2gen RAM 5.9 cummins

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            Nii ja halkaisija
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Bemssi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 872
                              • Kerkkoo

                              Öljynsuodatin jalka lähdöt

                              Selailin koko topicin läpi ja joku vihjaili, että tuossa m50nv olisi jossain myös lähtö esimerkiksi ö anturille ja kysymys kuuluukin. Pystyykö tuota kuvassa olevaa ylempää reikää(oli torx pultti) käyttämään hyödyksi, jos laittaa väliin kierteiden muuntajan tuolle öljynpainemittarin tunnistimelle? Öljyä sieltä ainakin alkoi valumaan,kun pultin ruuvasi pois ja sehän vaikuttaa lupaavalta ainakin

                              tuossa kuva:http://kuvapilvi.fi/k/yxUL.jpg

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Originally posted by Bemssi View Post
                                Selailin koko topicin läpi ja joku vihjaili, että tuossa m50nv olisi jossain myös lähtö esimerkiksi ö anturille ja kysymys kuuluukin. Pystyykö tuota kuvassa olevaa ylempää reikää(oli torx pultti) käyttämään hyödyksi, jos laittaa väliin kierteiden muuntajan tuolle öljynpainemittarin tunnistimelle? Öljyä sieltä ainakin alkoi valumaan,kun pultin ruuvasi pois ja sehän vaikuttaa lupaavalta ainakin

                                tuossa kuva:http://kuvapilvi.fi/k/yxUL.jpg
                                Kato sisältäpäin et mistä suunnasta se tulee...
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎