Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    Originally posted by Pazi88 View Post
    85mm poraukselle on athena ja sillä tosiaan hipsii vähän venttiilit kiinni. Totesi kyllä että ne renkaat on pikkusen väärällä ulkohalkaisijalla, jollon kun ykkös pytyn rengas on keskellä, niin kutonen on jo reilun millin väärässä kohtaa kun muut renkaat työntää sitä. Modasin niitä nyt vähän niitä, et sai kaikki keskelle, niin katotaan onko vielä hipsiny.
    300€ tee se itse kansipahvista on minusta vähän kohtuutonta

    Täytyy varmaankin soitella tonne sporttiautoon ja kysyä että voisko tota avaamatonta pakettia vielä vaihtaa isommalla porauksella olevaan
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • Agua
      BTCF Member
      • Jan 2013
      • 310
      • Kainuu/Oulu

      Mistäköhän löytyisi m50 non vanos venttiilin ohjureita? eli 7mm reiällä
      Kysyttynä jo kl varaosat ja schmiedmann.
      Kumpikaan ei saanut enää hommattua moisia
      Now: E21 315 3.0l turbo
      Ex: E21 315 m50b25 turbo
      Ex: E30 316 turbo. Paloi..

      Comment

      • ///saMi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1198
        • 52300

        Tämä ei nyt juurikaan liity m50 turbo keskusteluun, mutta samaan moottoriin kylläkin..

        Eli tässä kuvassa osa nro 5,



        Kuuluuko tuo tulla kiinni kahdella vai kolmella pultilla?

        Kaksi olikohan M6x20 pulttia on jo paikoillaan, mutta edestäpäin katsottuna laahaimen oikeassa takakulmassa on myöskin eräänlainen kolo kolmannelle pultille? Myös syvyyttä mittasin, että löytyy 115mm eli siihen saattaisi kuulua jokin pitkä pultti tai sitten reiällä on jokin muu virka.. Kuitenkin mahdollinen pultti on kateissa ja realoemista ei siihen sopivaa kokoa löytynyt, siksi kyselen..

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Kuva nro 9

          sekä

          tämä kuva

          Vahvasti viittaisivat siihen että siellä ainoastaan 2kpl pultteja on, eikä kuvista oikein käy ilmi minkäänlaista kolmatta reikää laahaimessa. Ja omat muistelot purkamisesta tukevat myös tätä teoriaa.
          Kiristimessä (7) sitten 3kpl.
          Last edited by Supra^; 23-12-2015, 14:55.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • JIPSKI
            BTCF Member
            • Feb 2003
            • 1010
            • Vaasa

            Originally posted by ///saMi View Post
            Tämä ei nyt juurikaan liity m50 turbo keskusteluun, mutta samaan moottoriin kylläkin..

            Eli tässä kuvassa osa nro 5,



            Kuuluuko tuo tulla kiinni kahdella vai kolmella pultilla?

            Kaksi olikohan M6x20 pulttia on jo paikoillaan, mutta edestäpäin katsottuna laahaimen oikeassa takakulmassa on myöskin eräänlainen kolo kolmannelle pultille? Myös syvyyttä mittasin, että löytyy 115mm eli siihen saattaisi kuulua jokin pitkä pultti tai sitten reiällä on jokin muu virka.. Kuitenkin mahdollinen pultti on kateissa ja realoemista ei siihen sopivaa kokoa löytynyt, siksi kyselen..
            Juuri oman purkaneena väittäisin että on kolmella. Ei meinaan kansi irtoa ennen kun sen pitkän irrottaa 😃

            Oma siis m52b28
            exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

            Comment

            • ///saMi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1198
              • 52300

              Originally posted by JIPSKI View Post
              Juuri oman purkaneena väittäisin että on kolmella. Ei meinaan kansi irtoa ennen kun sen pitkän irrottaa 😃

              Oma siis m52b28
              Mulla on jotenkin samanlainen muistikuva tuon kannen purkamisesta, että juuri tuossa kohtaa oli jokin pitkä pultti vielä pitelemässä kantta kiinni. Aikamoinen mysteeri, miksei siitä löydy mitään mainintaa missään räjäytyskuvissa.. Kait se on vaan käytävä ostaa eri pituisia ja saman paksuisia pultteja ja kokeiltava mikä on paras vaihtoehto.

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Siis tämän kuvan nro 11? Eihän se laahain kuitenkaan sillä tule kiinni, vaan nimenomaan kansi.

                No, tsekkaan itsekin asian huomenna, kun sunnuntaina pitäisi jakopää kasata tuosta omasta.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • ///saMi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1198
                  • 52300

                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Siis tämän kuvan nro 11? Eihän se laahain kuitenkaan sillä tule kiinni, vaan nimenomaan kansi.

                  No, tsekkaan itsekin asian huomenna, kun sunnuntaina pitäisi jakopää kasata tuosta omasta.
                  Tuo pultti se voisi tosiaan olla. Mutta ilmoittele ihmeessä kuitenkin minkälainen kiinnitys systeemi sun siinä laahaimen kohdalla on.

                  Comment

                  • sutinse
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 11
                    • Vantaa

                    M50B25 kilpakäyttöön sopiva turbo ulkoisella hukkaportilla?

                    Hakusessa olisi kilpapeliin budjetti-turbo ulkoisella hukkaportilla kokoluokassa 0.50 (350-400 hv)?

                    Onko näin, että alle 300 € hintaluokasta ei löydy kuin nämä?





                    Osaako joku sanoa miten tuollainen sisäisellä hukkaportilla varustettu toimii, jos sen hukkaportin tukkii?

                    vai pysyttykö jollain conversion kitillä tuon sisäisen poistamaan?

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by sutinse View Post
                      Hakusessa olisi kilpapeliin budjetti-turbo ulkoisella hukkaportilla kokoluokassa 0.50 (350-400 hv)?

                      Onko näin, että alle 300 € hintaluokasta ei löydy kuin nämä?
                      Kuinka tosissaan meinasit ajaa kilpaa?


                      Vois olla viisaampaa ettiä hyvä käytetty Holsetti kun ostaa ensin kiinaturbo ja sitten se holsetti
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • bmw89
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 565
                        • Ulvila

                        Tarkotus ois seuraavasta kokoonpanosta saada 500-600hv ja tähän ahdin hakusessa.
                        hx40 super vai saako viiskymppistä t3 laipalla? pakosarjaan en aatellut tehä muutoksia.

                        Kone muuttuu 2.8litraiseksi, ehkä ja ainakin nv imunokka pakopuolelle :think
                        -E30 "316i"

                        ex. e46 328i,

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by bmw89 View Post
                          Tarkotus ois seuraavasta kokoonpanosta saada 500-600hv ja tähän ahdin hakusessa.
                          hx40 super vai saako viiskymppistä t3 laipalla? pakosarjaan en aatellut tehä muutoksia.

                          Kone muuttuu 2.8litraiseksi, ehkä ja ainakin nv imunokka pakopuolelle :think
                          Samoilla spekseillä olen HX40 Superia tunkemassa, pitäisi riittää tuollaisiin pyörätehoihin helposti.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by ///saMi View Post
                            Tuo pultti se voisi tosiaan olla. Mutta ilmoittele ihmeessä kuitenkin minkälainen kiinnitys systeemi sun siinä laahaimen kohdalla on.
                            Hoissie.



                            Vasemmalta oikealle: Ei laahainta/orkkis-laahain/uusi tarvike-laahain
                            Orkkis laahaimessa on paikat kolmelle pultille, 2x20mm sekä tuo 100mm. Tarvikelaahaimessa pelkästään 1x20mm ja 100mm.

                            Alla kaikkien pulttien pituudet. Nuo 20mm pelkästään laahaimelle mutta pidemmät kolme tosiaan pitää kannen etupäätä kiinni.






                            Eli kyllä, se puuttuva pitkä torxi olisi hyvä laittaa sinne, ja pitää tosiaan laahaintakin kiinni. Ihme homma että noissa uusissa laahaimissa ei enää ole tuota kolmatta reikää... No, se kolmas reikä on toki lyhyelle pultille, mutta kuitenkin.
                            Last edited by Supra^; 24-12-2015, 22:55.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • ///saMi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1198
                              • 52300

                              Erittäin paljon kiitoksia Supra^! Noilla mitoilla ja kuvilla onkin kannen kasauksen jatkaminen jo hyvin selkeää.
                              Last edited by ///saMi; 25-12-2015, 12:36.

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                Originally posted by ///saMi View Post
                                Erittäin paljon kiitoksia Supra^! Noilla mitoilla ja kuvilla onkin kannen kasauksen jatkaminen jo hyvin selkeää.
                                Oikeanlaiset hylsyt on sitten ehdoton
                                Jatkossa jos joutuu availemaan niin nylpätyt päät on vähän ilkeitä

                                Tässä olis itelläki muutama turbohommiin liittyvä kysymys pyöriny päässä.

                                Lähinnä koskien pakosarjan rakentamista,tarkotus olis tehdä twin scroll sarja.

                                Tulee T3 jaetulle laipalle ja jaetulla pesällä olevalle ahtimelle.

                                Tossa mietiskelly ja pähkäilly että jos vedän 123 ja 456 sylinterien runnerit 3-1 kollektoreille (nämä yritetään tehdä "equal lenght" ja merge collector tyyppisenä),nyt oon pähkäilly että onko tossa vielä merkitystä kummalle puolelle pesää nuo runnerit vedetään sillä kun 4,5,6 sylinterien runnerit on pitempiä niin tuleeko niihin korkeampi virtausnopeus kun lyhyisiin 1,2,3 sylinterien runnereihin.

                                Eikös se pakosiipi ole toisessa puolessa pesää "harvempi" jolloin tolla virtausnopeudella voisi ehkä teoreettisesti olla jokin vaikutus :think

                                En mie näist mitään tiiä mut on tullu speksailtua jos koittais tehä kaikkien oppien mukaan mahd hyvin toimivan sarjan.

                                Ja sit tarvii varmaankin ottaa molemmista kollektoreista putket hukkaportille,portiksi tulee 50mm HKS kopio.

                                Onko tuosta kuinka iso haitta jos on pitemmän putken päässä tuo portti ?
                                Minkäkokosella putkella nuo portin "ryöstöt" olis hyvä vetää,runnerit tulee 42,4mm putkesta.

                                Korihan on E30 ja ahdin HX40 superi 16 pesällä.

                                Nii ja sit tot kannentiivistettä koitellaan alkuviikosta saada vaihdettua 86mm porauksel olevaan, kun lohko porataanki nyt 84,5mm.
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎