Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Mäki View Post
    En kyllä itse uskaltais ajaa pelkällä e85lla ilman muutoksia.
    AFR nousi jo tankkauksen aikana 14.7 -> 18 kuin oli 5 litraa 98 tankissa ja loput E85sta.
    Joo en minäkään.
    Sillä huomautinkin tuosta valosta.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Mäki View Post
    En kyllä itse uskaltais ajaa pelkällä e85lla ilman muutoksia.
    AFR nousi jo tankkauksen aikana 14.7 -> 18 kuin oli 5 litraa 98 tankissa ja loput E85sta.
    No eikös tuo ole luonnollista kun syöttöä pitäisi olla se 30% lisää - ja heti kautta linjan, kylmänä enemmän

    Leave a comment:


  • Mäki
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onneksi tuon ikäisessä ei ole moottorin vikavaloa. Palaisi nimittäin komeasti kun säätörajat ylittyvät.
    En kyllä itse uskaltais ajaa pelkällä e85lla ilman muutoksia.
    AFR nousi jo tankkauksen aikana 14.7 -> 18 kuin oli 5 litraa 98 tankissa ja loput E85sta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Suomalaine View Post
    itse on tullu ajeltua välillä pelkällä e85 ja hyvin toimii, tosin 98 bensaan verrattuna ei kulje läheskään yhtä sähäkästi. Kulutus muuttuu ehkä puolella litralla isommaksi.

    Ainoa "haitta" on että auto haisee vanhalle viinalle.. Sekään ei voi olla peräisin ryyppyreissuista kun tuli nuorempana nuo hommat jo käsiteltyä, eli ei pyöri vanhat pullot jalkotiloissa

    Ainut mitä en nyt mistään oo löytäny että liekkö miten sit pitemmän päälle noi bensaletkut kestää pelkkää etanolia?

    Niin, en mää kokoaikaa etanolilla ajele sentään.. kerran kuukauteen tulee otettua joku 20 litraa tankkiin.
    Onneksi tuon ikäisessä ei ole moottorin vikavaloa. Palaisi nimittäin komeasti kun säätörajat ylittyvät.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Miten tuon pakko-ohjauksen pystyy toteuttamaan?
    Löytyy tästä topikista.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    Ihan tohon käyttis e36 316i (m43b16), tuli juuri tällekkin tuppukylälle jakelupiste tuolle viinalle.
    Vompatissa (m43b16) oli bioadapterin boksi toimi ihan hyvin pelkästään sillä.
    Tai toimiihan se vieläkin sillä mutta auto ei enään ole minulla.

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
    Tätähän on jo todella moneen kertaan kysytty ja myös vastattu. Mutta kerran vielä eli n. 30% suuremmat suuttimet kuin vakiona ja kylmille keleille kylmäkäynnistysten varalle suuttimien pakko- ohjaus napilla taitaa olla varmatoiminen ja kaikkein helpoin keino
    Miten tuon pakko-ohjauksen pystyy toteuttamaan?

    Leave a comment:


  • Suomalaine
    replied
    itse on tullu ajeltua välillä pelkällä e85 ja hyvin toimii, tosin 98 bensaan verrattuna ei kulje läheskään yhtä sähäkästi. Kulutus muuttuu ehkä puolella litralla isommaksi.

    Ainoa "haitta" on että auto haisee vanhalle viinalle.. Sekään ei voi olla peräisin ryyppyreissuista kun tuli nuorempana nuo hommat jo käsiteltyä, eli ei pyöri vanhat pullot jalkotiloissa

    Ainut mitä en nyt mistään oo löytäny että liekkö miten sit pitemmän päälle noi bensaletkut kestää pelkkää etanolia?

    Niin, en mää kokoaikaa etanolilla ajele sentään.. kerran kuukauteen tulee otettua joku 20 litraa tankkiin.

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    Onko kukaa vielä koittanu miten toimii M50 myllyssä?, jos on niin miten pelannu?, mimmosilla muutoksilla?:think. Moottorinohjaus ny ei luulis olevan ongelma=kdfi boksi vanhan tilalle:think.
    Tätähän on jo todella moneen kertaan kysytty ja myös vastattu. Mutta kerran vielä eli n. 30% suuremmat suuttimet kuin vakiona ja kylmille keleille kylmäkäynnistysten varalle suuttimien pakko- ohjaus napilla taitaa olla varmatoiminen ja kaikkein helpoin keino

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Onko kukaa vielä koittanu miten toimii M50 myllyssä?, jos on niin miten pelannu?, mimmosilla muutoksilla?:think. Moottorinohjaus ny ei luulis olevan ongelma=kdfi boksi vanhan tilalle:think.

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ladan "sähkökaasutin" on vähän hankala kapine saada toimimaan edes bensalla.

    Kun kerrot mihin olet tuota laittamassa voi olla antaa parempia ohjeita.

    Astrassa 40tkm aikana kulutuksen nousu oli vajaan 30%
    Ihan tohon käyttis e36 316i (m43b16), tuli juuri tällekkin tuppukylälle jakelupiste tuolle viinalle.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    Jaksa kaikkea alkaa lukemaan joten kysytään.

    Kun alkaa käyttämään tuota re85 niin mitä muutoksia?, hiukan isommat suuttimet?, sytynsäätö?, paljonko on kulutus noussut? :think
    Ladan "sähkökaasutin" on vähän hankala kapine saada toimimaan edes bensalla.

    Kun kerrot mihin olet tuota laittamassa voi olla antaa parempia ohjeita.

    Astrassa 40tkm aikana kulutuksen nousu oli vajaan 30%

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    Jaksa kaikkea alkaa lukemaan joten kysytään.

    Kun alkaa käyttämään tuota re85 niin mitä muutoksia?, hiukan isommat suuttimet?, sytynsäätö?, paljonko on kulutus noussut? :think

    Leave a comment:


  • Mäki
    replied
    Originally posted by Angers View Post
    Morjesta..

    Tällästä kyselisin ihan mielenkiinosta mitenkä tällänen e28 kaasarimalli toimisi tuolla Re85? Onko mahollista saada toimimaan ollenkaan?

    Joo luin tota yhtä topickia jonkin verran ja kaikki siis oli tosiaan kokeillut ruiskuvehkeellä tätä re85 ja saanu sen toimimaan sillä boxilla ja 30% isommilla suuttimilla ja käyttäny auton vielä loppu viimein säädättäny.

    Mutta onko kukaan oikeesti kokeillu kaasarilla tätä?
    Ajelin vuoden RE85 + M10B18 weber kaasarilla.
    Toimi kesällä, syksyllä, keväällä ihan ok, kävi hieman huonostin keskikieroksilla. mutta suht koht ok pienillä ja isoilla.
    Talvella ku oli yli -20 astetta niin kaasari oli ongelma, olisi ollut pakko kehitellä jokin lämmityssysteemi sille, kaasari tuli liian kylmäksi maatieajossa. Lähti suht ok käyntiin choke'lla. Tiivisteet oli myös ihan finaalissa vuoden käytön jälkeen.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by Angers View Post
    Morjesta..

    Tällästä kyselisin ihan mielenkiinosta mitenkä tällänen e28 kaasarimalli toimisi tuolla Re85? Onko mahollista saada toimimaan ollenkaan?

    Joo luin tota yhtä topickia jonkin verran ja kaikki siis oli tosiaan kokeillut ruiskuvehkeellä tätä re85 ja saanu sen toimimaan sillä boxilla ja 30% isommilla suuttimilla ja käyttäny auton vielä loppu viimein säädättäny.

    Mutta onko kukaan oikeesti kokeillu kaasarilla tätä?

    Been there done that..
    Land cruiser rj70 vm1989 kaasari kävi re85 polttoaineella tosin 30% bensaa oli seassa jotta saatiin hyvin käymään.. Suutinta suuremmaks niin toimii. Eihän se kyllä hyvä oo.. Että jäi vaan kokeiluks.. Eikä ne tiivisteetkään taida tykätä siitä

    Leave a comment:

Working...
X